Visi komentāri - Šajā ziemas sezonā uz autoceļiem salabotas avārijas bedres 3094 kvadrātmetru platībā

Šajā ziemas sezonā uz autoceļiem salabotas avārijas bedres 3094 kvadrātmetru platībā 6

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 15.februāris 2019 11:54

Šajā ziemas sezonā salabotas avārijas bedres 3094 kvadrātmetru platībā, bet masveida bedrīšu remonts tiks sākts, kad iestāsies tehnoloģijai atbilstoši laika apstākļi, aģentūru LETA informēja VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" pārstāvji.

Kompānijā norādīja, ka mainīgos laika apstākļos, kad gaisa temperatūra dienas laikā ir virs nulles un naktī zem nulles, uz autoceļiem pastiprināti un neprognozējami veidojas bedres. Ziemas sezonas laikā "Latvijas autoceļu uzturētājs" remontē satiksmei bīstamās jeb tā saucamās avārijas bedres. Avārijas bedres tiek labotas neatkarīgi no laika apstākļiem.

Satiksmei bīstamo bedru remontam izmanto aukstā asfalta tehnoloģiju, kas ir vienīgā šādos laika apstākļos pielietojamā metode, norādīja "Latvijas autoceļu uzturētāja" pārstāvji, piebilstot, ka bedre tiek attīrīta un aizpildīta ar aukstā asfalta maisījumu. Laika apstākļi neietekmē aukstā maisījuma (asfalta) saķeri ar bedres virsmu un malām, un satiksmi pāri saremontētajai bedrei var atjaunot uzreiz pēc remontdarbiem.

Satiksmei bīstamo bedru remonta mērķis ir novērst avārijas situācijas un uzlabot satiksmes drošību līdz brīdim, kad laika apstākļi ļaus bedres salabot pamatīgi. Iestājoties tehnoloģijai atbilstošiem laika apstākļiem, proti, diennakts vidējā gaisa temperatūra ir virs plus pieciem grādiem, ceļu uzturētāji sāks masveida bedru remontu ar ierastajām tehnoloģijām uz melnā seguma valsts autoceļiem.

Satiksmei bīstamās bedres galvenokārt veidojas uz novecojušiem autoceļu segumiem, kuriem nav veikti virsmas atjaunošanas darbi un, kuri ir sliktā vai ļoti sliktā tehniskā stāvoklī. "Latvijas autoceļu uzturētājs" informēja, ka no 9129 kilometriem melnā seguma valsts autoceļiem tādi ir aptuveni 40%. Temperatūras svārstību un satiksmesintensitātes rezultātā veidojas neprognozējams bedru apjoms. Bedru remontu visā valsts teritorijā veic 56 ceļu uzturētāju remontbrigādes.

Par satiksmei bīstamām tiek uzskatītas tādas bedres asfalta segumos, kuru laukums lielāks par 0,1 kvadrātmetriem (aptuveni 30 centimetri reiz 30 centimetri) un tās ir dziļākas par pieciem centimetriem. Saņemot informāciju par satiksmei bīstamu bedri, uz A uzturēšanas klases autoceļiem tās tiek labotas 24 stundu laikā, B uzturēšanas klases autoceļiem - piecu diennakšu laikā, C uzturēšanas klases ceļiem - nedēļas laikā un D uzturēšanas klases ceļiem - divu nedēļu laikā.

"Latvijas autoceļu uzturētājs" veic gandrīz 200 dažādus ikdienas uzturēšanas darbus uz valsts autoceļiem. Uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir vairāk nekā 20 000 kilometri, no tiem 9129 kilometri autoceļu ir ar melno segumu un 10 989 kilometri ir grants autoceļu, kā arī ikdienas uzturēšanas darbi tiek veikti uz vairāk nekā 900 tiltiem.

 
Visi komentāri
 
jaaanis 15.februāris 2019 12:03
2 0 Atbildēt

Kurš to var pārbaudīt (pārmērīt). Cik darbu veicējs paprasīs tik samaksās.

reku 15.februāris 2019 13:17
4 0 Atbildēt

Kad ceļš ir palicis kā fotogrāfijā līdzīgs degunradža ādai tad tā lāpīšana ir lidzvērtīga purva susināšanai ar spaini.

Qwerty 16.februāris 2019 22:22
0 0 Atbildēt

Jā tā bilde rakstā ir episka. Tie, kuri tur ir remontējuši vispār saprot, ko viņi dara? Vai arī tur ir pavēle Ušakova mentalitates līmenī? Tāds tipisks "krievu ielāps", kur darbi notiek tikai zem 2 promilēm, vai bez iq.

Edgars 16.februāris 2019 20:46
0 0 Atbildēt

Vēl nekur nēesmu pie bedrēm redzējis kādu ar metramēru,kurš rēķina laukumu kvadrātmetros.

Qwerty 16.februāris 2019 22:18
0 0 Atbildēt

Remontēti ir tikai kadi 500m2, kuri atkārtoti remontēti 6x - tas vairāk līdzinātos patiesībai. Ar tiem mesliem nevar saremontēt ceļu. Tad labak būtu lējuši iekšā betonu, būtu lielāka jēga. Tādā vietā kā Vienības gatves un Bikstu ielas krustojumā katru reizi pēc remonta paiet nedēļa un bedres atkal savā vietā. Pēc visa spriežot arī cilvēki, kuri veic remontus ir kaut kādi bez izglītības, nerunājot nemaz par darbu uzraugu, kurš pieļauj remontēt bez tehnoloģiskās specenes.

tici! 18.februāris 2019 10:33
0 0 Atbildēt

Būs kā ar meliorāciju.Savulaik visu Latviju krustu šķērsu nodrenēja vairākas reizes.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Izmēģina konceptam, sola sērijveidā - Peugeot ieviesīs Hypersquare stūres sistēmu (+ FOTO) 7

Peugeot prezentējis Polygon Concept – kompaktu un dinamisku konceptauto, kurā viens no svarīgākajiem un interesantākajiem jaunievedumiem ir Hypersquare stūres sistēma, kas jau no 2027. gada iegūs sērijveida pielietojumu kādā no jaunākajiem modeļiem. Lasīt vairāk

 

Salacgrīvā atklāts jaunais tilts pār Salacu (+ VIDEO) 2

Pēc pusotra gada ilgas gaidīšanas un neērtībām remonta laikā, šodien atklāts jaunais Salacgrīvas tilts. Būvniecībā pirmo reizi Latvijas vēsturē izmantota tā dēvētā uzbīdīšanas metode. Tilts ne tikai ir nozīmīgs dažādu kravu pārvadājumiem starp Baltijas un Skandināvijas valstīm, bet ir arī stratēģiski svarīgs objekts militārā ziņā. Lasīt vairāk

 

Vairāk nekā pusei šoferu bezmaksas pārbaudē problēmas ar kvēpu filtru; katram desmitajam vēl vasaras riepas 24

Bojāts, nefunkcionē vai arī vispār nav - bezmaksas kvēpu filtru pārbaude atklāj ainu latviešu autoparkā Lasīt vairāk

 

Porsche izlaiž brīvībā ocelotu – jauns īpašais modelis vienā eksemplārā 3

Atzīmējot Porsche Latin America 25. gadadienu, vācu autoražotājs izstrādājis jaunu īpašo modeli Ocelot, kas radīts uz 911 GT3 bāzes. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti