iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
WALA 31.08.2011 9:22

Kanibaals rakstīja: Nu un kur vārdiski ir rakstīts, ka velo gaida? Tieši otrādi ir tajā teikumā ir, ka velo nekas nav jāgaida neatkarīgi pa kurieni brauc un kuru brauktuvi šķērso. Par to jau cepiens, tas pats vecais, par to kā velo brauc pa trotuāru un kā šķērsot krustojumus.

Nē nu protams cepiens ir relatīvi vietā, jo zemu lidojošos lisapēdistus tiešam ir liels risks paķert uz kapota, taču tā priekšrocība ir tikai gadījumā ja nogriežoties konkrētajā ielā tu šķērso lisapēdista ceļu, nevis ja tu izgriezies no ielas kuru šķērso velo ceļš.

WALA 30.08.2011 17:35

Kanibaals rakstīja:

Ja es braucu pa Ūnijas ielu un nogriežos uz Brīvības ielas, tad TĀ brauktuve kurā nogriežos ir Brīvības iela un man būtu jālaiž tikai tie gājēji, kas šķērso Brīvības ielu(kur tas gan aizliegts).

Palasi nodaļu par gājēju pienākumiem un kad gājēji drīkst šķērsot brauktuvi, ja nav regulēts krustojums un nav gājēju pārejas.

Gājējiem NAV priekšroka tādā gadījumā, bet par velo, kas brauc pa trotuāru vai veloceliņu uz trotuāra jautājums joprojām strīdīgs.

Un šeit nav nekā strīdīga - tieši tikpat loģiski kā ar gājējiem - ja tu ar savu auto pagriezies pa labi vai pa kreisi - tu dod ceļu visiem kas šķērso to brauktuvi uz kuras tu ar auto mēģini uzgriezties.

Ja tu tajā pašā vietā sanāk ka brauc taisni pāri krustam ( un tajā skaitā pār veloceļam un gājēju "kustības virzienam", bez gājēju pārejas) to nevienam ceļu nedod.

Tādēl ir kā es teicu ja no Brīvībenes griezies uz Ūnijas - auto dod ceļu, ja griezies no Ūnijas uz Brīvībenes - velo un gājēji gaida/dod ceļu ( jo šķērsām Brīvībenei gājējiem/velobraucējiem taču nav ļauts šaj vietā soļot).

To vārdiski (tev saprotami, ja reiz neasprotui to CSN punktu) ir grūtāk aprakstīt nekā to uzzīmēt.

WALA 30.08.2011 17:28

Kanibaals rakstīja:

Kā tev pašam umņik? Izmetot paskaidrojošo daļu tu vēl vairāk visu sačakarēji. Kur palika TO brauktuvi.

jādod ceļš gājējiem, kas šķērso to brauktuvi, kurā viņš nogriežas

uhh un tomēr tev ar valodu ir grūtības.

Pa daļām:

1) šī skaidrojoša daļa attiecas TIKAI uz gājējiem

2) runa par TO brauktuvi (kuru šķērso gājēji, kurus potenciāli tr-ta līdzekļa vadītājam ir jāpalaiž) uz kuras tr-ta līdzekļa vadītājs nonāks veicot manevru - pagriešanos pa labi vai pa kreisi.

WALA 30.08.2011 16:03

Bams rakstīja:

..pievienoju vienu bildi

Ziema O)

transphoto.ru/...

Lai tā nenotiktu tramvajiem jāliek priekšā uzkarināma lāpsta un regulāri jākursē cauru diennakti.

WALA 30.08.2011 15:58

uupis rakstīja:

sarashkins rakstīja: 1.22. gājēju un velosipēdu ceļš — ceļš, kas apzīmēts ar 415., 416. vai 417.ceļa zīmi un paredzēts gājējiem un braukšanai ar velosipēdu;

Nu tad lūk tur ir gājēju un velosipēdu ceļš.

Tātad drīkst mīties pa brauktuvi?

Drīkst mīties pa brauktuvi, jo gājēju un velosipēdu ceļš nav tas pats kas velosipēdu ceļš !!!

WALA 30.08.2011 10:15

Grr respektīvi mans teksts :

Kā jums ar latviešu valodu cienītais ???

Tas ir stipri sarežģīts teikums pēc savas uzbūves taču, ja izmetam "paskaidrojošo" tekstu tad šis teikums skan:

138. Nogriežoties pa labi vai pa kreisi, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš gājējiem un velosipēdu vadītājiem.

Pārējais teksts ir lai izslēgtu divdomības.

Ceru ka tagad ir saprotami ?!?!?

WALA 30.08.2011 10:11

Kanibaals rakstīja:

WALA rakstīja:

138. Nogriežoties pa labi vai pa kreisi, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš gājējiem, kas šķērso to brauktuvi, kurā viņš nogriežas, un velosipēdu vadītājiem, kuru ceļu viņš šķērso.

Kā tad tu tulko šo punktu? Te nav atrunāts, ka jālaiž tikai velobraucēji, kas brauc pa brauktuvi, bet gan jālaiž visi velobraucēji, kuru ceļu varu aizšķērsot. Arī tos, kas brauc pa trotuāru vai krustojumam piekļautu veloceļu. Tā lūk. Šinī gadījumā IR jālaiž, jo veloceliņš ir krustojuma sastāvdaļa.

Kā jums ar latviešu valodu cienītais ???

Tas ir stipri sarežģīts teikums pēc savas uzbūves taču, ja izmetam "paskaidrojošo" tekstu tad šis teikums skan:

138. Nogriežoties pa labi vai pa kreisi, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš gājējiem un velosipēdu vadītājiem.

Pārējais teksts ir lai izslēgtu divdomības.

WALA 29.08.2011 16:41

anonimikis rakstīja: Turbinators ir speciāli projektēts, ņemot vērā droseles ietekmi uz gaisa plūsmu. Lāpstiņu skaits un vērsums ir patentēta informācija. Inženieri vairākus gadus veikuši testus aerodinamiskajā trubā. Tāpēc neņemiet lētos pakaļdarinājumus, tie tikai salauzīs jūsu auto dzinēju. Tikai oriģinālais turbinātors nodrošina efektīvu gaisa plūsmas sadali visos populārākajos dzinējos.

Kas ir visi populārākie dzinēji ?!?!? Kaimiņu suns Reksis ???

WALA 29.08.2011 16:40

sarashkins rakstīja: Vai kādi nopietni ļaudis te novākušies.. tak izlasiet vienreiz topika noasukumu!!!

Da labi lai no spama nesanāktu pilnīga tufta ir pārliecināti jāgvelž protams, bet ja gribi paķert kādu uz muļķi vismaz 50% no stāstītā ir jābūt pamatojamiem ar elementāro fiziku, vai arī ar fiziku kura vidējam prātam nav aptverama. Šajā sakarā iesaku pārmesties no "zeķu šūšanas" pārmesties uz aviācijas dzinējiem - līdzība ir, un galu galā tak katrs var pārliecināties ka tie lidaparāti tak ar līdzīgu "tubīnu" lido. Bet nu vienalga būs daudz "klupšanas akmeņu".

WALA 29.08.2011 16:06

sarashkins rakstīja: Vēl viena līdzība turbinētam gaisam ir ar virvi, kas sapīta no daudzām aukliņām - ja to atpin un atdala atsevišķās aukliņas, tad izrādās, ka atpītās aukliņas katra atsevišķi ir ievērojami garākas par sākotnējo virves garumu, kas pierāda, ka cieši, pareizā kārtībā satinot var iekšā dabūt lielāku daudzumu materiāla!!! Tas pats ir ar turbinētu gaisu - ar mazākām pūlēm (no šejienes degvielas ekonomija) turbinators dabū iekšā lielāku daudzumu gaisa (no šejienes jaudas pieaugums)!!!

a kā tu zini kādā virzienā tas gaiss jāturbinē, varbūt pretējā virzienā jams labāk "turbinējas".

Bet prasti sakot beidz tak šķidri d=st.

Vai tu to gaisu iegriez vai ne - tāpat caur noteikta šķērsgriezuma cauruli izplūst noteiktais gāzes tilpums, ja gribi vairāk izdabūt cauri - liec gaisa kompresoru/turbīnu, kas nevis to gaisu griež, bet rupji sakot krietni saspiež. Bet gaisa saspiešanai ir nepieciešams spēks, kura prasti "caurskrejošam" gaisam nekādi nav pietiekams. Un pat ja pieņemam ka tas sūc strādā, tad ja auto tiek iesūkts vairāk gaisa, tad arī tiek padots vairāk degvielas, citādi degmaisījums vēl var izdomāt aizdegties nelaikā, un tad motors var sākt raustīties, kas jebkurā gadījumā nekādi neveicina degvielas ekonomiskumu. Tātad vai nu (ja pieļaujam ka tas sūc strādā) ar šī verķa pirkšanu naudas izdošana nebeidzas, un ir jāregulē motors utml., vai nu kāds vienkārši "marina kakaronus" .. tfu "karina makaronus"

WALA 29.08.2011 15:26

jauna ideja par "perpetuum mobile"

Ja nezinātu fiziku - droši vien ar domātu - baigā štelle

WALA 29.08.2011 14:34

DimanC rakstīja:

anonimikis rakstīja: audi ir kaut kāds LEDu etalons?

man šķiet, ka zināms pamats tā uzskatīt ir - AUDI veikuši daudz izpētes par LED lietošanu autolampās. šķiet, viņi bija arī pirmie, kas ieviesa LED'u lietošanu tuvajām gaismām sērijveida auto.

Toč zini ka tuvajās ??? Neesmu īpaši pētījis bet man šķiet ka Audi nesteidzās ar tuvo gaismu pārlikšanu uz diodēm, dienas gaitas, jā, bet ne tuvos. Vien no fīčam bija, ka jamās pārāk vāji silda luktura korpusu, līdz ar ko ziemā ir problēmas. Un šķiet ka pirmās pietiekami jaudīgās diodes sērijveidā parādījās uz Lexusa. Palabojite ja kādam ir precīzāka infa.

WALA 29.08.2011 10:20

Par jūgvārpstu zinu un patiesībā mierīgi bez ātrumkārbas būs OK, jo faktiski tas AWD vajadzīgs tikai kad ir jāmīcās dubļos, un otrs tad kad kultivē, tad priekša lai jau spolē savā nodabā, bet pakaļa var arī gliemeža ātrumā rāpot. Ikdienai to AWD napig nevajag, vienkārši ir bikuc piegriezies pašam tēlot zirgu tais reizēs kad jams "nevelk".

WALA 28.08.2011 22:31

Centis_Nuudele rakstīja: Khmm....kas jums to lieko tiltu komplektā ar paša pakaļu vilks ? Tas motorīts kurš ar mokām velk frēzi?

Man tu jau kādu laiciņu jauns B&S uzmontēts orģināla vietā

WALA 28.08.2011 20:36

Kanibaals rakstīja: Nu labi pieņemsim, ka tā ir blakusteritorija, tagad pabraucam bik tālāk no centra un tur ir Ūnijas iela ar ar vizuāli identisku situāciju. Kuram tagad priekšroka?

138. Nogriežoties pa labi vai pa kreisi, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš gājējiem, kas šķērso to brauktuvi, kurā viņš nogriežas, un velosipēdu vadītājiem, kuru ceļu viņš šķērso.

tātad gājējus nav jālaiž, jo viņi nešķērso TO ceļu un gājēju pārejas tur nav. Bet velo tad sanāk pēc formulējuma gan ir jālaiž no visām pusēm vai nē?

Tomēr, ar velo gluži nevar braukt neskatoties CSN226,. CSN227.

Ja tu brauc ārā no Ūnijas ielas tev nav jālaiž velo kas brauc pa Brīvībenes velo ceļu , vienīgais gadījums kad tev ir jālaiž velo, tad ja no Brīvībenes griezies uz Ūnijas.

WALA 28.08.2011 20:32

anonimikis rakstīja:

tipisks cietpaurains ITišņiks.

Arī tev labs vakars, par pauri nesūdzos - cietība ir vajadzīgajā līmenī - vismaz nav pārāk jāsatraucas par zemām stenderēm, nejaušām traumām sportā utml.

WALA 28.08.2011 20:29

Seene rakstīja:

Hmm... Stāvlaukums tev automātiski ir blakusteritorija. Sporta kompleksa teritorijā žogu redzi. Pat nezinu kā lai tev paskaidro, kas industriālo ēku kompleksa iekšējo stāvlaukumu tavās acīs padara savādāku...

Par ELKOR- ja atmiņa neviļ ( bet sen neesmu bijis) tur bija P zīme. Taču "strīda" vietā es neredzu zīmes, jā frmāli šim vietām nav doti nosaukumi, kas kaut kādā mērā var liecināt ka tā nav iela, taču tā "neiela" tur neved tikai uz stāvlaukumu, tā ved tur uz veselu lērumu "iekšpagalmu" ceļu, kas principā aizvijas līdz pat Dominai.

WALA 28.08.2011 19:55

Kad uztaisi iemet kādu bildi, man ar te līdzīga doma tikai ar to atšķirību ka gribu 4x4 uztaisīt piejūdzot pie jūgvārpstas un ar ātrumkārbu, tipa kad vajag tad irubī jūgvārpstu lai dibens ar piestumj.

WALA 26.08.2011 16:45

Seene rakstīja: P.S. Un ja gribi vēl piemērus, pārej pāri ielai - tur ir vismaz trīs tādi pat "krustojumi" - Elkor stāvlaukums, RVR teritorija un VEF sporta kompleksa teritorija. Visur ir zīme "dodiet ceļu" un brauktuves krustojas vienā līmenī.

NU Elkor stāvlaukums - pats rakstīji "STĀVLAUKUMS" un tie automātiski ir ārā no krustojuma definīcijas, Sporta kompleksa teritorija ir apjozta ar pamatīgu žogu - kas arī dod zināmu priekšstatu par to ka tā ir "teritorija".

Savukārt gar VEF kultūras pili, un LMT "aizmuguri" iet tāda kā nepabeigta ieliņa (ļoti īsa) - tur arī ja godīgi es to uzskatītu par ielas "aizmetni", nevis blakusteritoriju utml.

Un es tā vienkārši bez kasīšanās un tipa "es to zinu jo tā vienkārši ir", gribētu saprast kas cilvēkam šajā vietā varētu ļaut nojaust par to ka tā ir blakusteritorija ???

WALA 26.08.2011 15:47

Seene rakstīja:

WALA rakstīja: Labi man jautājums - pēc kādām pazīmēm tajā vietā var pateikt ir velo ceļš vai nav ???? (Pats neesmu tur ļoti sen braucis - nezinu !!!). Paskatoties tajā linkā arī laikam vēl ir tāda situācija kādu to atceros, bez jebkādām velo ceļa pazīmēm, pēc tā aºī attiečīgi izdarīju secinājumus, tik tagad padomāju, ka tās linka krustojuma ilustrācijas moš ir

"100 gadu" vecas.

Bet par pašu velo ceļu tēmu - man tāds gāja gar veco māju (Valdemāra 120) un toč gar stūri. Līdz ielai tur vēl bija kāds 2 metru plats zāliens, un novietoti auto (paralēli ielai ceļš gar mājas priekšu). Tātad jautājums kā teiksim onka no laukiem ( pieņemsim sievas sencis no Madonas, kurš Rīgai met lielu līkumu) var zināt ka tur ir velo ceļš, tas tur nav pamanāms, un līdz ielai tur ir krietns gabals. Pec CSN - opis būs vainīgs, bet pēc loģikas - daudziem vajadzētu bietē par tādiem velo ceļiem.

Un kādēļ būtu jāzina vai tur ir velo ceļš??? Izbraucot no blakusteritorijas (iepriekšminētās VEF teritorijas, stāvvietas, DUS vai jebkuras citas) ir jādod ceļu arī pa ietvi braucošiem velosipēdistiem un gājējiem.

Un pēc kādām pazīmēm tu izlēmi ka tā ir blakusteritorija ?!?!? Iebraucot redzēji kādu zīmi "Dzīvojamā zona", vai izbraucot "Dzīvojamā zonas beigas" ???? Šeit brauktuves krustojas vienā līmenī, ir dodiet ceļu zīme - tas vairāk izskatās pēc Krustojuma pazīmēm, nekā pēc blakusteritorijas/pagalma/uzņēmuma ( jā agrāk tāds bij, bet tagad !?!?).

WALA 25.08.2011 14:01

Labi man jautājums - pēc kādām pazīmēm tajā vietā var pateikt ir velo ceļš vai nav ???? (Pats neesmu tur ļoti sen braucis - nezinu !!!). Paskatoties tajā linkā arī laikam vēl ir tāda situācija kādu to atceros, bez jebkādām velo ceļa pazīmēm, pēc tā aºī attiečīgi izdarīju secinājumus, tik tagad padomāju, ka tās linka krustojuma ilustrācijas moš ir

"100 gadu" vecas.

Bet par pašu velo ceļu tēmu - man tāds gāja gar veco māju (Valdemāra 120) un toč gar stūri. Līdz ielai tur vēl bija kāds 2 metru plats zāliens, un novietoti auto (paralēli ielai ceļš gar mājas priekšu). Tātad jautājums kā teiksim onka no laukiem ( pieņemsim sievas sencis no Madonas, kurš Rīgai met lielu līkumu) var zināt ka tur ir velo ceļš, tas tur nav pamanāms, un līdz ielai tur ir krietns gabals. Pec CSN - opis būs vainīgs, bet pēc loģikas - daudziem vajadzētu bietē par tādiem velo ceļiem.

WALA 25.08.2011 10:26

Cita starpā vadītāju pienākums nav minēt, vai vienkārši zināt ka šajā vietā ir šāda kustības organizācija, tam ir domātas ceļa zīmes un horizotālie ceļa apzīmējumi !!! Un atbilstoši tam ko es te redzu - neredzu nekā tāda kas lisapēdistam dotu kādas nebūt priekšrocības. Un tas ka tur kaut kad vēl VEF laikos bija izbraukšana no "teritorijas" nevienam nav saistoši.

WALA 25.08.2011 10:11

Seene rakstīja:

Kanibaals rakstīja: apskati vērīgāk pēc blakuteritorijas neizskatās un velo uz veloceliņa nav priekšroka šķērsojot brauktuvi. Ietves tur nav.

Un kā tad tieši tavuprāt šīs blakusteritorijas izbrauktuve atšķiras no izbrauktuves no benzīntanka? Vai uz brīvības ielas jebkādu zīmi, kā pienāktos aiz krustojuma, redzi?

Te ir divi aspekti - pirmkārt ir zīme dodiet cēļu, kuru normāli pie izbrauktuves no pagalmiem nenovieto !!!

Otrs aspekts ir tāds, ka šajā vietā nekas nleiciena par to ka šeit velo ceļš šķērso šo "izbrauktuvi/krustojumu".

Es teiktu ka šeit ir slikti padarīts darbs velo ceļa ierīkošanā !!!

P.S. mans personīgais viedoklis ir ka šis ir krustojums, un attiecīgi lisapēdistam ir jāgaida, nevis jāmauc pāri !!!

WALA 23.08.2011 9:11

Palaidniex rakstīja:

Nu redzi - vai nobraucot no trotutuāra uz brauktuvi jebkam ir priekšroka? Vai to izdarot ir priekšroka VISIEM, kas brauc pa brauktuvi?

Velopisēdistam ir norādīa vieta uz brauktuves, aprakstīs kā šķērsot krustojumu.

Kāpēc tā - tāpēc, ka tas ir viņa paša drošībaio - braukt pa brauktuvi, vienā virzienā ar autotransportu, lai to var laikus pamanīt, kā arī lai sadursmes ātrums būtu mazāks...

Arī raidījums Zebra sadala viedokli - ja brauc pa brauktuvi - priekšroka ir, ja brauc pa trotuāru un krustā no tā izbrauc uz brauktuves - priekšroka - TU TŪ!

Te tev sanāk mazliet pretruna - priekšroka VISIEM kas brauc pa brauktuvi nevar būt pēc definīcijas, jo gājējs taču ar pie zināmiem nosacījumiem nonāk uz brauktuves un zināmos gadījumos tam ir priekšroka attiecībā pret jebkuru transportu.

Bet paturpinot tālāk - es teiktu ka īsti neizproti jēgu tam speciālajam gadījumam krustojumā. Tur vienkārši vienā teikumā īpaši neizdalot ir ietverts gadījums kad krustojumā pienāk arī veloceļš, un tad ir tīri loģiski ka tev ar auto nogriežoties ir jādod ceļš lisapēdistam. Tiesa pie mums ir tāda nelaime kā slikti pārredzami veloceļi, kas iet gar mājas stūriem.

WALA 22.08.2011 14:52

Principā CP šī lieta pārāk nesatrauc, jo no viens puses mērķis ir lai tauta ievēro CSN, un savukārt no otras ir tautas daļa kam ir pilnīgi PO, pat ja waze brēks pilnas ausis par to ka CP postenis gaidāms. Tā pēc personīgiem novērojumiem es teiktu ka CP bez naudiņas vēl ilgi nepaliks.

Es braucu uzmanīgi, bet arī tad gadās kādu jaunu zīmi nemanīt.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti