iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
IkdienasViesis 15.02.2013 13:04

vakar, cik var spriest pēc TV ziņām, kārtējais BMW braucējs ir pamanījies pabojāt kārtējo jauno tramvaju. Avāriju ziņā jaunajiem tramvajiem nav paveicies-tie pāris gadu laikā ir apskādēti itin daudz.

IkdienasViesis 13.02.2013 15:05

Vispār jau vairāk kā gadus 10 esmu iauto pastāvīgais lasītājs, bet pēdējā laikā laikam esmu atpalicis no reālās dzīves, jo nepārzinu aktuālo informaciju par pašreizējo iauto vadības un redakcijas satāvu. Cik saprotu, ilggadējais iauto redaktors Elmars pārgājis dzīvot uz lauku rajonu un ar iauto administraciju vairs nenodarbojas. Varbūt, kads tadiem nezinātājiem kā man var kaut ko pastāstīt par pašreizējo iauto vadību un vadītājiem? Paldies jau avansā.

IkdienasViesis 13.02.2013 10:50

Lai jau nu penši daudz nesprēgā - bauda dzīvi un bez maksas brauc modernajos tramvajos un merša busos....Par penšu tizlumu jau tā vadītājiem bieži ir jācieš.Tāda leiputrija kā pašlaik, Rīgā penšiem nekad nav bijusi. Ieteiktu mūsu penšiem aizbraukt ekskursijā uz Prāgu, un iepazīt turienes tramvaju vadītāju braukšanas stilu - pēc tam viņiem pat mūsu mikrobusu šoferīši liktos kā ziemsvētku vecīši....

IkdienasViesis 08.02.2013 11:58

Rūpīgāk apskatīju dažas Bama iepriekš ieliktās dienvidamerikas tramvaju bildes un pamanīju, ka tur joprojām kontaktstieņu galviņās izmanto nevis oglītes, bet rotējošo metāla ritenīti....Tāda tehnoloģija gan bija aktuāla ap 1900 gadu.

Palaidniex-am varu piebilst, ka trolejbusu vadītāji tiešām nav īpašā sajūsmā par jaunajiem vadu krusteņiem, kuri uzlikti sakarā ar tramvaju līniju rekonstrukciju. Tur it kā esot viena slikta "fiška" - kaut kāda mīksta metāla "ragavas", kas pie štangu virzības nošķiebjoties...un troļļukam ragi gaisā. Īpaši tas esot krustenī pie Nacionalā teātra virzienā uzvantinieku. Un ja tur vēl štangas šnore iepinas - tad vispār var sanākt liels nesmukums....

IkdienasViesis 07.02.2013 13:45

Bet, vai tad jaunajiem troļļukiem nav arī dīzeļi ? Droši vien, ka tas būs bijis kāds no vecajiem. Lai gan, škiet ka Neoplan troļļuki arī ir bez dīzeļa alternativas. Tad jau neko. Bet tie škoda-citelis ar dīzelīšiem brauc itin braši - reiz vienu pat manīju uz jūrmalenes...

IkdienasViesis 07.02.2013 11:40

Šodien, pirmo reizi redzēju jauno tramvaju 11.maršruta līnijā. Citējot Gorbačovu jāsaka - "process pošol..." Zinu, ka daudzi rīdzinieki gaidīt gaida, kad 6.maršruts kursēs līdz Ausekļa ielai.

IkdienasViesis 01.02.2013 10:24

Kaut kur eiropā (šķiet, ka Briselē), vairākās nomaļākās vietās manīju paralēli tramvaju sliežu ceļiem izbūvētas sliežu"kabatiņas", kur pa vakaros noparkojās vairāki tramvaju sastāvi. Iespējams, rezerve vai dežūrtramvaji. Pie mums nekas tāds nebūtu iespējams - špana zenķi momentā tos izdauzītu. Bet, no praktiskā viedokļa, protams, tas būtu izdevīgi, ja vagonu sastāvs vairāku stundu nakts parkingam nebutu jādzen uz depo otrā pilsētas malā. Vispār jau galapunktu rinķos vajadzētu iekārtot vairāk "tupikus", kuros brīvajā laikā varētu turēt vairākus tramvaju sastāvus. Tādu praksi esmu vērojis Krievijas pilsētās.

IkdienasViesis 31.01.2013 15:34

Interesanti - vai pašus RS tramvaju (arī trolejbusu un autobusu) vadītājus naktī /uz un no naktsmaiņām/ izvadā speciāli dežūr-tramvaji,trolejbusi un autobusi ? Jeb, viss notiek modernāk - ar RS vieglajiem auto, mikrobusiem? Vai arī pavisam moderni- KATRAM jābrauc ar savu transportu...pēc iespējām.

IkdienasViesis 30.01.2013 15:57

Domāju,ka tīri teoretiski pārbūvēt vadu līnijas uz maskaveni nebūtu tas sarežģītākais darbs - ne tur krustteņi ar trolejbusu līnijām, ne arī daudz citu vadu pārmiju - pārsvarā taisnie gabali. Cik atceros, 70-tajos gaos tieši 7 un 9 maršruti bija pirmie, kur palaida tolaik jaunās tatriņas. Bet, cik dzirdēts, prioritāte jaunajiem vagoniem būs 4 maršrutam. Bet, vispirms jau ir jānoslēdz jauni līgumi. Varbūt ,Bams kaut ko sīkāk zin par RS rīcību turpmāko jaunu tramvaju iepirkumos. Nav jau teikts, ka RS pilnībā apmierina pašreizējās jaunās škodiņas - varbūt tiks meklēti citi risinājumi. Esmu tikai no viena mūsu trolejbusu tehniskā inženiera dzirdējis, ka jaunie škodu troļļuki "citelis" sevi ABSOLUTI neeesot attaisnojuši - švaki un daudz bojājoties. NEOPLANI esot daudz labaāki un izturīgāki - arī no vadītāju puses atsauksmes par tiem esot labākas.

IkdienasViesis 25.01.2013 15:46

Cik saprotu, nākamais būs 4. maršruts, kas tiks gatavots jaunajiem tramvajiem. Tas ir samērā garš un sarežģīts maršruts, tur itin liels darbs būs jāiegulda vadu pārbūvē, droši vien ka sliedes arī kaut kur būs jāpārliek. Krusteņu ar trolejbusu līnijām gan tur nav daudz, šķiet ka tikai divās vietās. Droši vien , ka vadu rekonstrukciju pabeigs atrāk, nekā būs noslēgti papildlīgumi par tramvaju piegādi. Bet, var arī vecās tatriņas aprīkot ar pantografiem - ātrums uz līnijas tomēr būs lielāks.

IkdienasViesis 18.01.2013 12:34

Autoliteraturā ir daudz rakstīts, ka auto ar automatiem ziemā ir jāpasilda. Īpaši , kad temperatura ir zem mīnus 20 grādiem. Jebkurā gadījumā, braukšana ar aukstu automātu jāuzsāk bez gāzes pedāļa iespiešanas dziļi grīdā....Pretējā gadījumā, pastāv iespēja kaut ko nobeigt, jo automātu eļļa arī sabiezē.

IkdienasViesis 18.01.2013 11:06

Nu,nu - tik traki jau nebūs. tramvajs kā tramvajs - sliedes kā sliedes. Nav 11.maršrutā nekādu īpašu "virāžu". Ja nu vienīgi tas krustojums pie Bērnu pasaules tāds pašaurs izskatās, kādreiz Mežparka rinķis arī tāds pārāk plašs neizskatījās - pat retro tramvajs pa to lēni un prātīgi brauca... Atceros, ka studiju gados ar 11. uz mežparku braucu pāris reizes nedēļā, jo tur notika fizkultūras nodarbības. Cik esmu dzirdējis no tramvaju vadītājiem, jau ilggadēji 11. ir viens no iemīļotākajiem tramvaju vadītāju maršrutiem. Starp citu, tramvajnieku aizkulišu sarunās dzirdēts viedoklis, ka strādāt Brīvībenes depo skaitās prestižāk nekā citos...

IkdienasViesis 17.01.2013 13:54

Bamam:

Cik tad tie jaunie tramvaji kopumā tagad RS ir? Plānotie 20, vai sanāca vairāk? Un interesanti, kāds vidēji būs to sadalījums skaita ziņā maršrutos: Ausekļa iela - Jugla un Stacijas laukums- Mežaparks ?

IkdienasViesis 17.01.2013 12:15

Nezinu kā citiem, bet man tie ar reklāmām aplīmētie tramvaji, trolejbusi un autobusi nesajūsmina. Protams, tāda prakse ir visā pasaulē, bet šaubos, vai tas ir pats labākais risinājums. Atceros no senākiem laikiem, ka pirmās uz Rīgas tramvajiem 70-t0 gadu vidū parādijās Sportloto reklāmas - daudzi vēl vecie RVR-7 tramvaji bija nokrāsoti spilgti dzelteni, ar sarkanu uzrakstu SPORTLOTO uz abiem tramvaja sāniem... Daudzi pasažieri tolaik nesaprata reklāmas būtību, domāja, ka vadītāji tirgo tās loterijas biļetes . Tāpēc, salonā pie vadītāja kabines parādijās uzraksti: VADĪTĀJS sportloto biļetes netirgo... Savukārt, uz čehu tatriņām reklāmas parādijās tikai 80-to sākumā, un tās bija coca-kola reklāmas. Sākotnēji tas bija viss.. Pēc tam jau uz trolejbusiem sāka reklamēt futbola spēles Daugavas stadionā, parādijās arī citu veidu reklāmas. Pieļauju, ka no tā visa pašlaik RS saņem palielu piķi, kādēļ ar reklamām aplīmeto transportlīdzekļu skaits arvien palielinās.

IkdienasViesis 15.01.2013 10:52

Vispār jau , kā vēstures cienītāju, mani interē arī veco tramvaju renovacijas problemjautājumi. Cik atceros, bams reiz rakstīja, ka depo tiekot atjaunots tas savulaik nosvilušais MTV-82 vagons. Vienu laiku depo bija pamanāms arī klasiskais RVR-7 "zilais daugavpilietis", kurš pat skaitījās "na hodu"... Izskatās, ka daugavpilieši drīz pāries uz baltkrievu vagoniem, no zemes virsas var pazust pēdējais RVR-7 vagons. Vai tur notiek kāda attīstība ? Domāju, ka daudziem rīdziniekiem šie vecie tramvaju vagoni izraisītu nostaļgiskas jaunības dienu atmiņas un katram labpatiktos svētku reizēs tādos vagonos pavizināt savus mazbērnus. Cik dzirdēts un redzēts, īpaši labi panākumi veco tramvaju atsevišķu eksemplaru atjaunošanā un uzglabāšanā ir čehiem, daudz neatpaliek arī pēterburgieši.

IkdienasViesis 15.01.2013 9:59

Paldies Bamam par izsmeļošu informāciju. Visnotaļ labas ziņas. Domāju, ka pasažieri un tramvaju vadītāji par to tikai priecāsies. Rudenī nejauši radio ielas rinķī pie viena jaunā tramvaja kloķiem atpazinu savu kādreizēj0 studentu. Nujā, strādājot par tramvaja vadītāju, jo varot nopelnīt vairāk nekā ar augstskolas diplomu specialitātē...Tā nu tas pie mums ir. Pabazarējām. Uz jaunā tramvaja pagaidām gan tiekot reti, bet kad pie tā pierod, vecajā tatriņā kāpt gan vairs negriboties.... it kā jau loģiski. Cer, ka pēc jauno maršrutu atvēršanas varēs jaunajā škodiņā iesēsties pastāvīgi. Atcerējos, ka jau padomjlaikos, viens mans kursa biedrs jurists, daudzus gadus naudas dēļ šancēja uz TR-9 sakabes troļļuka 9.maršrutā -pelnīja līdz 800 rublīšu mēnesī. Tolaik prokurors mēnesī pelnīja knapi 200 rbl, tiesnesis tikai ap 150 rbl. Tagad gan viņs ,šķiet, ir labs advokats...

IkdienasViesis 11.01.2013 14:38

Bams varētu sīkāk pastāstīt termiņiem, kuros bija paredzēts palaist jaunās Škodas uz Ausekļa ielu un Mežaparku. Bija kaut kāda infa, ka uz mežparku jaunie tramvaji jau brauks jau iepriekšējā gada beigās...Bet ?

Un vēl jautājums aiz ziņkāres - vai visi plānotie jaunie tramvaja vagoni beidzot ir jau saņemti ?

IkdienasViesis 29.06.2012 11:38

Un ko domā paši vadītāji par 4- sekciju braucamo ? Ir viņiem luste ar tādu braukt ? Alga droši vien ka lielāka. Kā durvju pārredzamība ? Droši vien, ka ar video palīdzību. Savulaik,senākos laikos, viens ilggadējs tramvaja vadītājs ( kurš pirmais vadīja retro tramvaju) man stāstīja, ka visdrošāk jūtoties vadot tikai vienu vagonu, bez jebkādiem piekabīnāmiem"vāgiem"... Protams, saprotu, ka šodien jau tehnologijas ir pilnīgi citas.

IkdienasViesis 28.06.2012 11:25

Vēl piebildīsu, ka no bērnības atceros, ka Jūrmalā 60-tajos zivis veikaliem izvadāja vecais Moskvičs 401 - kocinieks/kravinieks. Rets auto jau tajos laikos. Tā auto šofers, vecs onkuls ar bārdu, vienmēr stipri "smaržoja" pēc zivīm, tas mosis arī... Nesen tāds auto ,šķiet, tika demonstrēts Rīgas motormuzejā.

IkdienasViesis 28.06.2012 11:11

Crankshaft:

Jā, zināma nostaļgija ir. Daudz atmiņu - vismaz par pēdējiem 35 gadiem. Reti kurš šodien vairs spēj iedomāties, kāds bija autoceļš no Jūrmalas uz Rīgu vēl pašā 70-sākumā, kamēr vēl nebija pašreizējās plašās jūrmalenes. No Lielupes tilta līdz Babītes dzelzceļa pārbrauktuvei - koku alejā iekļauts autoceļš katrā virzienā pa vienai joslai. Daži vecie jūrmalenes autoceļa fragmenti pie Babītes viadukta vēl ir saglabājušies, to skaitā posms, kas šobrīd ir nobrauktuve no Babītes viadukta Jūrmalas virzienā. Aiz Babītes bija jābrauc pa visiem pazīstamo Jūrmalas gatvi (kas gan gadu gaitā maz mainījusies) līdz Bolderajas dzelzceļa pārbrauktuvei, pēc tam taisni līdz pat Slokas ielai. No bruģētās Slokas ielas, pa labi līdz pat galam, tad pa kreisi uz Oktobra (tagad Akmens) tiltu. Kalnciemene toreiz pat nebija pamanāma - vienkārši nenozīmīgs krustojums ar sloceni. Pašreizējās jūrmalenes pirmo posmu - Lielupes tilts- Babītes viadaukts atklāja ap 1972.gadu. Otro posmu Babīte Kalnciema ielas viadukts- ap 1974.gadu. Tad arī palaida pašreizējo kalnciemielas vidauktu. Bet braukšana no tā līdz jūrmalenes sākumam līdz pat 1980 - tajiem notika pa kalnciema un volguntes ielām. Lielirbeni palaida tikai 80-tajos. Nezinātājam vispār būtu interesanti aplūlot, kāda apkārtne bija 70-tajos pašreizējā lidostas viadukta apkārtnē - neko nepazītu, janu vienīgi vecos augstsprieguma līnijas stabus, kas būtu orientieris telpā.

Varbūt Bamam kaut kur irpieejamas bildes par veco jūrmaleni un kalnciemielas apkārtni - varētu kādas ielikt apskatīšanai?

IkdienasViesis 27.06.2012 12:13

Ārvalstīs, kur esmu bijis, vairumā gadījumu esmu novērojis, ka preču piegāde veikaliem, kas atrodas uz intensīvas satiksmes ielām, notiek nakts stundās. Pēterburgā piemēraam, vēl nesen,piena produktu kastes veikaliem nakts stundās tika piegādātas pat ar specialu kravas tramvaju. Mūsējiem kaut kā šajā ziņā neveicas. Vēl atceros tradicinalo ķekavas vistu furgonu, kurš parasti pika laikā no rītiem(ap 8.00)regulari uz kalnciemenes bloķēja pirmo joslu...Līdzīgas situacijas ir arī citviet. BET, šai problemai ir maz kopīga ar tramvajiem.

IkdienasViesis 25.06.2012 15:34

Optimālais variants tomēr būtu pārbūvēt visu baroneni un salikt sliedes gar trotuaru malām. Var būt, ka kaut kad biezākos laikos to varēs izdarīt. Pašlaik projektētie paaugstinājumi nešķiet īpaši pārliecinoši - noteikti būs autovadītāji, kas pamanīsies tiem uzbraukt virsū ne no pareizās puses....un tad jau atkal šķīdīs bleķi.

IkdienasViesis 21.06.2012 12:26

Bamam;

A, kas tiem fričiem īsti nepatika Rīgas satiksmes organizacijā ? Man Berlīnē arī diez ko nepatika, ka ap 22 vakarā alexander placī bija vismaz PUSSTUNDU jāgaida 6. maršruta tramvajs, kurš vēl jo vairāk bija totali pārpildīts ...? Pie viņiem vispār tur pašlaik drakoniska kārtība, ka ekskursiju busus centram tuvāk par 5 km nelaiž - nabaga baltiešu tūristiņiem jārullē ar tramvajiem. Un vēl pie tam pārpildītiem.

IkdienasViesis 14.06.2012 10:31

Vēsturnieki jau dikti cīnās pret bruģa nomaiņu ar asfaltu. Bruģis, viņuprāt, līdzīgi kā "klasiskās" tramvaju "štangas|" ir būtiska Rīgas vēsturiskā vizītkarte.Starp citu, vēsturnieki savulaik ļoti iebilda pret pantografu ieviešanu jaunajiem tramvajiem - uzskatīja, ka tikšot grauts Rīgas tēls.

IkdienasViesis 12.06.2012 15:50

Labas tās bildes. Redzams, ka 100 un vairāk gadu laikā Gaisa tilts maz mainījies. Un diez vai kas tuvākajā laikā mainīsies.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Lasītākie raksti

Jaunie raksti