Pirmdien, 14. novembrī, svinīgi atklāts reģionālā autoceļa Valka–Rūjiena (P22) posms no Kārķiem līdz Naukšēniem (28,33.–42,47. km), kas savieno Valkas un Valmieras novadus un ir nozīmīgs ceļš vietējā satiksmē.
“Tagad no Rūjienas uz jebkuru pusi var aizbraukt pa ceļu ar asfaltbetona segumu,” uzsvēra VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) valdes loceklis Gundars Kains un piebilda: “Šis atjaunotais ceļa posms ir vēl viena dāvana svētkos visiem ceļu lietotājiem. Lai labi ripo!”
Projekta ietvaros no Kārķiem līdz Naukšēniem ir atjaunots segums posmā, kas 2015. gadā tika pārbūvēts ar ES fondu finansiālu atbalstu. Šajā reizē sakārtots arī segums ceļa posmā cauri Kārķiem, ciema centrā pie autobusu pieturvietas atjaunots rotācijas aplis, kā arī 200 m garā gājēju celiņa asfaltbetona segums un apmales.
Posmā veikta izlīdzinošā frēzēšana, aizpildītas plaisas un ieklāta jauna asfaltbetona dilumkārta. Tāpat sakārtota ūdens atvade no ceļa – likvidēts nomaļu apaugums, iztīrīti grāvji, tīrītas un atjaunotas caurtekas, kā arī izzāģēti krūmi un bojātie un satiksmei bīstamie koki. Atjaunoti arī abi posmā esošie tilti pār Ķires upi, nomainītas nolietotās vai bojātās ceļazīmes un ceļa signālstabiņi.
SIA Limbažu ceļi valdes priekšsēdētājs Andis Zaļaiskalns pateicās visiem, kas bija iesaistīti šā projekta realizācijā: “Tikai velkot visiem vezumu vienā virzienā, ir sasniedzams tāds rezultāts, kādu jūs šobrīd redzat šeit. Paldies gan LVC, gan projekta uzraudzībai, gan manam kolektīvam. Sveiciens valsts svētkos!”
Savukārt Valkas novada pašvaldības domes priekšsēdētājs Vents Armands Krauklis uzrunā pauda prieku, ka ceļi tiek atjaunoti: “Tikai tā ceļus var saglabāt labā stāvoklī. Visu laiku ir jāinvestē. Prieks par šodienu, lai labi braucas, bet nebraucas grāvjos. Es novēlu mums visiem, lai nākamie posmi Ziemeļu stīgā arī top un varam atkal priecīgi satikties un teikt, ka visa pierobeža ir ar labu asfaltu. Lai labs ceļa vējš!”
Naukšēnu apvienības pārvaldes vadītājs Jānis Zuments svētku priekšvakarā uzsvēra: “Šis ir brīnišķīgs ievads svētku sajūtai. Par šo posmu prieks noteikti ir visiem ceļu lietotājiem. Paldies par ieguldīto darbu un atbalstu. Plānosim arī tālāk ceļu uzlabošanu Latvijā!”
Būvdarbus par līgumcenu 1 747 240 eiro (ar PVN) veica SIA Limbažu ceļi, būvuzraudzību nodrošināja SIA Būvju profesionālā uzraudzība.
Joprojam nesaprotu, kāpēc atjaunojot šosejas posmus joprojam tiek atjaunots uz 1 joslu konfiguraciju?
Ķip vieta nepietiek vai kas? Kāds pamats ir šim? Tak eiropa dod lielāko daļu piķi un piķis ir, kapēc šosejas celus nevar normālas 2 joslu sataisīt ja pilnībā no jauna restaurē ceļu?!???
..Un tad ir jālasa ziņu portālos, ka ir kārtējā avārija un redz autovadītajs esot vainīgs... NĒ! Lielu daļu(vismaz 40%) būtu jauzņemas LVCļiem, par bīstamajām šosejam, kuras turpina dzīvot jo tās atjauno uz veco konfigurāciju!
Tāpēc ka eiropa piķi tādam pasācienam dos tikai pie noteikta ceļa noslogojuma, kāda pie mums nav.