Visi komentāri - "Elektrum Lietuva" par 30 miljoniem eiro būvēs savu pirmo vēja parku Lietuvā

"Elektrum Lietuva" par 30 miljoniem eiro būvēs savu pirmo vēja parku Lietuvā 5

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 17.janvāris 2024 10:24

Latvijas valstij piederošās enerģētikas grupas "Latvenergo" uzņēmums Lietuvā "Elektrum Lietuva" sāk sava pirmā vēja parka izveidi, Akmenes rajonā, Lietuvas ziemeļos, īstenotajā projektā ieguldot ap 30 miljoniem eiro.

Kā informēja "Elektrum Lietuva", uzņēmums no privātiem attīstītājiem, kuru nosaukumu neatklāj, pārņēmis kompāniju, kurai ir atļauja būvēt vēja parku ar jaudu līdz 15 megavatiem (MW).

Darījuma summu un citas detaļas uzņēmumā neatklāja.

"Elektrum Lietuva" vadītājs Martīns Giga paskaidroja, ka darījums atbilst gan kompānijas, gan tās īpašnieces mērķim nostiprināt līdera pozīcijas zaļās enerģijas ražošanā reģionā.

Kā stāstīja Giga, jau ir saņemta atļauja netālu no Naujoji Akmenes būvēt trīs turbīnas, katru ar piecu MW jaudu.

Plānots, ka jaunajā vēja parkā elektrības ražošanu sāks 2025.gada otrajā pusē. Gaidāms, ka vēja parkā gadā saražos 54 000 megavatstundas elektrības, ko kompānija pārdos gan tieši klientiem, gan tirgū.

Tas ir pirmais "Elektrum Lietuva" attīstītais vēja parks.

"Latvenergo" ir paziņojusi par plāniem kopā ar "Latvijas valsts mežiem" Latvijā izveidot ap 130 vēja turbīnu, kuru kopējā jauda sasniedz 800 MW.

Grupa interesējas arī par iespējām attīstīt atkrastes vēja parkus.

Lietuvas lietišķais laikraksts "Verslo žinios" decembrī vēstīja, ka "Elektrum Lietuva" vēja parkos līdz 2030.gadam plāno investēt ap 1,3 miljardiem eiro.

 
Visi komentāri
 
khe 17.janvāris 2024 11:09
3 2 Atbildēt

labais!

LV atrada 3 cilvēkus, kas protestē, ka nevēlas vēja ģeneratorus (Dobeles un Tukuma novadi) - tāpēc LV iedzīvotāju un valsts nesaņems ne ienākumus, ne nodokļus no elektrības ražošanas ieguvumiem un turbīnu apsaimniekošanas, bet tā kā elektrību tāpat Latvijai vajag, tad bliežam turpat pie robežas!

Vienkārši super! man trūkst vārdu! Varēs tie 3 iedzīvotāji skatīties uz turbīnām tāpat - tikai viņas būs pāri robežai, savukārt visus labumus saņems Lietuva un mēs vēl maksāsim viņiem.

Hmm 17.janvāris 2024 11:17
5 0 Atbildēt

LV darbojas akmenī kaltais princips "tikai ne pie mums", tādēļ, vismaz pagaidām, netiks būvēts vēja parks Valmieras-Valkas virzienā - esot arī šim projektam atradušies 4 cilvēki, kas protestē.

Krotow 17.janvāris 2024 12:30
1 0 Atbildēt

Gribēju rakstīt to pašu taču kads jau iepostējis. Tā arī ir - vietējie NIMBY noraus jebkuru ražošanu vai tml., pat nepainteresējoties vai tā tiešām ir kaitīga. Tikai diez ka viņi domā pacelt valsts ekonomiku? Visticamāk nedomā nemaz.

ZZZZ 17.janvāris 2024 11:10
2 0 Atbildēt

Latvenergo iedodiet nedaudz kapeiciņu pastalu bērniņiem. www.facebook.com/agnese.fidler...40831802297898

anonimikis 17.janvāris 2024 19:38
0 1 Atbildēt

Tur pie abām Akmenēm jau ir vairāki desmiti šo turbīnu. Beigtus putnus un iezemiešus nemanīju.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti