311 Volkswagen ID.4 elektroautomobiļi tiek atsaukti remontam, lai novērstu paaugstinātas aizdegšanās risku.
Volkswagen nesen brīdināja par paaugstinātu ugunsgrēka risku dažām ID.4 elektriskajā SUV versijām ASV. Atsaukums skar 311 transportlīdzekļus no 2023. un 2024. modeļa gada, un uzņēmums identificējis problēmu avotu – atsevišķu akumulatoru elementu elektrodi ir nepareizi novietoti.
Jau 2024. gada sākumā ASV notika vairāki gadījumi, kad ID.4 aizdegās uzlādes vai novietošanas laikā. Volkswagen izmeklēšana noskaidroja, ka šie incidenti ir saistīti ar transportlīdzekļiem, kuriem ir bojāti akumulatori. Saskaņā ar ASV Nacionālās autoceļu satiksmes drošības administrācijas (NHTSA) datiem, defekts radies ražošanas procesā, kurā daži akumulatoru elektrodi “nobīdījušies”. Tajā vainojams uzņēmums SK On, kas nodrošina šī elementa piegādi ID.4 automobiļiem ASV.
Volkswagen ir spējis precīzi noteikt, ka problēma skar tikai konkrētu ražošanas periodu, ierobežojot atsaukumu līdz 311 transportlīdzekļiem no 2023. un 2024. modeļa gada. NHTSA brīdina, ka nobraukuma samazinājums vai veiktspējas traucējumi var norādīt uz to, ka akumulatoram ir defekts. Visi skartie transportlīdzekļi saņems rakstisku paziņojumu līdz janvāra beigām, un pēc tā akumulatora elementu moduļi tiks pilnībā nomainīti. Tikmēr Volkswagen iesaka īpašniekiem automašīnas novietot tikai ārpus telpām, uzlādēt akumulatorus līdz maksimāli 80% un izvairīties no ātrās līdzstrāvas uzlādes.
Atsaukuma iniciēšana sākās pēc četriem transportlīdzekļu ugunsgrēkiem 2024. gada laikā: janvāra vidū Ilinoisā, jūlija sākumā un oktobra sākumā Kalifornijā, un decembra sākumā Jūtā. Visos gadījumos eksperti no Volkswagen un SK On atklāja problēmu augstsprieguma akumulatoros, taču sākotnēji konkrēto defektu noteikt bija grūti, jo incidenti atšķīrās pēc rakstura un akumulatoru stāvokļa.
Vēl viens līdzīgs gadījums notika 2024. gada augusta vidū Kolorādo, kur atklāja elementus ar nobīdītiem elektrodiem. Tikai 2025. gada septembra beigās piegādātājs veica plašāku bojāto moduļu analīzi, kas apstiprināja problēmu. Datorizētās tomogrāfijas skenēšana papildus apliecināja šo secinājumu. Galu galā, 2025. gada novembrī SK On identificēja konkrētos moduļus ar nobīdītajiem elektrodiem, kas ļāva Volkswagen uzsākt atsaukumu.



























































Neticami. ES pieņem lēmumu pāriet uz auto piedziņas veidu, kas nav pieslīpējusies ilgākā laika periodā un pierādījusi sevi kā drošu. Jā, jā - arī nojāta vai loha pašrocīgi (ne)uzturēta benžas grabaža var nosvilt, bet šeit runa par jauniem auto. Būtu tas lēmums vismaz formā "degvielas auto ierobežojumi sāksies ne ātrāk kā pēc brīža, kad 5 gadus pēc kārtas (
iAuto negremo iekavas
...
....( svarīgi) nebūs neviena auto modeļa atsaukuma dēļ dzīvībai bīstamiem defektiem, kā arī nebūs bijuši negadījumi dēļ šādiem defektiem.
Jā, šmauksies, jā nereģistrēs lai tik uzrādītu labāku statistiku, bet tas būtu impulss strādāt pie auto drošības, nevis izmantot pirmos pircējus par testētājiem ar KASKO un dievpalīgu.
Tas atkarīgs no piegādātāja konkrētai detaļai, konkrētā valstī, turklāt NHTSA savu naudiņu atstrādā 100% - tas nav NEPL, kas kopā ar vēl 2 iestādēm (nodibinājumiem, aizstāvjiem, pārstāvjiem, kontrolētājiem, pieskatītājiem, īsāk - naudas apguvējiem) vērtēja Freda dziesmu par Alumīnija cūku.
Nesen bija apdrošinātāju info, ka aizdekšanās gadījumi pamatā (98%) skar vecus dīzeļus.
Secīgi tevis piesauktā metode jau strādā- karaļvalsts mēģina atspiest no vecu dīzeļu lietošanas. Jo tie izrādijās gan kaitīgi, gan bīstami
Neapvaino mūspuses cilvēkus - mūžu vecus Volvo un BMW dīzeļus mūspusē izķer kā karstus pīrādziņus. Parasti ņem izmēros lielākos, piemēram, Volvo XC90, tad pēc pusgada acis atveras un dod prom, bet nekas - nākamais jau rindā - kā neņemsi lielu, luksusa auto par salīdzinoši mazu cenu.
Nu bija jau epopeja ar taupības spuldzēm, kuras ES izbīdija vēl pirms LED sāka uzvaras gājienu.