Visi komentāri - Noslēgts 3,7 miljardu eiro līgums par "Rail Baltica" pamattrases būvniecību Latvijā

Noslēgts 3,7 miljardu eiro līgums par "Rail Baltica" pamattrases būvniecību Latvijā 2

 

Foto: Publicitātes foto

Nozare.lv | 22.decembris 2023 10:35

Par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" īstenošanu Latvijā atbildīgā SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) un pilnsabiedrība "E.R.B. Rail JV" noslēgušas līgumu 3,7 miljardu eiro apmērā par "Rail Baltica" pamattrases būvniecību, aģentūrai LETA pavēstīja EDzL pārstāvji.

Pilnsabiedrību "E.R.B. Rail JV" veido Francijas "Eiffage Génie Civil", Polijas "Budimex" un Itālijas "Rizzani de Eccher", kuras uzvarēja starptautiskā konkursā.

Pamattrases būvdarbi ietver "Rail Baltica" izbūvi ārpus Rīgas pilsētas robežām. Būvniekam būs jānodrošina "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas pamattrases infrastruktūra aptuveni 230 kilometru garumā - sliežu ceļu apakšbūvju un virsbūvju - izbūve, tostarp zemes sagatavošana, uzbērumu, dzelzceļa tiltu, ceļu, ceļa pazemes pāreju, pārvadu izbūve, inženiertehnisko tīklu pārvietošana, sliežu un balasta uzstādīšana.

EDzL pārstāvji atzīmē, ka "Rail Baltica" pamattrases būvniecības darbu sākšanai ir veikti nepieciešamie sagatavošanās darbi. Pašlaik tehniski gatavākais un arī stratēģiski nozīmīgākais, lai pēc iespējas ātrāk izveidotu savienojumu ar Eiropu, ir dienvidu posms Lietuvas virzienā, kur arī sāksies pirmie būvdarbi.

FIDIC ietvarlīgums nosaka maksimālo līgumsummu 3,7 miljardi eiro. Konkrētas katra trases posma izmaksas tiks aprēķinātas pēc būvprojektu saņemšanas. Līguma vadību, darbu un izmaksu uzraudzību veiks pasūtītājs un būvinženieris "Italferr" ("Ferrovie dello Stato Italiane Group"). Līguma izpildes uzraudzību veiks Satiksmes ministrija.

Būvdarbus īstenos posmos, sākotnēji pasūtot pirmās kārtas būvdarbus Bauskas novadā pie Iecavas, kur nākotnē atradīsies "Rail Baltica" infrastruktūras apkopes punkts. Darbi sāksies 2024.gada sākumā un ietvers dienvidu daļas reģionālās komandas un nepieciešamo resursu mobilizēšanu, būvprojektu izskatīšanu un sagatavošanos būvdarbiem, būvdarbu atbalsta bāzes izveidi, kā arī dzelzceļa apakšbūves darbus atbilstoši pirmajām piecām būvatļaujām 13 kilometru garumā. Šo darbu īstenošanai nodrošināts finansējums 165 miljonu eiro apmērā.

"Eiropas standarta ātrgaitas dzelzceļa būvdarbu specifika prasa atbilstoša mēroga starptautiskus partnerus, kam ir pieredze, kvalifikācija un saimnieciskās spējas uzņemties šādas saistības, atbildību un riskus. Pieredze rāda, ka Latvijas un ārvalstu uzņēmēji veido spēcīgas partnerības," pauž EDzL valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.

Viņš arī atzīmē, ka apjomīga pamattrases būvdarbu sākšana un pieredzējušu būvuzņēmēju piesaiste ir būtiska, lai uzbūvētu trasi līdz 2030.gadam. Ne mazāk būtiski tas ir turpmākā finansējuma piesaistei, jo, sniedzot pieteikumus, skrupulozi tiek vērtēta gatavība un spēja īstenot plānotos darbus.

Vienlaikus EDzL pārstāvji pauda, ka, ņemot vērā lielo darba apmēru, sagaidāma arī ļoti plašu nacionālo būvnieku iesaiste pamattrases būvdarbos.

"Ņemot vērā jau sāktos darbus atsevišķos "Rail Baltica" dzelzceļa pamattrases posmos Lietuvā, nupat parakstīto pamattrases būvniecības līgumu Latvijā un izsludinātos būvdarbu iepirkumus Igaunijā, plānojam, ka nākamgad tiks uzsākti kopumā vairāk nekā 100 kilometru pamattrases būvdarbi paralēli jau notiekošajai nepieciešamās infrastruktūras izbūvei," norāda Baltijas valstu kopuzņēmuma AS "RB Rail", kas izveidots dzelzceļa projekta "Rail Baltica" īstenošanai, valdes locekle Kitija Gruškevica.

Jau vēstīts, ka valdība otrdien, 19.decembrī, konceptuāli atbalstīja līguma parakstīšanu par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" pamattrases būvdarbiem Latvijā 3,7 miljardu eiro vērtībā, sākotnēji pasūtot pirmās kārtas būvdarbus 165 miljonu eiro vērtībā.

Starptautiskais konkurss par "Rail Baltica" pamattrases būvniecību notika divās kārtās. Pirmajā kārtā dalību "Rail Baltica" pamattrases būvniecībai bija pieteikuši seši kandidāti - uzņēmumu apvienības, kuras veidoja 17 būvniecības jomas uzņēmumi, pārstāvot kopumā astoņas valstis. Savukārt gala finanšu piedāvājums pēc sarunu procedūrām tika saņemts no uzvarējušā pretendenta. "Rail Baltica" ir stratēģiskās nozīmes un duālās izmantošanas infrastruktūra, tāpēc un atbilstoši likumam Valsts drošības dienests izvērtēja visus pretendentus.

Pilnsabiedrība "E.R.B. Rail JV" reģistrēta 2023.gada 12.oktobrī, liecina "Firmas.lv" informācija.

EDzL ir projekta "Rail Baltica" nacionālais ieviesējs Latvijā. EDzl ir valstij pilnībā piederoša kapitālsabiedrība.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2026.gada līdz 2030.gadam.
 

 
Visi komentāri
 
Žaņis 22.decembris 2023 12:10
1 0 Atbildēt

Iepirkumi beidzot uztaisīti.

Lai EU dod naudu.

imzz 22.decembris 2023 17:21
0 0 Atbildēt

Tu nesapriecājies par daudz: "pirmajām piecām būvatļaujām 13 kilometru garumā. Šo darbu īstenošanai nodrošināts finansējums 165 miljonu eiro apmērā."

Un: "Lai apgūtu jau piešķirto EK finansējumu pilnā apjomā, uzsāktie projektēšanas darbi jāpabeidz līdz 2024. gada 31. decembrim; Projektēšanas apjoms ir pieaudzis vairāku faktoru ietekmē. Papildu izmaksas projektēšanas darbiem radījušas novirzes no sākotnēji plānotās dzelzceļa līnijas; “EK konceptuāli atbalsta projektēšanas apjoma palielinājumu un ar to saistīto izmaksu pamatotību, tomēr atkārtoti projektēšanas aktivitātei (?) tā līdzekļus nepiešķir; ( ja sačakarē projektu, tās pašas vietas pārprojektēšanai EK naudu otrreiz nedod )

www.railbaltica.org/lv/valdiba-at...rbiem-latvija/

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jaunais VW Crafter + FOTO

Jaunais VW Crafter pārsteidz ar gaitas kvalitāti un vadīšanas komfortu. Lasīt vairāk

 

Ķīnā uzsāk jaunā Volvo XC70 ražošanu 2

Ķīnā uzsākta uzlādējamā Plug-in hibrīda Volvo XC70 ražošana. Ar trīs elektromotoriem apveltītais SUV pirmizrādi svinēs 27. augustā un uzreiz kļūs pieejams pasūtīšanai. Lasīt vairāk

 

Veiksmīgs starts – elektriskais Mercedes eActros 600 darbībā jau 15 valstīs 5

Mercedes elektriskais kravas auto ar sniedzamību līdz 500 kilometriem, ir veiksmīgi startējis un tiek izmantots nu jau 15 pasaules valstīs, aptverot plašu darbības spektru, kas sākas ar speciālo transportu piena savākšanai un beidzas ar tālsatiksmes pārvadājumiem. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes motoru Koenigsegg pārspēj elektriskā Rimac rekordu (+ VIDEO) 6

Kas ir labāks – automobilis ar degvielas motoru vai elektrisko piedziņu? Koenigsegg saka, ka pirmais un pierāda to darbos. Rekords 0-400-0 km/h disciplīnā atgriezies pie zviedriem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti