Arī Eiropā - Tesla vilcējs ieradīsies 2022.gada beigās - iAuto

Arī Eiropā - Tesla vilcējs ieradīsies 2022.gada beigās

 

Foto: Tesla

iAuto | 13.augusts 2022 5:07

Elektriskais Tesla Semi kravas vilcējs pirmoreiz tika parādīts jau 2017.gadā, piecus gadus vēlāk tam atkal noteikts jauns termiņš. Šoreiz tas šķiet nopietni, jo pasūtījumu grāmata atklāta vairākās valstīs, tostarp arī Eiropā.

Tesla ir divi projekti ar garu bārdu – pikaps Cybertruck un smagais vilcējs Semi. Šo piecu gadu laikā bijuši vairākkārtēji solījumi novest projektu līdz galam, taču atklātās problēmas ik reiz izrādījās nopietnākas, vairāk resursu un laika prasošas.

Būtiskākā no tām bija akumulatoru baterija – ar parasto Tesla apaļo pirkstiņu ražojumu Semi gan spētu nobraukt solītos 800 km, taču tam bija nepieciešama tik liela un smaga konstrukcija, ka kravinieks zaudētu vismaz tonnu kravnesības – absolūti nepieļaujami kravu pārvadājumu nozarē.

Tāpēc tagad Tesla izmantos tikai jaunās baterijas, kas tika prezentētas 2020. gadā. Tas ir tikai 80 milimetrus augsts bloks ar 4680 moduļiem, kas uzglabā piecas reizes vairāk enerģijas nekā parastā baterija. Īlons Masks apgalvo, ka tā ir veiksmīga konstrukcija, kas var nodrošināt par 16 procentiem lielāku diapazonu, tātad – aptuveni 1000 km. Vēl viens pluss ir iespēja daļu moduļu iebūvēt puspiekabē, kas arī tad nesvērtu vairāk kā salīdzināma izmēra piekabe, ko velk kravas auto ar dīzeļdzinēju. Tomēr arī šeit Tesla saskaras ar izaicinājumu, jo pagaidām uzņēmums šīs jaunās baterijas nespēj saražot pienācīgā daudzumā.

Zināms, ka jaunā baterija nodrošinātu tālāku sniedzamību arī mazākajām versijām, kas agrāk tika pieteiktas 483 un 503 km, bet visjaudīgākā modeļa veikums drīzāk varētu būt līdz 500 jūdzēm (800 km) nekā tūkstotim kilometru, tā domā eksperti.

Bateriju lādēšanai tiek izstrādāts speciāls MCS Connector (MCS: Megawatt Charging Solution), kas atbalsta uzlādi ar īpaši lielu jaudu (vieglo auto jaudīgākā uzlādes iekārta – 270 kW). Tas vēl izstrādes procesā, bet pagaidām iztiktu ar Supercharger iespējām, kas pusstundas laikā Semi uzlādētu nākamajiem 400 km.

Masks atklājis, ka uz 100 km Semi ar savu 40 tonnu puspiekabi patērē aptuveni 125 kWh. Tas nozīmē, ka solīto 800 km veikšanai būtu nepieciešamas aptuveni 1000 kWh. Daudz vai maz? – katrs var parēķināt zinot, cik, piemēram, četru cilvēki ģimene patērē mēneša laikā.

Tesla Semi šobrīd var pasūtīt Nīderlandē, Norvēģijā un Lielbritānijā. Tulpju zemē amerikāņu elektriskais vilcējs maksā no 130 000 eiro pamata versijā ar darbības rādiusu līdz 475 kilometriem, jaudīgākajai versijai ar 800 km darbības rādiusu būs vajadzīgi aptuveni 150 000 eiro. Klientam, kurš pieteiksies Semi iegādei jāiemaksā 17 000 eiro. Par ekskluzīvo Founder Edition prasīs 170 000 eiro.

ASV 1044 Zs un 2100 Nm spēcīgais kravas vilcējs maksā līdzīgi. Masks apgalvo, ka 1 000 000 jūdžu (1,6 miljoni km) Semi veiks bez lielām problēmām.

No tehniskiem datiem zināms, ka 100 km/h Semi sasniedz 5 sekundēs (tikai vilcējs), bet kopā ar puspiekabi un 36 tonnu kravu – aptuveni 25 sekundēs. Vadītāja rīcībā būs komfortabla kabīne ar sēdvietu centrā, kā arī Tesla jaunākais autopilots, kas pieļauj arī vairāku kravinieku braukšanu automātiskā konvoja režīmā.

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti