Visi komentāri - Uz Vidzemes šosejas no Rīgas robežas līdz Garkalnei uzlabos satiksmes drošību un slēgs divas apgriešanās vietas

Uz Vidzemes šosejas no Rīgas robežas līdz Garkalnei uzlabos satiksmes drošību un slēgs divas apgriešanās vietas 26

 

Foto: LVC

LVC | 1.jūnijs 2024 7:51

Vidzemes šosejas (A2) posmā no Rīgas robežas līdz Garkalnei (12.41.–22.00. km), ietverot ceļa mezglus ar Rīgas apvedceļu (A4), Tallinas šoseju (A1) un autoceļu Garkalne–Alauksts (P3), sākas satiksmes organizācijas izmaiņu būvdarbi. To rezultātā uzlabosies satiksmes drošība vienā no noslogotākajiem valsts galveno ceļu posmiem.

Satiksmes organizācijas izmaiņas:

-       Vidzemes šosejas posmā slēgs divas apgriešanās vietas –  aiz Langstiņiem (16,04 km) un pirms Garkalnes (19,71 km), saglabājot apgriešanās vietu pirms Garkalnes (19.01 km);

-       Rīgas apvedceļa (A4) (Baltezers–Saulkalne) un vietējā valsts autoceļa Pievedceļš uz Langstiņiem (V54) krustojumā tiks aizliegti kreisā pagrieziena manevri;

-       uz autoceļa Garkalne–Alauksts (P3) pārvada rampas pār Vidzemes šoseju pārbūvēs barjeras;

-       uz Vidzemes šosejas no Rīgas līdz ceļu mezglam ar A2/A1, ietverot arī pašu mezglu, uzstādīs apgaismojumu. Apgaismojuma kabeļu izbūves zonās atjaunos segumu.

Visā Vidzemes šosejas posmā arī tiks uzlabota virzienu rādītāju sistēma, virziena rādītājus uzstādot uz L-veida konsolēm un vietām arī metāla kopnēm, kas tiks veidotas pāri Vidzemes šosejas braukšanas joslām.

Vidzemes šosejas ceļa mezgls ar Tallinas šoseju un Rīgas apvedceļu (Baltezers–Saulkalne) (A4) ir klasificēts kā melnais punkts. No 2017. līdz 2023. gadam autoceļa posmā no Rīgas robežas līdz Garkalnei reģistrēti 130 ceļu satiksmes negadījumi (CSNg), no kuriem 37 CSNg ar  cietušajiem. (51 ievainots, 1 smagi ievainots, 1 bojāgājušais).

Kreisie pagriezieni ir viens no bīstamākajiem manevriem satiksmē, īpaši intensīvā, savukārt apgriešanās ir kreisā pagrieziena paveids. Uzlabojot satiksmes drošību valsts autoceļu tīklā, VSIA Latvijas Valsts ceļi mērķtiecīgi slēdz kreisos pagriezienus un apgriešanās iespējas ārpus divlīmeņu satiksmes mezgliem. A2 apgriešanās vietu slēgšana ir saskaņota ar VUGD un NMPD.

Lai uzlabotu satiksmes drošību pēdējo gadu laikā ir likvidēti vairāki kreisie pagriezieni un apriešanās vietas:

·         uz Tallinas šosejas (A1):

o    no Baltezera līdz Pulksteņezeram (0,00.–13,85. km) (2021),

o   ceļa mezglā ar reģionālo autoceļu Duči–Limbaži (P53) un ceļa mezglā ar autoceļu Pievedceļš Zvejniekciema stacijai (V55 ) (2020);

·         uz Rīgas apvedceļa (Salaspils–Babīte) (A5):

o   no Stūnīšiem līdz Mežvidiem (23,40.–33,65. km) (2023),

o   krustojumā ar autoceļu Ķekava–Plakanciems (V6) (Ķekavas apvedceļa būvniecības ietvaros) (2023);

·         uz Jelgavas šosejas (A8) pie Medemciema (1,17. un 12,13. km) (2020);

·         uz Daugavpils šosejas:

o   krustojumā ar Līvzemes ielu (20,85. km) (2022),

o   pie Likteņdārza (102. km)  (2014);

·         uz Rīgas apvedceļa (Baltezers–Saulkalne) (A4) krustojumā ar Rožu ielu (2017);

·         uz Vidzemes šosejas (A2) no Krustiņiem līdz Silciemam (39,44.–46,30.km) (2023)

Kā apgriešanās vietas šajā posmā uz Vidzemes šosejas varēs izmantot divlīmeņus satiksmes mezglu A2/A4 un A2/P3 Garkalnē.

Darbus par līgumsummu 1 867 836, 85 eiro veic SIA Pamatceļš, un tos plānots pabeigt šā gada rudenī. Projekta autors – SIA Vertex projekti. Būvuzraudzību nodrošina SIA Ceļu inženieri.

Foto: LVC

 
Visi komentāri
 
smaidiigais 1.jūnijs 2024 8:00
2 0 Atbildēt

Kad pirms trim vai četrim gadiem remontēja šoseju, tad jau nevarēja, ne? Tagad jāpiemaksā vēl miljons, lai aiztaisītu ciet apgriešanās vietas. Smalki.

Sawron 1.jūnijs 2024 9:27
2 1 Atbildēt

Divas lietas ir neskaidras par šo posmu. Kāda mārrutka pēc tur tagad būs vajadzīgs stac.radars? Bija csdd brēkšana par drošību, jo esot apgriešanās josla izbraucot no Langstiņiem..ko nu? jādemontē? Mantra par gājēju drošību nerullēs, jo tiem ir apakšzemes pāreja, kuru vietējie zina stāstīt, izmanto 2.cilvēki mēnesī. Otra lieta. Kur ir zaļo māvieni, par zaļo kursu? Tagad visi, kam jāapgriežas mauks līdz Garkalnes viaduktam, un atpakaļ! Kur māvieni par papildus piesārņoto gaisu?

0pis 1.jūnijs 2024 9:44
3 4 Atbildēt

Pagaidām ir tikai šoperu māvieni.

Sawron 1.jūnijs 2024 9:49
2 4 Atbildēt

Mauj tie, kam zāle ir pamatbarība..šoferi runā! Par lietu, pārsvarā. Tu pie tādiem neesi pieskaitāms!

0pis 1.jūnijs 2024 10:07
3 3 Atbildēt

Nu jā. Šoferi dzer benžu un perž degmaisījumu. Vai tad īsti vīri ies runāt ar zālēdājiem.

kukainiic 1.jūnijs 2024 14:16
0 0 Atbildēt

visi, kam jāapgriežas, no Langstiņiem izbrauks uz apvedceļu.

boliks 1.jūnijs 2024 14:34
3 0 Atbildēt

Aha un trāpīs korķī, jo lūk Baltezerā arī Latvijas valsts ceļi padarbojušies. Tā mazā gabaliņa nobraukšana karstā vasaras dienā var aizņemt aptuveni 20 min, ja apgriešanās 3 min. Ir tomēr starpība, arī ražojot CO.

anonimikis 1.jūnijs 2024 10:02
1 0 Atbildēt

Stacionāro vajadzētu pārlikt uz Vienības gatves un Tīraines ielas krustojumu.

Šis vēl ok 1.jūnijs 2024 11:54
0 0 Atbildēt

Bet grūti pat iedomāties kāds haoss būs uz jaunā Ulmaņa gatves un Lielirbes krustojumā

Kāpēc tur nevarēja taisīt apli  ?

boliks 1.jūnijs 2024 12:48
7 0 Atbildēt

Diemžēl, šis pasākums tieši aizskar. Protams, ka neviens nav konsultējies nedz ar vietējiem iedzīvotājiem, nedz pašvaldību. Šāda apgriešanās uz šosejas ir bijusi jau gadus 50, bet to aizliedzot nav apskatīta medaļas otra puse. Tātad, lai legāli apgrieztos un aizbrauktu uz Rīgas pusi pa šoseju būs jāmēro ceļš līdz Garkalnei +20km. Lai nogrieztos uz Tallinas šoseju asfaltēts šaurs meža ceļš uz kura nav neviena dzīva asfalta posma un tas sastāv tikai no ielāpiem (ziemā to arī netīra) un apmainīties uz tā vasarā var tikai abiem nobraucot no tā, ziemā praktiski apstājoties. Papildus visiem ir zināms, kas notiek uz Tallinas apvedceļa vasarā virzienā uz Ādažiem, visi dodas uz jūru un šo mazo posmiņu stāv pat stundiņu. Otrs ir Tallinas šoseja, kas krustojas ar Upesciema ceļu, ved uz skolu, lai no tā izbrauktu darba dienā, kad ved skolniekus ir nepieciešams +- 30 min (jo krustojums ir šaurs un nedod iespēju braukt taisni vai nogriezties pa labi, jo tie, kas nogriežas pa kreisi nobloķē krustojumu), ar visu gudro luksoforu, tai pašā laikā veidojot sastrēgumu uz šosejas Kā parasti tas notiek, pie mums problēma tiek risināta ļoti šauri nepadomājot par kompleksu risinājumu un maksimāli apgrūtinot iedzīvotājiem dzīvi. Ja Tallinas šosejā būtu apļveida kustība krustojumos, kā civilizētā pasaulē, tad  šādas problēmas nebūtu.

Papildus tam sniegtā informācija par attiecīgā posma melnajiem punktiem ir maldinoša, jo norāda uz visu ceļa posmu, nevis konkrētajām apgriešanas vietām. Kā arī nav norādīts avāriju raksturojums (Ja nemaldos vienīgais bojāgājušais bija mazliet ierāvis un naksts tumšajā laikā meiģināja šķērsot šoseju). Pēc maniem novērojumiem, visvairāk avāriju ir posmā no Depo līdz Tallinas viaduktam, kur dēl neuzmanības un līdējiem katru nedēļu veidojas auto vilcieniņi. Savukārt ziemas periodā uz Tallinas šosesjas viadukta ir salīdzinoši daudz avāriju dēļ ātruma un ceļa seguma neatbilstības arī pārgalvības.

650 3.jūnijs 2024 1:27
2 1 Atbildēt

Atceramies, kā Lohi savulaik priecājās/Par! Medusciema iedzīvotāju uzmešanu.Tak jau tika brīdināts- pag, tas tikai ssākums.Līdīs ārā uz apvedceļu (vispār bez ieskriešanās joslas) vai dusmīgi mauks tagad pa tiem biezLangstiņiem uz +50? Tak po/uj, ķēksītis ir pievilkts.Dalbaēbiem izmaksāt prēmiju/Par!

Avāriju raksturojums? Taisnīga uzskaite, "patieso" iemeslu godīgs atspoguļojums? Hm...

Krišs 3.jūnijs 2024 9:00
1 3 Atbildēt

Kāpēc diez kādam vajadzētu konsultēt? Tur jau tāpat skaidrs, ka kvieks kā rukši PRET visu, jo 'sev' iemīļoto lietu ko izmantoja jau vairakās paaudzēs, ņem nost...

Tikai latvānijā uz sādas A tipa lielās šosejas, kuru viegli varētu klasificēt par ātrgaitas šoseju ja izdarītu pāris lietiņas, ir kaut kādas neregulārās apgriešanās vietas...

PAMOSTIES! Pirms 50 gadiem uz tā ceļa brauca labi ja 1 auto uz 1km, tagad noslogojums es teiktu, ka palielinājies ir desmitu reižu jo katram pie pakaļas ir auto!

 Diemžel arī par tikpat ir palielinājies tādu autovadītaju skaits, kas māk tik spaidīt pedāļus un griezt stūri, nevis racionāli domāt un nolasīt ceļu situācijas. 😉

Vēl KRITISKI šajā posmā līdz Siguldai vajadzetu Garkalnē novakt to ūber tizlo gājēēju pāreju ar FR slazdu, tikai tāpēc, ka tur ir 'Garkalnes' autobusu pietura un dažiem iedzīvotājiem kuri izkāpj un jātiek pāri uz mājam, tad pārejie tūkstoši kuri parvietojas par šo posmu, cieš ir vai nav tur kāds!

Joptv, uztaisi gājējiem tiltu pār kuru droši pāriet pāri un viss civilizēti!

😅 Tikpat labi uz jūrmalenes varētu piemēram pie Piņķiem tur uzvilkt svītras pāri visām joslām, uzlikt luksoforu un PROTAMS ka FR un būtu tāds pats mākslas-naudas peļņas šedevrs! (lai tie kas brauc no rīgas nav jāriņķo uz jabrauc pilsētas pusē)

imzz 3.jūnijs 2024 12:26
0 0 Atbildēt

Joptv, uztaisi gājējiem tiltu pār kuru droši pāriet pāri un viss civilizēti!

Nevajag aizmirst, ka tagad visas gājējiem paredzētās struktūras jātaisa piemērotas arī "cilvēkiem ar īpašām vajadzībām". Kas visu sadārdzina 2x un prasa vairāk vietas lēzenajām uzbrauktuvēm/nobrauktuvēm. Vai liftiem. Savukārt, parastā pāreja ir piemērota arī īpašajiem. Domāju, ka viens otrs gājēju infrastruktūras objekts minētā iemesla dēļ arī netiek uzbūvēts. Amatpersonas nodomā, kam man tās klapatas vajag.

imzz 3.jūnijs 2024 12:33
0 0 Atbildēt
Krišs 3.jūnijs 2024 16:06
0 0 Atbildēt

Esi kaut ko sadomājies. 

 Projektejot jaunu tiltu par to jau uzreiz padomā un jau pašā tā dizainā ievieš visu! Uztaisi vienkāršu tiltu ar 3 vai 4 līmeņu slīpumu, nevis pakāpieniem un nevajadzēs visādus papildus liftus u.c. gemorojus. 

Nez, piemēram, liekas ka ļoti labs risinājums kas jau stav 10 gadus: maps.app.goo.gl/FYHrG4CFGZPtFtMB8 

Tiem kas negrib iet pa lēzeno un garo ceļu tiem pieskrūvē spiralveida metāla kāpnes abos galos. Nu ja budžets galīgi spiež ta var vienkārsi teikt lai visi iet pa to lēzenumu.

Un tikt varēs VISI un bez sarežģījumiem- gan velo, gan penši ar saviem pilniem ratiem, gan cilveki ar kustību traucējumiem! Daudz mierīgāka, daudz drošāka pāreja!

Bet tu izklausies, kā viens no tiem lēmējiem, kurš no mušas uzpūtīs ziloni, lai 'tāmi' uzpūstu sev par labu un kabatā labs atkotiņš sanāktu. 😅

650- JĀ pirms gadiem 5 vai 6, viena govs ar savu lexus dzipu griezās neskatoties mauca uzreiz pāri uz labo joslu. Po.. ka es esmu turpat (~50m) attalumā, tā kā esmu izbaudījis šo konkrēto apgriešanās joslu burvību metot pa nažiem. 😉

A 3.jūnijs 2024 19:35
0 0 Atbildēt

Uzreiz padomā projektējot jaunu šoseju. Tad ir jātaisa ciet kreisie pagriezieni, autobusa pieturas utt. visas šosejas garumā, t.sk arī tur, no kurienes tie "tūkstoši" brauc, ne tikai pierīgā.

650 3.jūnijs 2024 23:44
0 0 Atbildēt

Bet tu jau vari kaut/ko šādu "izbaudīt" pilnīgi dajebkurā vietā! Ja reiz neuzskrēji virsū tai govij, tātad visdrīzāk ka neesi Lohs.

Vai tad "mums" ir mācīti (regulāri atgādināti?) kādi tie "labā toņa" nerakstītie (aizmirstie) likumi? Nee, priekš kam.Pienākumu nav.Visi un vispirms zin tikai savas "tiesības" (itin jo īpaši tie lohi, govis, kazas, cykas, etc).

Ja redz, ka tur kāds mīņājas "ieskrieties", vajadzētu ieņemt blakus joslu.Pēc apsstākļiem- ta kreizo, ta atkal citreiz tieši labo.Lieki neblatot un nemērīt krānus šādu te ieskrietuvju vai nobrauktuvju tuvumā.

650 3.jūnijs 2024 12:36
1 0 Atbildēt

Kas diez ir tie "pārējie tūkstoši", kas tur pārvietojas uz/no Vidzemes? Varbūt tie ir tie slavenie cēsu Lohi (dalbaēbi) kuri turpat pārdesmit km tālāk uzspļauj visam un visiem? Braukdami pāri nepārtrauktajai, apdzīdami pret kalnu un visādi citādi (acīmredzot, "latvānijas" pisloņiem cienīgi) izpildoties??

Vari aprakstīt kādu gadījumu , kad Tev (vai kādam tev zināmajam Loham) būtu "reāli patraucējis" kāds tas Langstiņu apgrieztuves izmantotājs? 

Kāda šobrīd ir problēma Piņķos iebraukt? Cik kkm lieki viņiem ir jābrauc un aptuveni par/cik tiek degradēti šajā Piuņķuciema esošie īpašumi un/vai mācību/izklaides vietas? Vienīgais ko tur varētu "darīt" - aiztaisīt cieti ciet to izbrauktuvi uz jūrmalass šosseju, kopā ar visu to LN attejas benzīntanku.Jo tā IR reāli bīstama vieta un to tur tā ir "izprojektējuši" reāli LOhi. Hokejhalles un privātskolu apmeklētāju ērtībām reku ir abgriežššanās vieta uz Ļepjājas šossejas.Ar sTopzīmi pašā kritiskākajā vietā ;))

Janka 4.jūnijs 2024 8:03
2 0 Atbildēt

Viss pareizi, Langstiņu lohiem nav jātraucē Cēsu un Siguldas lohiem normāli iebraukt Rīgā. Vispār jau Langstiņu iemītniekiem būtu jāņem pie dziesmas pašvaldība, kura gadiem neko nav darījusi, lai attīstītu iekšējo ceļu tīklu.

650 4.jūnijs 2024 18:00
0 0 Atbildēt

It kā jau pamatdoma būtu pareiza- traucē galvenokārt lohi/lohiem.Vienīgi ka neviens nav uzdrošinājies taisnīgi izskatīt tālākos "variantus".Pa kurieni tie Langstiņ lohi tagad brauks ārā pēc šis fantasstiskās reorgānizācijas.Pareizi- viņi brauks 2km pa to šauro meža ceļu un tad līdīs uz apvedceļa.Stāvēs visi rindā un vēros Salasspils virzienu:

  Kādas 5min pastāvēs,un tad ievilks (dsā) elpu un Mauks laukā, tas būs Droši.Vadošie kretīini viņiem tur ir sarūpējuši treknu ieskriešanās joslu, TAS vairs nevienam netraucēs: 

A 3.jūnijs 2024 19:18
1 0 Atbildēt

Tās "pāris lietiņas" ietver piebraucamo ceļu un divlīmeņu krustojumu izbūvi pie katra zemes gabala/ciema, kas pie tās šosejas atrodas. Ne uz viena normāla ātrgaitas ceļa nav ne autobusu pieturu, ne izbrauktuvju no ciemu ielām un māju pagalmiem.

cxgt 1.jūnijs 2024 18:50
6 0 Atbildēt

Gaumīgs slauciens, būtība pa 1+mio jānoņem ceļazīmes, jāpārkrāso līnijas un jāuzliek barjera.. wow.. un visi tik pamāj ar galvām un samaksā nodoklīšus..

Miljons 1.jūnijs 2024 19:27
0 0 Atbildēt

Tas ir sīkums,  salīdzinot ar miljardu un vairāk. kas tiek tērēts rail Baltic.   Piem. salīdzinājumam  par to naudu varētu nopirkt 100 un vairāk haimarsus.  Vispār kāds spēj iedomāties ko tas nozīmētu LV.  Tā būtu lielāka aizsardzība kā piemēram Izraēlai . Bet tas jau nekas.  EU taču nav naudas aizsardzībai. Bet RB it

Osis 3.jūnijs 2024 11:03
0 1 Atbildēt

Izmaiņas liekas samērā pamatotas, ko nevarētu teikt par darbu tāmi. Nomainīt pāris ceļazīmes, savilkt strīpiņas un uzlikt varbūt pāris desmit metru aizsargbarjeru diez vai maksātu vairāk par 10 000. Nedomāju vai tik principiāli būtu pārbūvēt kaut kādas lielās ceļu norādes. Manuprāt par šādu naudu labāk varētu izbūvēt gājēju tiltu Garkalnē vai Vangažos likvidējot kādu luksoforu uz ātrgaitas ceļa.

0pis 3.jūnijs 2024 12:48
4 0 Atbildēt

Kāds vēl ātrgaitas ceļš? Cilvēki ārzemēs izbrauc pa bāni un iedomājas, ka Latvijas ceļi arī ir tādi pat bāņi un vietējiem uz tiem nav ko darīt, jo ceļu var izmantot tikai tālo gabalu braucēju. Attopaities, Vidzemes šoseja nav ne bānis, ne sacīkšu trase. Kas tad tāds notiks, ja pie apdzīvotām vietām pabrausim lēnāk vai apstāsimies pie luksofora.

650 4.jūnijs 2024 0:07
0 0 Atbildēt

Jā, tieši tā, nu NAV mums nekādu tādu ātr gaitas ceļu! Ļauj tad vismaz nolaist krānu un paskriet 3km tur kur var, nevis sakarināt barankas pie katra staba.Itin jo īpaši podānolaistajā pierīgas infrastruktūrā.Darboņi mēra krānus, bet ir acīmredzami aizmirsuši, ka šajos te apgraizāmajos ciemos tomēr dzīvo cilvēki.Viņiem tur ir iekopti īpašumi.Viņi vēlas dzīvot daudzmaz komfortabli, nevis tagad jāāties riņķī katru dienu pa juceklīgu (vai pat bīstamu!) satiksmi liekus kilometrus.

Ja mēs tagad visi ļaunā priekā piebiedrojamies šiem te krānumērītājiem, demagogiem un/vai savureiz pat atklātā textā izsaimniekotājiem/apguvējiem (kuri ļoti māk sevi pasniegt/lohiem) - tas nozīmē, ka šī tendence drīzumā skars jebkuru no mums.Pilsēta izplešas, cilvēki būvējas- ta johaidī, bet kas īsti ir šo 33 varoņgadu laikā uzbūvēts ceļu jomā? Kādas "mums tiesības" kaut kādu mistisku caurmaucēju (piem to tur cēsu vai tukuma Lohu) ērtībām tagad skaļi degradēt dzīvi pierīgā, ja tur to "dzīvotgribošo" ir krietni vairāk, nekā šo te caurbraucēju?

Vakar strādnieku medusciems,šodien biezie langstiņi- rīt tad liekam dzeloņdrātis vangažos(arī mežā uz "jaunā bāņa"),līgatnē, ieriķos.Kavējas reku satiksme uz Vec Laiceni, nu kas tā pa cūcību.Siguldieši lai mauc pret kalnu, uz (šobrīd rekonstruējamo) viaduktu pie cēsīm.Jā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Dakota Nightfall – koncepts iezīmē ceļu sērijveida modelim (+ FOTO)

Ram Trucks, kas ir daļa no Stellantis Group komerctransporta nodaļas, nesen atklāja savu jauno konceptauto Dakota Nightfall, iezīmējot ceļu vidēja izmēra pikapam, kas paredzēts Dienvidamerikai. Lasīt vairāk

 

Volkswagen elektrisko ID automobiļu jau 1,5 miljoni 4

Volkswagen Emdenas rūpnīcā no konveijera noripojis pusotrmiljonais elektriskās ID saimes eksemplārs, dodot iemeslu kārtējam ierakstam statistikas ailēs un uzņēmuma vadībai - ar lepnumu atskatīties uz paveikto. Lasīt vairāk

 

Jauns zīmols ienāk Latvijas tirgū - MG mājvieta būs Krasta iela Rīgā (+ VIDEO) 2

Iezīmējot nozīmīgu brīdi Latvijas auto tirgū, 14. augustā Rīgas Motormuzejā norisinājās britu auto zīmola MG oficiālā prezentācija, ko rīkoja “AUTOBRAVA Motors”. Lasīt vairāk

 

Krēslus - gaisā! Ko prot jaunais Volkswagen Caddy Fleixible? (+ VIDEO) 11

Baltais Volkswagen Caddy ir un izskatās kā parasts kravas furgons Caddy Cargo. Taču tā nosaukumā pavīd vārds “Flexible”. Slīddurvīs ir logi, tātad tur jābūt arī kaut kādiem sēdekļiem. Taču šeit otrās rindas sēdeklis izgatavots kopā ar starpsienu, un visa konstrukcija ir salokāma uz priekšu un augšu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti