Visi komentāri - Aptauja: Igaunijā 69% iedzīvotāju atbalsta kodolenerģijas attīstīšanu valstī

Aptauja: Igaunijā 69% iedzīvotāju atbalsta kodolenerģijas attīstīšanu valstī 2

 

Ilustratīvs attēls Foto: Pexels.com

Nozare.lv | 2.februāris 2024 14:54

Igaunijā 69% iedzīvotāju atbalsta kodolenerģijas attīstīšanu valstī, liecina pēc kompānijas "Fermi Energia", kas Igaunijā plāno veidot mazjaudas modulāru atomelektrostaciju (AES), veiktas aptaujas rezultāti.

Kā liecina sabiedriskās domas pētījumu kompānijas "Kantar Emor" veiktās aptaujas rezultāti, jaunas paaudzes kodolstacijas izmantošanu atbalsta 69% respondentu, turklāt 39% izteikuši pārliecinošu atbalstu tādai iecerei.

Respondentiem tika jautāts, kādām elektrības ražošanas veidam Igaunijā viņi dotu priekšroku, ņemot vērā, ka valsts līmeņa politika paredz samazināt degakmens izmantošanu. 59% aptaujāto pauda uzticību kodolenerģijas attīstīšanai Igaunijā, 53% vislabprātāk izvēlētos vēja enerģiju, kam sekoja saules enerģija ar 49% respondentu atbalstu.

Aptaujas dalībnieki kā galvenās priekšrocības kodolenerģētikas attīstībai minēja elektroenerģijas piegādes drošības nodrošināšanu jebkuros laika apstākļos (65% respondentu), zemākas elektroenerģijas cenas (54%), ekonomisko attīstību (33%) un ogļskābās gāzes izmešu samazināšanu (26%). Galvenie respondentu minētie trūkumi ir saistīti ar kodolatkritumu uzglabāšanu (66%), avāriju riski (51%) un specializētu zināšanu trūkums Igaunijā (arī 51%).

Respondentiem tika arī jautāts, vai viņi vēlētos, lai Igaunijas parlaments nobalso par kodolenerģijas ieviešanu un nepieciešamo spēju izveidi valstī. 61% respondentu atbildēja apstiprinoši, 20% bija noraidoši, bet 19% atzina, ka nav izlēmuši.

Pēc "Fermi Energia" pasūtījuma veiktajā aptaujā piedalījās 1155 cilvēki.

"Fermi Energia" ir 2019.gada sākumā dibināta kompānija, kura vēlas Igaunijā izveidot AES, izmantojot mazjaudas modulāros reaktorus. Pirmajā aptaujā 2019.gada aprīlī ieceri Igaunijā būvēt mazjaudas AES atbalstīja 51,2% respondentu.

Igaunijas Klimata ministrijas paspārnē strādājošā darba grupa kodolenerģijas jautājumos pagājušā gada nogalē ieteica valstī būvēt mazo modulāro reaktoru atomelektrostaciju, jo kodolenerģijas ieviešana veicinātu Igaunijas klimata mērķu sasniegšanu, energoapgādes drošību un energosistēmas stabilitāti.

Pēc darba grupas un Starptautiskās Atomenerģijas aģentūras (IAEA) pozitīva vērtējuma saņemšanas Igaunijas parlamentā šogad gaidāmas diskusijas par tālāku virzību AES jautājumā. 

 
Visi komentāri
 
650 3.februāris 2024 2:11
0 0 Atbildēt

To nedrīkst pieļaut.Es nez, ko mums tur tagad darīt, vai kādu spec operāciju jāveic vai ko, bet to/tā nevar atstāt. Elektrību nevaig ražot, ira vienkārši Jānopērk (jāiepērk).Jā.

Jumu 3.februāris 2024 20:16
0 0 Atbildēt

Pie mums domāšana tālāk par enerğijas iegūšanu ar propeleru palīdzību tālāk nav tikusi. Ar saules baterijām arī problēmas, aizmirsa paskaitīt, cik šeit saulainu dienu gadā ir.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti