Šķiet, “Renault Espace” jaunākās paaudzes modelis vien nesen ieraudzīja dienasgaismu - to ražot sāka 2023. gadā, taču pie mums tas nonāca vien pērn. Bet šogad tas jau modernizēts. Ir grūti tā uzreiz atrast citus auto modeļus, kuriem nepieciešama atjaunināšana tik drīz pēc to laišanas klajā. “Espace” gadījumā tie nepieciešami tādēļ, ka “Renault” ar “Scenic” un “Rafale” modeļiem ir ieviesuši jaunas ārējā dizaina vadlīnijas. Lai saglabātu aktualitāti, pie jauna noformējuma ir tikuši arī “Espace” un “Austral”. Ar modernizēto “Espace” žurnālisti tika iepazīstināti prezentācijas pasākumā Parīzes apkārtnē.
Kas tad jauns?
Uzlabojumi galvenokārt ir skāruši tieši ārējo dizainu, taču ir arī šādas tādas nianses salonā un tehnoloģiskā izpildījumā. Ja esat jau redzējuši “Rafale” modeli, tad “Espace” priekšdaļa izskatās gluži tā pat - stāvāka, stūraināka un masīvāka. “C” formas dienas gaismas ir pārveidotas par ķīļveida lukturiem buferu stūros - tās atgādina tādu kā zibens formu. Savukārt taisnstūra formas galvenie lukturi veidoti ar “Full LED” tehnoloģiju. LED matricas ir dabūjamas par papildus 860 EUR. Vienīgā lielā atšķirība no “Rafale” ir dekoratīvā radiatora režģa tekstūrā - “Espace” tas veidots no raupjākiem rombiem. Jaunā priekšdaļa rada iespaidu, ka “Espace” ir kļuvis lielāks. Katrā ziņā nopietnāks. Nedaudz ir izmainīti arī aizmugurējie lukturi. Ir jauns LED joslu zīmējums, kas sakombinēts no trim elementiem. Nedaudz pamainīta arī paša luktura forma - daļas, kas stiepjas uz bagāžnieka vāka. Tā kļuvusi nedaudz īsāka un ar asākiem stūriem. Arī pašā vākā ir asākas līnijas, pretstatā iepriekšējās versijas noapaļojumiem.
Espace pieejams piecās, ne pārāk košās, bet iespaidīgās virsbūves krāsās, tostarp arī mūsu reģionā nosauktajā - Baltijas zilpelēkajā krāsā. Riteņu diski variē 19-20 collu robežās, un tos var dabūt 4 dažādos variantos.
Auto salonā jaunums ir izteiktākas kontūras priekšējiem sēdekļi, kas nodrošina labāku sānu un plecu atbalstu, kā arī apdares materiālu izvēle ir papildināta ar jauniem gaišās smilšu pelēkas vai melnas krāsas mākslīgās ādas vai tekstila variantiem. “Espace” ar modernizāciju ir uzlabots arī akustiskais komforts, izmantojot biezākus trīskārši laminētus priekšējos stiklus, jaunas spoguļu pamatnes un korpusus, kā arī jaunas durvju blīves.
No tehnoloģijām ir ieviesta automātiska autovadītāja atpazīšanas funkcija. Iesēžoties vadītāja sēdeklī, priekšējā statnē novietotā kamera/sensors atpazīst seju un sistēma automātiski uzstāda iepriekš konkrētajam vadītājam pielāgotos iestatījumus - sēdpozīciju, sānu spoguļus, saglabātās radio stacijas, Google lietotnes u.tml. Ražotājs apgalvo, ka iegūtie dati no sejas atpazīšanas netiek sūtīti citur, bet tiek saglabāti tikai automašīnā.
Ir arī uzlabota programmatūra pārnesumkārbai, kas nodrošina atsaucīgāku braukšanu bez aizķerēm ātruma samazināšanas vai paātrinājuma laikā, kā arī uzlaboti atsevišķi stiprinājumi motortelpā un pie izpūtēja, lai samazinātu vibrācijas.
Aprīkojums un cenas
“Renault Espace” tiek piedāvāts tikai vienā dzinēju versijā - kā pašuzlādes hibrīds ar 200 ZS jaudu. “E-Tech 200 ZS” pašuzlādes sistēmu veido 3 cilindru 1,2 litru benzīna dzinējs ar turbokompresoru, kas pie 130 ZS (96 kW) spēj sasniegt 205 Nm griezes momentu, un divi elektromotori: galvenā elektromotora jauda ir 50 kW (70 ZS un 205 Nm), un to darbina 2 kWh/400 V litija jonu akumulators. Šis motors ir paredzēts braukšanai elektriskajā režīmā. Otra elektromotora jeb augstsprieguma startera ģeneratora (HSG) jauda ir 25 ZS, kas nodrošina 50 Nm griezes momentu. Šis motors iedarbina iekšdedzes dzinēju un nodrošina pārnesumu pārslēgšanu. Līdz simtam “Espace” ieskrienas 8.8 sekundēs un patērē 4.6-4.8 litrus uz 100 km, bet CO2 izmeši ir līdz 110 g/km. Ar vienu uzpildi “Renault Espace” varot nobraukt līdz 1100 kilometriem.
IZMĒRI
- Garums: 4722 mm
- Platums: 1843 mm
- Augstums: 1645 mm
- Garenbāze: 2738 mm
- Klīrenss: 180 mm
- Pašmasa: 1675 kg
- Pilna masa: 2155 kg
- Piekabes maks. svars (bez/ar bremzēm): 750/1600 kg
- Bagāžas tilpums: 692 - 2224 litri vai 520 - 2054 litri septiņu sēdvietu versijā
“Renault Espace” nopērkams piecu un septiņu sēdvietu versijās. Piecvietīgā ir par 2000 EUR lētāka un nedaudz praktiskāka, ja runājam par kravas telpas ietilpību. Protams, ik pa laikam ir reizes, kad nepieciešamas ekstra sēdvietas, tomēr reti kurā septiņvietīgā SUV trešajā sēdvietu rindā būs pietiekoši ērti sēdēt - visbiežāk pieaugušajiem pat iekāpt nav iespējams. Arī “Espace” šajā ziņā nav izņēmums, jo pašā aizmugurē samērā ērti jutīsies vien mazi bērni.
Auto neatkarīgi no sēdvietu skaita tiek piedāvāts trīs aprīkojuma versijās - “Techno”, “Esprit Alpine” un “Iconic”. Bāzes jeb “Techno” versija nebūs tik grezni noformēta, taču tehnoloģiski jau būs pieklājīgi komplektēta, piemēram, ar divu zonu klimata kontroli, laminēti logu stikli (skaņas izolācijai), “OpenR link” 12” multimediju sistēma, bezvadu viedtālruņa uzlāde, adaptīvā kruīza kontrole, kā arī ļoti plašs klāsts ar dažādiem drošības asistentiem. Savukārt dārgākajās versijās būs augstvērtīgāka salona apdare, advancētāki vadītāja asistenti un komforta ekstras, kā arī “4Control” aizmugures riteņu piestūrēšana.
CENAS (piecas / septiņas vietas)
- “Techno”: 38 890 / 40 890 EUR
- “Esprit Alpine: 41 690 / 43 690 EUR
- “Iconic”: 43 690 / 45 790 EUR
Kāds tas ir?
Jau kādu laiku robeža starp “premium” un plašāka patēriņa auto zīmoliem ir izplūdusi un arvien vairāk auto ražotāji sāk sastādīt konkurenci sabiedrībā pieņemtajiem augstākas klases automobiļiem. Tas, protams, atsaucas arī uz cenu - modeļi kļūst dārgāki. “Renault” šajā ziņā nav izņēmums, savus lielākos modeļus pozicionējot tuvāk vācu trijniekam - “BMW”, “Mercedes” un “Audi”. Un atsevišķās pozīcijās, piemēram, salona uzbūves kvalitātē vienu otru sāk pat pārspēt. Tāda ir sajūta iesēžoties “Espace” modeļa greznākajās versijās - ērti, gaumīgi, labi nostrādāts, patīkami materiāli un pieklājīgs ekstru klāsts. Lai gan automobilī uzstādītā “OpenR link” multimediju sistēma ir jau zināma krietnu laiku, tā joprojām ir viena no ātrdarbīgākajām un intuitīvākajām auto tirgū.
“Espace” izceļas ar plašu, ērtu salonu. Lai gan tam nav vislielākais bagāžnieks starp līdzīgiem modeļiem, vietas ir daudz. Gaišā salona apdare ir glīta, taču ir šaubas par to, cik ilgi to izdosies saglabāt tīru vai arī cik bieži tā būs jākopj. Auto stihija visdrīzāk ir gari braucieni pa lielceļu vai pārvadāt ģimenes ar bērniem. Bet ar “4Control” sistēmu šis auto kļūst izveicīgs arī šaurākās ielās. Auto gaita ir piemērota komfortablai braukšanai, kā arī ar 200 zirgspēku jaudu kāds varbūt jutīsies apdalīts, taču dzīvē auto šķiet krietni dinamiskāks nekā norādīts tehniskajā aprakstā. Bet gribētos lielāku dzinēju izvēli. Kas to zina - varbūt ar laiku “Espace” tiks piešķirta arī 300 ZS lādējamā hibrīda versija no “Rafale” modeļa. Norādītais 4.8 litru degvielas patēriņš uz 100 km varētu būt sasniedzams, bet izmēģinājuma braucienā tas bija par 1-1.5 litriem augstāks.
PLUSI UN MĪNUSI
Plusi
- Ar jauno dizainu “Espace” izskatās dārgāks;
- Plašs un ērts salons, patīkamas gaitas īpašības;
- “4Control” stūrēšanas sistēma;
- Ekonomiska un atsaucīga hibrīdsistēma;
Mīnusi
- Trešā sēdekļu rinda ir drīzāk simboliska
- Tikai viena dzinēju versija
Skaties video, kāds "Renault Espace" bija pirms modernizācijas iAuto izmēģinājumā pagājušajā gadā.