Aprēķinot atlikušo ceļu netiek ņemtas vērā nekādas adaptācijas vērtības no OBD ne arī no motora vadības vispār. Borta dators ir atsevišķa ierīce, kas mēra faktisko iesmidzinātās degvielas daudzumu un nobraukto ceļu. Atlikušais ceļš tiek aprēķināts no iepriekšējo aptuveni 5-30 km nobraukuma vidējā patēriņa (atkarībā no ražotāja un modeļa) un atlikušās degvielas tvertnē. Bez tā visa tiek pielietota rādījumu aizture.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Pirmkārt, noteikti jāpārbauda radiatora ventilatora darbība. Ar visiem termometriem pie caurulēm, u.t.t.. Tvaikiem pie normālas ekspluatācijas nevajadzētu būt. Vienīgais, ja kāds šķidrums ir uzšļakstīts no ārpuses (braukšana pa peļķēm, uzlejot aizlija garām, u.t.t.).
Ja nošņāc no rīta tad, kad motors vēl nav darbināts, tā jau ir laba ziņa. Tas nozīmē, ka sistēma vairāk vai mazāk ir hermētiska.
Ja tomēr ir aizdomas par galvas blīvi, vienkāršākais, kā to pārbaudīt ir šādi: aukstam motoram nolaid sistēmā spiedienu atverot dzesēšanas šķidruma vāciņu. Iedarbini un iedod kārtīgi "mizā". Pēc tam noslāpē (galvenais, lai motors neuzsilst), un atkal atver vāciņu. Ja sistēmā ir parādījies spiediens (pēc 5-10 sekunžu darbības), tad galvas blīve ir bojāta. Ja nav, tad nav. Niecīgākas noplūdes var pārbaudīt ar speciālu aizbāzni, kas uzrāda izplūdes gāzu klātesamību. Ar zināmām iemaņām to var izdarīt arī ar parasto izplūdes gāzu analizatoru, tikai tad ir tāds jānopērk
, vai arī jāmeklē palīdzība servisā.
No piedevām tādas putas nav, jo tās tiek bāzētas uz eļļas, savukārt putas rada ūdens un eļļas savienojums.
Turbomotoriem parasti izmanto tērauda galvas blīves, tādēļ ilglaicīga sīka noplūde ir iespējama.