Jaunā MAN vilcēja testa dienas Latvijā (+ FOTO) - iAuto

Jaunā MAN vilcēja testa dienas Latvijā (+ FOTO) 2

 

Foto: Publicitātes attēls

iAuto.lv | 5.augusts 2020 11:04

Š.g. 16. un 17. jūlijā sporta kompleksā “333” notika jaunā MAN TGX prezentācija, dodot unikālu iespēju apmeklētājiem izbraukt pa trasi ar pirmo auto Baltijā un saņemt atbildes uz visiem sev interesējošajiem jautājumiem.

Izstrādājot jauno MAN, dizaineriem nebija šaubu par vienu konkrētu dizaina aspektu: tam uzreiz ir jābūt atpazīstamam kā MAN kravas automobilim. Rezultāts ir estētisks, mūsdienīgs un vienlaikus ļoti funkcionāls komerciālais transportlīdzeklis, ko apstiprināja arī sporta kompleksā “333” pulcējušies pasākuma apmeklētāji.

Lai saglabātu pēc iespējas zemāku gaisa pretestību, salīdzinājumā ar iepriekšējām MAN TG sērijām, vadītāja kabīne ir ieguvusi pilnīgi jaunu izskatu gan no ārpuses, gan iekšpusē. Pirmais jaunais MAN kravas auto Baltijā izceļas ar zeltīto jeb “Golden Topaz” metālisko virsbūves krāsu. Papildus uzmanību piesaista īpaša dizaina lukturi, kas tāpat kā miglas lukturi ir aprīkoti ar automātisko apsildi un ventilāciju. Šaurāki ārējie spoguļi samazina “aklo zonu”, kā arī frontālo virsmu un vēja pretestību. Vēja vadības elementi MAN priekšējā panelī uzlabo gaisa vadību radiatoram un motora nodalījumam. Paplašinot šos vēja virziena elementus ap durvīm, ir samazināta sānu gaisa plūsma, vienlaikus izvairoties no tik raksturīgā piesārņojuma, kas mēdz uzkrāties šādās vietās. Pateicoties uzlabotajai aerodinamikai, LED tehnoloģijām un pilnīgi jaunam Euro 6d dzinējam, kas tika prezentēts 2019. gadā, degvielas patēriņa ietaupījums ir sasniedzis vismaz 8%, tādējādi uzlabojot degvielas ekonomiju un būtiski samazinot CO2 izmešu daudzumu.

Jaunajam MAN, kā vienīgajiem kravas auto segmentā, ir pieejama “EasyControl” funkcija, ar kuru iespējams pārraudzīt automobili, neatrodoties tā kabīnē. Katrs “EasyControl” slēdzis ir marķēts, viegli identificējams, un to ir ērti pielāgot savām vajadzībām, pateicoties individuālajai programmēšanas iespējai.

Viens no vissvarīgākajiem uzlabojumiem, kas balstīts uz komfortu un ko piedāvā jaunais MAN kravas automobilis ir kabīnes funkciju tālvadība no atpūtas zonas ar pults palīdzību. Ar to iespējams pārvaldīt tādas funkcijas, kā piemēram regulēt klimata kontroli, apgaismojumu, skaņas sistēmu, aizslēdzot un atslēdzot durvis, aplūkojot darba laika uzskaiti un citas funkcijas.

Kabīnē ir no jauna izstrādāti autovadītāja un pasažiera sēdekļi – tagad arī pasažiera sēdeklis ir pilnībā grozāms.

Jaunie MAN kravas automobiļi pārsteidz ar vēl neredzētu multivides pārraudzības sistēmu – MAN SmartSelect. “Tā ir visnovatoriskākā multivides vadības sistēma, kas izstrādāta rūpējoties par autovadītāja drošību, lai braukšanas laikā tā skatiens netiktu novērsts no ceļa. MAN ir apzināti atteicies no skārienekrāna izmantošanas, izmantojot šo jauno multivides pārraudzības tehnoloģiju. Plānots, ka MAN SmartSelect multivides vadības princips nākotnē tiks ieviests visos kravas automobiļos,” norāda SIA “Avar Auto” pārdošanas nodaļas vadītājs Jānis Gudermanis.

Būtisks autovadītāja komforta un labsajūtas indikators ir ideāla temperatūra transportlīdzekļa kabīnē. Jaunajā MAN kravas automobilī par to rūpējas papildu elektriskā gaisa kondicionēšanas sistēma. Tā notur temperatūru kabīnē līdz pat 12 stundām, pat ja dzinējs ir izslēgts, piemēram, pārtraukumos vai pirms došanās ceļā. Turklāt tās svars, salīdzinot ar iepriekšējo modeli, ir samazinājies par 100 kilogramiem.

MAN Truck & Bus pamatideja - radīt autovadītājam viskomfortablāko iespējamo darba vietu, atspoguļojas arī drošības sistēmu ziņā. Sastrēgumu asistents “Traffic Jam” palīdz izvairīties no sadursmēm sastrēgumos, bet jaunā “Turn assist” pagrieziena palīgsistēma palīdz samazināt pagrieziena leņķi, braucot nelielā ātrumā – ieviesta četrus gadus pirms tā būs obligāta prasība visiem kravas auto. Turpretī “Lane change assistant” joslu maiņas asistents brīdina par blakus joslā esošajiem transporta līdzekļiem.

Jaunā MAN TGX kabīnes komfortu, plašumu un daudzveidīgās funkcijas atzinīgi novērtēja un izmēģināja arī pasākuma vadītājs un auto eksperts Pauls Timrots.

 

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
ABECEDE95 5.augusts 2020 14:18
10 0 Atbildēt

Timrot! Apavus novelc! Kas par kolhozu?

drak 5.augusts 2020 22:00
3 0 Atbildēt

zeķes cauras

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Degviela Spānijā vēl lētāka kā Latvijā? Dīzelis 1.289, bet 95 benzīns 1.359 eiro - 6.05.2025jā (+ VIDEO) 12

iAuto.lv uzpilda degvielu Spānijā un secina, ka cenu starpība ar Latviju ir ievērojama. 15 centi par litru! Lasīt vairāk

 

Pie vainas elektromobiļi: Volkswagen pārdod vairāk, bet saņem mazāk 12

Volkswagen grupas peļņa pēc nodokļu nomaksas 2025. gada pirmajā ceturksnī saruka par 40,6%, līdz 2,9 miljardiem eiro. Lasīt vairāk

 

Seat un Cupra teicams pirmais ceturksnis, taču peļņa dramatiski sarūk

Spānijas autobūves uzņēmums pirmajā ceturksnī spējis kāpināt automobiļu noietu, taču peļņas rādītāji ir dramatiski kritušies. Lasīt vairāk

 

Renault 5 E-Tech Electric un Dacia Bigster debitē izstādē Auto 2025 (+ VIDEO)

Jaunāko Renault un Dacia modeļu Baltijas pirmizrāde noritējusi auto izstādē Rīgā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti