Milzīgais automobiļu un tehnikas daudzums, kas pārpludina Krieviju no Ķīnas, nostādījis nepatīkamā situācijā Krievijas lielāko automobiļu ražotāju Kamaz.
Izdevums Motor.ru raksta, ka uzņēmuma ģenerāldirektora vietnieks Mihails Matasovs sūdzējies, ka salīdzinājumā ar 2025. gadu pat pandēmijas gadi “nebija tik briesmīgi”. Un patiesi, jaunākais KAMAZ ziņojums ar prognozi 2025. gadam liecina, ka iepriekš paredzēto 80 tūkstošu transportlīdzekļu gadā vietā pieprasījums varētu nokrist zem 45–50 tūkstošiem vienību. KamAZ pārdošanas apjomi neizskatās īpaši labi un tam ir virkne iemeslu.
Saskaņā ar ģenerāldirektora vietnieka teikto, pirmkārt, tās ir kravas automašīnas no Ķīnas, ar kurām iepriekš nebija nācies konkurēt, otrkārt, tas ir ārējo investīciju trūkums, treškārt - tehnoloģiju ierobežojumi: iepriekšējās krīzēs rūpnīca varēja paļauties uz starptautisko sadarbību, “tā sauktajiem tehnoloģiskajiem partneriem”, taču tagad tā pietrūkst.
Nosauktajam var pieskaitīt 10% inflāciju, augsto pamatlikmi 21% apmērā, lēto naftu, kas ienes mazāk līdzekļu valsts budžetā, grūtības ar starptautiskajiem maksājumiem un detaļu piegādēm.
Mihails Matasovs īpaši atzīmējis to, ka pārdošanas apjomi kritās “ne tāpēc, ka mēs sākām strādāt sliktāk”, bet tādēļ, ka KAMAZ ir pakļauts spiedienam no nepieredzētu apjomu transportlīdzekļu piegādēm no Dienvidaustrumāzijas.
Auto gigants ir lūdzis valdības atbalstu. KAMAZ ziņojumā ir ietverti priekšlikumi ar rūpnīcas skatījumu, lūgums par saistību izpildes atlikšanu un solījums, ka “agrāk vai vēlāk mēs izpildīsim savas saistības”.
Krievijai tak sankcijas tikai par labu nāk