Visi komentāri - Vēja turbīnu konstrukciju piegāžu dēļ līdz oktobra vidum naktīs var būt palēnināta satiksme no Ventspils ostas līdz Kaigu purvam

Vēja turbīnu konstrukciju piegāžu dēļ līdz oktobra vidum naktīs var būt palēnināta satiksme no Ventspils ostas līdz Kaigu purvam 5

 

Ilustratīvs attēls Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 22.augusts 2025 15:36

Jelgavas novadā vēja turbīnu konstrukciju piegāžu dēļ no svētdienas, 24.augusta, līdz oktobra vidum nakts laikā var būt palēnināta satiksme no Ventspils ostas līdz AS "Latvenergo" piederošajam vēja parkam "Laflora Energy" Kaigu purvā, aģentūru LETA informēja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC).

LVC norāda, ka divu mēnešu laikā tiks veikti regulāri lielgabarīta un smagsvaru kravu pārvadājumi pa autoceļiem Ventspils (Leči)-Liepāja (P111), Liepājas šoseja (A9), Ventspils-Kuldīga-Saldus (P108).

Pārvadājumi paredzēti no plkst.22 līdz 8. Tie notiks policijas pavadībā un konvojā pa diviem līdz trim sastāviem.

Paredzēts, ka pārvadājumi notiks katru otro dienu.

LVC uzsver, ka būtiski satiksmes ierobežojumi nav paredzēti, taču pārvadājumu laikā var būt palēnināta satiksme, kā arī satiksmi atsevišķās vietās īslaicīgi varēs apturēt, lai nodrošinātu manevrus lielgabarīta transportam.

Tiks transportētas kopumā 48 vēja ģeneratora spārnu detaļas, kuru garums ir 99 metri, un 80 vēja ģeneratora sekcijas.

Jau ziņots, ka "Laflora Energy" vēja parkā top 16 "Nordex" vēja turbīnas ar kopējo jaudu 108,8 megavati (MW).

Kūdras ieguves un pārstrādes uzņēmums "Laflora" 2022.gada maijā nodibināja meitassabiedrību "Laflora Energy", lai būvētu sauszemes vēja parku "Laflora" Kaigu kūdras purvā. Savukārt 2024.gada septembrī uzņēmumu "Laflora Energy" nopirka "Latvenergo".

Sagaidāmās vēja parka būvniecības izmaksas plānotas 185 miljonu eiro apmērā.

Pēc parka nodošanas ekspluatācijā ik gadu tiks saražots 350 gigavatstundas (GWh) elektroenerģijas, nodrošinot ar elektrību vairāk nekā 160 000 mājsaimniecību.

Tāpat ziņots, ka "Latvenergo" koncerna apgrozījums pagājušajā gadā kopumā bija 1,704 miljardi eiro, un peļņa - 273,65 miljoni eiro. Māteskompānijas apgrozījums bija 1,057 miljardi eiro, bet peļņa - 265,575 miljoni eiro.

"Latvenergo" nodarbojas ar elektroenerģijas un siltumenerģijas ražošanu un tirdzniecību, kā arī ar dabasgāzes tirdzniecību un elektroenerģijas sadales pakalpojumu nodrošināšanu. "Latvenergo" obligācijas kotē biržas "Nasdaq Riga" parāda vērtspapīru sarakstā.
 

 
Visi komentāri
 
imzz 22.augusts 2025 16:00
4 1 Atbildēt

Aha, elektrība paliks dārgāka. "Kādas ir Elektrum Dinamiskais produkta izmaiņas? Mēneša maksa par tirdzniecības pakalpojumu EUR ar PVN atbilstoši elektroenerģijas mēneša patēriņam. Līdz 30.09.2025; Nav, No 01.10.2025. 2.50/ 2.00/ 1.50/ 1.00 EUR mēn. atkarībā no patēriņa." Protams, ar to, visticamāk, nepietiks un paskrūvēs uz augšu "enerģijas piegādes izmaksas par Mwh/ kWh".

es 22.augusts 2025 17:03
4 1 Atbildēt

Es tikai atgādināšu, ka vēja turbīnas lietderības koeficients ir 4 reizes augstāks kā saules paneļiem.

imzz 22.augusts 2025 22:50
4 1 Atbildēt

Tas nu ir pilnīgi atkarīgs no tā, kā vējš pūš. Ikviens var apskatīties Latvijas vēju karti, un ir skaidri redzams, ka Kaigu purvs nav tā vējainākā vieta, bet noteikti ar mazāku vietējo protestētāju skaitu. Un, jādomā, "ietekmīgas personas" arī tur nedzīvo. Kas , acīmredzot, ir noteicošais. Bet vietas izvēle liecina, ka investoram, t.i. Latvenergo, uz rentabilitāti diezgan uzspļaut, jo naudu vistas neknābj.

ZZZZ 24.augusts 2025 7:26
2 1 Atbildēt

Bet es tikai atgādināšu, ka tiem kam jau ir tās vēja turbīnas, tiek stādinātas mierā nost. Un nemaz nebrīnīšos, ja drīz arī citi mikroģenerētāji paši atteiksies no savu paneļu valstiskā labuma stiprināšanas.

Lohs_galējais 24.augusts 2025 15:32
1 0 Atbildēt

Protams, ka vēja turbīnas tiek plānotas tikai un vienīgi priekštam (tā dēļ), lai regulārie prastiparastie lohi izjustu Atvieglojumu kopā ar piegādājājamās elektro enerģijas izmaksu Samazinājumu.

Tāpat, kā viss līdz šim "ieviestais" un/vai "apgūtais" ir ticis ieviests (apgūts) tikai un vienīgi šīs te augstākminētās (LV sabiedrībā vis visplašāk Pārstāvētās) "iedzīvotājkategorijas" vārdā un uzdevumā. Jā.

Vienīg priekš kam bij jālien tik tālu kkādā Kaigu pļurvā, ka tepat Ķēmeru nacparka teritorijā ir tik daudz neapgūtu vietu.Un kas vispār tās pa sarkanas krāsas trubām, kuŗas tagad gozējas mežā kāreiz gar autoceļu P101 Kuudra-Kalnciems.Kapc tur tā auto ceļa tuvumā tagad ir izrakņāta Nacionālajam parkam piekrītošā Zeme (auglīgā augsne), kopā ar visiem uz tās esošajiem (nacionālajiem) krūmiem. Jā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

1350 km ar vienu bāku - Nissan Qashqai 1.5 e-Power šķērso Lielbritāniju ar vienu degvielas tvertni

Nissan apliecinājis jaunākās paaudzes Qashqai e-Power tehnoloģijas efektivitāti, veicot 1350 kilometru garu pārbraucienu pa Lielbritānijas teritoriju un šajā laikā uzrādot vidējo degvielas patēriņu 3,76 litri uz 100 kilometriem. Lasīt vairāk

 

Pēc jauno sankciju noteikšanas Krievijai pasaules biržās pieaug akciju un naftas cenas 10

Akciju cenas pasaules biržās ceturtdien pieauga, savukārt naftas cenas palielinājās par vairāk nekā 5% pēc tam, kad ASV prezidents Donalds Tramps noteica sankcijas pret divām lielākajām Krievijas naftas kompānijām, mēģinot panākt kara beigas Ukrainā. Lasīt vairāk

 

2831 kilometri ar vienu bāku - Škoda ar dīzeļdzinēju atgādina citiem, kurš ir īstais sniedzamības rekordists 42

Kas gan ir elektroauto un hibrīdu uzstādītie sniedzamības rekordi, ja ar sērijveida dīzeļdzinēju aprīkota Škoda ar vienu degvielas tvertni, nobrauc gandrīz trīs tūkstošus kilometru. Lasīt vairāk

 

Tauta ziņo: krustojums pie Sēlijas ciema ir satiksmei nedrošs (+ VIDEO) 26

Autoceļa Aizkraukle – Jēkabpils krustojumu pie Sēlijas ciema var dēvēt par vienu no melnajiem punktiem ceļu satiksmē. Lai gan šajā posmā ātruma ierobežojums ir 70 kilometri stundā, daudzi autovadītāji to neievēro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti