Visi komentāri - "Rīgas satiksmei" šogad vajadzēšot vēl 11 miljonu eiro dotāciju, bet nākamgad - 140 miljonus

"Rīgas satiksmei" šogad vajadzēšot vēl 11 miljonu eiro dotāciju, bet nākamgad - 140 miljonus 5

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 3.jūlijs 2019 17:17

"Lai nodrošinātu uzņēmuma attīstību", SIA "Rīgas satiksme" budžeta grozījumos varētu lūgt domei aptuveni 11 miljonus eiro, šodien Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejā informēja uzņēmuma pagaidu valdes vadītājs Ernests Saulītis.

Taujāts, vai uzņēmumam šogad būs nepieciešama papildu dotācija, tā pagaidu valdes vadītājs Ernests Saulītis šodien domes Satiksmes un transporta lietu komitejā norādīja, ka pamatfunkciju veikšanai ar piešķirto dotāciju šogad būs pietiekami, taču līdzekļu neesot uzņēmuma attīstības veicināšanai.

"Mūsu aprēķini liecina, ka pagājušajā gadā neatbilstošas pašizmaksas aprēķina dēļ dome nav kompensējusi pakalpojumu sniegšanu aptuveni 11 miljonu eiro apmērā. Vismaz daļu šīs naudas lūgsim šī gada budžeta grozījumos piešķirt," sacīja Saulītis.

Taujāts, cik liela dotācija kapitālsabiedrībai varētu būt nepieciešama nākamgad, amatpersona pauda viedokli, ka, līdzīgi kā šogad, tā varētu būt 130 līdz 140 miljonu eiro robežās.

Viņš pastāstīja, ka valde apstiprinājusi pagājušā gada pārskatu un uzņēmums, kā jau iepriekš izskanējis, gadu noslēdzis ar vairāk nekā sešus miljonus eiro lieliem zaudējumiem.

Pēc Saulīša teiktā, zaudējumu galvenie iemesli ir izmaksas par tehnikas iegādi, kā arī zaudējumus 1,5 miljonu eiro apmērā radīja sadarbība ar pilnsabiedrību "Rīgas mikroautobusu satiksme" (RMS).

Viņš vērtēja, ka uzņēmuma finansiālie rādītāji ir stabili un darbu optimizēt izdevies tik tālu, ka šogad nav izmantots neviens overdrafta līgums. Konkrētu summu, cik šī gada laikā uzņēmuma izdevies ietaupīt, Saulītis gan nosaukt nevarēja.

Saulītis deputātiem klāstīja, ka, sekojot rekomendācijām, uzņēmums izstrādājis vairākus iekšējās pārvaldības dokumentus, piemēram, izstrādāts korporatīvās pārvaldības kodekss, iepirkumu veikšanas reglaments un citi dokumenti. Viņš gan atzina, ka pagaidām "tie ir tikai dokumenti" un galvenais jautājums būšot to ieviešana reālajā darbā.

"Daļa dokumentu darbojas ar valdes lēmumiem un viss notiek. Taču, piemēram, runājot par iepirkumu veikšanas reglamentu, redzam, ka iepirkumu process pagarināsies, jo veicam papildu pārbaudes," sarežģījumus iezīmēja Saulītis.

Runājot par dažādiem sadarbības līgumiem, valdes vadītājs pastāstīja, ka jau pirmās ieviestās izmaiņas sadarbībā ar RMS devušas savu artavu. Ja ieviestās izmaiņas nebūs pietiekamas, uzņēmums varētu apsvērt ideju atteikties no "zilajiem maršrutiem" arī pilnībā. Zilās krāsas mikroautobusi ir tie, kuros pasažieri var izmantot tās pašas atlaides, kuras noteiktas "Rīgas satiksmes" maršrutos. Sākot no 1.maija, pakāpeniski šo zilo maršrutu skaits tiek samazināts, līdz beigās no 13 maršrutiem šādi būs tikai pieci.

"Pērn zaudējumi bija seši miljoni, bet patlaban uzņēmums strādā ar 1,5 miljonu eiro zaudējumiem. Tas jau parāda uzlabojumus," pauda Saulītis, komentējot jautājumu par to, cik tieši izdevies ietaupīt no RMS līguma pārskatīšanas.

Tāpat viņš norādīja, ka "Rīgas satiksme" nelauzīs sadarbības līgumus ar "Škoda transportation" un "Škoda Electric" par transportlīdzekļu piegādi. Par šiem iepirkumiem izmeklēšanu ierosinājis Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB). "Mēs joprojām risinām sarunas par to, kādi darbi katrai pusei jāveic un kā situāciju atrisināt. Jautājumu par sodu piedziņu risināsim tikai pēc tam, kad atrisināsim visus tehniskos jautājumus," izvairīgs par sarunu saturu bija Saulītis.

Pēc viņa teiktā, 15.jūlijā uzņēmums varētu vienoties ar "Škoda Electric" par atlikušo transportlīdzekļu piegādes grafiku. Sarunas ar "Škoda transportation" gan esot sarežģītākas un tās varētu ilgt līdz augusta beigām.

Savukārt kreditori, pēc Saulīša teiktā, galveno uzmanību vērš uz pārvaldības procesu sakārtošanu, proti, uzņēmuma padomes un valdes iecelšanu. To, kad varētu tiks iecelta padome, Saulītis gan nezinot.

Kā liecina "Firmas.lv" informācija, Rīgas pašvaldības kapitālsabiedrības SIA "Rīgas satiksme" auditētais apgrozījums pērn bija 175,355 miljoni eiro, kas ir par 15,1% vairāk nekā gadu iepriekš, un zaudējumi veidoja 6,278 miljonus eiro, kas ir vairākas reizes lielāki nekā 2017.gadā.

Uzņēmuma apgrozījums 2017.gadā bija 152,39 miljoni eiro un zaudējumi bija 15 116 eiro.

"Rīgas satiksme" nodrošina pasažieru pārvadājumus ar autobusiem, tramvajiem un trolejbusiem Rīgā, kā arī apsaimnieko autostāvvietas pilsētas ielu malās. Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir Rīgas dome.

Kā ziņots, KNAB ir sācis kriminālprocesu saistībā ar trim "Rīgas satiksmes" veiktajiem iepirkumiem - par 2016.gada zemās grīdas tramvaju iepirkumu, kura kopējā summa bija 62 597 477 eiro, 2013.gada iepirkumu par trolejbusu piegādi, kura kopējā summa bija 131 646 135 eiro, kā arī 2013.gadā veikto iepirkumu par autobusu piegādi, kura kopējā summa bija 75 808 297 eiro.

Kriminālprocesā tiek izmeklēta amatpersonu kukuļošana un noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšana.

No KNAB iepriekš skaidrotā par "Rīgas satiksmes" kriminālprocesu izriet, ka tas sākts par to, ka Čehijas un Polijas uzņēmumu pārstāvji, vienojoties ar Rīgas domes un "Rīgas satiksmes" atbildīgajām amatpersonām, kā arī ar "Rīgassatiksmi" saistītā uzņēmuma pārstāvjiem, noziedzīgo darbību īstenošanai piesaistīja fizisku personu un ar viņu saistītas personas. Šīs personas nodarbojās ar noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizāciju un nodrošināja finanšu plūsmu, piesaistot gan reāli darbojošos, gan arī fiktīvus uzņēmumus, tādējādi nodrošinot kukuļu maksāšanu Rīgas domes un "Rīgas satiksmes" atbildīgām amatpersonām saistībā ar trim iepirkumiem.

Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa decembra sākumā sešām no septiņām šajā lietā aizdomās turētajām personām kā drošības līdzekli piemēroja apcietinājumu. Tie bija ilggadējais partijas "Gods kalpot Rīgai" biedrs, uzņēmējs Aleksandrs Krjačeks, "Rīgas satiksmes" Infrastruktūras uzturēšanas un attīstības departamenta direktors Igors Volkinšteins, bijušais "Rīgas satiksmes" valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens, tramvaju un trolejbusu ražotāja "Škoda Transportation" amatpersona Vladislavs Kozaks, uzņēmējs Māris Martinsons un uzņēmējs Edgars Teterovskis.

Šonedēļ tika paziņots, ka aizdomās turētā statuss piemērots arī bjušajam Rīgas mēram un jaunievēlētajam Eiropas Parlamenta deputātam Nilam Ušakovam (S)


 

 
Visi komentāri
 
Boston 3.jūlijs 2019 20:42
0 1 Atbildēt

Drošäk gan būtu pacelt cenas biļetēm, manuprāt.

Šumba 3.jūlijs 2019 21:33
0 0 Atbildēt

Labāk jau atcelt tās brīvbiļetes!!!

iJuris 4.jūlijs 2019 6:56
1 0 Atbildēt

Drošāk būtu atrast vainīgos un pakārt aiz riekstiem pie RS, tad nākamie vairāk domātu par sekām.

Piemēram, kļūdaini aprēķini, tādos uzņēmumos tā diezvai ir kļūda, nav jau matemātika skolā, kur sajuka 1 ar 100...

viencexperc 4.jūlijs 2019 7:54
3 0 Atbildēt

galvenais, ka vēlētājiem bija brīvbiļetes un tie visus gadus balsoja.

Tas, ka pārējie rīdzinieki par to maksāja, tas jau sīkums. Visiem patika. 51 procentu nevar savākt tāpat vien.

Tā, ka atslābstat. sametieties, un samaksājiet kaut 200 miljonus.

Zxc 7.jūlijs 2019 10:30
0 0 Atbildēt

No kurienes vispār var rasties tādi zaudējumi, ja pārvadājumi ir bizness, kuram jāieness? Kā arī nav skaidrs par kaut kadām nepilnībām aprēķinos. Grāmatvežu viņiem nav? Vai Ušaks salicis draugus, kuriem no grāmatvedības nav saprašanas? Jebkura izņēmumā finanšu lietas ir uz papīra un vadībai viss ir zināms. Kā var runat par kaut kādu "atklājies". Var būt tikai divi vainīgi, kuri jasoda krimināli - grāmatvedis nav informējis vadību vai vadība ir slēpusi datus. Brīvbiļetes izdāļāt, kurām vel nav finansiālā seguma, tas arī ir kriminali sodams. KNAB savu darbu redzams, ka nedara. Ušakam jau šobrīd bija jāsēž uz lāvas.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Izmēģina konceptam, sola sērijveidā - Peugeot ieviesīs Hypersquare stūres sistēmu (+ FOTO) 6

Peugeot prezentējis Polygon Concept – kompaktu un dinamisku konceptauto, kurā viens no svarīgākajiem un interesantākajiem jaunievedumiem ir Hypersquare stūres sistēma, kas jau no 2027. gada iegūs sērijveida pielietojumu kādā no jaunākajiem modeļiem. Lasīt vairāk

 

Salacgrīvā atklāts jaunais tilts pār Salacu (+ VIDEO) 2

Pēc pusotra gada ilgas gaidīšanas un neērtībām remonta laikā, šodien atklāts jaunais Salacgrīvas tilts. Būvniecībā pirmo reizi Latvijas vēsturē izmantota tā dēvētā uzbīdīšanas metode. Tilts ne tikai ir nozīmīgs dažādu kravu pārvadājumiem starp Baltijas un Skandināvijas valstīm, bet ir arī stratēģiski svarīgs objekts militārā ziņā. Lasīt vairāk

 

Vairāk nekā pusei šoferu bezmaksas pārbaudē problēmas ar kvēpu filtru; katram desmitajam vēl vasaras riepas 24

Bojāts, nefunkcionē vai arī vispār nav - bezmaksas kvēpu filtru pārbaude atklāj ainu latviešu autoparkā Lasīt vairāk

 

Porsche izlaiž brīvībā ocelotu – jauns īpašais modelis vienā eksemplārā 3

Atzīmējot Porsche Latin America 25. gadadienu, vācu autoražotājs izstrādājis jaunu īpašo modeli Ocelot, kas radīts uz 911 GT3 bāzes. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti