Latvijas Gada Auto 2021 bija tā izdevība izmēģināt trīs brāļus/māsas - Škoda Octavia, Seat Leon un Volkswagen Golf.
Octavia pārsteidza ar ļoti gaumīgo un augstvērtīgo interjera dizainu - vieta, kur patīkami atrasties. Protams, piedāvā arī daudz vietas un praktiskumu. Savukārt Seat Leon ir izskatīgs no ārpuses un ir ļoti azartiski vadāms. Savukārt jaunais VW Golf apvieno šo abu automobiļu pozitīvās īpašības. Augstvērtīgs izpildījums, 1.5 eTSI dzinējs (MHEV) naski dzen automobili uz priekšu, moderns aprīkojums un sajūta, kā uzvelkot īpaši manam augumam šūtu uzvalku. Dzīvē izskatās labāk, nekā attēlos. Jā, VAG grupas tenence atteikties no fiziskiem slēdžiem ir jūtama arī šeit, taču Golfā tā ir vismazāk kaitinoša. Kaut kāda maģija VW arsenālā ir - kārtējo reizi radīts klases modelis, kas ir etalons. Jā, konkurenti ir tuvu, bet tomēr.. Golfs uzvar. Tomēr, zinot cik ļoti Golfs atšķiras atkarībā no komplektācijas (testa auto nedaudz zem 30 000 EUR), būtu interesenti to izmēģināt bāzes komplektācijā.
Kopā ar 5. sērijas BMW Golf ir automobilis, kuram Latvijas Gada auto 2021 pretendentu klāstā bija vismazāk kur piesieties. Un es izvēlos Golf nevis ID3.
Manā skatījumā elektroauto mudina izvērtēt braukšanas paradumus un visdrīzāk tos mainīt. Ja vadītājam, braucot ar iekšdedzes dzinēju, ekonomiska braukšana ir svešs jēdziens un tos extra nodedzinātos litrus degvielas uzpildes stacijā nejūt, tad pie elektroauto stūres tie papildus nobraucamie km vai visbiežāk to trūkums jau ir ļoti reāla un saspringta padarīšana.
Braukšanu ar elektroauto (kas arīdzan lieti noder iekšdedzes dzinēju gadījumā) gribas salīdzināt ar kravas auto vadīšanu, kur īpaši jāpiedomā par braukšanu ar inerci, minimālu bremzēšanu un izvairīšanos no pilnīgas apstāšanās. Piem., e-tron Sportback, uzsākot braukt pie luksofora un strauji sasniedzot 50-55 km/h, Brīvības ielā ar inerci izdevās nobraukt vismaz 2 kvartālus, neturot piespiestu akseleratora pedāli un īpaši nesamazinot braukšanas ātrumu. Enerģijas patēriņš dažādās braukšanas manierēs var ļoti atšķirties. Personīgā benzīna/dīzeļa gadījumā visbiežāk tam nepievēršam tik lielu uzmanību, kravas auto gadījumā tie extra litri būs krietnas izmaksas uzņēmējam, bet elektroauto gadījumā tie papildus km pietrūks, lai tiktu līdz uzlādes stacijai.