Visi komentāri - Babītē pārbūvēs Rīgas apvedceļa posmu un uzlabos satiksmes drošību

Babītē pārbūvēs Rīgas apvedceļa posmu un uzlabos satiksmes drošību 16

 

Ilustratīvs attēls Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

LVC | 30.augusts 2023 10:03

Mārupes novada Babītes pagastā sāk pārbūvēt Rīgas apvedceļu (Salaspils–Babīte) (A5) posmā no Rīgas robežas līdz pārvadam pār Jūrmalas šoseju (A10). 2,6 kilometru garajā posmā pārbūvēs abas brauktuves, būvdarbi turpināsies līdz 2024. gada septembrim, un autobraucējiem šajā laikā jārēķinās ar satiksmes ierobežojumiem.

Patlaban rit sagatavošanās darbi un posmā noteikts ātruma ierobežojums  50 km/h un 70 km/h. Sākoties būvdarbiem, satiksmi abos virzienos organizēs pa vienu brauktuvi.

Abās brauktuvēs pārbūvēs ceļa segas konstrukciju un ieklās asfaltbetonu trīs kārtās. Pārbūvētās ceļa segas kalpošanas laiks būs 20 gadu. Atjaunos arī pārvadu pār dzelzceļu, divlīmeņu satiksmes mezglā ar Jūrmalas šoseju  (A10) izbūvēs uzbērumu un nobraukšanas joslu no A5 virzienā uz Jūrmalu.

Lai uzlabotu satiksmes drošību, veicot pārbūvi, tiks slēgts autoceļu A5, Babītes stacija–Vārnukrogs (V10) un Mēness ielas krustojums, līdz ar to no autoceļa A5 uz V10 un Mēness ielu būs iespējams tikai labais pagrieziens. Lai nodrošinātu iespēju nogriezties vajadzīgajā virzienā, 200 m attālumā no šī krustojuma uz autoceļa A5 izbūvēs apgriešanās vietu. Kā zināms, kreisais pagrieziens ir viens no bīstamākajiem manevriem satiksmē, tāpēc uz valsts galvenajiem ceļiem tie pakāpeniski tiek slēgti.

Savukārt autoceļu A5, Imanta–Babīte (V20) un Jūrmalas gatves (V10) krustojumā izbūvēs rotācijas apli. Krustojuma pārbūves laikā satiksme būs novirzīta pa apbraucamo ceļu.

Posmā esošās ietves pārbūvēs, savienojot tās ar 2020. gadā izbūvēto gājēju un velosipēdu infrastruktūru gar autoceļu A5 un V20.

Neregulēto gājēju pāreju pie Kleistu ielas aprīkos ar speciālo apgaismojumu, un regulētajai pārejai pār autoceļu A5 atjaunos aprīkojumu. Lai ierobežoto gājēju pārvietošanos pāri autoceļam ārpus gājēju pārejām, autoceļa A5 sadalošajā joslā Babītes posmā uzstādīs gājēju žogu.

Posmā atjaunos sabiedriskā transporta pieturvietas. Darbu ietvaros sakārtos arī ūdens atvadi – raks sāngrāvjus, izbūvēs un atjaunos caurtekas, izbūvēs lietus kanalizāciju. Paredzēts likvidēt 11 kokus, ciršanai saņemta Mārupes novada pašvaldības Īpašumu pārvaldes atļauja. Ka zināms, lai ceļu remontdarbu ietvaros varētu cirst kokus gar ceļu, VSIA Latvijas Valsts ceļi ir jāsaņem atļauja no pašvaldības, kuras administratīvajā teritorijā atrodas ceļš – kā to nosaka MK noteikumi Nr. 309 Par koku ciršanu ārpus meža.

Būvdarbus veic SIA Vianova par līgumcenu 8 029 713,08 eiro (ar PVN), būvuzraudzību nodrošina AS Ceļu inženieri. Pārbūves projekta autors ir SIA Vertex projekti.

 

 
Visi komentāri
 
0pis 30.augusts 2023 10:16
8 1 Atbildēt

Kāpēc lokveida krustojumu dēvē par rotāciojas apli? Tur neviens nerotē, izņemot blogeri kas sevi sauc par pinpi un brīnās, kur ir problēma. Krustojums ir krustojums, CSN skaidri definē šo lietu neatkarīgi no braukšanas veida tajā.

Sipo 30.augusts 2023 10:25
1 1 Atbildēt

Kurā vietā tev niez?, ko nozīmē tā stulbā piesiešanās? - es, piemēram, to saucu par apli, par satiksmes apli, par lokveida, par rotācijas... nu kāda starpība? - pakaļa un dirsa ir viens un tas pats, ja vēl nesaprati un funkcija tai pārsvarā tā pati, nu ja neskaita dažas arī sabiedrībā zināmas personas.

0pis 30.augusts 2023 10:30
2 0 Atbildēt

Ja cilvēki neatcerās, kas rakstīts CSN...tad pamazām tas noved pie tā, ka katrs brauc kā grib, un katrs domā ka viņam ir taisnība. Un tiem, kas atgādina par CSN, skrien virsū ar komentāriem "a ko tu man stāsti, es saucu kā gribu un braucu, kā gribu".

Sipo 30.augusts 2023 10:43
1 1 Atbildēt

Tā ir piesiešanās - atgādina vienu krievu blogeri, kurš paziņoja, ka " Sevodnja ja vijezžaju v gorod geroj sanktpeterburg i budu vozvrašatsa v gorod vojennoj slavi pskov" - tas esot precīzs nosaukums

0pis 30.augusts 2023 10:47
2 0 Atbildēt

Tak ikdienā sauc kā gribi 😃 Lieta tāda, ka daudzi, kas CSN nav lasījuši, pat nezin ka tam krustojumam ir nosaukums un nopietnu seju runā par rotācijas apli, nedomājot kāpēc tur vispār vajadzētu rotēt - normāli no apļa izbrauc, neveicot pilnu apli. Un ja tā ņem, tad mašīna rotē ap kādu no savām asīm, kad tā ripo lejup pa nogāzi 😊

Nelabojams 30.augusts 2023 13:09
1 0 Atbildēt

Igaunijā pie attiecīgās ceļazīmes esot papildplāksnīte "Ne vairāk kā 3 reizes".

John 30.augusts 2023 10:21
2 1 Atbildēt

Sen bija laiks. Tas posms bija diezgan briesmīgs.

Tikmēr Rīga tikai pielāpa bedrītes.😂

Ābols 30.augusts 2023 11:28
5 0 Atbildēt

LVC malači, kopā ar ES fonda naudu, pēdejo 5 gadu laikā konkrēti uzlabojuši ceļu stāvokli visā valstī, protams man nav saprotams ja galveno 'A klases' artēriju pilnībā no pamatiem atjauno, kāpēc uzreiz nevarēja drošu 2 vai pat 3 joslu šoseju būvēt? Bet turpina psrs standartu 1 jolsu, jo tā laikam tāmē lētāk un 'otkoti' sanāk labāki, bet pēctam jāklausas par kartējo traģisko avāriju....

 Bet nu laikam šajā valstī visu uzreiz nevar gribēt! Vismaz seguma kvalitāte ir daudz labāka ne kā bija!

 To nevar teikt par Rīgas vai Jūrmalas pasvaldību, kur 5 gadu laikā segums ir tieši palicis kritiskāks, bet bedrītes aizlāpa tā, ja vispār aizlāpa, ka paliek pampaki un braucot dauzi balstiekārtu trakāk ne kā bija tā bedrīte.

nja 31.augusts 2023 9:13
2 0 Atbildēt

Laikam neesi bijis šajā posmā, tur jau ir DIVAS brauksānas joslas katrā virzienā! Tāpat, ja nauda ir atjaunošanai, tad atjaunošanai. Paskaties uz kādiem uzbērumiem ir tie ceļi, ja gribi platāku, jāber otrs blakus un jātaisa no 0. Nav gluži tas pats kas nomainīt virskārtu.

Ābols 1.septembris 2023 12:38
0 0 Atbildēt

Uz vienas rokas saskaitāmi ir šādi posmi, dažu desmitu km garumā, BIG WOW! Cik ir kopgarums 'A' klases ceļiem? ;) 

Ja tik nopientni galveno artēriju ceļa posmus atjauno vai nebūtu daudz gudrāk un tālredzīgāk uzreiz ieplānot arī paplašināšanas darbus un pat soseju infrastruktūru uzreiz saplāno ta lai neiet cauri pilsētām?!??? Ja nepiecieāmie zemes pleķi pieder tur privatajiem nu vienkārsi pēc tirgus cenas kompensē un viss. Ja ko spregā un domā tagad izkāst no valsts nez kādus miljonus(ka tas bija vairākos rail baltica gadījumos), tad viskārši ar kāju pa dirsu, bez zelastības atsavināt bez nekādas kompensācijas!

 Nu ja.. labāk jau desmitiem un simtus miljonus iztērēt projektos šodien un tad pēc 5..10 gadiem atkal prasīt un to pasu ceļu atjaunot no jauna, paplašinot.

Savādak ja visu uzreiz izdarīs, nebūs 'otkoti' vēlāk. 😒

650 30.augusts 2023 13:02
1 0 Atbildēt

Vai Kārlis Ulmanis bija Lohs? 

Atbilde ir 1nozīmīga un nepār protama.To mūsdienu šodienā skaidri zina ikkatrs pa Kārļa Ulmaņa Gatvi braucošāis Lohs.

Vispār 30.augusts 2023 17:22
1 1 Atbildēt

interesanti.  Rīgas apvedceļš atduras Jūrmalas šosejā un tālāk nekur neved.  Pēc bildes spriežot tam būtu bijis jāturpinās kaut kur tālāk,   ber visdrīzāk visi vecie projekti norakti, lai visu varētu plānot pa jaunam,  savādāk. Bet ne labāk kā parasti.

nja 31.augusts 2023 9:15
0 1 Atbildēt

Ak dies, ko var raudāt, ieraksti google ziemeļu koridors!!!

Janka 31.augusts 2023 9:29
2 0 Atbildēt

Cik zināms PSRS laikos ap Rīgu gribēja būvēt apvedceļu apļa veidolā, jūras- pusē būtu zem zemes jo dēļ ostas tur tiltu īsti būvēt nevar.... Kas savienotu arī tolaik vienus no galvenajiem strādnieku guļamrajoniem Bolderaju, Vecmilgrāvi u.c..... BET viss apstājās ar to, ka 'Rīgas metro' projekta izpētē saprata, ka zem Rīgas ir problemātiskas grimstošās smiltis apakšā un ka nav tik vienkārši, ka izroc uzmet stuti un būs.... Ta nu arī palika un tagad apvedceļš apstājas virs jūrmalas šosejas/babītē.

 Tad nu gan metro projektu, gan šo Latvijas galvaspilsētu apvedceļu projektu padomju savienības galvas 'noraka' jo bija pārāk liela nauda nepieciešama lai izpildītu.

😉 Latvijas neatkarības 'gāzi grīdā' laikā šo projektu te daži labi slavenie vadoņi solījumos solīja atdzīvināt - kā 'ziemeļu koridoru' kur ērti un viegli Rīdzinieki varēšot parvietoties pa tuneli zem Daugavas, nebraucot cauri centram, bet braucot tajā Rīgas vietā kur vajag.. Īpasi smagie uz ostu!

 Ievēleja un visi skaistie solījumi, kā parasti nozuda.... Jeb nekur diži tālāk par projekta fāzi nav pavirzījies.

Nja 31.augusts 2023 16:55
1 0 Atbildēt

Nu nestāsti pasakas, neviens neko nesolija, projekti ir, daži pat detalizēti, pameklē info. Dome tā arī pateica, tam nav naudas! Tas nav ne norakts, ne kas, skaidri un gaiši pateica, vajag, bet nav nauda. Tev tā dzīvē nekad nav?

Maksims Ter-Oganesovs 30.augusts 2023 17:32
0 0 Atbildēt

Jau sen vajadzēja

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

 

Dakota Nightfall – koncepts iezīmē ceļu sērijveida modelim (+ FOTO) 1

Ram Trucks, kas ir daļa no Stellantis Group komerctransporta nodaļas, nesen atklāja savu jauno konceptauto Dakota Nightfall, iezīmējot ceļu vidēja izmēra pikapam, kas paredzēts Dienvidamerikai. Lasīt vairāk

 

Volkswagen elektrisko ID automobiļu jau 1,5 miljoni 4

Volkswagen Emdenas rūpnīcā no konveijera noripojis pusotrmiljonais elektriskās ID saimes eksemplārs, dodot iemeslu kārtējam ierakstam statistikas ailēs un uzņēmuma vadībai - ar lepnumu atskatīties uz paveikto. Lasīt vairāk

 

Jauns zīmols ienāk Latvijas tirgū - MG mājvieta būs Krasta iela Rīgā (+ VIDEO) 2

Iezīmējot nozīmīgu brīdi Latvijas auto tirgū, 14. augustā Rīgas Motormuzejā norisinājās britu auto zīmola MG oficiālā prezentācija, ko rīkoja “AUTOBRAVA Motors”. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti