Visi komentāri - Lai mazinātu kravas automašīnu plūsmu cauri Bauskai, piedāvā izveidot rotācijas apļus Kalna ielā

Lai mazinātu kravas automašīnu plūsmu cauri Bauskai, piedāvā izveidot rotācijas apļus Kalna ielā 3

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 13.aprīlis 2022 19:01

Lai mazinātu kravas automašīnu plūsmu cauri Bauskai, tiek piedāvāts izveidot rotācijas apļus Kalna ielā.

Konferencē "Kā (iz)dzīvosim līdz Bauskas apvedceļam?" šodien telpiskais plānotājs un arhitekts Marks Geldofs skaidroja, ka Kalna iela Bauskā, kas ir maģistrāles A7 posms, faktiski ir izmirusi komersantiem un iedzīvotājiem. "Šajā ielā kvalitatīvi nav iespējams dzīvot," teica Geldofs.

Viņš skaidroja, ka gājējiem ir nepieciešams ilgs laiks, lai šķērsotu ielu, jo rotācijas aplī, kas savieno Kalna, Uzvaras un Zaļo ielu Geldofs minēja, ir tikai divas gājēju pārejas.

Geldofs minēja, ka, lai mazinātu ātrumu, ar kādu automašīnas šķērso Bausku, attīstītu drošību pilsētā, ir iespējams izbūvēt vairākus rotācijas apļus - Draudzības ielas, Mežotnes un Kalna ielas krustojumā, Mēmeles un Kalna ielas krustojumā un citur. 

Jāattīsta arī gājēju pāreja, jo pēc gājēju pārejas Bauskas vēsturiskajā centrā Plūdoņa, Kalna ielas krustojumā, nākamā gājēju pāreja ir tikai Iecavā.

Konferencē tika nosaukti arī vairāki iespējamie pārbūves scenāriji, kas iekļauj divu esošo braukšanas joslu samazināšanu uz vienu.

Arī pilsētplānotājs un sociālantropologs Viesturs Celmiņš piebilda, ka pilsētā galveno ielu pārbūve norit salīdzinoši lēni. "Ceļi un ielas nav viens un tas pats. Ielas rada pilsētvides ekonomiku. Arī Bauskai ir jāļauj augt ekonomikai, jo pagaidām Kalna un Zaļā iela ir kā ceļš. Ceļi ar ielām reti sadzīvo, jo ceļu infrastruktūra apkalpo 20. gadsimta ekonomiku - tranzītekonomiku," skaidroja Celmiņš.

Ceļu projektētājs Elmārs Daniševskis piebilda, ka pilsētvides pārplānošanu iespējams īstenot jau šovasar. Pirmais solis esot izpētes projekts, tad paskaidrojuma raksts Satiksmes ministrijai. "Dokumentācija varētu būt četru mēnešu ilga. Ja jau šajā konferencē šo ideju visi atbalsta, tad pēc tam dokumentus saskaņot problēmu nebūtu," teica Daniševskis.

Ceļu projektētājs skaidroja, ka arī atļautā ātruma pilsētas centrā samazināšana uz 30 km/h palīdzētu. "Ar šādu ātrumu un vienu braukšanas joslu 800 automašīnas stundā apkalpot nav problēma," teica Daniševskis.

Jau ziņots, ka šodien Bauskas novada pašvaldība organizē konferenci "Kā (iz)dzīvosim līdz Bauskas apvedceļam?", lai aktualizētu ar Bauskas un Iecavas apvedceļa izbūvi saistīto jautājumu virzību, kā arī diskutētu par iespējamiem īstermiņa risinājumiem A7 tranzīta ietekmes mazināšanai abās pilsētās.

Valsts galvenā autoceļa A7 satiksmes intensitāte ir trīs reizes lielāka par projektēto transporta vienību optimālo skaitu, būtiski pārsniedzot esošā ceļa caurlaides spēju.

Bauskas novada pašvaldībā skaidroja, ka pētījumos ir pierādīta maģistrāles pārlieku negatīvā ietekme uz tās iedzīvotāju dzīves kvalitāti, īpaši veselību, un pilsētvidi kopumā. Gaisa piesārņojums un trokšņu līmenis pilsētā pārsniedz normatīvajos aktos noteiktos robežlielumus.
 

 
Visi komentāri
 
Diez vai 14.aprīlis 2022 6:55
1 0 Atbildēt

kāds no vietējiem iedzīvotājiem un viesiem būs priecīgs, ja tiks samazināts tranzīta ātrums un joslu skaits. Tas tikai radīs sastrēgumus. Fūres ilgāk kupinas savus dīzeļus pie centrālā laukuma, utt. Vispār kā tādu stulbumu var izdomāt.

Projektētāj 14.aprīlis 2022 7:06
3 0 Atbildēt

Elmār - a varbūt samazināt uzreiz uz 20 km/h vai ieviešam uz A7 dzīvojamo zonu vispār?

Jo ar pirmo ātrumu braucošas, vai sastrēgumā stāvošas fūres noteikti piesārņos mazāk pilsētu neka raiti caurbraucot

Gotfrīds. 14.aprīlis 2022 8:44
2 0 Atbildēt

Tas saucās-rada darbības ilūziju.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Talsu novadā kravas un vieglās automašīnas sadursmē gājuši bojā divi cilvēki 32

Otrdienas rītā Talsu novadā kravas un vieglās automašīnas sadursmē gājušas bojā divas personas, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pēdējais “Godzilla” jeb Nissan R35 GT-R nobrauc no konveijera; vai tās ir stāsta beigas? (+ FOTO) 3

Pēc saražotiem 48 000 eksemplāru, šonedēļ no Nissan rūpnīcas konveijera Točigi nobraucis pēdējais R35 GT-R eksemplārs, noslēdzot dzīves cikla posmu 18 gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Man patīk kā tas brauc! Eko rallija dalībnieks Caune vērtē jauno Škoda Enyaq (+ VIDEO)

Jaunais Škoda Enyaq patiesībā ir vērienīgi uzlabots iepriekšējais. Šodien braucam ar Enyaq 85, kam ir 82 kWh (bruto) baterija un 286 ZS elektromotors. Elektromobilis ir ļoti izskatīgs, taču pajautāsim FIA Eco Rally dalībniekam Krišjānim Caunem, kā jābrauc un jāizskatās kārtīgam elektromobilim. Lasīt vairāk

 

Pirmie sešacu Firefly elektroautomobiļi piegādāti Eiropas klientiem 1

Ķīnas autoražotāja Nio apakšzīmols Firefly uzsācis piegādes Eiropas klientiem, kā pirmo valsti šajā sarakstā iezīmējot Nīderlandi. Drīzumā piegādes sāksies arī Norvēģijā un virknē citu valstu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti