Ministru prezidents Krišjānis Kariņš (JV) pagaidām nesaskata iespējas, kā valsts varētu ātri un efektīvi iesaistīties Rīgas bedraino ielu problēmas risināšanā.
Premjers šorīt intervijā LNT raidījumam "900 sekundes" atzina, ka, lai arī ikdienā viņš tiek vests ar "diezgan glauniem limuzīniem", tomēr bedraino ielu dēļ teju vai plombas krīt ārā no zobiem. Valdības vadītājs uzskata, ka ielu sliktais stāvoklis ir cena, ko iedzīvotāji tagad maksā par ilgstoši īstenotu nepareizu politiku un bezdarbību. Par šo jautājumu Kariņam plānota tikšanās arī ar satiksmes ministru Tāli Linkaitu (JKP).
"Īslaicīgi es neredzu, kā to var viegli risināt. Tas tomēr ir Rīgas domes atbildības jomā. (..) Vienīgais, ko mēs no valdības puses teorētiski varētu darīt, ir piešķirt naudu Rīgas pašvaldībai, lai tā varētu labot ceļus," atzina Kariņš, vienlaikus gan uzsverot, ka šāda iespēja realitātē netiek apsvērta.
Premjers atzina, ka valstij pagaidām nav citu instrumentu, kā iesaistīties galvaspilsētas bedraino ielu problēmas risināšanā. "Mēs varam vienīgi prasīt, lai Rīgas dome izdara to, kas ir tās atbildības sfērā. Mums valstī tomēr ir zināma secība, kurš par ko uzņemas atbildību, un pilsētas ielas skaidri un gaiši ir Rīgas domes atbildība."
Kā ziņots, līdz ar biežām gaisa temperatūras svārstībām pēdējās dienās ievērojami pasliktinājies Rīgas ielu stāvoklis un uz brauktuvēm izveidojušās dziļas bedres, kurās daudzi autovadītāji sabojājuši savus spēkratus.

























































Es varētu Kariņam pateikt priekšā - neatņemt Rīgai 90 miljonus nodokļu naudas, kas tiek ieskaitīti pašvaldību izlīdzināšanas fondā, neskatoties uz to, ka Rīgas ielas jau tā izdangā viesstrādnieki, kas savus nodokļus maksā savos guļamciematos, nevis Rīgā.
Es savukārt varētu Ušakovam ieteikt, atdot Rīgas Satiksmē sazagto naudu, pārtraukt visas koruptīvās shēmas (e-talons, lampiņas pieturās, RMS, utt), lai būtu par ko salabot Rīgas.
Vai tas, ka Ušakovs zog, dod Kariņam tiešibas laupīt?
Atbilde vienkārša - Ušakovs zog sev, Valdība ņem naudu valsts budžetam (protams, ka tur arī zog, bet šeit runa par Rīgas ielām).
Ušakovs var tikai zagt tajās robežās, kuras viņam piešķir valdība. Savukārt valdība, tad, kad paliek par maz no kā zagt izdomā kādu OIK vai kādu citu papildus nodokli. Tā arī ir būtiskā starpība.
un ko tad darīt laukiem (bez tā izlīdzināšanas fonda)?
Ko darīt? Radīt darbavietas. Sākt beidzot domāt. Lielākie saņēmēji ir Liepāja un Daugavpils, nevis "lauki".
Problēma jau ir tajā, ka IIN nomaksa dzīvesvietā ir patiesais iemesls šāda fonda nepieciešamībai.
Nu labi - un kā liepājai un daugavpilij radīt tās darbavietas, vēl piedevām tādas, kurās maksātu rīgas algas?
No tavas puses nekas vairāk kā godprātīga sava darba pildīšana netiek prasīta. No valdības puses ir jārada uzņēmējiem priekšnosacījumi (nodokļu politika), kas veicinātu šādu procesu.
Jā, un šai nodokļu politikai jārada vēlmi firmām izvākties laukā no rīgas - un nevis aizklapēties ciet. Bet kā jau mēs zinām, tas tā nenotiks - valdības mērķis ir visus savākt rīgā. Tā ka - izbaudiet.
Precīzs kopsavilkums.
Zini, ja no 440 miljoniem satiksmes jautājumiem RS saņem bez paskaidrojumiem 200 M, 100 M kredīts D-tiltam, 100 M ceļiem, no kā puse bedrīšu lāpīšanai. Populistisko lēmumu 200 M saprātīgāk pārdalot, sanāks patiešām tikai nepieciešamās brīvbiļetes, kā arī gludākam ceļam tam pašam sabtransportam. Kā arī D-TIltam gan jau var arī pameklēt pārfinansēšanas iespējas...
Rīga un Jūrmala ne tuvu nav vienīgās pašvaldība, kuras veic iemaksas pašvaldību izlīdzināšanas fondā. Tādas ir arī, piemēram:
Ventspils
Ādažu novads
Babītes novads
Carnikavas novads
Garkalnes novads
Ikšķiles novads
Ķekavas novads
Mārupes novads
Olaines novads
Salaspils novads
Saulkrastu novads
Siguldas novads
Stopiņu novads.
Pavisam kopā šīs pašvaldības (Bez rīgas un Jūrmalas) no saviem makiem izceļ summā tiem visai jūtamus un tik pat lokāli nepieciešamus 23.9 M EUR. Un - daudzos no šiem novadiem ne tuvu nav šādas katasdtrofas ar ceļiem. Tātad - ja grib saimniekot, tad var to darīt arī savādāk.
Ak jā - Venstpils ir skaisti nobruģēta ar Lemberga privāto bruģi par pašvaldības naudu, kas nopenīta ostā. Labs piemērs...
Mārupe... Esi tur bijis? Absolūti bagāta ar Rīgā un valstij piederošajā Rīgas lidostā strādājošo maksātajiem nodokļiem, bet ceļi ir traģiski - Rīgā vēl ir labi.
Ķekavas novadā (kas arī pamatā strādā Rīgā) ceļi ir labi? Varbūt vienīgi par valsts naudu uzturētais tranzīta ceļš Via Baltica.
Un nevajag to pagriezt kā Ušakova aizstāvību - tas, kam vēlos pievērst uzmanību ir faksts, ka zog visi, bet skatamies uz pirkstiem tikai vienam. Kopumā tas nekādi situāciju nelabo. Ušakovs ir tikai mazais ķeizariņš, kas savā labā izmanto valsts vadītāju kļūdas (vai apzinātu rīcību), kas šādas iespējas rada.
Lūk tev komentārs no TvNet komentētāja par tēmu: "Tas man patīk,ka pilsētā braucamās ielas sāk pielidzināties lauku ceļiem,varbūt sapratīs kā jūtās laucenieki šos visus neatkarības gadus,braucot laukos pa Valsts nozīmes ceļiem,tur ne viena riepa vien,bet vis auto ir pazudis bedrēs."
Cilvēks, kas ir bijis laukos, nevis tukši muld, redz, ka Rīga vēl ir labi turējusies valstiskas problēmas priekša.
Un? Uz Zemitānu tilta tieši sabtrans joslas ir visbaisākajā kvalitātē. Bezmaksas transports pa uzturētāja ielām.
Un tad ka pagasti pelna. Kāpēc Ādažiem būtu jāsponsorē Liepājā vai Daugavpils? Ādažnieki taču nopelna naudu Rīgai, bet tāpat maksā Daugavpilij un Liepājai...
Liepājā arī ir lidosta, osta utt, tur tiek sašūta krietna daļa sieviešu apakšveļas pat globālā mērogā..
Daugavpilī čupa ar rūpnīcām...
Pieminētie salīdzinājumi un banāls populisms nevietā!
Ādažnieki pelna naudu Rīgā, nevis Rīgai. Un Liepāja un Daugavpils, neskatoties uz lidostu, ostu un rūpnīcām, nespēj nopelnīt pietiekami, bet atņem naudu Rīgai. Jā - Sesks vēl atļaujas Twiterī aicināt cilvēkus uz Liepāju, jo tur esot labāk. Jā, protams, ja kāds vienkārši atņem citam naudiņu un tev iedod... Līdz ar to salīdzinājums ir tieši vietā, bet tev nekas vairāk par aklu naidu pret Ušakovu, prātā neietilpst. Diemžēl problēmu tas nerisina, lai vai kā tev nepatiktu konkrēts cilvēks.
Un tātad - kā tieši Rīga saimnieciski tērē savus 440 MEUR satiksmes risinājumiem un cim MEUR no tiem 91,6 būš satiksmes problēmu risināšanai?
Nu, cik sanāca?
Āā - pārdesmit MEUR. Tātad visas Rīgas satiksmes dotācijas vajag reāli pārskatī un visus tos megasadārdzinātos tramvajaus/autobusus/trolejbusus pārstāt finansēt bezierunu kārtībā - uzreiz būs nauda pašai Rīga un gana vairāk, nekā no izlīdzināšanas fondā ieekonomētā.
Viss!
Vai arī tev patīk kā Nilandrs Ušariks ar Brandaviem pa rīgas maku šeptē? Esi doļā vai kā?
Un ir pilnīgi pie vienas vietas kas kurā pašvaldībā ir - Lidosta, Osta vai Darbaspēks. Jāprot efektīvi likt lietā esošās finanses, nevis jāpēr nanoūdeņi, jāšāuj gaisā salīūts pa 60 kEUR piestādot rēķinu teju pa 0,7 MEUR utt...
Pareiz jau itkā saki... "pilnīgi pie vienas vietas kas kurā pašvaldībā ir". Tikai pats otrā teikumā atsakies pieļaut, ka arī citās pašvaldībās, izņemot Rīgu ir problēmas. Un pastāsti, kā tas, ka es atsakos pieņemt tavu konceptu "tikai Ušakovs zog", nozīmē, ka man viņa rīcība patīk? Negribas atzīt, ka man nepatīk tavējā glumā divkosība, tādēļ atkal jāizdomā kaut kas tāds, ko neesmu teicis?
Jelgavā kādreiz bija tik pat slikti kā Rīgā. Tagad ir ievērojami labāk kā Rīgā.
Un?
To arī gribēju pateikt, ka fakts, ka kādā pašvaldībā ir tik pat slikti kā Rīgā nekādi Rīgu neattaisno. Katrs atbild par sevi. Kā tieši fakts, ka Madonā, Saulkrastos un Ādažos ir labāk kā Rīgā attaisno maģistrālo ielu un satiksmes pārvadu stāvokli Rīgā? Kā tieši kāds sakārtots pagalms attaisno nespēju šķērsot tiltu līdz var nokļūt tajā pagalmā?
Un pastāsti kā tieši var tik stulbi organizēt un veikt remontdarbus? Tavuprāt, veicot ielu remontus ar lielāku tehnikas un strādnieku iesaisti nevarētu būtiski saīsināt remontu laiku?
Manuprāt, ja 50 strādnieki pa 30 miljoniem remontē dažus kilometrus garu posmu 6 mēnešus, tad 150 strādnieki par 30 miljoniem to pašu posmu remontē tikai 2 mēnešus...veicamo darbu un nepieciešamo cilvēkstundu skaits tak ir nemainīgs. itkā dārgāk 15 miljoni mēnesī pret 5 miljoniem mēnesī, toties satiksmes haoss tikai 2 mēneši, un gala tāme tāpati- nemainīgi 30 miljoni...
ar šo prasto aprēķinu es paturu tiesības baigi kļūdīties, bet ir nācies salīdzināt ar to kā un cik ātri darbus veic citās Eiropas valstīs un man ir tieši šāds secinājums...
"pastāsti kā tieši var tik stulbi organizēt un veikt remontdarbus" - ievērojot PIL. Prasības normālam darbam IUB uzskatā ir konkurenci ierobežojošas.
Kā tieši tavu uzskatu "katrs atbild par sevi" var savienot ar pašvaldību izlīdzināšanas fonda eksistenci un IIN nomaksu dzīvesvietā?
Redz kur pat bija speciāla nauda mērķdotācijām. Pa 19 miljoniem tak var kaut ko nebūt salabot...
iauto.lv/pie-stures/ce...toti-19-miljon
Vēlreiz saku - Es nevainoju Nilu par ceļa seguma bēdīgo stāvokli Mārupē, kā arī labi sataisītus ceļus Ādažos neuzskatu par iemeslu ceļu stāvokļa problēmām Rīgā.
Katram ir savs finansējums un iespējas tā ietvaros risināt būtiskus jautjumus. Ja vieniem ir svarīgi ceļi, tad citam populisms, humora klubi, salūts par baisu tāmi, aizdomīgi iepirkumi, fiktīvi darbinieki padotības iestādēs utt...
Gribi teikt ka tas Nils un viņā padotības iestādes strādā labi? Rīgas satiksme, Satiksmes departaments un pārējie?
Un kā tieši IUB ierobežo uzrakstīt normālu konkursu un uzstādīt prasību ceļa remontam kas ir ierobežots tikai ar nakststundām un tehnoloģiskā procesa veikšanai nepieciešamo laiku - kā betona cietēšana vai asfaltbetona ieklāšanai labvēlīgus laikapstākļus???