Visi komentāri - Gaisa tilts Rīgā nākotnē varētu būt bez bruģa un ar plašāku velosipēdu un gājēju ceļu

Gaisa tilts Rīgā nākotnē varētu būt bez bruģa un ar plašāku velosipēdu un gājēju ceļu 22

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 2.novembris 2023 8:17

Gaisa tilts jeb tā dēvētais VEF tilts Rīgā nākotnē varētu būt bez bruģa un ar plašāku velosipēdu un gājēju ceļu, šodien izskanēja Ārtelpas un mobilitātes departamenta tiešsaistes pasākumā par Gaisa tilta pārbūves projekta izstrādi.

Kā viens no paredzētajiem risinājumiem tika minēta paplašinātas ietves un veloceļš, kā arī kontakttīklu stabi, kas iznesti ārpus satiksmes telpas.

Plānots nākotnē nodrošināt sabiedriskā transporta joslu pa tramvaju sliežu ceļu klātni.

Tāpat plānots bruģa segumu aizstāt ar asfaltu.

Visi pārveidojumi neļaus palielināt transportlīdzekļu braukšanas ātrumu, un tas varētu tikt saglabāts 30 kilometri stundā.

Tilta pārbūve ietekmēs satiksmi arī tam piegulošajās ielās.

Pārbūves laikā tilta platums varētu pieaugt, savukārt brauktuve - sašaurināties. Arī tilta augstums varētu pieaugt Latvijas dzelzceļa plānotās elektrifikācijas prasību dēļ.

Kā ziņots, būvprojektu "Gaisa tilta būvprojekta minimālā sastāvā izstrāde" izstrādā piegādātāju apvienība AS "Ceļuprojekts" un SIA "BRD projekts".

Pašlaik projekta izstrādātāji sadarbībā ar pašvaldību un valsts AS "Latvijas dzelzceļš" noslēdz būvprojekta minimālā sastāvā izstrādes stadiju.
 

 
Visi komentāri
 
ZZZZ 2.novembris 2023 8:53
5 0 Atbildēt

To gājēju/velo celiņu arī varētu ārpusē? iznest, kā pārejas uz LV bāņiem Jūrmala/Jelgava virzieni. Metāla režģa veidā. Lai sniegs un sāls šļura nekrājās.

0pis 2.novembris 2023 9:26
0 1 Atbildēt

Protams, ka vajag atteikties no bruģa kam būtu jāpaliek tikai vecpilsētā, tūristu prieciņam. Cerams toto neizmantos kāda gudrdirsēja pagalma bruģēšanai.

WALA 2.novembris 2023 10:29
0 0 Atbildēt

RD bruģi jau uzglabā lielos apjomos noliktavās/laukumos par to IMO maksājot "nomas maksu" ... 

Mangaļsalā reiz gar/uz vecajiem fortiem/krasta bateriju bija ļooooti garš bruģēts ceļš, intresanti kur tas bruģis tagad ir, jo nu jau ir padaudz no turienes pazudis ... pie kam maksas glabāšanas vietā varēja tur salikt atpakaļ un ņemt kad vajag, jo uz bākas pusi cik atceros pašvaldībnieki un ko bieži piebraukāja ... tehniski nekur nepazustu ...

es 2.novembris 2023 17:43
0 0 Atbildēt

Vecais Bolderājas ceļš arī kādreiz bija bruģēts. Tagad tas bruģis rotā veiklo roku īpašnieku privātmāju pagalmus. Atzīstos, arī es esmu vedis bruģi.

Krotow 2.novembris 2023 21:33
2 1 Atbildēt

Ja kaut kur vēl vajag bruģi privātmājas pagalmam. Lai noasfaltē Tapešu, Kuldīgas un Margrietas ielu bruģētos posmus un atlīdzībai lai savāc to bruģi.

boliks 3.novembris 2023 9:59
1 1 Atbildēt

Labāk, lai iemācās bruģi normāli likt un nebūs nekadu problēmu atsķirībā no asfalta seguma ko nemākam normāli uzlikt. Bruģis nokalpoja 100 gadus un nokalpos vēl 100, ja to neizvazās un saprātīgi izmantos ceļu Rīgas ceļu būvniecībā.

0pis 3.novembris 2023 10:24
1 0 Atbildēt

Saprotu ko tu saki, bet 1) neieliks vairs normāli to bruģi jo nav prasmes ir zaudētas 2) ja ir asfalts, tad pa to tiltu var sukāt arī ar ričuku. Pa bruģi gan fpzdu, lai mašīnas kratās jo tām nav citu variantu.

WALA 2.novembris 2023 10:31
0 0 Atbildēt

Te vēl var redzēt atliekas no parastā bruģa, bet ja tagad atmiņa nepievieļ, tad tālāk, tur kur tagad pārsvarā vairs tikai smilts palikusi - bija arī kaltais:

maps.app.goo.gl/N8guhrupBEywj5u36

Freijers 2.novembris 2023 10:39
8 1 Atbildēt

ļoti jauki Z koridoru necelsim, bet pudeles kaklus atstāsim, kāda jēga rekonstruēt, ja nevar vienādot brauktuvju skaitu ar Brīvibas ielu pirms un pēc....protams veloceļu jau arī vajag, gan arī normālu ietvi gājējiem, kur var iet nebaidoties no kārtēja lidotāja uz 2 riteņiem. Bet auto tur vajag 2 joslas katrā virzienā !

0pis 2.novembris 2023 10:50
2 2 Atbildēt

Jāvaino komunistus, ka neuzcēla 4 joslu tiltu. Mēs paši jau neko.

Freijers 2.novembris 2023 11:07
4 0 Atbildēt

Ar visādām pilsētām cilvēkiem tiešām neko, tikai pārdalīt esošo māk, nevis uzlabot un/vai paplašināt satiksmi

0pis 2.novembris 2023 11:34
1 2 Atbildēt

Nu, beidz....pilsēta cilvēkiem ir tikai tāds piliens jūrā. Bija treknie gadi, bija gāzi grīdā gadi....un tagad pilsēta cilvēkiem ir vainīga ka Gaisa tiltam 2 joslas?

Cik saprotu, tad pilsēta cilvēkiem nodarbojas ar to, ka cenšas uzlabot dzīvi iedzīvotājiem, nevis plāno ceļu infrastruktūru - apvedceļus, tiltus, tuneļus, pārvadus. Šoreiz nu galīgi negodīgi viņus vainot par pilsētas domes omulīgo snaušanu.

Freijers 2.novembris 2023 14:11
2 0 Atbildēt

Tādi, kā viņi, palīdz snaust t.i. nevis radīt jaunu un uzlabot, bet vienkārši pārdalīt, piesedzoties ar skaistiem, bet viltus saukļiem. Ne jau gaisa tiltā ir problēma - tāds viņš centra dēļ arī palikt varētu, bet gan tajā, ka caur turieni gazās un gāzīsies laba daļa no Pierīgas strādnieku, jo apbraukt/caurbraukt Ziemeļu virzienā Rīgu nav kur - viss atduras Brīvibas/Duntes/Ganību dambī un tad jau pa visiem pudeles kakliem uz Pārdaugavas pudeles kaklu un tālāk kur nu katram vajag. RD izliekas to neredzam un kaļ skaistus plānus. Tikmēr gan Tallinai, gan Viļņai ir normāls gan iekšējais, gan arī ārējais apvedceļš....

0pis 2.novembris 2023 14:17
0 0 Atbildēt

Un PC neļāva būvēt Ziemeļu šķērsojumu?!? Man tā pirmā dzirdēšana....

Freijers 2.novembris 2023 14:32
0 0 Atbildēt

Tur ir cits stāsts, taču šie draboņi, cik dzirdēts, intensīvi aizstāv šo ideju, ķipa esot dārgi, kam tad vajag, utt. Tas, ka atteicās no Z šķērsojuma ir milzīga kļūda....labi, ka savulaik vēl D tiltu uzcēla...

Krotow 2.novembris 2023 21:30
0 0 Atbildēt

Pievienošos viedoklim par Ziemeļu šķērsojuma neuzbūvēšanu, jo tā laika prokremliskajai Rīgas domei tīri idejiski vajadzēja būvēties tuvāk Maskavai.

0pis 2.novembris 2023 14:40
0 1 Atbildēt

Nu jau sāk atgādināt Pūķina pasakas "viņi mūs piespieda iebrukt, neatstāja citu izvēli". Nekad neticēšu ka PC ir tāda varena masonu loža, kas ņēma un lika Ziemeļu ceļa vietā uzbūvēt piemēram, Kašakova kaķu mājiņas viņa elektorāta pagalmos.

Krotow 2.novembris 2023 21:35
0 0 Atbildēt

Oho, tilts būs augstāks dēļ dzelzceļa elektrifikācijas izmaiņām? Mainīs līniju spriegumu uz 25 KV?

iJuris 4.novembris 2023 20:15
0 0 Atbildēt

Viena joslai automašīnām ar maiņvirzības kustību, pa vienam auto turp pa vienam atpakaļ.

Tas tramvajs drusku maitā pasākumu, bet nekas.

Tātad uz tilta jālikvidē gājēju malas, uz tā reķina jācenšas dabūt 2as pilnvērtīgas joslas katrā virzienā.

Gājiem uc ne auto braucējiem jāizbūvē tunelis vai divi, katrā ielas pusē zem vilciena sliedēm. Droši ērti patīkami.

Reāla vajadzība iet pāri tiltam nav, pašiem ērtāk un vieglāk.

Ielai būtu jābūt bez liekiem pagreizieniem un vijeboniem, bet maksimāli taisnam brauktuves turpinājumam.

Nekādas sabiedriskās joslas gar malām, ja tik ļoti vajag, lai brauc pa tramvaja sliedēm.

Ieguvums no šāda projekta ir 2x2 joslas, pilnībā atdaļiti gājeji no motorizēta transoprta.

Ilgtermiņa ieguvums, pēc iespējas samazinot pudeles kakla veidošanos.

Vieglāka gājēju ceļa uzkopšana ziemas laikā.

Problēmu gan rada Bērzaunes un Krimuldas ielas izbrauktuves uz Brīvības ielu.

Visticāmak ka tur vairs uz brīvibās ielu nevarēs izbraukt.

Saprotu ka mana doma ir dārga un sarežģīta, bet es to darīju ar domu maksimāli atvieglot šī pārvada šķersošanu visiem.

Ieliku vēlreiz....

Šķiet atkal taisās ilgi un dārgi čakaŗet satiksmi ar minimālu ieguvumu.

... 7.novembris 2023 17:46
0 0 Atbildēt

Kā rakstīts - brauktuve tiks sašaurināta + ierīkotas sab. transporta joslas. Interesanti kā tas izskatīsies...

0pis 5.novembris 2023 9:27
0 0 Atbildēt

Atdalīt gājējus būtu laba doma. Nav jau nekas patīkams iet pāri tiltam, uz kuru smirdinās auto. Doma par tuneli laba, kā Mangaļos.

Tur vēl neliela problēma - jauno, ārējo joslu balsti būtu uz ielas, kas pa apakšu iet apkārt pusei tilta. Un minimālais attālums līdz tuvākajām ēkām.

iJuris 5.novembris 2023 20:39
0 0 Atbildēt

Pareizi, Mangaļos ir tāds risinājums. Sen tur nēesmu bijis, jau piemirsies. Vēl jau ir citās vietās, Satekles un Kalupes ielu arī tunelis savieno. Mums diemžēl vairs neprot būvēt tuneļus, tikai zebras zīmēt un luksaforus likt.

Ilgtermiņā tas būtu daudz labāks risinājums, jo raitāka satiksme, jo mazāk lieki jādarbina motori, labāk visiem.

Saprotu ka tur šaurība ar blakus ēkām sanāk. Arī tur ir pieejami risinājumi, apakšā ir divas joslas, varētu atstāt vienu vienvirziena, otru zem tilta pārkares stāvietai.

Vēl varētu paŗveidot tiltu ar mazāku uzbērumu, vairāk uz balstiem likt. Ēkām, kuras ir blakus nāktos samierināties, tā teikt nedzīvo pie lidostas ja nepatīk lidmašīnas.

Komentārs par auto smirdināšu nevietā. Visi mēs radām izmešus, tādus vai citādus, arī iešana ar kājām vai braukšana ar velo rada izmešus, man deg dīzelis, lai kāds izdarītu tikpat daudz darba kā mans dīzelītis, viņam jāapēd pus govs, tās audzēšana, piegāde, parstrāde arī rada izmešus. 

Tādēļ, lūdzu, būsim kulturāli. Kad runājam par auto kaitīgumu jāņem vērā arī tas, ka, lai mītu pedāļus vai ietu ar kājām, vajag enerģiju, tā vai citādi tuvāk vai tālāk kkur tiek ražots co2, co un visi citi pārējie labumi.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Atļauts 120 km/h, traucās ar 321 km/h – Vācijā pieķer ātruma pārkāpēju ar Porsche 2

Satiksmes kontroles laikā Vācijā, uz autoceļa A2 pieķerts īpaši steidzīgs autovadītājs, kurš ar Porsche Panamera S E-Hybrid traucies ar ātrumu 321 km/h vietā, kur atļautais ātrums bijis 120 km/h. Lasīt vairāk

 

Elektriskais Polestar 3 ar jaunu Ginesa rekordu – 935 kilometri ar vienu uzlādi 7

Veicot 935 kilometrus bez papildu uzlādes, Polestar 3 uzstādījis jaunu rekordu elektriskajiem SUV. Lasīt vairāk

 

Ķīnā uzsāk jaunā Volvo XC70 ražošanu 4

Ķīnā uzsākta uzlādējamā Plug-in hibrīda Volvo XC70 ražošana. Ar trīs elektromotoriem apveltītais SUV pirmizrādi svinēs 27. augustā un uzreiz kļūs pieejams pasūtīšanai. Lasīt vairāk

 

Veiksmīgs starts – elektriskais Mercedes eActros 600 darbībā jau 15 valstīs 5

Mercedes elektriskais kravas auto ar sniedzamību līdz 500 kilometriem, ir veiksmīgi startējis un tiek izmantots nu jau 15 pasaules valstīs, aptverot plašu darbības spektru, kas sākas ar speciālo transportu piena savākšanai un beidzas ar tālsatiksmes pārvadājumiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti