Visi komentāri - Līdz 2027. gada beigām Rīgā plānots ieviest iebraukšanas maksu centrā līdz dzelzceļa lokam

Līdz 2027. gada beigām Rīgā plānots ieviest iebraukšanas maksu centrā līdz dzelzceļa lokam 22

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 10.jūnijs 2025 19:32

Rīgā zemo emisiju zonu plānots ieviest Vecrīgā, Rīgas centrā līdz dzelzceļa lokam, kā arī teritorijā no Centrāltirgus līdz Lāčplēša ielai, kur plānots ierobežot pārvietošanos ar automašīnām, pirmdien ieceres prezentācijā informēja SIA "Ernst & Young Baltic" vecākais konsultants Oskars Leosks.

Zemo emisiju zonas izveidei tiek piedāvāti vairāki scenāriji, kas pamatā piedāvā pēc pāris gadiem plašāk vai šaurāk ieviest iebraukšanas maksu galvaspilsētas centrā.

Pirmdien Rīgas pašvaldības Pilsētas attīstības departaments kopā ar SIA "Ernst & Young Baltic" ekspertiem iepazīstināja ar līdz šim paveikto darbu, lai Rīgā līdz 2027.gada beigām ieviestu zemo emisiju zonu.

Zemo emisiju zona ir teritorija, kurā tiek īstenota satiksmes sistēmas pārkārtošana ar mērķi samazināt vides piesārņojumu un veicināt sabiedrības pārvietošanās paradumu maiņu.

Kā skaidroja Pilsētas attīstības departamenta zemo emisiju zonas projekta vadītājs Andžejs Stepančuks, šādas zonas ieviešana palīdzot pilsētām "samazināt satiksmes radīto piesārņojumu, veicināt veselīgāku dzīvesveidu un padarīt pilsētvidi drošāku, klusāku un pieejamāku visiem".

Leosks piedāvā pašvaldībai izvēlēties starp trīs scenārijiem. Pirmais jeb nulles scenārijs paredz nemainīt neko, kas nozīmēšot straujāka reģistrēto auto skaita palielināšanos, lēnākas izmaiņas autoparka vidējā vecumā, izteiktāku stāvvietu trūkumu, jo īpaši centrā, kā arī lielāku dienu skaitu, kurās pārsniegtas pieļaujamās gaisa kvalitātes robežvērtības.

Otrais jeb bāzes scenārijs paredz 2027.gadā ieviest diferencētu iebraukšanas maksu vieglajiem transportlīdzekļiem, ko darbina ar dīzeļdegvielu, un kravas transportlīdzekļiem, kas ražoti līdz 2007.gadam.

Trešais jeb ambiciozais scenārijs paredz 2027.gadā ieviest diferencētu iebraukšanas maksu vieglajiem transportlīdzekļiem neatkarīgi no degvielas veida un kravas transportlīdzekļiem, kas ražoti līdz 2016.gadam.

Runājot par zemo emisiju zonas uzraudzības risinājumiem, Leosks informēja, ka tiek piedāvāti automātiskie numurzīmju nolasītāji. Automašīnas numurs tiktu nolasīts pie iebraukšanas zonā, ko fiksētu īpaša kamera. Sistēma salīdzinātu numuru ar datubāzi, lai noteiktu transportlīdzekļa izmešu līmeni un to, vai uz šo automašīnu attiecas kādi atvieglojumi vai izņēmumi.

Ja auto atbilstu normām, brauciens būtu bez maksas. Ja auto neatbilstu normām, sistēma pārbaudītu, vai par šo auto ir samaksāta iebraukšanas maksa. Ja būtu samaksāts, tad braucienu var turpināt. Savukārt, ja par auto nebūtu samaksāts, īpašniekam tiktu nosūtīta informācija par pārkāpumu un piemērots sods, taču braucienu vadītājs varētu turpināt.

Plānots, ka zemo emisiju zonas ieviešana Rīgā pilnvērtīgā režīmā notiktu 2028.gada otrajā pusgadā.

Zemo emisiju zonas izveides mērķis ir panākt, lai līdz 2030.gadam Rīgas centrā nevienā dienā netiktu fiksēta gaisa piesārņojuma normu pārsniegšana. Šādas zonas izveidei jāsamazina gaisa piesārņojums, jāsamazina transporta radītais troksnis, jāuzlabo satiksmes drošība, kā arī jāpalielina to iedzīvotāju skaits, kas pārvietojas ar videi draudzīgāku transportu.

 
Visi komentāri
 
koika 10.jūnijs 2025 19:41
2 0 Atbildēt

rīgu deputātiem nevis bomžiem.

0pis 10.jūnijs 2025 20:16
1 0 Atbildēt

Vai smiltis un šķembas kas nav savākti pēc ziemas skaitās piesārņojums vai tomēr nē? Ja kaut kur lohi vālē pāri zālienam, lai ietaupītu laiku un dubļi nonāk uz asfalta, kur tālāk pēc izžūšanas jau vējš tos dzen pa gaisu - piesārņojums vai nē?

Mr_Rums 10.jūnijs 2025 21:41
13 1 Atbildēt

Skaidrs.

Tātad tomēr, Rīgā, ir nolēmuši iznīcināt dzīvību.

HE 11.jūnijs 2025 11:33
9 0 Atbildēt

Rigabāda no 2028. tiek slēgta...

:-) 11.jūnijs 2025 12:01
2 3 Atbildēt

Neibilstu, atbrīvos no "šrotiem, lūžniem"!

Real 11.jūnijs 2025 12:59
15 3 Atbildēt

Centrāltirgus mirs. Ekonomiskā aktivitāte Centrā vēl vairāk samazināsies - turpinās izplesties izmirušu graustu rajons.

0pis 11.jūnijs 2025 14:37
0 4 Atbildēt

Pamato. Tirgū tak pērk tikai to, kas nav nopērkams lielveikalos vai kas tirgū maksā lētāk (piem. piens vai maize +- pa tiešo no ražotāja). Blakus ir tramvaja pieturas, abas stacijas, cilvēki iet un pērk.

ahha 11.jūnijs 2025 16:19
4 0 Atbildēt

un kā piegādās tos labumus? ar tramvaju vai vilcienu😂 kā parasti vēl viens nodoklis- uzdanconiet tūdaliņ un maksājiet.

0pis 11.jūnijs 2025 16:46
0 1 Atbildēt

Kravas auto neviens neaizliedz, pievedīs preces kā līdz šim. Kur tev tā problēma?

nekādu problēmu 11.jūnijs 2025 19:28
4 0 Atbildēt

jau tagad ar kravas auto rīgas centrā nelaiž. man viss ok rīdziniekiem ar stulbeņiem valdībā nepaveicās

0pis 11.jūnijs 2025 20:14
0 0 Atbildēt

Tirgus jau tukšs, vai ne?

core 11.jūnijs 2025 16:24
0 0 Atbildēt

Centrāltirgus jau it kā dz-ceļa ne centra pusē

Rr19 11.jūnijs 2025 16:58
0 0 Atbildēt

No Centrāltirgus līdz Lāčplēša ielai. Ieskaitot tirgu vai nē?

XD 11.jūnijs 2025 18:16
0 2 Atbildēt

Sen jau bija laiks

Krotow 11.jūnijs 2025 21:37
4 1 Atbildēt

Objektīvi raugoties, gaisa kvalitāte Rīgas centrā ir zem katras kritikas. Ļoti labi jūtams, karstajās dienās sastrēguma laikā pastāvot 13. janvāra ielā, Valdemāra ielā centra daļā un ap Brīvības/Stabu ielas krustojumu. Šis ir risinājums. TAČU pirmkārt bija jāatrisina Daugavas ziemeļu šķērsojuma būve ar apvedceļu līdz Juglai/Berģiem lai nav jābrauc megalīkums pa dienvidu pusi, kur arī krustojumu papilnam. Tas uzreiz noņemtu vismaz pusi parastā korķa, ticamāk ka vēl vairāk. Un jābūt kaut kādiem izņēmumiem preču pievedējiem centra veikaliem. Bijušā rūpniecības tirgus teritorijā jāuzbūvē daudzstāvu stāvvieta Centrāltirgus klientiem. Un jārisina auto novietošana centrā dzīvojošajiem nevis ar prastu aizliegšanu bet adekvāti. Tad tas varētu aiziet.

Opis 11.jūnijs 2025 22:06
0 0 Atbildēt

Tad jau slēgt un iebraukšana ar caurlaidēm,citādi smird pēc mahinācijām .!!!

James Bong 12.jūnijs 2025 0:24
2 0 Atbildēt

Tas pirmais tā saucamais nulles variants pilnīgas muļķības sarunātas. Bet nu visādī citādi apsveicams piegājiens uzņēmējdarbības totālai iznīcināšanai galvaspilsētā. Varbūt tomēr beidzot ķerties klāt īstiem Rīgas gaisa piesārņojuma vaniniekiem?!-atlaist no darba un aizliegt uz mūžu ieņemt atbildīgajos amatos visus tos ieredņus kas akceptējuši Rīgā izzāgēt kokus, piebūvēt skvērus, mākslīgi radījuši sastrēgumus, aplami organizējuši satiksmi utml. Vislielākā problēma ir kantoru žurkas.

Izcila ideja 12.jūnijs 2025 8:09
2 1 Atbildēt

"Padarīt pieejamāku visiem" tagad nozīmē "aizliegt iebraukt". Ja tur nevarēs iebraukt, Rīgas centrs kļūs vēl tukšāks kā tagad, pat izmirs. Paliks tikai tūristi, ierēdņi, kā arī  nenosakāma dzimuma un orientācijas personas.

"Veicināt sabiedrības pārvietošanās paradumu maiņu'" izklausās kā aitu ganāmpulka pārdzīšanu uz citu aploku. It kā cilvēks būtu par stulbu, lai pats varētu izlemt kā un kir pārvietoties. Lai gan- pēc kovidterora laikiem, kad daudzi labprātīgi vilka maksas un skrēja potēties, "sabiedrību" saukt par aitu baru jau ir pagodinājums.

Māris 12.jūnijs 2025 12:23
0 0 Atbildēt

Kāpēc nevar soda vietā vienkārši pēcapmaksu ieviest? Kāda starpība kad apmaksā - pirms vai pēc? Sodi ir par pārkāpumiem nevis par pakalpojumu - šajā gadījumā iebraukšanu centrā

0pis 12.jūnijs 2025 12:35
0 0 Atbildēt

Kā tu iekasēsi samaksu no lūžņa, ko brauc līdz tas sabrūk un vēl mazliet, bez TA un OCTA?

Labs_cilvēks 12.jūnijs 2025 13:58
0 0 Atbildēt

Nez kāpēc eiropas lielākajās pilsētās ar daudzmiljonu iedzīvotājiem tādu murgu nav.🤔

0pis 12.jūnijs 2025 14:39
0 0 Atbildēt

Tu ārpus saviem Mazpisāniem kaut kur esi bijis?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

PAPILDINĀTS: Apspriešana beidzās jau 9.jūnijā - CSDD: Agresīvie un bīstamie autovadītāji jāsoda bargăk (+ VIDEO) 64

Agresīvie un bīstamie autovadītāji jāsoda bargāk, tāds ir Ceļu satiksmes drošības direkcijas un atbildīgās ministrijas secinājums, gatavojot jaunu redakciju tā sauktajā “soda punktu” sistēmā. Iecerēts, ka tiem, kuri ātrumu pārkāpj biežāk, būs vieglāk sakrāt šos punktus un pazaudēt autovadītāja tiesības. Kas tieši mainīsies un vai par visu veidu pārkāpumiem punktus dos dāsnāk? Lasīt vairāk

 

Drusciņ dārgāks par "piekto" - “Renault” atklāj modeļa “4” cenas

Jaunais elektriskais “Renault 4” tiks piedāvāts trīs aprīkojuma versijās ar cenu sākot no 29 490 EUR. Lasīt vairāk

 

Ligier JS50: Mikroauto ar dīzelīti un patēriņu 3,0 litri uz 100 km (+ FOTO) 5

Francijas mikroauto ražotājs Ligier laidīs klajā modernizēto JS50, kas būs pieejams ar 499,8 cm3 dīzeļdzinēju. Šāds agregāts sola vien 3,0 litru patēriņu un atbilst Euro 5+ prasībām. Lasīt vairāk

 

Steiga var nogalināt! Redzi sliedes - nopauzē! (+ VIDEO) 3

LDz šogad Valsts policija nosūtījis vairāk nekā 280 iesniegumus par pārkāpumiem uz dzelzceļa pārbrauktuvēm Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti