Visi komentāri - Atklāts Ķekavas apvedceļš (+ FOTO)

Atklāts Ķekavas apvedceļš (+ FOTO) 34

 

Foto: Renārs Koris

LVC | 13.oktobris 2023 15:32

Šodien satiksmei atklāts jauns Bauskas šosejas posms – Ķekavas apvedceļš.

“Ķekavas apvedceļa projekts parādīja, ka varam ieinteresēt starptautiskos sadarbības partnerus, investorus un realizēt mūsu valsts mērogam ievērojamus projektus. Jaunais apvedceļš – tā ir ne tikai ātrāka, bet arī drošāka satiksme noslogotākā tranzīta ceļa posmā. Valsts galveno ceļu attīstības vīzija 2040 paredz, ka ceļiem ar intensīvāko satiksmi ir jābūt ar atdalītām brauktuvēm, un šis ir pirmais solis mērķa sasniegšanai. Kā nākamos plānots pārbūvēt abus Rīgas apvedceļa posmus – tie ir izsmēluši savu kapacitāti, kas ir redzams arī negadījumu statistikā,” atklājot Ķekavas apvedceļu, norādīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens. “Līdz ar Ķekavas apvedceļa izbūvi Pierīgas un Zemgales iedzīvotājiem no Bauskas puses būs nodrošināta ērta satiksme uz galvaspilsētu, vairs nebūs jāstāv sastrēgumos, kas uz vecās šosejas bija praktiski jebkurā dienas laikā. Turklāt jaunā infrastruktūra ir paredzēta ne tikai autotransportam, ir padomāts arī par gājējiem un velobraucējiem – izbūvēti astoņi kilometri gājēju un velo ceļu, tai skaitā tilts gājējiem un velosipēdistiem, kas atkal jau ir liels ieguldījums satiksmes drošībā,” uzsvēra viņš.

“17 gadi un 17 kilometri, tāda ir Ķekavas apvedceļa numeroloģija, jo pirmās projekta ieceres tapa vēl 2006. gadā. Apvedceļa projekta izstrādē un realizācijā ir piedalījušies vairāki desmiti cilvēku, Latvijai šī pagaidām ir unikāla pieredze, un paldies visai lielajai komandai, kas to paveica. Jaunie 17 kilometri ceļa padarīs ērtāku, ātrāku un labāku satiksmi un mobilitāti ne tikai starp Pierīgas apdzīvotajām vietām, bet arī starp Zemgales reģionu un Rīgu, Latviju un Lietuvu, Latviju un Eiropu,” atklāšanas pasākumā teica VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis. “Publiskās un privātās partnerības (PPP) modelis noteikti nav rīks, kas var atrisināt pilnīgi visas valsts ceļu tīkla problēmas – mums ir daudz vajadzību, taču daļu no tām, kā redzam, iespējams realizēt, pielietojot šo modeli. Tikai ar valsts budžeta līdzekļiem šāda ceļa būvniecība nebūtu iespējama,” rezumēja M. Lazdovskis.

“Šis bija mūsu pirmais projekts Baltijas valstīs, un ceram, ka tas kalpos kā veiksmīgs piemērs publiskā un privātā sektora sadarbībai un palielinās PPP projektu nozīmi infrastruktūras attīstībā, veicinot reģiona ekonomisko un sociālo attīstību. Jau no projekta sākuma process no Latvijas publiskā partnera puses, gan veicot konsultācijas ar tirgu dalībniekiem pirms iepirkuma izsludināšanas, gan strukturējot un vadot procesu bija novadīts atbilstoši Eiropas labākajai PPP projektu praksei.  Ar nepacietību gaidām to brīdi, kad varēsim vērot jaunā apvedceļa reālo ietekmi uz sabiedrības ikdienas dzīves uzlabošanu, Pierīgas mobilitāti, kā arī transporta plūsmas integrāciju TEN-T tīklā,” Ķekavas apvedceļa atklāšanas pasākumā sacīja privātā partnera pārstāvis, TIIC vadītājs Manuels Ravara Karijs (Manuel Ravara Cary). “Esam pateicīgi visiem sadarbības partneriem, finansētājiem – Eiropas Investīciju bankai (EIB) un Ziemeļu Investīciju bankai (NIB) – un varam apliecināt savu apņemšanos turpināt investīcijas Latvijā un reģionā kopumā,” uzsvēra Karijs.

“Apvedceļa atklāšana ir ilgi gaidīts notikums autobraucējiem un tuvējiem iedzīvotājiem, jo satiksme kļūs ērtāka un raitāka. Savukārt VSIA Latvijas Valsts ceļi un Satiksmes ministrijai, privātajam partnerim AS Kekava ABT un CFLA kā PPP projektu īstenošanu uzraugošajai iestādei tas iezīmē arī vienas apjomīga darba fāzes noslēgumu un aizsāk projekta nākamo posmu – uzturēšanu 20 gadu laikā,” atzīmēja Centrālās finanšu un līgumu aģentūras (CFLA) direktora vietnieks Mārtiņš Brencis. “Mēs patiesi ceram, ka pirmais lielākais ceļu PPP projekts Baltijas valstīs būs kā bākuguns citiem līdzīgiem projektiem, apliecinot, ka arī lieli mērķi ar sistemātisku darbu ir sasniedzami. Būtiskākā atšķirība no citiem ceļu infrastruktūras projektiem ir privātā partnera atbildība par ceļa kvalitātes nodrošināšanu 20 gadu garumā. Esam pateicīgi LVC par uzņēmību īstenot projektu PPP veidā, jo tas ir ļāvis praktiski konstatēt arī nepieciešamos uzlabojumus procedūrās un normatīvajā regulējumā,” teica Brencis.

Pasākumā piedalījās arī Ziemeļu Investīciju bankas viceprezidente Šanete Vītaspa (Jeanette Vitasp) un Eiropas Investīciju bankas Baltijas biroja vadītāja Virginija Gecaite (. Abas starptautiskās bankas finansē apvedceļa projekta realizāciju.

 

 
Visi komentāri
 
core 13.oktobris 2023 15:55
10 0 Atbildēt

Jau iemēģināju, viss pa skaisto, tik žēl, ka pēdējos km nav 2+2 joslas.

Žiķelis 13.oktobris 2023 15:55
18 0 Atbildēt

Jau izbraucu.

Agrāk no Dievidu tilta uz Jaunsilu, vajadzēja minimāli 25 minūtes, korķu laikā pat vēl 15 minūtes klāt, tagad pa 12 minūtēm.

0pis 13.oktobris 2023 16:56
0 16 Atbildēt

Dzeltenās pudeles ceļmalā jau ir? Vēl nav atvestas?

Krotow 13.oktobris 2023 18:11
14 0 Atbildēt

Kas tev ir ar tām pudelēm. Varbūt pārvācies dzīvot uz Bolderājas attīrīšanas iekārtam?

core 13.oktobris 2023 18:13
14 0 Atbildēt

Tā gadās, ka uz vecumu cilvēki tādi padumjāki paliek.

0pis 13.oktobris 2023 18:20
4 17 Atbildēt

Cik tu paškritisks 😳

Rāmavas iedzīvotājs 13.oktobris 2023 16:56
15 1 Atbildēt

Ceļš labs, varēs baudīt 130-140 nebaidoties no soda.

Pamatīgi atvieglos dzīvi tos kuri ikdienā ir spiesti braukt caur Ķekavu.

0pis 13.oktobris 2023 18:22
27 28 Atbildēt

Baudītājs atradies! Braucot tev ir jāseko satiksmei! Katru dienu baudītāji attopas grāvī vai priekšējā bamperī.

Turba 13.oktobris 2023 18:35
34 27 Atbildēt

Īstenībā te varētu būt interesanti. Domāju, ka vismaz puse no tiem kuri atrodas grāvī ir “lēnie-tupie-apstulbušie” kuri vienkārši nesaprot ko, kapēc, kur, kādēļ…

Rr19 13.oktobris 2023 18:59
15 0 Atbildēt

Tie, kas pudeles meklē pa ceļmalu.

core 13.oktobris 2023 18:39
16 2 Atbildēt

Tā gadās tādiem veciem perdeļiem kā tu.

0pis 13.oktobris 2023 22:27
10 14 Atbildēt

Kad nav ko teikt, tā piemin veco perdeli. Prātiņš tev kā pirmziemniekam. Neraksti man vairs, tev zems IQ.

core 13.oktobris 2023 22:36
15 2 Atbildēt

Bet ko lai saka plānprātiņam, kam visur dzeltenas pudeles rādās?

Lietotājs 13.oktobris 2023 17:07
1 0 Atbildēt

Kas tas par auto ar Nr. "CCR 349" ?

John 13.oktobris 2023 18:56
2 1 Atbildēt

Pa smuko. Ja vēl Rīgas apvedceļu uztaisītu ar 2 joslām katrā virzienā un ar viaduktiem luksoforu vietās, tad būtu pavisam feini.

topinamburs 13.oktobris 2023 18:58
2 3 Atbildēt

Drusku jāiemet darvas pile medus mucā. 

Ķekavas apvedceļš papildinās auto skaitu Rīgas mazoficiālajā apvedceļā - Dienvidu tilts - Lubānas iela - Juglas iela. Tieši tur sastrēgumi palielināsies.

core 13.oktobris 2023 19:06
8 1 Atbildēt

Kā tieši tas papildinās to auto skaitu?

topinamburs 13.oktobris 2023 20:03
3 2 Atbildēt

Daļa transporta, kas brauca pa Rīgas apvedceļu, turpmāk brauks pa Ķekavas apvedceļu. Simple.

core 13.oktobris 2023 22:35
3 0 Atbildēt

Stipri apšaubu tādu varbūtību. Vismaz ne tik daudz, lai tas būtu reāli jūtams

aizejošais 14.oktobris 2023 4:12
2 0 Atbildēt

Pirmkārt jau būs tie, ko vedīs ziņkārība, tad tie, ko vedīs Waze un tml. Un - zinātnē par satiksmi ir tāds termins - induced demand. Jaunradīti ceļi satiksmi atslogo tikai sākotnēji. Autobraucējiem pierodot pie jaunajiem apstākļiem, satiksmes intensitāte izlīdzinās. Sekojoši jāsecina, ka no šī virziena auto plūsma pieaugs. Un kur ir nākošais šaurais "pudeles kakls"?

anoagask 14.oktobris 2023 18:49
1 0 Atbildēt

Saulkrasti-bauska īsāk ir pa rīgas apvadceļu.kad apvadceļu sāks pārbūvēt par 2+2, tad  varbūt vairāk brauks caur juglas-lubānas-Dtiltu

topinamburs 16.oktobris 2023 1:39
0 0 Atbildēt

Saskaņā ar Waze rādījumu īsāk par 4 km ir caur Juglas-Lubanas ielām. Laiks +- tas pats, atkarībā no diennakts laika.

650 14.oktobris 2023 1:15
7 0 Atbildēt

Šis ir ok, bet kad diez "uz rīgu droši atbraukt" varēs (lohi) no Tukuma? Kad mēs tos (tukuma/lohus) integrāli ientegrēsim "transporta plūsmas integrāciju TEN-T tīklā"?  Ko?

anonimikis 14.oktobris 2023 11:29
1 9 Atbildēt

Tukumā tak ir lidosta. Lai lohi brauc ar lidmašīnām.

650 14.oktobris 2023 13:18
6 0 Atbildēt

Šitas ir,jā,kosmodroms Jūrmala.Bet tagad laikam šī te starpplanētu darbība ir druscīņ  ieribežota.Vienīg ka jautājums/par! to,kas īsti tur notikās šī te veidojuma (vai grupējuma) darbības laikā..Kādus kuģus un/vai kādas īsti kravas tur "apkalpoja'.To jau tā dēvētie "ārsti" lohiem/nestāsta ;p

Lietotājs 14.oktobris 2023 8:35
0 4 Atbildēt

Lai nu izdodas, bet aizdomas ka vienu stūķi tas aizvietos ar citiem stūķiem. Tagad, iebraucot Rīgā, tāpat atduries pret Mūkusalas apli vai kādu luksoforu. Tas pats kas ar Salu tiltu, kuram abos galos luksofori.

Jobo 14.oktobris 2023 15:18
2 0 Atbildēt

Iebraucot Rīgā vienalga kautkur atdursies.

Localjobo 14.oktobris 2023 15:21
0 0 Atbildēt

Šodien izbraucu jauno ķekavas apvedceļu. Nebiju domājis, ka Rīgas apvedceļš ir tik tuvu un var to sasniegt tik īsā laika posmā.

Lietotājs 14.oktobris 2023 18:26
1 0 Atbildēt

Kā ātrāk tikt no Rīgas puses uz Rīgas HES apli: pa veco ceļu, caur Ķekavu, vai pa jauno, uz apvedceļu?

Rāmavas iedzīvotājs 14.oktobris 2023 19:51
2 0 Atbildēt

Pa jauno un tad pa Rīgas apvedceļu.

No Rāmavas līdz Rīgas apvedceļam ir 5min brauciens, caur veco Ķekavas ceļu tik ātri nevar aizbraukt pat ja viņš ir tukšs.

es 15.oktobris 2023 19:02
0 5 Atbildēt

Izbraucu, patika. 150 kreisajā, mīkstie līdzi netur.

core 15.oktobris 2023 20:01
6 0 Atbildēt

Ak tad tu biji tas, kas man pa kājām maisījās? Nākošreiz pavācies malā uz labo joslu.

Y 16.oktobris 2023 6:58
4 0 Atbildēt

Tev pašam rēka nenāk uzrakstot 150 un “mīkstie līdzi netur”?

vietējais 17.oktobris 2023 10:03
0 0 Atbildēt

Tā jau skaisti, bet fūres joprojām vālē caur Ķekavu. Varbūt vajag uzlikt kautkādas zīmes, kas neļautu braukt tranzītā caur Ķekavu?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

 

Dakota Nightfall – koncepts iezīmē ceļu sērijveida modelim (+ FOTO) 1

Ram Trucks, kas ir daļa no Stellantis Group komerctransporta nodaļas, nesen atklāja savu jauno konceptauto Dakota Nightfall, iezīmējot ceļu vidēja izmēra pikapam, kas paredzēts Dienvidamerikai. Lasīt vairāk

 

Volkswagen elektrisko ID automobiļu jau 1,5 miljoni 4

Volkswagen Emdenas rūpnīcā no konveijera noripojis pusotrmiljonais elektriskās ID saimes eksemplārs, dodot iemeslu kārtējam ierakstam statistikas ailēs un uzņēmuma vadībai - ar lepnumu atskatīties uz paveikto. Lasīt vairāk

 

Jauns zīmols ienāk Latvijas tirgū - MG mājvieta būs Krasta iela Rīgā (+ VIDEO) 2

Iezīmējot nozīmīgu brīdi Latvijas auto tirgū, 14. augustā Rīgas Motormuzejā norisinājās britu auto zīmola MG oficiālā prezentācija, ko rīkoja “AUTOBRAVA Motors”. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti