Visi komentāri - Autoceļu uzturētāja peļņu 3,214 miljonu eiro apmērā novirzīs vietējo un reģionālo ceļu uzturēšanai

Autoceļu uzturētāja peļņu 3,214 miljonu eiro apmērā novirzīs vietējo un reģionālo ceļu uzturēšanai 2

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 28.janvāris 2020 13:55

VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" (LAU) nebūs jāmaksā valstij dividendes no 2018.gada peļņas, un peļņas daļa 3,214 miljonu eiro apmērā tiks novirzīta autoceļu uzturēšanas darbiem, šodien nolēma Ministru kabinets (MK).

Valdība šodien atbalstīja Satiksmes ministrijas (SM) sagatavoto rīkojumu par valstij dividendēs izmaksājamo LAU peļņas daļu par 2018.gadu.

Kapitālsabiedrībām, kurās visas kapitāla daļas tieši vai pastarpināti pieder valstij, dividendes par 2018.pārskata gadu nosaka un aprēķina 85% apmērā no kapitālsabiedrības peļņas. LAU 2018.gada peļņa ir 3,781 miljons eiro. Dividendēs izmaksājamā peļņas daļa 85% apmērā no peļņas ir 3,214 miljons eiro.

MK rīkojums uzdod SM kā LAU kapitāla daļu turētājai nodrošināt, ka dividendēs izmaksājamā kapitālsabiedrības 2018.gadā gūtās peļņas daļa 3 214 113 eiro apmērā tiek novirzīta deleģētā valsts pārvaldes uzdevuma īstenošanai - valsts autoceļu uzturēšanas darbiem.

SM skaidro, ka pašreiz ceļu nozarē tieši pieejamā finansējuma kontekstā ir zināma nestabilitāte un neprognozējamība, turklāt avārijas stāvoklī ir 296 kilometri valsts galveno autoceļu, vairāk nekā 1000 kilometru reģionālo autoceļu un 3700 kilometru vietējo autoceļu. Lai tos sakārtotu un paildzinātu valsts reģionālo un vietējo autoceļus kalpošanas laiku, ir jārod risinājums valsts autoceļu uzturēšanas darbu veikšanai.

Ministrijā norāda, ka, nepalielinot finansējumu valsts autoceļu kompleksai ikdienas uzturēšanai ir prognozējams vēl straujāks attiecīgo valsts autoceļu sabrukums, kas secīgi veidos uz valsts autoceļiem veicamo darbu apjoma pieaugumu un priekšnoteikumus situācijai, ka ar iedalītajiem finanšu līdzekļiem nebūs iespējams izpildīt normatīvajos aktos izvirzītās tehniskās prasības valsts autoceļu uzturēšanai. 

Turklāt, ņemot vērā ilgstoši neveikto atjaunošanas darbu un nepietiekamā finansējuma ikdienas uzturēšanas darbiem dēļ valsts vietējo autoceļu stāvoklis turpina pasliktināties. Šie apstākļi apgrūtina gan ikdienas autoceļu lietotāju, gan neatliekamās medicīniskās palīdzības un ugunsdzēsēju glābšanas dienestu piekļūšanas operativitāti galamērķiem un šo valsts autoceļu posmu sakārtošana jāveic neatliekami. SM norāda, ka atbilstoši VAS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) pērn veikto aplēsi, ir vajadzīgi četri miljardi eiro, lai sakārtotu visu autoceļu tīklu. Papildu finansējumu autoceļu tīkla sakārtošanai var atrast tikai no finanšu resursu pārpalikuma gadskārtējā valsts budžetā, ekonomikas izaugsmes un darba kvalitātes un efektivitātes uzlabošanas.

Ministrijā norāda, ka ir jāatrod risinājums, novirzīt valsts autoceļu uzturēšanas darbu veikšanai dividendēs izmaksājamo peļņas daļu par 2018.gada pārskata gadu, tas ir 3,214 miljonus eiro, kas ietver uzņēmuma ienākuma nodokli, valsts autoceļu uzturēšanas darbu veikšanai, lai sakārtotu kritiskā stāvoklī esošo valsts reģionālo un vietējo autoceļu posmus. 
 

 
Visi komentāri
 
. 28.janvāris 2020 16:44
3 0 Atbildēt

Interesanti, kad ekspluatācijas nodokli novirzīs ceļu uzturēšanai?

Pirdovičš 29.janvāris 2020 0:25
2 0 Atbildēt

Varēja jau to naudu izmaksāt prēmijās,vismaz kantora žurkām kāds labums būs.Tie ceļi kā ir sūds tā arī paliks,ko tur daudz uzturēt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Subaru maina kursu: vispirms hibrīdi, tad elektrība

Japānas autoražotājs Subaru mainījis sākotnējos plānus, vairāk resursu solot novirzīt hibrīdautomobiļu attīstībai. Lasīt vairāk

 

Tostarp ar dīzeļdzinēju: RAM parāda Brazīlijā izstrādāto pikapu Rampage Eiropas tirgum (+ FOTO)

RAM Rampage izstrādāts un tiks ražots Brazīlijā, jau sākotnēji uzsvaru liekot uz Eiropas pircēju, tādēļ pircējiem piedāvās ne tikai versiju darbam, bet arī smalkāku un pilsētniekiem vairāk piemērotu versiju, kas saglabās RAM zīmolam raksturīgo brutālo izskatu. Lasīt vairāk

 

Vairāk nekā 2300 kilometru bez uzpildes un uzlādes - Hongqi HS6 uzlādējamais hibrīds uzstāda Ginesa rekordu 8

Ķīnas luksas automobiļu ražotāja Hongqi modelis HS6 PHEV ir uzstādījis jaunu Ginesa rekordu kategorijā “Garākais brauciens ar sērijveida uzlādējamu hibrīda SUV bez uzpildes vai uzlādes”. Lasīt vairāk

 

Beigas medusmaizei? - Lielbritānija plāno jaunu nodokli elektroautomobiļiem 22

Lielbritānija plāno ieviest jaunu nodokli elektroautomobiļiem, kas tiktu aprēķināts pēc nobrauktā attāluma, tas ir, jo vairāk brauc, jo vairāk maksā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti