311 Volkswagen ID.4 elektroautomobiļi tiek atsaukti remontam, lai novērstu paaugstinātas aizdegšanās risku.
Volkswagen nesen brīdināja par paaugstinātu ugunsgrēka risku dažām ID.4 elektriskajā SUV versijām ASV. Atsaukums skar 311 transportlīdzekļus no 2023. un 2024. modeļa gada, un uzņēmums identificējis problēmu avotu – atsevišķu akumulatoru elementu elektrodi ir nepareizi novietoti.
Jau 2024. gada sākumā ASV notika vairāki gadījumi, kad ID.4 aizdegās uzlādes vai novietošanas laikā. Volkswagen izmeklēšana noskaidroja, ka šie incidenti ir saistīti ar transportlīdzekļiem, kuriem ir bojāti akumulatori. Saskaņā ar ASV Nacionālās autoceļu satiksmes drošības administrācijas (NHTSA) datiem, defekts radies ražošanas procesā, kurā daži akumulatoru elektrodi “nobīdījušies”. Tajā vainojams uzņēmums SK On, kas nodrošina šī elementa piegādi ID.4 automobiļiem ASV.
Volkswagen ir spējis precīzi noteikt, ka problēma skar tikai konkrētu ražošanas periodu, ierobežojot atsaukumu līdz 311 transportlīdzekļiem no 2023. un 2024. modeļa gada. NHTSA brīdina, ka nobraukuma samazinājums vai veiktspējas traucējumi var norādīt uz to, ka akumulatoram ir defekts. Visi skartie transportlīdzekļi saņems rakstisku paziņojumu līdz janvāra beigām, un pēc tā akumulatora elementu moduļi tiks pilnībā nomainīti. Tikmēr Volkswagen iesaka īpašniekiem automašīnas novietot tikai ārpus telpām, uzlādēt akumulatorus līdz maksimāli 80% un izvairīties no ātrās līdzstrāvas uzlādes.
Atsaukuma iniciēšana sākās pēc četriem transportlīdzekļu ugunsgrēkiem 2024. gada laikā: janvāra vidū Ilinoisā, jūlija sākumā un oktobra sākumā Kalifornijā, un decembra sākumā Jūtā. Visos gadījumos eksperti no Volkswagen un SK On atklāja problēmu augstsprieguma akumulatoros, taču sākotnēji konkrēto defektu noteikt bija grūti, jo incidenti atšķīrās pēc rakstura un akumulatoru stāvokļa.
Vēl viens līdzīgs gadījums notika 2024. gada augusta vidū Kolorādo, kur atklāja elementus ar nobīdītiem elektrodiem. Tikai 2025. gada septembra beigās piegādātājs veica plašāku bojāto moduļu analīzi, kas apstiprināja problēmu. Datorizētās tomogrāfijas skenēšana papildus apliecināja šo secinājumu. Galu galā, 2025. gada novembrī SK On identificēja konkrētos moduļus ar nobīdītajiem elektrodiem, kas ļāva Volkswagen uzsākt atsaukumu.























































Neticami. ES pieņem lēmumu pāriet uz auto piedziņas veidu, kas nav pieslīpējusies ilgākā laika periodā un pierādījusi sevi kā drošu. Jā, jā - arī nojāta vai loha pašrocīgi (ne)uzturēta benžas grabaža var nosvilt, bet šeit runa par jauniem auto. Būtu tas lēmums vismaz formā "degvielas auto ierobežojumi sāksies ne ātrāk kā pēc brīža, kad 5 gadus pēc kārtas (