Visi komentāri - EP atbalsta priekšlikumus vienkāršot ES oglekļa emisiju pārvirzes instrumentu

EP atbalsta priekšlikumus vienkāršot ES oglekļa emisiju pārvirzes instrumentu 6

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 24.maijs 2025 17:54

Eiropas Parlaments (EP) atbalsta priekšlikumus vienkāršot Eiropas Savienības (ES) oglekļa emisiju pārvirzes instrumentu, aģentūru LETA informēja EP preses sekretāre Latvijā Kristīne Liepiņa.

EP ceturtdien apstiprināja Eiropas Komisijas (EK) priekšlikumu, kas ir daļa no Eiropas februārī izziņotās "Omnibus I" vienkāršošanas paketes. Deputāti pieņēma tikai tehniskus grozījumus un atbalstīja jaunu "de minimis" masas slieksni 50 tonnu apmērā.

Plānots, ka tas atbrīvotu no ES Oglekļa ievedkorekcijas mehānisma (OIM) prasībām lielāko daļu jeb 90% importētāju, galvenokārt mazos un vidējos uzņēmumus un fiziskas personas, kas importē tikai nelielus OIM preču daudzumus. OIM vides mērķis joprojām tiktu saglabāts, jo noteikumi arī turpmāk attiektos uz 99% no kopējām oglekļa dioksīda emisijām, kas rodas no dzelzs, tērauda, alumīnija, cementa un mēslošanas līdzekļu importa.

Iecerēts, ka izmaiņas arī vienkāršos atļauju izsniegšanas procesu deklarētājiem, proti, tiem, kas vēlas importēt preces, uz kurām attiecas OIM, emisiju aprēķināšanu un OIM saistību pārvaldību, vienlaikus pastiprinot noteikumus pret ļaunprātīgu izmantošanu.

EP deputāti pieņēma tekstu ar 564 balsīm par, 20 balsīm pret un 12 atturoties. EP tagad ir gatavs sākt sarunas ar ES Padomi par tiesību akta galīgo redakciju.

ES oglekļa ievedkorekcijas mehānisms ir ES instruments, ar ko izlīdzina ES emisiju kvotu tirdzniecības sistēmā (ETS) iekļauto ES produktu un importēto preču oglekļa cenu.

Viens no tā mērķiem ir arī veicināt vērienīgākus klimata mērķus trešās valstīs. 2026.gada sākumā EK izvērtēs, vai OIM piemērošanas jomu paplašināt uz citām ETS nozarēm, kurās pastāv oglekļa emisiju pārvirzes risks.

 
Visi komentāri
 
650 25.maijs 2025 16:12
1 0 Atbildēt

Nēnē,vajadzētu plašāk paskaidrot tiem (noteikti Daudzajiem), kuri nesaprata Neko (nevienu) no šajā izsmeļošajā Rakstā detalizēti sarakstītajām 7gab rindu kopām.Ka viņi ir galējie Lohi.Un ka tādējādi jebkāda tālāka (vai Dziļāka) saruna/Par! ar viņiem vispār nav to vērta.

Nu ja nu (gadījumā) kāds nav (vai ja (pagaidām) vēl nejūtas) kā Lophs, lūdzu izskaidrojiet paši/sev- kādas konkrēti oglekļa dioksīda emisijas (mums, Lohiem) "rodas no dzelzs, tērauda, alumīnija IMPORTA".Nu piemēram, ja mēs gribētu importēt šādas izejvielas kustībai un (iespējams) Dzīvībai bīstamā Vanššu (šu/šu.) Tilta atjaunošanai.Vai Dzelzs Ceļa tērauda sliedes,kuras (diemžēl) neražo ne Bauskā un ne arī ne Rojā. Jā.

Pie viena, ir samērā interesanti, ka augstākminētās emissijas tikpat kā Nerodas no tā, ka daļā Europas jau ceturto gadu cauru diennakti sprāgst munīcija,armijas transposrtlīdzekļi (drošv pamatā eur6 pd emissiju klassei atbilstošie) izbraukā sējumus un non stopā grūst mājas un tāa.Jāa.

Paplašināt uz Citām ETS nozarēm- nu kas tad tas, tā taču ir rupja drukaskļūda,acīmredzama nolaidība.Pareizi ir jābūt šādi: uz VISĀM nozarēm un uz VISIEM ar tām jebkādi saistītajiem euro Lohiem.Jā.

imzz 26.maijs 2025 10:21
1 0 Atbildēt

kā Lophs, lūdzu izskaidrojiet paši/sev- kādas konkrēti oglekļa dioksīda emisijas (mums, Lohiem) "rodas no dzelzs, tērauda, alumīnija IMPORTA".

Mums nerodas. Ķīniešiem rodas. Tieši tāpēc tā oglekļa ievedmuita arī pastāv, jo uztraukums ir par "globālo emisiju. Bet pa lielam tas neko nedod. Vācija importē 50% tērauda, bet "oglekļa pēdas maksājumi tomēr nerada vēlēšanos viņiem atjaunot rūsas zonu un tēraudu 100% ražot uz vietas.

650 26.maijs 2025 13:35
0 0 Atbildēt

Šis diemžēl (vismaz attiecībā uz "mūsu" importētāju mērķiem un apjomiem) ir tikai un vienīgi BŪTISKS papildu apgrūtinājums, kura "patiesās" sekas mēs vēl tikai redzēsim no kāda 26tgā un tāa.. www.vid.gov.lv/lv/vispariga-oim-informacija

Un (piem) tās tur "vācijas" kontrolējošās iestādes savā entuziasmā (parasti) visos laikos ir bijušas krietni piezemētākas, nekā viena otra darbīga entuziasma spārnotā "vietējā" LV iestāde.

Paņemam kaut vai smieklīgu loh piemēru- tieši Skrūves ir viens/no vispretrunīgākajiem importējamajiem produktiem, pie kam nospiedoši lielākā to daļa tiek ražota un iepirkta tieši Ķīnā.Praktiski VISĀM skrūvēm no CN ir oficiāli piemērojams antidempinga nodoklis, kura apmērs var sasniegt pat 89% no pirkuma cenas!!! Ja jurid persona (SiA) gribētu tās iemportēt, muitas iestādes kādu tādu "mazāk/informētu" vai pirmreizējo loh klientu izģērbtu tā, ka "otrreiz" viņam negribētos, sākot jau ar piestādāmo dokumentu un izstrādājuma materiālmolekulārā sastāva pierādījumu kopumu.Nerunājot ja par "nodokļu optimizāciju",iespējams vēl šur/tur pa kādam loham atrodas, kurš "cer" ,ka tieši Viņš ir tas pats Gudrākais..

BET, pilnīgi jebkuŗš LOhs šī pašas skrūves var brīvi nopirkt Temu veikalā, nesamaksājot pat ne muitas nodokli, ta kur nu vēl antidempingu (par kura eksistenci 99.8% privātpersonu vispār pat nekad nav ij acīs/dzirdējuši..).

Pļurkt 26.maijs 2025 18:06
1 1 Atbildēt

Ko tu dari tehniskā forumā, ja tev nav nevismazākās sajēgas par metāliem???????????

1. Lai iegūtu tēraudu, čugunu izdedzina ar skābekli, kura rezultātā izmet gaisā CO2.

2. Konkrēti kurā vietā tu esi redzējis dzelzi pārdošanā???? Bet konkrēti, nevis vispārīgās frāzēs!!! Nu a vēl labāk foto ar dzelzs ceņņiku!!!!!!!!!! Gribu kaut reizi savā mūžā redzēt cik maksā unce dzels!!!!

650 26.maijs 2025 21:34
0 0 Atbildēt

Vēl bez pašām neskaitāmu nosaukumu "dzelzs un tērauda" primārajām formām visā Pasaulē vispārpieņemtajā preču klassifikatorā pastāv jēdziens "dzelzs un tērauda" izstādājumi,kuru dažādo iespējamo nosaukumu skaits jau mērāms simtos un to variācijas pat tūkstošos.Euroiestāžu noteiktie ierobežojumi un papildprasības attiecas praktiski uz Visiem šīs preču grupas izstrādājumiem.

Pasaule nebūtu uzbūvēta un tā nevarētu turpināt savu pastāvēšanu, ja neviens šos izstrādājumus neražotu.Pofig, vai dedzinot čugunu vai kausējot alumīniju.Aptuveni līdzīgs popullisms,kā tas,kuru savā pirmspubertātes periodā izplatīja nešķisto zviedru šķīstā jaunava Turnberga.Apturiet jebkādu ražošanu un pārtrauciet jebkādu saimniecisko darbību- tad Mēs dzīvosim Zaļi!

Ja LV sīkajam uzņēmējam (kurš vienkārši vēlas Godīgi strādāt..) tagad ir "jāatbild" par to, ka indijā indieši vai ķīnā ķīnieši bojā savu jau tā piedristo ķīniešu gaisu un savas iztikas nodrošināšanai ražo/tirgo metālus vai to izstrādājumus (kuru viņš par savu euronaudu godīgi nopircis),diezko normāli tas neizklausās.Problēma te ir krietni nopietnāka, nekā parastam garāmgājējam varētu šķist.Līdzīgus spaidus uz savas loha euroādas drīzumā izjutīs ikviens,kuram kaut mazākais sakars ar kādu saimniecisko darbību.Izdzīvos galvenokārt tikai ierēdņi, europarlamentĀrieši un/vai Depoputotāti,pie kam, tikai paši bezkaunīgākie, sākot ar konkurētspējīgu 6-9keur "algu".

Pļurkt 26.maijs 2025 10:09
0 0 Atbildēt

Vēl viena "mirušo dvēseļu" sāga sākas!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

ASV elektromobiļu pieprasījumam pirmoreiz kritums pēc 14 mēnešu augšupejas

Neraugoties uz autoražotāju pūlēm un dāsnajam valdības atbalstam, šķiet, ka tomēr sasniegti patēriņa griesti, vismaz šobrīd un vismaz ASV tirgū. Lasīt vairāk

 

Golf jubilejas modelis kļūst par ātrāko Volkswagen Nirburgringā (+ VIDEO) 4

Priekšpiedziņas Volkswagen Golf GTI Edition 50 ar Beniju Leihteru pie stūres nobraucis Nirburgringas trases apli 7:46,13 minūtēs – tik ātri, cik neviens cits Volkswagen šajā trasē. Lasīt vairāk

 

Uzlāde 12 minūtēs: Ķīnas Xpeng uzlabo elektriskos G6 un G9 (+ FOTO)

Abi modeļu būtiskākais ieguvums – jaudīgāka uzlāde ar 5C, kas nozīmē akumulatora uzlādi no 10 līdz 80% vien 12 minūtēs. Lasīt vairāk

 

PAPILDINĀTS: Apspriešana beidzās jau 9.jūnijā - CSDD: Agresīvie un bīstamie autovadītāji jāsoda bargăk (+ VIDEO) 96

Agresīvie un bīstamie autovadītāji jāsoda bargāk, tāds ir Ceļu satiksmes drošības direkcijas un atbildīgās ministrijas secinājums, gatavojot jaunu redakciju tā sauktajā “soda punktu” sistēmā. Iecerēts, ka tiem, kuri ātrumu pārkāpj biežāk, būs vieglāk sakrāt šos punktus un pazaudēt autovadītāja tiesības. Kas tieši mainīsies un vai par visu veidu pārkāpumiem punktus dos dāsnāk? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti