Visi komentāri - Kariņš neredz iespēju valstij reāli iesaistīties Rīgas bedraino ielu problēmas risināšanā

Kariņš neredz iespēju valstij reāli iesaistīties Rīgas bedraino ielu problēmas risināšanā 48

 

Rīga 12.02.2019. Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 13.februāris 2019 10:29

Ministru prezidents Krišjānis Kariņš (JV) pagaidām nesaskata iespējas, kā valsts varētu ātri un efektīvi iesaistīties Rīgas bedraino ielu problēmas risināšanā.

Premjers šorīt intervijā LNT raidījumam "900 sekundes" atzina, ka, lai arī ikdienā viņš tiek vests ar "diezgan glauniem limuzīniem", tomēr bedraino ielu dēļ teju vai plombas krīt ārā no zobiem. Valdības vadītājs uzskata, ka ielu sliktais stāvoklis ir cena, ko iedzīvotāji tagad maksā par ilgstoši īstenotu nepareizu politiku un bezdarbību. Par šo jautājumu Kariņam plānota tikšanās arī ar satiksmes ministru Tāli Linkaitu (JKP).

"Īslaicīgi es neredzu, kā to var viegli risināt. Tas tomēr ir Rīgas domes atbildības jomā. (..) Vienīgais, ko mēs no valdības puses teorētiski varētu darīt, ir piešķirt naudu Rīgas pašvaldībai, lai tā varētu labot ceļus," atzina Kariņš, vienlaikus gan uzsverot, ka šāda iespēja realitātē netiek apsvērta.

Premjers atzina, ka valstij pagaidām nav citu instrumentu, kā iesaistīties galvaspilsētas bedraino ielu problēmas risināšanā. "Mēs varam vienīgi prasīt, lai Rīgas dome izdara to, kas ir tās atbildības sfērā. Mums valstī tomēr ir zināma secība, kurš par ko uzņemas atbildību, un pilsētas ielas skaidri un gaiši ir Rīgas domes atbildība."

Kā ziņots, līdz ar biežām gaisa temperatūras svārstībām pēdējās dienās ievērojami pasliktinājies Rīgas ielu stāvoklis un uz brauktuvēm izveidojušās dziļas bedres, kurās daudzi autovadītāji sabojājuši savus spēkratus.

 
Visi komentāri
 
Bradypus 13.februāris 2019 10:50
0 5 Atbildēt

Es varētu Kariņam pateikt priekšā - neatņemt Rīgai 90 miljonus nodokļu naudas, kas tiek ieskaitīti pašvaldību izlīdzināšanas fondā, neskatoties uz to, ka Rīgas ielas jau tā izdangā viesstrādnieki, kas savus nodokļus maksā savos guļamciematos, nevis Rīgā.

Mērkaķis 13.februāris 2019 11:04
11 0 Atbildēt

Es savukārt varētu Ušakovam ieteikt, atdot Rīgas Satiksmē sazagto naudu, pārtraukt visas koruptīvās shēmas (e-talons, lampiņas pieturās, RMS, utt), lai būtu par ko salabot Rīgas.

Bradypus 13.februāris 2019 11:07
0 6 Atbildēt

Vai tas, ka Ušakovs zog, dod Kariņam tiešibas laupīt?

Mērkaķis 13.februāris 2019 16:17
0 0 Atbildēt

Atbilde vienkārša - Ušakovs zog sev, Valdība ņem naudu valsts budžetam (protams, ka tur arī zog, bet šeit runa par Rīgas ielām).

Bradypus 13.februāris 2019 20:44
0 0 Atbildēt

Ušakovs var tikai zagt tajās robežās, kuras viņam piešķir valdība. Savukārt valdība, tad, kad paliek par maz no kā zagt izdomā kādu OIK vai kādu citu papildus nodokli. Tā arī ir būtiskā starpība.

ok 13.februāris 2019 11:08
5 0 Atbildēt

un ko tad darīt laukiem (bez tā izlīdzināšanas fonda)?

Bradypus 13.februāris 2019 11:33
0 5 Atbildēt

Ko darīt? Radīt darbavietas. Sākt beidzot domāt. Lielākie saņēmēji ir Liepāja un Daugavpils, nevis "lauki".

Problēma jau ir tajā, ka IIN nomaksa dzīvesvietā ir patiesais iemesls šāda fonda nepieciešamībai.

msh 14.februāris 2019 1:29
0 0 Atbildēt

Nu labi - un kā liepājai un daugavpilij radīt tās darbavietas, vēl piedevām tādas, kurās maksātu rīgas algas?

Bradypus 14.februāris 2019 11:34
0 0 Atbildēt

No tavas puses nekas vairāk kā godprātīga sava darba pildīšana netiek prasīta. No valdības puses ir jārada uzņēmējiem priekšnosacījumi (nodokļu politika), kas veicinātu šādu procesu.

msh 14.februāris 2019 17:50
1 0 Atbildēt

Jā, un šai nodokļu politikai jārada vēlmi firmām izvākties laukā no rīgas - un nevis aizklapēties ciet. Bet kā jau mēs zinām, tas tā nenotiks - valdības mērķis ir visus savākt rīgā. Tā ka - izbaudiet.

Bradypus 15.februāris 2019 19:41
0 0 Atbildēt

Precīzs kopsavilkums.

Palaidniex 13.februāris 2019 12:21
4 0 Atbildēt

Zini, ja no 440 miljoniem satiksmes jautājumiem RS saņem bez paskaidrojumiem 200 M, 100 M kredīts D-tiltam, 100 M ceļiem, no kā puse bedrīšu lāpīšanai. Populistisko lēmumu 200 M saprātīgāk pārdalot, sanāks patiešām tikai nepieciešamās brīvbiļetes, kā arī gludākam ceļam tam pašam sabtransportam. Kā arī D-TIltam gan jau var arī pameklēt pārfinansēšanas iespējas...

Rīga un Jūrmala ne tuvu nav vienīgās pašvaldība, kuras veic iemaksas pašvaldību izlīdzināšanas fondā. Tādas ir arī, piemēram:

Ventspils

Ādažu novads

Babītes novads

Carnikavas novads

Garkalnes novads

Ikšķiles novads

Ķekavas novads

Mārupes novads

Olaines novads

Salaspils novads

Saulkrastu novads

Siguldas novads

Stopiņu novads.

Pavisam kopā šīs pašvaldības (Bez rīgas un Jūrmalas) no saviem makiem izceļ summā tiem visai jūtamus un tik pat lokāli nepieciešamus 23.9 M EUR. Un - daudzos no šiem novadiem ne tuvu nav šādas katasdtrofas ar ceļiem. Tātad - ja grib saimniekot, tad var to darīt arī savādāk.

Bradypus 13.februāris 2019 13:22
0 6 Atbildēt

Ak jā - Venstpils ir skaisti nobruģēta ar Lemberga privāto bruģi par pašvaldības naudu, kas nopenīta ostā. Labs piemērs...

Mārupe... Esi tur bijis? Absolūti bagāta ar Rīgā un valstij piederošajā Rīgas lidostā strādājošo maksātajiem nodokļiem, bet ceļi ir traģiski - Rīgā vēl ir labi.

Ķekavas novadā (kas arī pamatā strādā Rīgā) ceļi ir labi? Varbūt vienīgi par valsts naudu uzturētais tranzīta ceļš Via Baltica.

Un nevajag to pagriezt kā Ušakova aizstāvību - tas, kam vēlos pievērst uzmanību ir faksts, ka zog visi, bet skatamies uz pirkstiem tikai vienam. Kopumā tas nekādi situāciju nelabo. Ušakovs ir tikai mazais ķeizariņš, kas savā labā izmanto valsts vadītāju kļūdas (vai apzinātu rīcību), kas šādas iespējas rada.

Bradypus 13.februāris 2019 13:44
1 1 Atbildēt

Lūk tev komentārs no TvNet komentētāja par tēmu: "Tas man patīk,ka pilsētā braucamās ielas sāk pielidzināties lauku ceļiem,varbūt sapratīs kā jūtās laucenieki šos visus neatkarības gadus,braucot laukos pa Valsts nozīmes ceļiem,tur ne viena riepa vien,bet vis auto ir pazudis bedrēs."

Cilvēks, kas ir bijis laukos, nevis tukši muld, redz, ka Rīga vēl ir labi turējusies valstiskas problēmas priekša.

Palaidniex 13.februāris 2019 14:19
4 0 Atbildēt

Un? Uz Zemitānu tilta tieši sabtrans joslas ir visbaisākajā kvalitātē. Bezmaksas transports pa uzturētāja ielām.

Un tad ka pagasti pelna. Kāpēc Ādažiem būtu jāsponsorē Liepājā vai Daugavpils? Ādažnieki taču nopelna naudu Rīgai, bet tāpat maksā Daugavpilij un Liepājai...

Liepājā arī ir lidosta, osta utt, tur tiek sašūta krietna daļa sieviešu apakšveļas pat globālā mērogā..

Daugavpilī čupa ar rūpnīcām...

Pieminētie salīdzinājumi un banāls populisms nevietā!

Bradypus 13.februāris 2019 15:19
0 2 Atbildēt

Ādažnieki pelna naudu Rīgā, nevis Rīgai. Un Liepāja un Daugavpils, neskatoties uz lidostu, ostu un rūpnīcām, nespēj nopelnīt pietiekami, bet atņem naudu Rīgai. Jā - Sesks vēl atļaujas Twiterī aicināt cilvēkus uz Liepāju, jo tur esot labāk. Jā, protams, ja kāds vienkārši atņem citam naudiņu un tev iedod... Līdz ar to salīdzinājums ir tieši vietā, bet tev nekas vairāk par aklu naidu pret Ušakovu, prātā neietilpst. Diemžēl problēmu tas nerisina, lai vai kā tev nepatiktu konkrēts cilvēks.

Palaidniex 13.februāris 2019 16:30
1 0 Atbildēt

Un tātad - kā tieši Rīga saimnieciski tērē savus 440 MEUR satiksmes risinājumiem un cim MEUR no tiem 91,6 būš satiksmes problēmu risināšanai?

Nu, cik sanāca?

Āā - pārdesmit MEUR. Tātad visas Rīgas satiksmes dotācijas vajag reāli pārskatī un visus tos megasadārdzinātos tramvajaus/autobusus/trolejbusus pārstāt finansēt bezierunu kārtībā - uzreiz būs nauda pašai Rīga un gana vairāk, nekā no izlīdzināšanas fondā ieekonomētā.

Viss!

Vai arī tev patīk kā Nilandrs Ušariks ar Brandaviem pa rīgas maku šeptē? Esi doļā vai kā?

Un ir pilnīgi pie vienas vietas kas kurā pašvaldībā ir - Lidosta, Osta vai Darbaspēks. Jāprot efektīvi likt lietā esošās finanses, nevis jāpēr nanoūdeņi, jāšāuj gaisā salīūts pa 60 kEUR piestādot rēķinu teju pa 0,7 MEUR utt...

Bradypus 13.februāris 2019 20:47
0 0 Atbildēt

Pareiz jau itkā saki... "pilnīgi pie vienas vietas kas kurā pašvaldībā ir". Tikai pats otrā teikumā atsakies pieļaut, ka arī citās pašvaldībās, izņemot Rīgu ir problēmas. Un pastāsti, kā tas, ka es atsakos pieņemt tavu konceptu "tikai Ušakovs zog", nozīmē, ka man viņa rīcība patīk? Negribas atzīt, ka man nepatīk tavējā glumā divkosība, tādēļ atkal jāizdomā kaut kas tāds, ko neesmu teicis?

Palaidniex 13.februāris 2019 21:11
0 0 Atbildēt

Jelgavā kādreiz bija tik pat slikti kā Rīgā. Tagad ir ievērojami labāk kā Rīgā.

Un?

To arī gribēju pateikt, ka fakts, ka kādā pašvaldībā ir tik pat slikti kā Rīgā nekādi Rīgu neattaisno. Katrs atbild par sevi. Kā tieši fakts, ka Madonā, Saulkrastos un Ādažos ir labāk kā Rīgā attaisno maģistrālo ielu un satiksmes pārvadu stāvokli Rīgā? Kā tieši kāds sakārtots pagalms attaisno nespēju šķērsot tiltu līdz var nokļūt tajā pagalmā?

Un pastāsti kā tieši var tik stulbi organizēt un veikt remontdarbus? Tavuprāt, veicot ielu remontus ar lielāku tehnikas un strādnieku iesaisti nevarētu būtiski saīsināt remontu laiku?

Manuprāt, ja 50 strādnieki pa 30 miljoniem remontē dažus kilometrus garu posmu 6 mēnešus, tad 150 strādnieki par 30 miljoniem to pašu posmu remontē tikai 2 mēnešus...veicamo darbu un nepieciešamo cilvēkstundu skaits tak ir nemainīgs. itkā dārgāk 15 miljoni mēnesī pret 5 miljoniem mēnesī, toties satiksmes haoss tikai 2 mēneši, un gala tāme tāpati- nemainīgi 30 miljoni...

ar šo prasto aprēķinu es paturu tiesības baigi kļūdīties, bet ir nācies salīdzināt ar to kā un cik ātri darbus veic citās Eiropas valstīs un man ir tieši šāds secinājums...

Bradypus 14.februāris 2019 11:30
0 0 Atbildēt

"pastāsti kā tieši var tik stulbi organizēt un veikt remontdarbus" - ievērojot PIL. Prasības normālam darbam IUB uzskatā ir konkurenci ierobežojošas.

Bradypus 14.februāris 2019 11:22
0 0 Atbildēt

Kā tieši tavu uzskatu "katrs atbild par sevi" var savienot ar pašvaldību izlīdzināšanas fonda eksistenci un IIN nomaksu dzīvesvietā?

Palaidniex 14.februāris 2019 11:41
0 0 Atbildēt

Redz kur pat bija speciāla nauda mērķdotācijām. Pa 19 miljoniem tak var kaut ko nebūt salabot...

iauto.lv/pie-stures/ce...toti-19-miljon

Vēlreiz saku - Es nevainoju Nilu par ceļa seguma bēdīgo stāvokli Mārupē, kā arī labi sataisītus ceļus Ādažos neuzskatu par iemeslu ceļu stāvokļa problēmām Rīgā.

Katram ir savs finansējums un iespējas tā ietvaros risināt būtiskus jautjumus. Ja vieniem ir svarīgi ceļi, tad citam populisms, humora klubi, salūts par baisu tāmi, aizdomīgi iepirkumi, fiktīvi darbinieki padotības iestādēs utt...

Gribi teikt ka tas Nils un viņā padotības iestādes strādā labi? Rīgas satiksme, Satiksmes departaments un pārējie?

Un kā tieši IUB ierobežo uzrakstīt normālu konkursu un uzstādīt prasību ceļa remontam kas ir ierobežots tikai ar nakststundām un tehnoloģiskā procesa veikšanai nepieciešamo laiku - kā betona cietēšana vai asfaltbetona ieklāšanai labvēlīgus laikapstākļus???

as 13.februāris 2019 11:12
2 0 Atbildēt

LV pavasarī nokūst asfalts un uzzied kakas!

yy 13.februāris 2019 11:17
0 0 Atbildēt

sopavar kaut kā baigā histērija panesusies

he 13.februāris 2019 11:41
4 1 Atbildēt

tāpēc, ka lielākā daļa autobraucēju pārvietojas pa Rīgu un Rīgas ceļu stāvoklis nu jau ir sasniedzis katastrofālu stāvokli.

Ceļi ir regulāri jāremontē (pēc grāmatas tas būtu atkarībā no satiksmes intensitātes reizi 7-10 gados jānomaina pilnībā asfalta virskārta). Rīgā pa pēdējiem gandrīz 10 gadiem tas praktiski netiek darīts (1 - 2 ielas gadā nav pietiekami), tādēļ arī šogad beidzot ir pienācis tas laiks, kad ceļi vienkārši brūk kopā nenormālā ātrumā.

jaaanis 13.februāris 2019 14:57
0 0 Atbildēt

Varbūt ja uzreiz uzbūvētu kvalitatīvākus ceļus tad tie nebūtu pilnībā jāmaina 7-10.

Piemēram, Čehijā būvniekam ir jādod GARANTIJA 7-10.gadi savam darbam un trūkumi jānovērš par saviem līdzekļiem, ja nē tad zaudē licenci. Bet pie mums uztaisa pa lēto, garantijas laikā 2.gadus aizpļackā radušās bedres un pēc tam jau tā vairs nav būvneiku problēma.

iauto.lv/pie-stures/ce...-tik-labi-celi

Histēriķis 13.februāris 2019 12:04
2 0 Atbildēt

Tiešām histērija, ja statistika apstirpina to?

"februāra pirmajās desmit dienās, salīdzinot ar šo pašu laika periodu pērn, pat četras reizes palielinājies to atlīdzību pieteikumu skaits, kas saistīti ar automašīnu bojājumiem nekvalitatīva ceļa seguma un bedru dēļ"

as 13.februāris 2019 13:05
0 1 Atbildēt

Kādā sakarībā Rīga tiek īpaši izcelta, ja citi LV ceļi nav nekādā ziņā labāki un zobu dakteri tur tikpat pieprasīti, cik Rīgā??? Valsts lai savus ceļus savāc, kam es maksāju par savu 3 auto nodokļus?

divpedāļnieks 13.februāris 2019 19:56
2 0 Atbildēt

Žurnālisti jau tikai par Rīgu un sevi ziņo,vēl to,ko pa logu redz.Un saimnieks liek.

wons 13.februāris 2019 15:00
0 0 Atbildēt

Gaidām no jaunā satiksmes ministra ceļus bez bedrēm, jo tagad jau "nezags" un naudai būtu jāpietiek

ledus9 13.februāris 2019 15:38
2 0 Atbildēt

Toties Kariņš redz iespēju par benzīnu iekasēto akcīzi iztērēt visur kur citur, tikai ne ceļiem.

Bradypus 13.februāris 2019 15:44
0 0 Atbildēt

Un pie tā droši vien arī Ušakovs ir vainīgs.

Trollis 13.februāris 2019 16:20
3 0 Atbildēt

Bradypus ir pats Ušakovs

ledus9 13.februāris 2019 16:35
0 0 Atbildēt

Ej nu sazini, varbūt Ušakovs vēl nevainīgs. Toties abiem diviem vienlīdz labi padodas izčurāt aiz stūra nodokļos iekasēto naudu.

Bradypus 13.februāris 2019 20:48
0 1 Atbildēt

Nu re - esi otrs "dīvainais" šajā diskusijā, kas neuzskata, ka pie visa ir vainīgs tikai viens Ušakovs.

Palaidniex 14.februāris 2019 21:57
0 0 Atbildēt

Kāpēc Tu domā ka es uzskatu ka vainīgs viens vienīgs un tikai Ušakovs? Vainīgo tur ir vesels bars! Tik viņš ir tā bara galvgalī. Tur jau visādi Ameriki, Jakrini, Brandavi un vēl citas vairāk vai mazāk odiozas un zināmas personas...

Bradypus 15.februāris 2019 19:44
0 0 Atbildēt

Vai vari nosaukt arī kādu augstāku amatpersonu, kas šo visu sistēmu uztur pašos pamatos? Tevis nosauktie ir tikai viena mazā ķeizariņa padotie. Uz īstajiem vainīgajiem nemaz negribi skatīties... Esi "ieinteresēts" novērst uzmanību lai varētu kopā ar viņiem zagt, kliedzot "ķeriet zagli" par kādu citu?

DD(Z)T 13.februāris 2019 19:13
2 0 Atbildēt

Tātad,nedos budžeta naudu Rīgas bedrēm.Drosmīgs vīrs,pirmajā piegājienā.Un,nekratīs Ņ.Ušakovu aiz apkakles par pienākumu nepildīšanu,tas otrkārt.Ko tad vareni runājošais A.Gobzems,A.Kaimiņš,vai Eiropai "laikus" nevāks?

tvaiks 13.februāris 2019 19:15
2 0 Atbildēt

Iesniegums Rīgas Domei-vai nu papīra formā,vai elektroniski,parakstīts ar LV e-parakstu.Nekādi komentāri (kaķa lāsti) un pirdieni dīvānos netiek ņemti vērā.

vai tad tā nav? 13.februāris 2019 19:19
1 0 Atbildēt

"Mi za Ņilušku!Harošo etih nacikov obobral!"

Vērotājs no malas 13.februāris 2019 20:38
0 0 Atbildēt

Ja Kariņš neko nespēj,tad ko tukšas dzirnas maļ?

hāpiecivū 13.februāris 2019 20:47
0 0 Atbildēt

Lai tev būto ko vērot,kotlešniek.

vukendra 13.februāris 2019 20:51
0 0 Atbildēt

vēro kivch krāniņu

ro 13.februāris 2019 21:10
0 0 Atbildēt

Vai nu placebo,vai tiešām bedres drausmīgākas šogad...vismaz centru tik bedrainu toč neatceros...

Bradypus 14.februāris 2019 11:27
0 0 Atbildēt

Tas ir fakts - pamēģini atcerēties, kad vēl tik ilgstoši ir valdījusi "stabila" +/- temperatūras maiņa, kas ir bedru cēlonis. Problēma jau ir sasalšanas-atkušanas ciklā, nevis aukstumā vai sniegā. Kārtīgā aukstā ziemā bedres neveidojas.

janka 14.februāris 2019 0:21
0 0 Atbildēt

Vai tad Rīga nav valsts galvaspilsēta? Tā ir tīša valsts tēla graušana...sabotāža. Te būtu darbs valsts drošības dienestam.

650 14.februāris 2019 0:34
0 0 Atbildēt

Sveiks, Krišu.Man iet labi.Sūti naudu, ies Vēl Labāk.(c)

msh 14.februāris 2019 18:51
0 0 Atbildēt

Mani uzjautrina tā frāze "mani ved ar diezgan glauniem limuzīniem, tomēr bedraino ielu dēļ teju vai plombas krīt ārā no zobiem" - nu tāpēc arī krīt ka ved ar glaunajiem limuzīniem - lai paprasa lai ved ar kādu C4 audī vai līdzīga vecuma amerikāni, tad būs ok

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Hyundai uzlabo arī Tucson Plug-in un dīzeļa versijas

Hyundai noslēdzis Tucson modeļu saimes modernizāciju ar uzlabotajām uzlādējamā hibrīda un dīzeļa versijām. Pieaugot jaudai un izvēlei, cena nemainās. Lasīt vairāk

 

Mazda CX-60 un CX-80 saņem uzlabojumus (+ FOTO) 3

Gatavojoties Eiropas tirgum, Mazda lielākie krosoveru saimes modeļi, CX-60 un CX-80, piedzīvojuši nozīmīgus uzlabojumus gan aprīkojuma, gan drošības jomā. Lasīt vairāk

 

Beidzot būs lietus kanalizācija pie Mellužu estrādes, diemžēl sānu aizbūvē ar auto stāvvietām (+ VIDEO) 7

Labas ziņas no Jūrmalas - ja remonti būs veikti kvalitatīvi, Mūzikas ielā vairs nekrāsies lietus ūdeņi, bet Mellužu estrādes apkaime izskatīsies pievilcīgāk. Lasīt vairāk

 

Katru nedēļu aizdegas vismaz viens auto; 53% gadījumu beidzas ar spēkrata norakstīšanu 7

Ik dienu Latvijā aizdegās viens auto, 86% - pašaizdegšanās gadījumi Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti