Suecas kanālā neizdodas no sēkļa nocelt milzīgo konteinerkuģi - iAuto

Suecas kanālā neizdodas no sēkļa nocelt milzīgo konteinerkuģi 16

 
Nozare.lv | 25.marts 2021 12:08

Ēģiptē Suecas kanālā ceturtdien atsākti centieni, lai no sēkļa noceltu vienu no pasaules lielākajiem konteinerkuģiem "Ever Given", kas pilnībā nobloķējis kustību globālajai ekonomikai vitāli svarīgajā transporta artērijā.

Operācijā iesaistīti pieci velkoņi.

Šobrīd ir grūti prognozēt, cik ilgi šī operācija būs jāturpina, sacīja kuģa pārvietošanas centienos iesaistītā Nīderlandes uzņēmuma "Boskalis" vadītājs Peters Berdovskis.

"Mēs nevaram izslēgt, ka tas atkarībā no apstākļiem varētu ilgt vairākas nedēļas," Nīderlandes televīzijas programmai "Nieuwsuur" sacīja Berdovskis.

Kuģa gali iestrēguši kanāla krastos, viņš sacīja.

"Tas līdzinās milzīgam krastā izmestam valim. Tas smiltīm ir milzīgs svars. Mums var nākties kombinēt svara samazināšanu, pārvietojot no kuģa konteinerus, naftu un ūdeni, velkoņu iesaisti un bagarēšanu," skaidroja Berdovskis.

Bagarētāji strādā pie tā, lai līdzās kuģim pārvietotu smiltis un dubļus, paralēli tam velkoņi cenšas kuģi izkustināt, sacīja "Ever Given" tehniskās vadības uzņēmums "Bernhard Schulte Shipmanagement".

Jūras transporta uzņēmums GAC informējis klientus, ka centieni izkustināt kuģi turpinās, tomēr vēja un kuģa milzīgo izmēru dēļ operācija ir apgrūtināta.

Ja situāciju neizdosies atrisināt tuvāko 24 līdz 48 stundu laikā, transporta uzņēmumiem var nākties pārplānot savu kuģu maršrutus un izvēlēties ceļu apkārta Āfrikai, kā rezultātā kuģi ceļā pavadīs aptuveni par nedēļu vairāk laika, norāda eksperti.

Zem Panamas karoga kuģojošais 400 metrus garais un 59 metrus platais kuģis "Ever Given" sagriezies sāniski un iestrēdzis, pilnībā apturot kuģošanu Suecas kanālā.

Kuģis bija ceļā uz Nīderlandes ostu Roterdamu.

Pirms vairāk nekā 150 gadiem izraktais Suecas kanāls ir viens no svarīgākajiem pasaules tirdzniecības ceļiem.

Pagājušajā gadā pa kanālu izbrauca teju 19 000 kuģu, pārvadājot vairāk nekā vienu miljardu tonnu kravas.

 
16 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Ivars 26.marts 2021 2:12
4 0 Atbildēt

Nesaskaitīšu cik reizes ar līdzīga izmēra kuģi esmu braucis caur Suecas kanālu tautā sauktu par Marlboro kanālu. Vienmēr kādas problēmas ar tā dziļumu, platumu, vēju utt. Praktiski pie situācijas vainīga kanāla pārvalde, kura no kuģiem iekasēto nobāž kaut kur, bet tā uzlabošanā gandrīz nekas nav darīts. Šo to jau mēģināja 5-6 gadus atpakaļ un pat atvēra vienlaicīgu divvirzienu kustību, bet izskatās ka darbs izdarīts ne līdz galam.

imzz 25.marts 2021 13:28
3 0 Atbildēt

un iedomājies, ka tev vēl būtu jāmaksā par pārbrauktuves šķērsošanu..

Kanibaals 25.marts 2021 22:30
2 1 Atbildēt

Ir risinājums, jāuzmet tur atombumba, būs kanāls platāks.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kravinieks nogriež ceļu, BMW glābj (+ VIDEO) 4

Video autors raksta, ka epizode varēja beigties daudz ļaunāk nekā ar bojātu automašīnas labo pusi, taču, pateicoties BMW vadītājam, kas pavirzījās malā, viss beidzās laimīgi. Lasīt vairāk

 

Līdz 831 kilometriem - Tesla “tālbraucēji” Ķīnas tirgum 7

Tesla gatavojas laist Ķīnas tirgū divus modeļus ar īpaši iespaidīgiem sniedzamības rādītājiem. Viens no tiem bez papildu uzlādes nobrauks līdz 751 km, otrs spēšot sasniegt pat 831 km. Lasīt vairāk

 

Elektroauto atbalsta programma tuvojas noslēgumam - tiek gatavota jauna pieeja atbalstam 13

Ņemot vērā lielo sabiedrības interesi un pieprasījuma straujo pieaugumu, esošā atbalsta programma (EKII) elektroauto un ārēji lādējamo hibrīdauto iegādei tuvojas noslēgumam. Lasīt vairāk

 

Circle K: Vai Trampa tarifi veicinās naftas cenu kritumu? 5

ASV prezidenta Donalda Trampa ieviestie ievedmuitas tarifi Ķīnai un Indijai, kuru mērķis ir ierobežot Krievijas naftas importu, īstermiņā varētu pazemināt naftas cenas un pieprasījumu pēc naftas, jo tie negatīvi ietekmētu globālo ekonomiku. Tomēr vēlāk jēlnaftas cena pasaules tirgū atkal varētu strauji pieaugt. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti