Izmeklētāji: Negadījumā cietušā katamarāna kapteinis klaji pārkāpis kuģošanas noteikumus - iAuto

Izmeklētāji: Negadījumā cietušā katamarāna kapteinis klaji pārkāpis kuģošanas noteikumus

 

Foto: Ekrānšāviņš no Youtube.com

Nozare.lv | 18.jūlijs 2017 10:17

Svētdien Hapaka grāvī negadījumā cietušā katamarāna kapteinis klaji pārkāpis kuģošanas noteikumus, aģentūrai LETA sacīja Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja direktors Ivars Alfrēds Gaveika.

Viņš norādīja, ka biroja speciālisti negadījumā vietā darbu sāka jau vakar un būs izmeklēšana, taču īsti pat neesot, ko izmeklēt, jo katamarāna kapteinis neesot sapratis, ko dara, un klaji pārkāpis kuģošanas noteikumus.

Pēc Gaveikas teiktā, kapteinis ar 14 metrus augstu mastu kuģojis vietā, kura atļautā augstuma atzīme ir vien astoņi metri, turklāt attiecīgajā teritorijā ir izvietotas brīdinājuma zīmes par augstuma ierobežojumu.

Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs par šo situācija arī gatavos ziņojumu Satiksmes ministrijai.

Savukārt AS "Augstsprieguma tīkls" pārstāvis Andri Sproģis aģentūrai LETA pastāstīja, ka augstsprieguma līnijas vadu augstums attiecīgajā vietā ir 12 metri.

Viņš norādīja, ka, augstsprieguma līnijai nokrītot, tā uzreiz atslēdzas, pēc kā konstatēšanas svētdien "Augstsprieguma tīkls" sazinājās ar Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestu.

Notikuma vietā ieradās "Augstsprieguma tīkla" remonta brigādes, lai varētu atslēgt līniju un varētu veikt glābšanas darbus. Pēc cietušo nocelšanas no katamarāna un tā nogrimšanas masts joprojām palika, karājoties augstsprieguma līnijā. Mastu izdevās noņemt vēlāk.

Attiecīgā negadījuma rezultātā Bolderājā vakar dažas stundas nebija elektroapgādes.

Taujāts, vai negadījumā nodarīta skāde augstsprieguma līnijai, Sproģis atbildēja, ka vadi nebija plīsuši.

Savukārt Rīgas brīvostas pārvaldes pārstāve Liene Ozola aģentūrai LETA pauda, ka ostas atbildīgie dienesti ir veikuši avārijas vietas apsekošanu un vietā, kur nogrimis katamarāns, izvietotas divas navigācijas brīdinājuma bojas.

Veicot pārbaudes, būtiski vides piesārņojuma riski notikuma vietā netika konstatēti.

"Pēc Rīgas brīvostas pārvaldes rīcībā esošās informācijas, Valsts policija par notikušo ir ierosinājusi kriminālprocesu, līdz ar to visi jautājumi, kas saistīti ar katamarāna vraka izcelšanu, pašlaik jau jāskata sāktā kriminālprocesa ietvaros. Katamarāns nogrimis sešu līdz septiņu metru dziļumā," skaidroja Ozola.

Tāpat viņa pastāstīja, ka ostas akvatorijā ir izvietotas dažādas brīdinājuma zīmes, tai skaitā par maksimāli pieļaujamā peldlīdzekļu augstuma ierobežojumiem. Gadījumā, ja ceļā gaidāmi kādi šķēršļi, tos ievērot ir katra kuģa kapteiņa pienākums un atbildība.

"Zīme, brīdinot par astoņu metru augstuma ierobežojumu, atradās arī pie augstsprieguma elektrolīnijas masta," piebilda ostas pārstāve.

LETA jau ziņoja, ka svētdien Rīgā, Hapaka grāvī, katamarāns ar mastu aizķēra augstsprieguma līniju un aizdegās. Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests izsaukumu uz notikuma vietu saņēma plkst.16.35.

No peldlīdzekļa tika izglābti 12 cilvēki, kas nodoti mediķiem. Ugunsgrēks likvidēts plkst.19.18. Katamarāns nogrima. Visi cietušie nogādāti slimnīcās.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti