CSDD un SM jaunais plāns: 1 soda punkts par katriem pārkāptajiem 10 km/h - Forums - iAuto

CSDD un SM jaunais plāns: 1 soda punkts par katriem pārkāptajiem 10 km/h

iAuto Reģ.: 17.07.2001

Pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas piemērošanas noteikumi izmaiņas piedāvā Satiksmes ministrija (Tālivaldis Vectirāns) un CSDD (Aivars Aksenoks)

Šobrīd ir spēkā Pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas piemērošanas noteikumi https://likumi.lv/doc.php?id=90540 

Un te mēs uzzinām par Sabiedrības līdzdalība pēc termiņa, kas bija 9.jūnijs https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/2765a9e1-59f3-4bef-a68a-a8a25fecca7b 

 
iAuto Reģ.: 17.07.2001
0 1 Atbildēt

PAPILDINĀTS: Apspriešana beidzās jau 9.jūnijā - CSDD: Agresīvie un bīstamie autovadītāji jāsoda bargăk (+ VIDEO) https://iauto.lv/pie-stures/satiksmes-drosiba/50482-papildints-apsprieana-beidzs-jau-9-jnij-csdd-agresvie-un-bstamie-autovadtji-jsoda-bargk-video 

0pis Reģ.: 16.02.2023
2 0 Atbildēt

Kas no šī izriet un kas būs tālāk?

iAuto Reģ.: 17.07.2001
3 2 Atbildēt

Ceļam trauksmi un sodam tos, kas shēmo kā Vectirāns un Aksenoks.

Padodam ziņu tālāk un apturam šo ieceri.

iAuto Reģ.: 17.07.2001
1 1 Atbildēt

Diskutējam, metam argumentus Par un Pret, tagad šādi izvietojot zīmes varēs arī labi punktus iedot un kursu rīkotāji saņemt papildus naudu

iAuto Reģ.: 17.07.2001
0 1 Atbildēt

Šādu video savā Youtube publicē mūsu uzturētais sabiedriskais medijs pēc sabiedriskās apspriešanas termiņa beigām

 

un vēl intervē tikai CSDD, caur kura rokām tas no Satiksmes ministrijas tiek realizēts.

nomiks Reģ.: 30.10.2002
3 0 Atbildēt

Atsevišķi pārkāpumi, par kuriem paredzēts piešķirt soda punktus, izraisa pārdomas.

No tiesību akta projekta "Pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas piemērošanas noteikumi" (25-TA-1037) sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) nolasāms, ka šo noteikumu mērķis ir nodrošināt sistēmu, ar kuras palīdzību būtu iespējams efektīvāk nošķirt un vērsties pret transportlīdzekļu vadītājiem, kuri regulāri un sistemātiski rupji pārkāpj ceļu satiksmes noteikumus, tādā veidā apdraudot satiksmes drošību. Savukārt pie risinājuma apraksta norādīts, ka ir samazināts uzskaites punktu skaits par pārkāpumiem, kas tiešā veidā neietekmē satiksmes drošību.

 

Ir zināma pretruna - ja mērķis ir piešķirt soda punktus par tādiem pārkāpumiem, kas apdraud satiksmes drošību, tad kāpēc paredzēts samazināt nevis atcelt soda punktus par tādiem pārkāpumiem, kas tiešā veidā neietekmē satiksmes drošību.

Daži piemēri:

1) CSL 53. panta sestā daļa (nogriešanās, iebraucot pretējā joslā) - C un D kat.transp.līdz. vadītāji varēs krāt punktus katrā krustojumā.

2) CSL 54. panta sestā daļa (iebraukšana A joslā ar neatbilstošu tr.līdz.) - kāds te sakars ar drošību?

3) CSL 63. panta piektā daļa (ceļu satiksmes negadījuma vietas atstāšana pēc ceļu satiksmes negadījuma) – kā tas ietekmē drošību?

4) LTV sižetā pausts apgalvojums, ka samazināts punktu skaits par “formāliem pārkāpumiem” tādiem kā nav veikta tehniskā apskate (CSL 71. panta pirmā daļa) vai nav OCTA (CSL 71. panta otrā daļa). Ja jau paši atzīst, ka šie ir formāli pārkāpumi, tad jautājums, kāpēc par tiem vispār piešķir soda punktus, kas neatbilst anotācijā aprakstītajam mērķim?

5) CSL 71. panta deviņpadsmitā daļa (tonēti logi) -  kā tas ietekmē drošību?

Esmu PAR soda punktu sistēmu, bet tikai tādu, kura paredz papildus naudas sodam piešķirt soda punktus par tiešām satiksmes drošību apdraudošiem pārkāpumiem (agresīva braukšana, būtiski pārsniegts ātrums (apdzīvotās vietās 21+ km.h,ārpus - 30+ km/h), braukšana apreibinošu vielu ietekmē, apzināti lēnāka braukšana (par šo vispār nav paredzēts piešķirt punktus) un citi līdzīga rakstura pārkāpumi).

Freijers Reģ.: 06.09.2018
0 0 Atbildēt

Frīdis ar baikeriem ir jāsauc palīgā !

uupis Reģ.: 13.01.2004
1 1 Atbildēt

Jaunajā projektā ir vairākas nianses...

Korekcijas kursi ir sasniedzot 6 nevis astoņus punktus kā tagad.

Nekur neatradu atrunu ka ja NEapmeklē korekcijas kursus, tad punktu skaitu PALIENA par 2 - tas būtu labi! (Varbūt kāds var palīdzēt un parādīt kur tas ir pārcelts, ja nav izstrīpots?)

 

uupis Reģ.: 13.01.2004
0 1 Atbildēt

Vai tiks mainītas prasības taksista licencei? Tagad taksists nevar būt ja ir 8 punkti. Ja tika samazināts kursu apmaklejums no 8 uz 6 tad taksistiem arī samazinās licences griestus no 8 uz 6?

uupis Reģ.: 13.01.2004
0 1 Atbildēt

MK noteikumi Nr 149

II. Vadītāja reģistrācija

3. Taksometru vadītāju reģistrā reģistrē vadītāju, kurš atbilst šādām prasībām:

3.3. vadītājam nav reģistrēts vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegums;

3.4. reģistrēto pārkāpumu uzskaites punktu skaits ir mazāks par 8;

650 Reģ.: 25.01.2017
1 0 Atbildēt

Korekcija ir skaidri sasskatāma.Tai paveras milzu iespējas.Atkakārtoju "jautājumu" (lohjautājumu)..- KĀ tehniski notiks tā (šī) saodapunkta Piešķiršana? Ja (ja) tā notiks tradicionālajā notikumu notikšanas veidā (apstādinot notikušajā notikumā iesaistīto trans sporta līdzekli)- CIK laika ekipāžai (vai kājāmgājēj,vai motobraucēj, vai zirgujājēj poli polipolicijai) nāksies patērēt, lai izskaidrotu (uz Aizdomu pamata?) aizturētajam viņa Tiesības un finaālā Piešķirtu šo soda punktu? Vai kā?

Šis ir kas- vai (jau tā ierobežoto) polipolicijas resursu tērēšana, vai (tomēr, Atkāl..) vienkārši sabiedrības musināšana (kaitināšana), lai (kopleksā komplektā) "piesaistītu" uzmanību un radītu tā dēvēto "darbības redzamību"? Par KO īsti polipolicijai (un tās Pr-niekiem un to Vietniekiem..) te "maksājam" tā dēvēto "algu"?

Te taču NAV diezko daudz reāli praktiski tādu Vadītāju, kuri te kko Vadītu, Vadot ar (uz) 49km/h (19;69,89;109:uttt9). Turklāt tie Vadītāji te gadu gaitā ir lieliski pieradināti Vadīt ar (uz) +13 (tā saucamajā Nesodāmajā ātruma diapazonā).

Tātad sanāk,ka (vismaz sākumā) Jebkurš polipolicijas izbrauciens Vainagosies ar tā dēvētajiem Panākumiem,jo to Pārkāpēju būs neskaitāms daudzums.Vai TAS "novērsīs" reālos bīstamos pārkāpumus (purnābraukšanu un nepārtr līn Piesmiešanu) un Atturēs tos reāli bīstamos (bet iespējams, ka situāciju pārzinošos un būtībā ne tik Stulbos) tieši Šo reāli bīstamo (apzināto!) pārkāpumu izdarītājus? 

Nu taču reāla sabiedrības kaitināšana! Reāls "kurss" us TO, ka praktiski Jebkurš un Jebkurā vietā var kļūt par pārkāpēju.Vainas sajūta, nedrošība,satiksmes čakarēšana.Jā. Protams, gaidām reālas atsauksmes- tipa "nepārkāp un Netapsi".

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Piem ASV tur atnāk A4 ar kādām 5 bildēm un tavs face perfekti redzams 😇

650 Reģ.: 25.01.2017
1 0 Atbildēt

Nu TAS kāreiz ir tūliņ jau "nākamais" (tekošais) temats.Austrālijas centīgie cilvēknīdēji jau kkad pirmskovida laikos reportēja, ka šādas kameras esot veiksmīgi izmēģinātas.Tur ne to, ka feiss, varot redzēt kas viņam rokā (mutē..) un kur viņam droš josta iesprausta.Neesmu gan pētījis, kas notika tālāk.

Pirms kādiem 10g tur bij skandāls Parlamentā- jo uz Galvenās šos kkādā 20km posmā ieviesa vairākas tolaik modernās "parastās" kameras, kurām uzlika nulles toleranci.Pirmās 2ned maksāja visi, ieskaitot pat viņējo polipoliciju un ātros.Skandāla rezultātā viņiem to pielaidi nolika uz +5km/h.

Bet ASV novēroju, ka tur pie "pussarkanā" visi itin miereīgi (samērā pat bezkaunīgi/pašaprotami) "pabeidz kustību" un nekāda Jūrmalas Dome viņiem neko nesūta;p

Maris Reģ.: 06.06.2001
1 2 Atbildēt

Te atbilde par infrastruktūru

 

iAuto Reģ.: 17.07.2001
0 0 Atbildēt

iAuto.lv redaktors Māris Ozoliņš nepiekrīt CSDD ekspertam Oskaram Irbītim par ceļu infrastruktūras (ne)ietekmi uz drošību (+ VIDEO) iauto.lv/pie-stures/satiksmes-drosiba/50503-iauto-lv-redaktors-mris-ozoli-nepiekrt-csdd-ekspertam-oskaram-irbtim-par-ceu-infrastruktras-ne-ietekmi-uz-drobu-video

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

650 rakstīja:

Nu TAS kāreiz ir tūliņ jau "nākamais" (tekošais) temats.Austrālijas centīgie cilvēknīdēji jau kkad pirmskovida laikos reportēja, ka šādas kameras esot veiksmīgi izmēģinātas.Tur ne to, ka feiss, varot redzēt kas viņam rokā (mutē..) un kur viņam droš josta iesprausta.Neesmu gan pētījis, kas notika tālāk.

Pirms kādiem 10g tur bij skandāls Parlamentā- jo uz Galvenās šos kkādā 20km posmā ieviesa vairākas tolaik modernās "parastās" kameras, kurām uzlika nulles toleranci.Pirmās 2ned maksāja visi, ieskaitot pat viņējo polipoliciju un ātros.Skandāla rezultātā viņiem to pielaidi nolika uz +5km/h.

Bet ASV novēroju, ka tur pie "pussarkanā" visi itin miereīgi (samērā pat bezkaunīgi/pašaprotami) "pabeidz kustību" un nekāda Jūrmalas Dome viņiem neko nesūta;p

Jā 650 reizes tur 3-5 tačkas var droši pabeigt kustību pāri krustam legāli. Viņi lieli. Bet copi var klusu piebraukt klāt ar velo un tev ar ķimeni stāvot sastrēgumā, pieklauvēt pie loga un aizrādīt par jostu, neiespraustu. Ātrumu limiti viņiem kaut kā dīvaini 10% rēķinā jās. Bet arī tas pie patreizējā lohu haipa, izskatās loģiskāk…???!!! Nu piem skolas zona 20mil +2 P. 100miles 110 P. Redz kā sanāk. Kur bīstami ni un ni, kur var vālēt, loģiski ka arī ceļš drošāks un tas 10% ir nekas.

uupis Reģ.: 13.01.2004
0 0 Atbildēt

Pastāsti kas pienākas par stāvoša skolas busa apbraukšanu ja izlaista STOP zīme...

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

AuKstākais soda mērs! Tur pat visvisādās navigācijās irA iekšā sarkans ekrāns skolas zonā iebraucot 😍

uupis Reģ.: 13.01.2004
0 0 Atbildēt

Timrotam šo vajag pastāstīt... 🤣

Naudasmaiss Reģ.: 10.02.2025
3 0 Atbildēt

Šis viss notiek ar domu lai cilvēki neprotestē pret braukājošajiem pašvaldību kases aparātiem.

 

Tad varēs teikt - redzi, kādi mēs labdari. Tev tik 40 eiro sodiņš bez soda punktiem. Un visi tik maksās.

uupis Reģ.: 13.01.2004
0 0 Atbildēt

Tātad 50 km/h apdzīvotās vietās tika ieviesti tikai tāpēc lai būtu likumīgi iekasēt soda naudas?

Naudasmaiss Reģ.: 10.02.2025
2 0 Atbildēt

Nē. Tam mērķim tika ieviesti Rīgā 3 gab netrafarēti hjundai i20 ar numurzīmēm NS870X, kuri ka izrādāsz nav operatīvais transporta līdzeklis!

 

Mērķis - pēc iespējas iekasēt, nevis darīt visu, lai pārkāpumus novērstu un pat ja pārkapums ir fiksēts, neko nedarīt. Galvenais ir Izsūtit rēķinu ar domes konta numuru un stāstīt, ka tādējādi tiek.novērsti pārkāpumi, kaut gan realitātē nrkas novērsts netiek un apdraudejums sabiedrībai turpinās.

 

Šeit nav runa par to kas ir aizliegts/atļauts un kādēl pilsēta ir 50kmh.  Tas visiem ir skaidrs un nav diskutējams.

uupis Reģ.: 13.01.2004
0 0 Atbildēt

Nu bet kas tad traucēS šoferim ievērot tos 50? Viņam pa visiem radio un TV stāsta ka pārkāpt ir slikti. Šoferim ir pajāt - viņš izvēlas pārkāpt nu un tad neņemt naudu no tāda loha, kuram ir pajāt uz savu naudu? Nekā neloģiska nererdzu!

Savukārt nosēdināt katra loha mašīnā policistu, lai novērstu pārkāpumu - vot tas gan izklausās pēc UTOPIJAS!

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti