Ķīnas kravas automobiļu un būvniecības tehnikas ražotājs Sany 2026. gadā plāno uzsākt elektriskā vilcēja e263 piegādes Eiropas tirgū.
Tā ir 6,64 m gara un 10,9 tonnas smaga automašīna ar 4x2 riteņu formulu, kas apgādāta ar 636 kWh LFP akumulatoru vairāk nekā 500 kilometru sniedzamībai. Sany e263 komplektēts ar diviem elektromotoriem, kas attīsta 420 kW pastāvīgo un 730 kW maksimālo jaudu (griezes moments 1000/1760 Nm), bet 800V sistēma sola arī pietiekoši ātru uzlādi.
Šādi tehniskie rādītāji e263 Eiropas tirgū ļauj konkurēt ar pašreiz pieprasītāko elektriskās piedziņas tālsatiksmes kravinieku Mercedes-Benz eActros 600 un pat pārspēt to.
Gluži svešinieks Eiropas tirgū Sany nemaz nav – ķīniešiem kopš 2012. gada pieder betona sūkņu ražošanas uzņēmums Putzmeister, kas ļauj izmantot vācu uzņēmuma infrastruktūru un paplašināt klientu loku, turklāt servisa nodrošināšanas nolūkos Sany sadarbojas ar Alltrucks, kas piedāvā daudzzīmolu remontu, diagnostiku un tehnisko apkalpošanu smagajai tehnikai un autoparkiem ar 700 atbalsta punktiem visā Eiropā.
Sany e263 tiek piedāvāts arī speciāls aprīkojums, kas vairo elektriskā kravinieka pielietojuma iespējas, ļaujot to izmantot kā bāzes modeli betona javas pārvadāšanas transportam (mikseris), lauksaimniecības sfērā, celtniecībā vai apvienojumā ar dažādas nozīmes puspiekabēm.
Plānots, ka Sany e263 bāzes modelis Eiropas tirgū kļūs pieejams 2026. gada pirmajā ceturksnī. Attiecībā par cenu ražotājs izteicies, ka investīcijas e263 būs tikai nedaudz lielākas nekā dīzeļdegvielas kravas automašīnu iegādē. Uzņēmums arī apgalvo, ka klientam tā būs labākā izvēle, kas sola "ātrāko atmaksāšanos no visām elektriskajām kravas automašīnām, kas pašlaik tiek piedāvātas Eiropas tirgū".
"Tālsatiksmes" ar reālo sniedzamību apmēram 250 km, labākajā gadijumā ar uzlādes laiku zem 1 stundas ... mja ...
investīcijas tikai nedaudz lielākas ??? Un kur tad jūs grasaties tos lādēt ???
Patīk tie komentētāji, kas visu zina jau iepriekš - nav vēl, tā teikt no konveijera noripojis, bet spriedums jau gatavs.
Tādu Hmm, kas sākumā visu ko saripinās no konvejeriem un tad domās ko darīt, diemžēl ir vairākums.
Komunālie un vietējie piegādes kravas auto BEV izskatā krietni jēdzīgāk izskatās nekā tālsatiksmes, kur bez apstājas būtu 1000+ km jāripo.
ES plānus pārejai uz elektrifikāciju kāds ir atcēlis? - es neesmu dzirdējis.