Audi A6/A7
Bija laiki, kad izvēlēties varēja tik vienkārši – patīk Audi? 80 vai 100 modelis? Sedans, kupeja vai universāls? Dīzelis vai benzīns? Trīs izvēles un varam braukt!
Ja šodien esi Audi markas piekritējs, tad veikt izvēli ir salīdzinoši daudz grūtāk – septiņi A modeļi 7 dažādās virsbūves versijās, pieci Q modeļi, katram vismaz 3 dažādu dzinēju izvēle, kā arī TT, R8 un etron. Un to kļūs vēl vairāk!
Kā ražotājam izdodas piedāvāt tik plašu spektru? Unifikācija ir atbilde tam – vieni un tie paši agregāti, mezgli un interjeri (ar atšķirīgiem akcentiem) – nozīme ir tikai izmēram
Vārdu sakot – katra pircēja gaumei un vēlmēm ir iespējams piemeklēt atbilstošāko, ja vien pats saproti, ko vēlies – vieta kur izpausties talantīgiem un profesionāliem konsultantiem!
Unifikācija ir veiksmes atslēga visa VW koncerna ietvaros, tādēļ pat instrumenta paneļu saturiskais dizains ir līdzīgs VW, Škoda, Seat un Audi modeļiem, bet vai vienāds? Redzamā daļa - grafiskais dizains Audi gadījumā ir daudz pārdomātāks un veiksmīgāks par to pašu VW flagmani – Touareg – tas nav tik sadrumstalots, ir lakoniskāks, tādēļ vieglāk uztverams. Un tas nav mazsvarīgi, jo panelī mēs ieskatāmies ļoti bieži un ir labi, ja vajadzīgo informāciju varam ieraudzīt un uztvert pēc iespējas ātrāk – varam skatu atkal pievērst ceļam.
Zināmu atšķirību konstatēju arī Matrix LED priekšējo lukturu darbībā (šī sistēma neizgaismo pretī braucošo auto, bet pārējā daļā tiek saglabātas tālās gaismas) – ja vadot VW Touareg tumšā rudens vakarā man trīs pretimbraucēji “uzspīdināja”, lai izslēdzu tālās gaismas, tad braucot ar Audi dienu vēlāk tādā pašā tumsā un maršrutā – neviens nepieprasīja atslēgt “Matriksu”. Kaut ko Audi inženieri ir mācējuši uzlabot, par to prasot tikpat naudiņas kā VW.
Bez lielas reklāmas Audi ir ieviesis “mild hybrid” sistēmu – īsumā – ir noņemts klasiskais starteris un ģeneratora vietā ir elektromotors/ģenerators, kurš prot a/m bremzējot ar dzinēju ģenerēt 48V spriegumu, kas tiek uzkrāta nelielā litija jonu akumulatorā. Elektromotors tiek izmantots arī a/m aukstajam startam, start/stop sistēmai (kas slāpē dzinēju arī a/m esot kustībā), kā arī spēj neilgu brīdi pie nelieliem ātrumiem kustināt pašu automobili bez degvielas patēriņa vai palīdzēt dzinējam tā darbībā uzsākot braukšanu! Ticiet vai ne - tas palīdz – mans testa brauciens ap 100 km garumā pie āra gaisa temperatūras + 6…7 grādi noslēdzās ar 4,9 litru patēriņu uz 100 km (ražotāja norādītais degvielas kombinētais patēriņš ir 5,5 – 5,8 l/100 km) – 3 litru dīzelim šāda apetīte ir pat ļoti laba jeb maza!
Īpašs paldies Audi dizaineriem par izsmalcināto un lakonisko salona interjeru – izgaismots līnijas akcents, neliels apgaismojums kāju apvidū – tas rada prieku un atvieglo nokritušo lietu atrašanu!
Bet eksterjera izstrādātājiem gan gribētu adresēt pārmetumu – nu kādēļ aizmugures skata kamera ir stacionāra? Tā kļūst netīra un neizmantojama automašīnai par kuru ir samaksāti 60 000 – 120 000 EUR???
Audi A7 liftback četrdurvju modeli sāka ražot 2010.gadā, mūsu vērtēšanā nodotais ir tikai otrās ģenerācijas produkts, bet par tālāko Audi divdurvju radinieku varētu uzskatīt Audi 100 Coupe S no tālā 1969.gada – acīmredzami modes tendences ik pa laikam atgriežas, jo arī pārējiem lielā vācu trijnieka ražotājiem bruņojumā ir liftabck modeļi.
Par Audi A6/A7 braukšanas sajūtām pat ir grūti ko teikt, jo manā skatījumā tās ir tuvu etalonam – un šī gadu desmitiem izkoptā prasme veidot perfekti vadāmas šasijas ir tas, kas liek izvēlēties Audi!
Suzuki Jimny ir sava ceļa gājējs un nav tam tuvumā redzami tieši konkurenti. Iepriekšējo modeli uzņēmumā lietojām no 2005. gada līdz 2017. gada beigām - kopumā vairāk kā 80 Jimny ir izbraukājuši Latvijas valsts mežus krustām un šķērsām! Aizvietojām Jimny ar Dacia Duster, kurš braukšanas ziņā ir komfortablāks, kā arī degvielas patēriņš mazāks.
Jaunais modelis ir saglabājis visas sev raksturīgās iezīmes – izmērus, veselos tiltus priekšā un aizmugurē, pazemināto ātrumu rindu. Bet ir arī tehniski uzlabojumi, kas to noteikti padarīs labāku par iepriekšējo modeli:
1) Lielāks dzinējs – līdz šim bija populāri samazināt dzinēja tilpumu, bet šajā gadījumā tas ir kļuvis lielāks – 1462 cm3 benzīna dzinēja (iepriekš bija 1328 cm3) jauda pieaugusi no 62 kW līdz 75 kW – kaut cipars nav liels, jaudas pietiek! Dzinējam no apakšas būtu jāuzstāda aizsargs, lai nepieļautu mitruma un dubļu izplatību pa visu motortelpu.
2) Elektroniskā stabilitātes programma noteikti šim mazulim ir devusi citu pārliecību! Iepriekš ar Jimny ziemas laikā tikai ar aizmugures piedziņu braukt bija bīstams pasākums, bet ar jauno Jimny pa sniegotiem koplietošanas ceļiem braukt 4x2 režīmā nav nekādu problēmu!
3) Priekšējo bremžu suports nostiprināts bremžu diska augšpusē - tas dod iespēju smiltīm un putekļiem izbirt no bremžu suporta un pagarināt bremžu kluču darbības laiku;
4) Sadales kārba tiek pārslēgta atkal ar sviru – iepriekšējā modelī sadales kārba tika vadīta ar pogu palīdzību – vadi pie sadales kārbas bez aizsarga bieži vien tika aprauti bezceļu braucienos!
Priekšējais panelis ir kļuvis mūsdienīgāks, bet pietrūkst vienota stila – tahometrs un spidometrs ir izveidoti robustā militārās rūpniecības stilā, bet blakus esošais skārienjūtīgais displejs ir “apģērbts” ar spīdīgas lakas plastmasas rāmi. Simpātiskas ir klimata divas ripas un apaļais displejs tiem pa vidu, kā arī 4 taustiņi rindā, kas atgādina MINI pogas.
Stundas garšs izbrauciens ziemas apstākļos pie -3 grādiem noslēdzās ar degvielas patēriņu 7.0 litri/100km, kas ir gana labs rezultāts.
Atkal satikšanās ar Suzuki Jimny būtu patīkamāka, ja japāņu inženieri būtu aprīkojuši automašīnu ar 6 pakāpju manuālo vai 5 pakāpju automātisko kārbu – diemžēl abām kārbām pietrūkst šī viena pārnesuma, lai braukšana pie ātruma 90 km/h būtu komfortabla un ekonomiska. Ar mehānisko kārbu braucot, piektajā ātrumā jau iespējams braukt pie ātruma 50 km/h, savukārt pie 90 km/h dzinēja apgriezieni sasniedz jau 3000 apgr/min.
Suzuki Jimny 5MT cenas sākas ar 17 290 EUR un beidzas ar 20 990 EUR par labāko komplektāciju, savukārt Dacia Duster 4WD ar benzīna dzinēju maksā 15 480 EUR, bet ar dīzeli Comfort komplektācijā - 17 270 EUR. Manuprāt Jimny cenai vajadzētu būt nedaudz zemākai, lai atkal atrastu savu vietu Latvijas tirgū.