iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
1 2 3 4 5 6 7
IkdienasViesis 30.10.2013 11:48

Ja pieskaramies metāla apkures katlu cenu politikai, tad jāatdzīst, ka situacija nav labvēlīga. Vairums metāla katlu, kas maksā vidēji no 400 -700 ls kalpo kalpo max.5-7 gadi. Tas tomēr ir salīdzinoši īss kalpošanas periods un jebkyrā gadījumā - katls sevi neatpelna. Tas nav patīkami. Atceros, savulaik populārie Tukuma "komforta" katli ļoti bieži izdega jau 3-4 gadu laikā, ka nebija pat vairs ko metināt....Čuguns tomēr ir vairāk karstumu un plašakas temperaturu amplitudas mīlošs materials. Man savu 30 gadus veco klasisko "leiti" ir izdevies x-reizes jau pārkarsēt - bet pagaidām visss bez problēmām. Ūdens zudumi nekādi. Biju jau nopietni sagatavojies garanulu krāsns iegādei, bet plānus izjauca fakts, ka ielā pie mājas (10 m no mājas)ielika gāzes vadu. Tā nu es vēl nespēju izšķirties - ko darīt ? Šo sezonu vēl iztikšu ar malku un "leiti" -nākamvasar tad kaut kas būs jādara.

IkdienasViesis 28.10.2013 14:27

Čehu Dakons pēc neveiksmēm ar savām bleķa krāsnīm, arī diezgan plaši pārgāja uz čuguna krāšnu ražošanu. Un tās kalpo daudz labāk un ilgāk. Protams, jāuzmana temperaturas režimi.

IkdienasViesis 28.10.2013 14:24

Interesanti, ko par Rīgas tramvajiem un tramvaju līnijām un domā citu valstu "tramvajnieki" ? Mūsu mediji kaut kā neko neraksta par tramvajnieku pieredzes apmaiņu satrp valstīm. Atceros, kādreiz padomjlaikos bija trolejbusnieku konkursi starp Rīgas,Viļņas un Tallinas vadītājiem - vinnētāji parasti bija mūsējie.

Bet, čehu inženieri un tehniķi taču šeit pie mums apgrozās, kaut ko redz, vērtē ...? Reiz gan, kaut kur IT lasīju, ka čehi apbrīno izcilo mūsu avārijas dienestu darbu - viņiem viss notiekot daudz lēnāk. Droši vien, vēl jau kaut kādas atziņas jau ir. Ja Bams kaut ko ir par to ir dzirdējis, varbūt var kaut ko pastāstīt.

IkdienasViesis 25.10.2013 10:28

Brīnos, ka tas zāles pļaušanas process tiek tik ļoti sarežģīts. Elementari, kādam no tiem pašiem "ūdens" tramvajiem priekšpusē būtu jāpiemontē pavisam vienkārša, ar pacelšanas/nolaišanas iekārtu aprīkota pļaušanas ierīce, kāda ir kombainiem. Un pāris stundās naktī viss darbiņš ir padarīts. Negribētu ticēt, ka RS darbnīcām tā ir problēma. Es arī vasarā manīju tos pļāvējus ar trimmeriem - nu diezgan jau smieklīgi.

IkdienasViesis 24.10.2013 13:36

Paldies Bamam par info. Un es jau teju vai noticēju, ka tāds braucamais mūsu RS darbnīcās jau uztaisīts....??

Pieļāvu iespēju, ka kāda no jaunajām škodiņām ,iespējams, tik daudz cietusi kādā medijiem nezināmā crachā, ka nav bijis vērts to remontēt, tāpēc pārbūvēta citiem nolūkiem.

IkdienasViesis 24.10.2013 10:34

Tas nu gan ir jaunums ! Neesmu to jauno ielu laistāmo škodu vēl manījis. Parasti jau Bams iepazīstina ar jauno tehniku, šoreiz neko par to jauno ielu laistāmo tramvaju nav arī stāstījis. Interesanti, vai tas kāds specpasūtījums ,vai arī kāda no jaunajām škodiņām jau norakstīta un pārbūvēta ?

IkdienasViesis 23.10.2013 11:34

Tomēr, lielākais mīnuss tiem katliem ir salīdzinoši neilgais kalpošanas laiks - tas "bleķis" ilgi netur.. Vajadzētu šos katlus ražot arī čuguna izpildījumā - mūžš tiem būtu ilgāks. Pirms 10 gadiem jau daudzi "iebrauca auzās" sapērkoties čehu Dakon katlus - tie reti kurš ilgāk par 4 gadiem nokalpoja. man jūrmalas mājā vecais leišu katls kalpo jau kopš 1985.gada - pagaidām bez problēmām. Nesen vienā reklāmā kaut kur redzēju, ka tiek ražotas vecajos katlos iemontējamas granulu degļa iekārtas. Kas zin par tām kaut ko sīkāk pastāstīt ?

IkdienasViesis 23.10.2013 11:24

Ievēroju, ka pa 11. maršrutu joprojām braukā arī vecās tatriņas - izskatās, ka jauno škodu ritošas daļas tehniskās problemas vēl nav pilnībā novērstas.

IkdienasViesis 10.10.2013 15:56

Nezinu, vai tā ir taisnība(tas jāprecizē pie specialistiem), bet man pazīstams trolejbusnieks stāstīja, ka "citeļiem" ritošo sačakarējot atjaunotās riepas, kas esot krietni smagākas par oriģinalajām. Tad arī sākoties grabēšana un citas problēmas. Ar oriģinalajaām riepām jauns "citelis" nekad negrabot.

IkdienasViesis 08.10.2013 11:07

Laikam jau Solaris savienotie trolejbusi ir tie labākie, kas pašlaik ir pieejami. Ļoti ērti, braucot īpaši negrab, vizuāli arī ļoti izskatīgi. Cik arī dzirdēts no trolejbusu vadītājiem, viņiem arī tie patīk vislabāk. Nesen braucu ar vienu škodas-Citelis trolejbusu pa 1.maršrutu - nu, tas grabēja tik ļoti, ka šķita riteņi aizies katrs uz savu pusi.... Atceros no preses, ka savulaik pirmie Solaris trolejbusi ļoti nepatikuši kādreizējam TTP šefam Zālītim - viņš bija katergoriski pret to ieviešanu Rīgā. Bet, tas bija pasen. Ja vēl tie jaunie troļļuki būs aprīkoti ar dīzeli, būs atkal papildus iespējas pagarināt vai uzlabot maršrutus. Katrā ziņā, vasarā dziesmusvētku laikā bija interesanti vērot "citeli" maucam pa jūrmaleni....

IkdienasViesis 07.10.2013 14:24

Par ieiešanu TV sistēmā - tā ir laba ideja. Kādreiz jau iepriekšējais iauto redaktors bija izteicis līdzīgu domu, bet kaut kas tur nesanāca. Auto jomā jau iespēju daudz, bet sakarīgu TV raidījumu latviešu valodā maz. "Zebra" jau sen sen ir izsmēlusi, arī citi raidījumi ir bez odziņas. Kā saka - vajag štukot un mēģināt tikt iekšā LNTvaiTV3.

IkdienasViesis 02.10.2013 11:16

Un, ja tas nav RS komercnoslēpums - VAI izdevās pārdot kādu tramvaju vai trolejbusu? Un par kādu piķi ?

Bet, ja runā par krievzemi, tur jau gan vairumā pilsētu izmanto tikai vecos "engelsus" vai "ziu" trolejbusus, vispār bez elektronikas. Tur pašvaldības uzņēmums elektronikas speciem algas samaksātvēl nespēj. Kijevā, šķiet, bija manāmas škodas Tr-14. Slavenajā Jaltas trasē joprojām kursē arī vecās škodas.

Elektronika un tiristori sabiedriskajā transportā - tas vēl pagaidām krievzemiešiem un ukraiņiem par smagu. Arī pie mums nav īpaši viegli visas tās moderno elektronisko iekārtu problēmas atrisināt. Kad troļļukiem un tramvajiem beigsies garantijas nosacījumi, būs jāaicina palīgā elektroniķi no fizikas instituta...

Atceros, pats vēl 70-to beigās šancēju VEFā par elektriķi . Tolaik jau tur darbojās pirmās no japaņiem iepirktās sarežģitas plastmasu preses ar elektronisku vadību. BET, visā VEFā tolaik bija tikai viens cilvēciņš, kas prata reali tās iekārtas remontēt - Aija no 09.ceha elektrolaboratorijas. Inženieru arī tolaik vefiņā bija vesela armija, bet tie rietumu elektronikai baidījās pat tuvoties.

IkdienasViesis 01.10.2013 13:06

Un kas būs ar tramvaju papildiepirkumu 4. maršruta vajadzībām ? Kaut kā neko pēdējā laikā nedzird. Varbūt, mūsējie arī gudro sekot daugavpiliešu piemēram, nopērkot 10 lētos vagonus par vienas škodas cenu ?

IkdienasViesis 30.09.2013 15:24

Diemžēl,arī Opel corsas turpina veco opelu sliktās tradicijas - manai darba koleģei 6-gadīgai corsai sliekšņi, arkas, durvju apakšas jau pamatīgi aprūsējušas. Līdzīga problēma jau veidojas manas krustmeitas 2008.gada Ford Fokusam. Arī manai sonatai vadītāja pusē, vietā kur iekāpjot/izkāpjot to parasti aizskar ar apaviem, aukšpusē nedaudz parūsējis slieksnis. Nepatīkami. Domāju, ka autoražotājiem joprojām nopietnāk jāpiedomā par papildus antikorozijas tehnoloģijām automašinām, kas tiek nosūtītas uz ES ziemeļu reģioniem.

IkdienasViesis 26.09.2013 11:54

Mans brālēns ilgus gadus nostrādāja uz "brigādnieka" otrajā trolejbusu depo. Atceros, vinš stāstīja, ka kopā ar naparņiku, atvaļinājuma un slimības gadījumos trolejbusu uzticējuši tikai pazīstamiem vadītājiem. Citi nemaz ar "brigādniekiem" negribējuši braukt, jo bieži atšķīrušies regulējumi. Īpaši jau kontaktstieņu atsperu regulējums, arī galviņas bijušas savādākas. Kā saka - pielāgots konkrētām braukšanas manierēm. BET, droši vien, tas bija aktuāli, kamēr pastāvēja vecie trolejbusi. Vecākās paaudzes trolejbusu vadītāji no SAVIEM personālajiem troļļukiem pat laukā nekāpa. Atceros vienu cienījamu kundzīti , kas 3.maršrutā teju desmit gadus bija manāma tikai pie 1190 trolejbusa stūres. Vēl senākos laikos, Rīgā bija speciali "firmas" trolejbusi, ar nosaukumiem "Rīga", "Vecrīga", "Dzintars", "Sakta", u.c.(varbūt, Bamam kaut kas no tā vēl ir fotomaterialos saglabājies). Ar tiem arī vienmēr brauca vieni un tie paši vadītāji. Bet, cik esmu dzirdējis no sava brālēna, Solaris trolejbusi lielākā daļa joprojām esot brigādnieki.

IkdienasViesis 24.09.2013 12:36

Interesanti, kādā kārtībā R.S. depo tramvaju vadītāji uzsākot darbu saņem tramvaju vagonus? Vai vēl pastāv t.s."brigādes vagoni", ar kuriem katrs savā maiņā brauc tikai konkrēti tramvaja vadītāji? Vai arī darbojas kārtība, ka vadītājs nezin ar ko viņs brauks - vai ar veco tatru pa 11. līniju vai jauno škodu pa 6 maršrutu: to viņš

pirms darba uzzin no tikai no dispečēra. Atceros, kaut kad vēl 90-to vidū, katru dienu pēc darba braucu mājās noteiktā laikā (ap 18.oo) - vienmēr bija viens un tas pats trolejbuss (ar nr.1-120), un vadītāja arī. Pat sapazinušies nedaudz bijām, sasveicinājamies. Pašlaik sabiedrisko izmantoju reti, ja braucu, tad parasti ar 53 busu. Bams varbūt zin pastāstīt ?

IkdienasViesis 20.09.2013 11:20

Tas tiešām nav īpaši glīts eksemplārs - izskatās pēc"mopša". BET, cik atceros, baltkrieviem vēl bija arī kaut kas glītāks - vairāksekciju tramvajs. Kaut kur iepriekš bija arī bildes.

IkdienasViesis 17.09.2013 12:14

Man liekas, ka kaut kur iepriekš ir jābūt tā baltkrievu tramvaja bildei, Bams savulaik bija ielicis.

IkdienasViesis 13.09.2013 10:46

Vispār jau interesanti. Bet kas tā par detaļu, kas speciaāli jāgaida no vāczemes - elektronika, mehānika, kinētika ? Atceros, savulaik Bams bija ielicis bildi no RS noliktavas, kurā bija redzams, ka jaunajiem vagoniem rezervē ir sagatavoti jau veseli riteņu ratiņu komplekti, dažādas virsbūves detaļas, u.c.lietas.

IkdienasViesis 12.09.2013 14:22

Protams, nezinu cik tur patiesība un cik baumas, bet braucot 7 maršruta tramvajā, nejauši noklausījos tramvaja vadītāja un (iespējams) viņa kolēģa sarunas fragmentu, kurā tika pateikts - KA, jaunajiem tramvajiem esot tik daudz tehnisku bojājumu, ka vairs nespējot nodrošināt 11.maršutu ar jaunajiem vagoniem...

IkdienasViesis 10.09.2013 10:47

BET, vai no drošibas viedokļa ir atļauts šos granulu katlus darbībā atstāt 3-4 dienas bez uzraudzības ? No nostāstiem esmu dzirdējis, ka var visādas bīstamas broblemas rasties - populārā no tām, ka dzirkstele caur padevi var iekļūt granulu kastē ? Mūsu ielā nesen ievilka gāzes vadu (10 metru no mājas), un es vēl nespēju izlemt, kā rīkoties : likt gāzi vai granulu katlu. Cenu ziņā, šķiet, lētāk sanāk granulu variants.

IkdienasViesis 04.09.2013 11:25

Ar vairākiem pazīstamiem parunāju - VISI baidās, jo vadība ir stingri piekodinājusi aizliegt izpaust jebko, kas attiecas uz darbu(un arī algu). Arī IT lapām nevarot droši uzticēties, jo varot atšifrēt rakstītājus.

IkdienasViesis 04.09.2013 11:09

Sen ja u visiem zināms, ka "zaļajiem " darboņiem vienmēr bijušās problēmas ar smadzeņu šūnām. Itin bieži līdzīgi tipiņi stāv jēkabielas galā pretim Nacionālam teātrim, un pa rāciju klārē kolēģiem par potencialajiem "maksas" kreisā pagrieziena veicējiem no Kronvalda bulvāra... Pusdienlaikā es tur parasti pastaigājos, reizēm ieklausos viņu sarunās. Nu, tas izklausās aptuveni tā: "zaļais amerikānis","sagrabējušais golfs","karalis gustavs", "vecais japānis", "desu vāģis", "biezo vobla", "čļenovozs", "džips ar blondo maucīti"...un tml. Vispār jau jautri. BET, nav nekāds brīnums, ka kolēģis busa pieturā pretim 2.vidusskolai kaut ko arī nesaprot un aptur citu auto. .

IkdienasViesis 29.08.2013 10:41

Senākos laikos gan jebkurs trambajnieks varēja "cīņas" un "jaunatnes" žurnalistiem klārēt teju visu - izņemot faktus par ne pārāk augsto darba algu , kas bija ap 200 rbļ. Šodien gan jaunās škodas vadītājs apzinās, ka par katru lieku vārdu presei fiksi vien nonāks pie vissagrabējušākās tatriņas kloķiem 10.maršrutā....Diez vai tas ir optimālākais risinājums.

IkdienasViesis 26.08.2013 11:23

Tā jau arī domāju, ka tramvaju vadītājiem vadība ir uzlikusi ierobežojumus sniegt intervijas. Viens man pazīstams žurnalists arī nesen žēlojās, ka jau vairāki tramvaja vadītāji viņam atteikuši sniegt intervijas par atjaunoto Juglas sliežu ceļa posmu , novirzot viņu pie RS preses sekretara. BET ko var pateikt preses sekkretars -tikai vadības viedokli. Vispār jau gan tml. nosacījumi kontrastē ar Satversmes 100.pantu.

1 2 3 4 5 6 7

Lasītākie raksti

Jaunie raksti