Visi komentāri - Olaines novada pašvaldība gatava atbalstīt divu līmeņu satiksmes mezgla izveidi pie Medemciema

Olaines novada pašvaldība gatava atbalstīt divu līmeņu satiksmes mezgla izveidi pie Medemciema 65

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 31.janvāris 2020 10:04

Olaines novada pašvaldība nav apmierināta ar VAS "Latvijas valsts ceļi" (LVC) plānu Medemciema krustojuma pārbūvei uz Jelgavas šosejas, aizliedzot kreisos pagriezienus, un ir gatava atbalstīt divu līmeņu satiksmes mezgla izveidi, aģentūrai LETA pauda novada domes priekšsēdētāja padomnieks Kristaps Kauliņš.

Olaines novada pašvaldība ir gandarīta, ka beidzot tiks veikta krustojuma rekonstrukcija, jo diskusijas ar LVC par rekonstrukciju, lai uzlabotu šajā krustojumā satiksmes organizāciju un drošību, norit jau no 2015.gada. Pašvaldība gan līdz galam nav apmierināta ar šādu risinājumu un nav to saskaņojusi. 

Pēc Kauliņā teiktā, pašvaldība, ņemot vērā, ka LVC jau sākotnēji atmeta divlīmeņu mezgla izbūves iespēju, izvirzīja trīs prasības. Vietvara uzskatīja, ka ir jālikvidē visi kreisie pagriezieni un jāizveido barjera un nožogojums, lai izslēgtu transporta un gājēju kustību, jāizveido autobusu pieturvietas platforma un gājēju celiņš līdz tunelim, kā arī jāparedz apgriešanās vietas abiem braukšanas virzieniem.

"Pēc projekta redzam, ka tiks pilnībā izpildītas visas prasības, izņemot vienu - LVC nevēlas veidot apgriešanās vietu virzienam Rīga-Medemciems, tas ir, lai nokļūtu no Rīgas Medemciemā, tā vietā piedāvājot maršrutu līdz Jelgavas šosejas un Rīgas apvedceļa divlīmeņu mezglam," komentēja Kauliņš. 

Šādu risinājumu pašvaldība neatbalsta, jo novirzīt transportu līdz Jelgavas šosejas un Rīgas apvedceļa krustojumam neesot pietiekami droši - ieskriešanās un bremzēšanas joslas esot par īsu un, izbraucot atpakaļ uz Jelgavas šosejas, veidojas krustošanās ar transporta plūsmu, kas brauc no Jelgavas virzienā uz Jūrmalu.

"Līdz ar to šeit ir krustošanās konfliktpunkts un potenciālas iespējas autoavārijām, turklāt tehniski ekonomiskā izvērtējumā ir redzams, ka risinājums septiņu kilometru līkuma dēļ ir nesamērīgi dārgs un 20 gados tas ceļa lietotājiem, pamatā Medemciema un Baložu pilsētas iedzīvotājiem, izmaksās līdz 15 miljoniem eiro," aprēķinājusi pašvaldība. 

Tagad Olaines novada dome uzskata, ka labākais risinājums būtu divu līmeņu satiksmes mezgls, kura projektēšanu un būvniecību vietvara ir gatava atbalstīt gan organizatoriski, gan finansiāli. Tā kā divlīmeņu satiksmes mezglu izprojektēt un izbūvēt nevar viena gada laikā, ir nepieciešams pagaidu risinājums, lai nodrošinātu drošu un ekonomiski pamatotu nokļūšanu no Rīgas uz Medemciemu un Baložiem, un to var panākt ar otras apgriešanās vietas izbūvi Jelgavas virzienā, uzskata pašvaldība.

"Šādu argumentētu viedokli jau iepriekš esam pauduši arī Satiksmes ministrijai un LVC, taču pagaidām nav izdevies pierādīt un pārliecināt par šāda risinājuma izbūvi. Arī pēc publiski sniegtās informācijas par plānotajiem darbiem atkārtoti mēģināsim pārliecināt ministriju un LVC par nepieciešamību mainīt plānotos darbus, paredzot visiemsatiksmes dalībniekiem droša un ekonomiski pamatota risinājuma izveidi šajā posmā," solīja novada mēra padomnieks.

Jau ziņots, ka LVC Satiksmes organizācijas pārvaldes direktors Māris Zaļaiskalns informēja, ka jau ir noslēgts līgums par Medemciema krustojuma pārbūvi, kur darbus plānots sākt šā gada aprīlī-maijā. Paredezēts, ka šajā krustojumāsatiksmes drošības uzlabošanai tiks likvidēts kreisais pagrieziens no Medemciema uz Jelgavu, kā arī kreisais pagrieziens no Rīgas uz Medemciemu.

Projekta realizācijai ir paredzētas 45 dienas un darbus veiks SIA "Ceļu būvniecības sabiedrība "Igate"". Kopējās projekta izmaksas ir 161 689 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa.

Plānots, ka nokļūšanai no Medemciema uz Jelgavu būs jāpagriežas pa labi Rīgas virzienā un pēc 800 metriem uz šosejas būs izveidota apgriešanās vieta braukšanai pretējā virzienā.

Savukārt, lai no Rīgas nokļūtu uz Medemciemu, būs jābrauc garām esošajam krustojumam četrus kilometrus Jelgavas virzienā līdz divlīmeņu krustojumam ar Rīgas apvedceļu. Šajā krustojumā būs jāpagriežas braukšanai pretējā virzienā un jāmēro četri kilometri līdz Medemciemam.

Uz preses konferenci bija ieradušies vairāki desmiti vietējo iedzīvotāju, kuri ļoti skaļi pauda savu sašutumu un neapmierinātību ar krustojuma pārbūves plānu. Iedzīvotāji uzsvēra, ka ar viņiem neviens nav runājis par šiem plāniem un viņu viedoklis nav ņemts vērā. Iedzīvotāji uzskata, ka LVC ir izvēlējušies lētāko un iedzīvotājiem visneizdevīgāko risinājumu.

LVC informēja, ka Jelgavas šosejas posmam pie Medemciema ir veikta satiksmes drošības izpēte, kas norāda uz to, ka kreisais pagrieziens tur būtu likvidējams. Savukārt vēl vienas apgriešanās vietas izveide starp Medemciemu un divlīmeņa šķērsojumu nepaaugstinās satiksmes drošību, bet otrādi, jo ikviena apgriešanās vieta uz intensīvassatiksmes šosejas ar četrām braukšanas joslām ir potenciāli bīstama vieta. Turklāt, papildu apgriešanās vietas izbūvei nav pamata, ņemot vērā to, ka no Medemciema līdz divlīmeņu šķērsojumam ir tikai nedaudz vairāk nekā trīs kilometri.

LVC uzsvēra, ka Medemciema krustojums ir viena no satiksmes drošības viedokļa problemātiskākajām vietām valsts autoceļu tīklā. Valsts policijas dati liecina, ka kopš 2015.gada tur notikuši 28 ceļu satiksmes negadījumi, kuros ir viens bojā gājušais, viens cilvēks guvis smagus miesas bojājumus, bet 13 cilvēki - vieglus miesas bojājumus.

 
Visi komentāri
 
Janka 31.janvāris 2020 10:59
8 5 Atbildēt

un kur tā pašvaldība bija ātrāk ar saviem piedāvājumiem?

Protams, ka ignorēja visus plānus, jo cerēja, ka nekādus darbus nesāks, kamēr viņi iebildīs. Kad saprot, ka tomēr kaut ko darīs, tad redz - labā pašvaldība - ir gatava pat finansējumu piešķirt. Arguments, ka ceļa pārvads ir nedrošs, jo krustosies trajektorijas 2 vienā virienā braucošām plūsmām vispār neiztur kritiku, jo tas ir doršākis veids kā 2 plūsmas var krustoties.

Pieņemu, ka tāds pārvads, kā dome grib, kādu miljonu vai 2 vismaz varētu maksāt. No 21 miljona Olaines novada gada budžeta tas nav maz.

Kaut kā neliekas kopā, ka pašvaldība, kurā ir vairāk kā 20 tūkstoši iedzīvotāju tik ļoti uztraucas par mazāk kā 1000 Medamciemā dzīvojošo garāku braucienu, un kas interesanti - arī par Baložos dzīvojošajiem, kas vispār ir Ķekavas novads. Bet to, ka pretestība no Olaines novada domes ir, biju dzirdējis, jo kaut kas no domes vadības dzīvojot Medamciemā.

Nē, nu forši, ka LVC beidzot ir saņēmušies ierobežot Medamciema iedzīvotāju iespēju nosisties, bet tai pat laikā paši iedzīvotāji protestē.

p.s. šorīt tieši apgriešanās vietā uz Jelgavas šosejas pie Dalbes bija avārija, kurā iesaistīti 4 auto.

p.s.2 Nē, nu jau vairākus gadus pa to posmu gandrīz nebraucu, bet ir nācies tur redzēt gan to avāriju, kur ome ar mazu bērnu nomira, gan vēl kādas 5 avārijas tieši tajā krustojumā.

Palaidniex 31.janvāris 2020 11:26
3 1 Atbildēt

Lasu un priecājos un saprotu:

" Pieņemu, ka tāds pārvads, kā dome grib, kādu miljonu vai 2 vismaz varētu maksāt. No 21 miljona Olaines novada gada budžeta tas nav maz.

Kaut kā neliekas kopā, ka pašvaldība, kurā ir vairāk kā 20 tūkstoši iedzīvotāju tik ļoti uztraucas par mazāk kā 1000 Medamciemā dzīvojošo garāku braucienu, un kas interesanti - arī par Baložos dzīvojošajiem, kas vispār ir Ķekavas novads. Bet to, ka pretestība no Olaines novada domes ir, biju dzirdējis, jo kaut kas no domes vadības dzīvojot Medamciemā."

Nemaz neož pēc personiskas, iespējams, koruptīvas interesītes...

Un šis ir skarbi bet par lietu:

"Nē, nu forši, ka LVC beidzot ir saņēmušies ierobežot Medamciema iedzīvotāju iespēju nosisties, bet tai pat laikā paši iedzīvotāji protestē."

Tādi nu mums ir tie cilvēki. Ir gatavi nosisties dažu minūšu dēļ, grafiks pāri līķiem...

gunbox 31.janvāris 2020 12:42
2 4 Atbildēt

Var redzēt, ka lielais eksperts šo vietu vispār nepārzina. Tukša muldēšana, ja reiz nav braukts sastrēguma stundās. Kārtējais beņķa deldētājs, kurš muld neapmierinātības dēļ, nevis piedāvā risinājumu.

Janka 31.janvāris 2020 16:43
3 0 Atbildēt

haha!

Ja par mani, tad es tur ikdienā nobraukāju gandrīz 10 gadus, no kuriem lielais vairums reižu bija tieši tevis minētajās "sastrēgumu" stundās.

Tieši tādēļ arī man ir viedoklis, ka to pagriezienu jau sen vajadzēja aizliegt.

Neapšaubu, ka tilts vai tunelis būtu labāks risinājums, bet, ņemot vērā šādu risinājumu izmaksas, kas nestu labumu tik mazam iedzīvotāju skaitam, tas nav saprātīgs risinājums, ņemot vērā kopējo pieejamo fiannsējumu valsts ceļiem.

Ja tiktu nolemts par kāda pārvada būvniecību uz jau esošās šosejas, nešaubos, ka pirms Medamciema pagrieziena, to noteikti saņemtu kāds no luksoforiem uz Rīgas apvedceļa starp Vidzemes un Daugavpils šosejas, kur satiksme ir krienti intensīvāka (tieši uz pienākošajiem ceļiem)

iciks 31.janvāris 2020 12:46
8 1 Atbildēt

Neesmu pārliecināts, ka pašvaldība tur ko finansētu. Divlīmeņu mezgli ir dārgi un visticamāk tad, kad sāktos runas par finansējumu, izrādītos, ka Olaine domājusi vien kādu procentiņu vai atkal būtu tā, ka kaut kas ne tā.

Kamēr līdz tam netiek, kas tad neskādē parunāt, lai vēlētājus iepriecinātu?

Nja 31.janvāris 2020 11:24
0 0 Atbildēt

A bet ko LVC? Kā izskatās Ādaži, Salaspils? Drīz šoseja būs pārtapusi par ielu! LVC visu laiku ir atļāvusi pieslēgumus, kreisos utt šosejām, tagad sāk griezt nost un brīnas ar pretestību. Sen bija jārunā ar konkrēto pašvaldību un jārisina šis jautājums. Nez kad veic rekonsturkciju kādam ceļa posmam, LVC sazinās ar pašvaldību, veic pārrunas, ka nu ir īstais mirklis veidot savādāku krustojumu, ja nesastrādāsiet vienkārši aizliegsim kreiso?

Protams, prieks ka šeit pašvaldība iesaistās, bet vai realizēs projektu?

P.s. kapēc runā, vēlēsanas tuvojas! Ja sāks šogad, varbūt uz vēlēšanām lenti varēs griezt.

Palaidniex 31.janvāris 2020 11:29
1 0 Atbildēt

Ādažos ir aizliegti vismaz 3 kreisie pagriezieni uz vai no A1, un viens fiziski "demontēts. Vai nu viens kreisais virzienā uz Rīgu, Vai viens kreisais Muižas ielas galā no Ādažiem vēloties doties Rīgas virzienā. (šajā vietā, virzienā uz Saulrastiem uz A1, neskatoties uz FR klātesamību) sitās visvairāk. Viela pārdomām.

Visi pārējie kreisie ir aizliegti!

Palaidniex 31.janvāris 2020 11:38
2 0 Atbildēt

P.S., neskatoties uz aizliegumu un pievienotu apbraukšanas shēmu, visai nepārskatāmā līkumā laika ekonomētāji tāpat mēdz taisīt kreiso uz Baltezera stādaudzētavu. Arī spēlē ruletīti - dažu minūšu ekonomija vs normāla avārija...

Nja 31.janvāris 2020 12:25
1 0 Atbildēt

Es tā vispārīgi, jo tā šoseja tur ir pārvērstsa par ielu! Arī visi tie labie un piekļaušanās ir par daudz, pietiek ar Viaduktu un pašā galā, kam vēl vajag? Tīnužu šoseja, kaut viena josla, tomēr ir šoseja, nav pie katra krusta jābremzē līdz 70.

Palaidniex 31.janvāris 2020 13:37
0 0 Atbildēt

Fakts, piekrītu!

Bet ir jau krietni labāk, kā sākumā tur bija...

gunbox 31.janvāris 2020 12:36
2 1 Atbildēt

Apakšzemes izvads jau esošā gājēju tuneļa vietā un problēma kā ar roku noņemta.

Tas ka kāds no domes tur dzīvo, ir tikai pozitīvi. Šobrīd ceļš ir noasfaltēts iepriekšējā grausta vietā.

Valstī nekas bez savtīgām interesēm nenotiek. Ja kāds ir cerējis, ka kaut viens projekts būtu savādāk realizēts, ir totāls muļķis un ar to arī apsveicu. Labs piemērs ir Baložu dome Titurgā. Kamēr Titurgā nedzīvos neviens no domes, tikmēr galvenais ceļš būs bruģa formātā ar regulāri kūstošiem ielāpiem, kuru remontam arī tiek virzīti savtīgi ieinteresētie ar noalgotiem dzērājiem, kuri asfalta segumu pirmo reizi mūža ieraudzījuši.

Jānis 31.janvāris 2020 12:45
3 2 Atbildēt

Man šķiet, ka apakšzemes pārvads ir tāds sapnis, jo tur nav vietas tādai konstrukcijai pie šī brīza izkārtojuma un paredzētā budžeta.

Kaut kas tāds varētu notikt tikai tad, kad taisīs to megaplānu ar visu lielo šoseju pārbūvēšanu par maģistrālēm (vai kā viņas tur), ko te šogad sāka solīt.

Līdz tam ir jāpiecieš visādi pagaidu dīvaini risinājumi uz 4 joslu ceļiem.

gunbox 31.janvāris 2020 13:50
1 4 Atbildēt

Nav pat apskatījis vietu, bet ir viedokis. Tipiska latvieša stilā. Es tur katru rītu braucu. Tur kā reiz ir vieta un plašums, lai to realizētu. Medemciema pusē pietiek vieta gan labajam pagriezienam uz šoseju, gan nobraukt no šosejas Medemciemā. Otrā pusē vispār bez problēmām. Bet apakšzeme kā tāda jau tur šobrīd ir realizēta.

200%tīgs sapnis ir kaut ko runāt par maģistrālēm, kurām nekad nav un nebūs ne naudas ne budžetu. Šobrīd esošās ielas nevar sakārtot un par maģistrālēm sapņo?

Apgriešanās braukšanai pretējā virzienā uz esošā tipa šosejas, tas nav risinājums, bet bīstamas vietas pārcelšana uz citu vietu. Vienīgais, ja viņi šo vietu paplašinās un izbūvēs normālu apgriešanās zonu, bet tad šī vieta ir tik gara jāizbūvē, ka izdevumi visa mezgla pārbūvei nebūs mazāki, kā šobrīd izbūvētu apakšzemi, kura jau daļēji eksistē.

Palaidniex 31.janvāris 2020 13:36
1 1 Atbildēt

Es neesmu speciālists un neko nejēdzu no izmaksām, bet paskaidrosi, ar ko tunelis ir labāks par viaduktu? Un kāpēc tas, tavupràt, ir lētāks risinājums?

gunbox 31.janvāris 2020 14:03
1 2 Atbildēt

Liekas īsti neiebraukšu. Man līdz šim likās, ka viadukti uz LV purva ir vienīgais labākais. Tikai redz jautājums, kāpēc tāda ideja piedzimusi, ka tur varētu iebāzt viaduktu? Tur Medemciema pusē nav tik daudz vietas, bet tunelim tieši tik, cik nepieciešams.

Bet par izmaksām - c'mon. Masīva tilta būve, pret patsmit metru pārlaidu pāri tunelim. Tas ir kā salīdzināt privātmājas būvniecību pret 5-stāvu ēku.

Palaidniex 31.janvāris 2020 14:38
3 1 Atbildēt

Es kaut kā esmu iedomājies, ka tunelis purvā, nebūs vienkārši betona plāksne virs prastas tranšejas. Tai tranšejai ir jāsākās labi tālu un tad tā nevar perpendikulāri šķērsot šoseju, tur jābūt kaut kādam minimālajam pagrieziena radiusasm. Zem šosejas tai jāiet lielā slaidā lokā... Ja vēl jākrustojas mo RĪgas uz medemciemu un no Medemciema uz Jelgavu - viss paliek vēl interesantāk... Krustojums pazemē? Forši! Rakšanas darbi visai iespaidīgi. Šāda tipa celtniecībā grunts pārvietošanas darbi mēdz būt viena no dārgākajām sadaļām (labojiet, ja es maldos)

Būvēt tuneļai tranšeju pēc augstuma tikai vieglajiem - arī stulbi, jāceļ, lai normāla fūŗa tur var izbraukt, tāpat jānorok purvs, jābetonē tunelis, jānodrošinās, lai negrimst, nepildās ar gruntsūdeņiem... Pie kam tunelim summā betona vajag vairāk, nekā pārvada laidumam, pat rēķinot visus laiduma balstus... Vēl cīņa ar gruntsūdeņiem pie tuneļa pastāvīgajām izmaksām lietojot, ja ir nepieciešami sūkņi...

Bet ej nu sazini - moš tā arī ir lētāk...

Bradypus 31.janvāris 2020 14:43
2 1 Atbildēt

Kur problēma veidot tuneli tikai vieglajiem (ja neskaita mudaku nespēju pamanīt augstuma ierobežojumus)?

Pārējai diezgan pareizi aprakstīts.

Bradypus 31.janvāris 2020 14:49
1 0 Atbildēt

Lūk, kā dzīvē izskatās tuneļa risinājums: goo.gl/maps/TgjLzN1nHQAgW8Uo6

Bradypus 31.janvāris 2020 14:52
1 1 Atbildēt

Lūk vel viens: 2.20m augstuma ierobežojums un 90 grādu šaurs krustojums - vienozīmīgi tikai vieglajiem derīgs risinājums. goo.gl/maps/4JrWRbAqNc3AhUcY9

Nja 31.janvāris 2020 15:01
2 0 Atbildēt

Vieglājiem tur jāspēj izmainīties, savādāk ko dod, ka no rīta vienā virzienā korķis un kāds mēģina braukt pretējā un ....

Bet pašvaldība zin labāk. Kādēļ? Nu man nav pieejams kāds ir teritorijas tālākais attīstības plānojums, iespējams industriālais parks, tad būvēt tikai vieglajiem nederēs. Ir jābeidz skatīties uz lietām tuvā nākotnē, jāskatās uz priekšu, kāds ir teriotŗaijas attīstības modelis, no tā izriet nepieciešamie risinājumi.

gunbox 31.janvāris 2020 15:20
2 0 Atbildēt

Nu ko var malt muļķības? Kādi industriālie parki uz kūdras purva? Tur tuvākos 500 gadus garantēti nekas nemainīsies. Kā arī Medemciema ceļš nav paredzēts kravas transportam anatomijas dēļ un nekad nemainīsies.

Bet dzelzceļa pusē ir vieta pat miniatūram aplim, ja jau tā uzstāj, ka idioti ar braukšanas tiesībām ir uzmācīgā vairākumā.

Bradypus 31.janvāris 2020 15:14
1 1 Atbildēt

Ieliku piemēru no Itālijas, jo zināju ka tur šādi risnājumi ir. Bet var no tā izlobīt arī ko vairāk - latvietim parādi gatavu risinājumu un viņš tapat atradīs 101 iemeslu to nedarīt. Itāļi vienkārši izdara. To, kas konkrētajā situācijā ir reāls, nevis filosofē par skaistās nākotnes vīzijām.

Varu garantēt, ka tādu 90 grādu aso krustojumu nedrīkstēs būvēt, jo to neatļauj Eiropas standarti. Tās pašas Eiropas, kurā ir arī Itālija.

gunbox 31.janvāris 2020 15:24
1 1 Atbildēt

Kā jau minēju, tur vieta pietiek jebkādam krustojumam. Kaut gan arī vienkāršam T veida krustojumam tur nebūtu ne vainas.

Nja 31.janvāris 2020 15:17
1 1 Atbildēt

Piedod, tu mums parādi Itālijas risinājumu dziļi laukos, parādi kas ir Milānā, Romā. Šāds risinājums derētu Saulrkastos, bet tur jau ir kārtīgs apvedceļš. Mazs piejūras ciems kuram ir pieeja šosejai. Blakus Rīgai, kāds var izdomāt loģistikas centru būvēt. Iespējams divu līmeņu viadukts jau sen ir pašvaldības dienas kārtībā, tagad vnk var uzspodrināt spalvas.

Bradypus 31.janvāris 2020 15:25
1 1 Atbildēt

Ja pašvaldība nevar nākt klajā ar pamatojumu un publiskot šādu detālplānojumu, kādēļ tu meklē attiasnojumus neizdarībai? Tieši par to jau runāju - atradīsies 101 iemesls neko nedarīt un raudāt, ka vissirslikti. Tu nespēj pat nokritizēt risinājumu kā tādu, bet pamanies izdomāt, ka tas ir slikts, jo neatrodas Milānā vai Romā Tā šoseja (Strada Statale Jonica) ir starppilsētu maģistrāle ar krietni intensīvāku, t.sk. fūru, satiksmes plūsmu un tieši tādas pat kategorijas (90 km/h, sadalošā josla, 2 joslas + pilnizmēra nomale katrā virzienā) un piejūras kūrorti ir nesalīdzināmi lielāki + sezonā tūristiem bagāti, salīdzinājumā ar Medemciemu.

Nja 31.janvāris 2020 17:27
1 1 Atbildēt

Es neko nekritizēju, tu pats bāz vienu risinājumu tikai virsū, ir citi, katram savi +. Vienalga kāda intensitāte ir šosejai IT vai LV, svarīga ir intensitāte uz šīm estekādēm un tuneļiem! Ja tur reizi stundā, jebkurā diennakts laikā izbrauc divas mašīnas... Es uzskatu ka šāds mazs tunelis būs šāviens kājā nākotnē. Viadukts un pāri dzelzceļam atrisina vairāk problēmu, viņu tak var pārcelt uz vienu vai otru pusi, Ciemam izveidot pieslēgumu pie citas ielas.

Lab turpiniet diskutēt, tāpat tas vis paliks tikai iAuto vēsture, priecīgas brīvdienas!

Nja 31.janvāris 2020 15:05
2 0 Atbildēt

Lai gan apskatot teritorīju, otrpus dzelzceļam jau ir šādi uzņēmumi, tad jau būtu jāsavieno ne tikai abas puses šosejai, bet arī dzelceļu, pieraut klāt un Stūnīšu iedzīvotājiem arī būs labums. Jau pie esošās situācijas risinājums ar šauru tunēli nekam neder, ja būvējam, tad izdaram tā lai ieguvēji ir vairākas puses. Visi kas brauc no stūnīšiem, taisa foršu kreisu iebraucot Ziepnieklanā.

Palaidniex 31.janvāris 2020 15:12
1 0 Atbildēt

Abi Nja argumenti ir vienlīdz vērā ņēmami un paturēšanas prātā vērti...

Ej nu sazini kādi plāni pašvaldībai par kopējo teritoriālo attīstību, biznesa parkiem, dzelzceļu utt

gunbox 31.janvāris 2020 15:33
1 1 Atbildēt

Tā vieta ir specifiska un tur ir tikai viens risinājums. Nu...vai divi. Vispār aizvērt ciet un nekā nemainīt tālākos posmos vai pazemi. Citu variantu tur neiebāzt dēļ Medemciema izvietojuma pārāk tuvu šosejai un bez šosejas taisnes sačakarēšanas. Jā, sūkņi tur būs obligāti. Ja no purva nav problēma norobežoties, tad lietu no tās bedres ārā savādāk nedabūt.

Un tikai vieglajiem. Interesanti, kādu fūri tu tur taisies laist iekšā? Uzcelt tuneli priekš fūres, kur tālāk Medemciemā stāv aizliegums tām braukt? Fūrēm ir apvedceļš. Tur tunelis jāparedz maksimums augstajam busam un viss. Un jāsaprot, ka nākotnē tajā vietā nekas nemainīsies.

Palaidniex 31.janvāris 2020 15:47
1 0 Atbildēt

Nu ok- ja vajag ko lielāku aizvest var apbraukt apkārt, ja fūres saturs jāpiegādā tajā zonā, aizliegumu var ignorēt...

Bet nu vecais labais triks ar augstumu - cik augstu vajag? Lai tiek cauri tiki parasts Multivans? MB sprinteris? Visaugstākais un vēl ar saldētāju? Audi Q8 ar felleriem uz jumta?

Bradypus 31.janvāris 2020 18:05
0 0 Atbildēt

Augstumam ir divi vispārpieņemti standarti - oficiālais lielais 4m (lai Vernons precizē, jā kļūdos), zem kura ir jāliek brīdinājuma zimes. Un mazais nerakstītais 2.40 m, kas ir ierasts prāmjos, lielveikalu u.c. segtajās stāvvietās u.tml. Tie, kas brauc ar auto, kurš pārsniedz 2.40, ar šādu ierobežojumu pamatā ir pazīstami.

Palaidniex 31.janvāris 2020 18:35
2 0 Atbildēt

Protams, protams, visi ir ar to pazīstami, īpši tādi kā tā dāma, kas nogriezās uz medemciemu, par kuru rakstīji

Bradypus 31.janvāris 2020 22:36
0 0 Atbildēt

Kāds ir šī mērķis? Tu prasīji par standartiem, es nosaucu.

Palaidniex 1.februāris 2020 8:27
1 0 Atbildēt

Es prasīju, cik augstu vajag, nevis par standartiem. Tur ir atšķirība, tāpēc arī liku klāt auto piemērus.

iciks 31.janvāris 2020 12:44
5 0 Atbildēt

Ar to šoseju apbūvēšanu ir tā nelāgi. Ceļiem ir aizsargjoslas, kurās apbūve bez LVC saskaņojuma nav legāla, taču apdzīvotās vietās tik vērienīgas aizsargjoslas nav spēkā, tā ka viņi piedēj savas villas pie ceļa. Paiet laiks, parādās visādi nelegālie pieslēgumi, sākas publiskas vaimanas par nekrietno valsti, kas nenodrošina pilsoņiem iespējas brīvi pārvietoties (lasi - šķērsot ceļu, lai no Starpiņciema, kur nekā nav, dotos uz Ādažiem, kur ir skolas, veikali u.c.).

Bradypus 31.janvāris 2020 14:17
2 0 Atbildēt

Šorīt tur izbraucu. Stāsts sākās Vienības gatvē, kad nācās no Graudu ielas vilkties uz ~40 aiz diviem paralēlajiem lēbraucējiem. Viens nogriezās uz veco Jelgavas ceļu, palielināju ātrumu līdz ~60 un apsteidzu otru (blondīni ar XC90). Apmēram pie benzīntanka XC mani panāca un apsteidza ar lielu ātrumu starpību, lai arī līdz 90 zīmei vēl tālu. Pēc Rīgas beigām uzliku savu 110 kruīzu un drīz vien to XC atkal apsteidzu. Tas acīmredzot aizskāra kaut ko, jo pēc brīža mani panāca, apsteidza un tuprināja braukt pa kreiso joslu kādus 200m priekšā (labā briva!). Cirks beidzās, kad blondīne nogriezās pa kreisi uz Medemciemu.

Diskusijas kontekstā radās papildus viedoklis par tiem, kas to kreiso pagriezienu lieto...

P.S. Pa ceļam līdz Jelgavai 3x apsteidzu vienu un to pašu ar pagriezieniem neaprīkoto BMW X5. Tikai pirmo reizi pa kreiso pusi - pārējo laiku vienkārši braucu ar kruīzu pa labo joslu, kamēr tas eksperimentēja ar ātruma izvēli kreisajā.

Palaidniex 31.janvāris 2020 14:40
6 0 Atbildēt

Vot, vot! Un Medemciema iedzīvotāji vēljoprojām uzskata, ka ar tādiem braucējiem "labāk" ir atstāt kreiso pagriezienu pāri divām (!!!) pretējās kustības joslām uz valsts galvenās nozīmes autoceļa...

Nu, nu...

Vernons 31.janvāris 2020 14:54
1 0 Atbildēt

Doma par tuneli tikai vieglajiem laba doma. Daudzās vietās Eiropā ir šādi tunelīši tikai vieglajiem!! Divus blakus samontē un miers mājās.

Bradypus 31.janvāris 2020 15:01
0 0 Atbildēt

2.40m (lielveikalu stāvvietu augstuma standarta) tunelis un 90 grādu krustojums ar šosejas papildjoslu, nevis slaidie loki, būtu vislētākais risinājums.

Palaidniex 31.janvāris 2020 15:09
1 0 Atbildēt

Zemi purvā rakt, manuprāt nav baigi lēti, bet nu neņemos to apgalvot...

Bradypus 31.janvāris 2020 15:15
0 1 Atbildēt

Noteikti lētāk, nekā turpat purvā nostiprināt tiltu.

Palaidniex 31.janvāris 2020 15:20
1 0 Atbildēt

Nedomāju - zemes darbi + baigi daudz betona, + krustojums pazemē - neizklausās labi

dziļi urbtie pāļi, neliels uzbērums un laidumi ir gan lētāk, ātrāk un mazāk traucējoši satiksmei to izbūvēt...

Bet nu, pai par to spriež celtnieki, projektētāji un pašvaldība ar savām vēlmēm...

Bradypus 31.janvāris 2020 15:27
0 1 Atbildēt

Kāds vēl krustojums pazemē?!

sapnis par metro 2.februāris 2020 12:12
0 0 Atbildēt

Divu līmeņu,protams,kūdru taču viegli rakt.

izdevīgi 31.janvāris 2020 18:33
3 0 Atbildēt

Izrakto kūdru varētu pārdot.Kā robežjoslas kokus.

Palaidniex 31.janvāris 2020 16:02
1 0 Atbildēt

Gribi tik pat elegantu tuneli kā caurbrauktuvi zem VEF pārvada (“Gaisa tilta”), vai kur un kā domā šīs plūsmas samainīt?

Taisīt reverso kustību tunelī?

Nu tīri, lai saprastu...

Bradypus 31.janvāris 2020 18:07
0 0 Atbildēt

Es tak pat bildi tev ieliku, jā saprast grūti. Parasts krustojums 90 grādos vai mazs aplītis aiz taisna divvirzienu tuneļa.

Palaidniex 1.februāris 2020 12:58
1 0 Atbildēt

Divvirzienu “tunelītis” jau vairs nav lēti un pat mazam “aplītim” vajag padaudz vietas. Slīpumam us turieni jābūt ne pārāk lielam, un, kur paliks gājēji? Tiem tur arī pāri jātiek.

Un, ja uzrīkot autobusu uz Medemciemu? Kā tam tur braukt? Tam ar līkumu? Vēlmpiemērs - Autobuss Rīga-Jelgava ar iebraukšanu Medemciemà...

dubis 31.janvāris 2020 16:01
0 0 Atbildēt

Droši vien, lai no pretējās puses iedzīvotāji izmantojot tuneli varētu nokļūt Medemciemā, attiecīgi sanāk pilns trīszaru krustojums.

Palaidniex 31.janvāris 2020 16:01
1 0 Atbildēt

Nu ir jātiek pa kreisi no Rīgas uz Medemciemu

Un no Medemciema pa kreisi uz Jelgavu.

Man sanāk, ka šie virzienu tomēr krustojas...

dubis 31.janvāris 2020 16:02
0 0 Atbildēt

Šajā gadījumā pat 4 zaru

Bradypus 31.janvāris 2020 18:10
0 1 Atbildēt

Var arī divus vienvirziena tuneļus, kas veido apli zem maģistrālā ceļa.

Palaidniex 31.janvāris 2020 18:50
1 0 Atbildēt

Jau paliek krietni dārgāk...

ridzinieks 31.janvāris 2020 18:13
8 0 Atbildēt

Dotētā pašvaldība taisās likt naudu galdā?"Muļķi laist vajag mācēt"(Fredis alias dipl.rež.A.Freidenfelds)

skrapšķis 31.janvāris 2020 18:21
5 0 Atbildēt

Nedŗikst atņemt ganības vismaz četrām CP "ekjupāžēm" diennaktī.Arī IDB varēs nedaudz uzbiezēt.

vietējais 31.janvāris 2020 22:04
2 0 Atbildēt

Es joprojām spītīgi iesaku uzlikt divas kameras, vienu pie iebraukšanas, otru pie izbraukšanas no Medemciema. Un pielikt klāt nosacījumu - ja stundas laikā auto piefiksējas abās, uzlikt sodu. Ne drakonisku, bet, piemēram, 100 EUR. Ar garantiju problēma būs atrisināta pie dažu tūkstošu EIRO ieguldījuma. Jo problēma nav Medemciema iedzīvotājos, bet tranzītā caur to. Tieši tāpēc tur ir gulošie, pārvietojamais FR u.c. līdzekļi.

Protams, ideālā variantā, šlagbaums abos ceļa galos un iebraukšana tikai ar atļaujām nekustamā īpašuma īpašniekiem.

To es rakstu kā izbijis turienes iedzīvotājs.

Bradypus 31.janvāris 2020 22:37
1 2 Atbildēt

Pantu nosauksi, par ko sods piemērojams?

vietējais 1.februāris 2020 18:00
3 1 Atbildēt

Pat nevajag neko jaunu izdomāt:

302. ceļa zīme ar 849. papildzīmi "Tranzītam". Tāda sistēma jau vairākās vietās Latvijā sekmīgi strādā. Tikai šeit piemest klāt kameras, nodrošinot soda neizbēgamību.

Otrs variants, Medemciema ceļu nodot kopīpašumā Medemciema iedzīvotājiem. Paši apsaimnieko, paši nosaka, kurš un kā brauks.

Bradypus 4.februāris 2020 9:24
0 0 Atbildēt

Atceries, ka 302. c/z neparedz nekādu tranzītu - tāda papildplāksnīte ir prettiesisks fufelis. Uzliekot šo zīmi, liegums iebraukt būs arī viesiem, ne tikai caurbraucējiem. Turpinot tēmu tālāk - vai es pie savas mājas arī drīkstu ieviest ierobežojumu tranzītam un tu to atbalstīsi?

lynx85 31.janvāris 2020 23:49
8 0 Atbildēt

lasu šo un saprotu, ka no berģu Depo, lai tiktu uz Rīgu, man mēnesī sanāk 100eur zaudējumi, kratoties to mežonīgo lieko gabalu līdz apvedceļa viaduktam. Pieprasu savu apgriešanās joslu!

Palaidniex 1.februāris 2020 8:28
1 1 Atbildēt

Vispār jau var izbraukt caur Berģiem uz Jaunciema viaduktu...

bet tā, piemērs vietā!

Conqueror 1.februāris 2020 18:17
0 0 Atbildēt

re kur tuneļa piemērs, gaiļezera slimnīcas teritorijā, divu atsevišķu joslu tunelis vēl no padumjo laikiem

www.google.com/maps/@56.9663...2!8i6656?hl=lv

rx 1.februāris 2020 18:19
0 0 Atbildēt

Šitas ir labs, sevišķi lietus laikā. Ja nav slēgts, tad var izvilkt cauri tā, ka jumtu noskalo.

Conqueror 1.februāris 2020 18:18
1 1 Atbildēt

tādu tunelīti vieglajiem mierīgi var izbūvēt tai medusciemā

Palaidniex 1.februāris 2020 21:43
3 0 Atbildēt

Nabaga Langstiņu iedzīvotāji, kā tiem neiet. Nekad nav bijis atļauts kreisais uz Langstiņiem no A2, ne kreisais uz A2 no Langstiņiem...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

100 000 eiro par ātruma pārsniegšanu, taču pastāv iespēja laboties 7

Kādam turīgam Šveices iedzīvotājam var nākties maksāt 95 500 eiro par ātruma pārsniegšanu, tomēr pastāv iespēja saglābt 85 500 eiro - ar vienu nosacījumu. Lasīt vairāk

 

Lāzerieroči, milzīgi zemūdens bezpilota lidaparāti, hiperskaņas raķetes - Pekinā aizvadīta vērienīga militārā parāde 8

Klātesot Krievijas diktatoram Vladimiram Putinam un Ziemeļkorejas līderim Kimam Čenunam, Ķīna trešdien izrādīja savu militāro spēku un jaunākos ieročus vērienīgā militārā parādē par godu Otrā pasaules kara beigu 80.gadadienai. Lasīt vairāk

 

Pētījums: 83% autovadītāju mēdz pārsniegt atļauto ātrumu par 10 km/h 42

Lielākā daļa (83%) autovadītāju mēdz pārsniegt atļauto ātrumu par 10 km/h – no tiem 17% atzīst, ka to dara bieži, 6% - regulāri, bet 61% - reti, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati. Salīdzinot ar situāciju pērn, kad atļauto ātrumu par 10 km/h mēdza pārsniegt 84% autovadītāju, statistika nav būtiski mainījusies. Lasīt vairāk

 

"Scania" Zviedrijā likvidēs 750 darbavietas

Zviedrijas autobusu un kravas automobiļu ražošanas uzņēmums "Scania" pirmdien paziņoja, ka valstī likvidēs 750 darbavietas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti