Visi komentāri - Nedēļas nogalē skaistākie Dzirnavu un Antonijas ielu posmi tiks atvēlēti gājējiem

Nedēļas nogalē skaistākie Dzirnavu un Antonijas ielu posmi tiks atvēlēti gājējiem 7

 

Foto: Publicitātes attēls

16.septembris 2025 13:35

Eiropas mobilitātes nedēļas ietvaros, 20. un 21. septembrī, Rīgā uz divām dienām par gājēju ielu pārtaps Dzirnavu un Antonijas ielu posmi.

Šādas iniciatīvas - īslaicīgi slēgt ielas un veltīt tās gājējiem, notiek daudzviet Eiropā, tā atbalstot vietējos uzņēmējus, kafejnīcas, kā arī padarot pilsētas telpu dzīvu un pieejamu iedzīvotājiem.

Kā norāda Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētāja Marta Kotello: “Eiropas pilsētās šādas iniciatīvas ir kļuvušas par ikgadēju tradīciju, ļaujot ielām uz mirkli kļūt par kopīgu satikšanās un pastaigu vietu. Testējot īslaicīgās gājēju ielas varam mācīties un vērot kā konkrētā iela varētu kļūt par pastāvīgu telpu gājējiem un bagātināt Rīgas pilsētas dzīvi. Turpmāk šādus pasākumus rīkosim biežāk arī apkaimju ielās ārpus Rīgas centra. To darīsim ciešā sadarbībā ar vietējām apkaimju kopienām. Aicinu rīdziniekus un viesus nedēļas nogalē doties nesteidzīgā pastaigā uz Rīgas kluso centru, apskatīt pilsētas unikālo arhitektūru un izbaudīt vietējo uzņēmēju viesmīlību.”

Dzirnavu ielas posms no K. Valdemāra līdz Antonijas ielai un Antonijas ielas posms no Elizabetes līdz Dzirnavu ielai gājējiem tiks atvēlēti no sestdienas, 20. septembra, plkst. 6.00 līdz svētdienas, 21. septembra, plkst. 17.00.

Gājēju ielu izveidošanai vairākos ielu posmos tiks slēgta transportlīdzekļu satiksme un notiks satiksmes organizācijas izmaiņas, ko iedzīvotāji un pilsētas viesi aicināti ņemt vērā un jau laikus ieplānot savu pārvietošanos.

Plānots, ka no 19. septembra plkst. 20.00 līdz 21. septembra plkst. 17.00 tiks aizliegta transportlīdzekļu apstāšanās un stāvēšana, (izņemot transportlīdzekļiem ar speciālām Rīgas pašvaldības izsniegtām caurlaidēm): Dzirnavu ielā, posmā no Krišjāņa Valdemāra ielas līdz Antonijas ielai;  Antonijas ielā, posmā no Dzirnavu ielas līdz Elizabetes ielai; Alberta ielā, posmā no Strēlnieku ielas līdz Antonijas ielai;  Zaļajā ielā, posmā no Dzirnavu ielas līdz Emiļa Melngaiļa ielai; Emiļa Melngaiļa ielas pāra numuru pusē, posmā no Krišjāņa Valdemāra ielas līdz Zaļajai ielai. Invalīdu stāvvieta no Dzirnavu ielas īslaicīgi tiks pārcelta uz Antonijas ielu, pārējos attiecīgajos ielas posmos būs pieejamas kā līdz šim.

Dzirnavu un Antonijas ielā no piektdienas, 19. septembra, plkst. 20.00 tiks slēgtas SIA “Rīgas satiksmes” stāvvietas, savukārt Alberta, Zaļajā un E. Melngaiļa ielā stāvvietu izmantošana pilsētas viesiem tiks ierobežota, nodrošinot šajās ielās pagaidu stāvvietas vietējiem iedzīvotājiem. Automašīnu caurlaides Dzirnavu un Antonijas ielu privāto stāvvietu īpašniekiem būs pieejamas pie māju pārvaldniekiem. Ar caurlaidēm būs atļauts novietot automašīnas uz Alberta, Zaļās un Melngaiļa ielām.

Lai nodrošinātu drošību un kārtību, satiksmi norādītajos posmos regulēs Rīgas pašvaldības policija.

Iniciatīva tiek īstenota Eiropas mobilitātes nedēļas laikā, kas notiek no 16. līdz 22. septembrim, lai veicinātu videi draudzīgu pārvietošanos un pievērst uzmanību ilgtspējīgai mobilitātei un pilsētvidei, kurā cilvēki jūtas droši un brīvi, pārvietoties ar kājām, velosipēdu vai sabiedrisko transportu.

Šā gada Eiropas mobilitātes nedēļas tēma ir “Mobilitāte visiem”, kas uzsver ilgtspējīgu pārvietošanās iespēju ikvienam, neatkarīgi no ienākumiem, dzimuma, spējām vai dzīvesvietas. Pilsētas aktivitātēm Rīgas pašvaldība izvirzījusi saukli – “Ilgtspējīga pārvietošanās – pieejama ikvienam!”, atspoguļojot pilsētas apņēmību virzīties uz zaļāku un iekļaujošāku mobilitāti.  Informācija par Eiropas mobilitātes nedēļas aktivitātēm Rīgā pieejama pašvaldības mājas lapā riga.lv/mobilitate.

 

 
Visi komentāri
 
0pis 16.septembris 2025 15:32
0 0 Atbildēt

Ak jā, 50+100m, nevis visas centra skaistās ielas...nujā, tas jau daudz.

Krotow 16.septembris 2025 22:58
4 0 Atbildēt

Būtu gatavs Ziemeļu šķērsojums, varētu centru klapēt ciet un atstāt kājāmgājējiem. Tagad ir tikai stabiņi kur progresīvajiem uzsēsties.

0pis 17.septembris 2025 10:26
0 0 Atbildēt

Mjā, tunelis būtu laba lieta, bet jārēķina, ka jābūvē arī ceļi līdz tam no abām pusēm. Bet tikmēr samazina autobusu reisu skaitu.

iJuris 17.septembris 2025 20:30
0 1 Atbildēt

Piedodiet atvainojiet, bet kas tieši tur ir skaists? Uz ko tur jāiet skatīties, un kā tieši šis posms uzlabos gājēju plūsmu un ērtību?  JA akcija sauktos sapis satiksmi pilsētā, tad, protams, lieliska vieta kur radīt papildus slodzi. Pašlaik tā ir lieliska vieta, lai izmantojot vienu labo un divus kreisos pagriezienus tiktu uz Elizabetes ielu un tālāk līdz dzelzs ceļa uzbērumam, vai Brīvības ielai. vai jebkur tur pa vidu.

Un nevajag man stāstīt kā skaisti tagad un labāk. Es 20 gadus braucu pa Rīgu gandrīz ikdienā, un ne taxi. Es lieliski jūtu, kā katrs šis uzlabojums dod sīku teorētisku pienesumu kādai atsevišķai personai un milzu neērtības pārējiem.

Tagad atkal kāda izdomāta mobilitāte, kas tikai uz papīra strādā, bet dzīvē rada neērtības vairāk kā vajag.

Patiesībā lielākā daļa pārbūvēto krustojumu ir ar kļūdām, smagām kļūdām un praktiski neesošu situācijas analīzi.

Bet nekas, centrā cilvēki maksās desmitkārtvairāk par visu, un perifēriju neapkalpos vispār, jo kāda jēga 2h braukt visam apkārt, nebūs rentabli.

0pis 17.septembris 2025 21:54
1 0 Atbildēt

Kāpēc cilvēki centrā maksās 10x ? Jo nevarēs brīvdienās sev ierastā veidā izbraukt uz Dzirnavu ielas no Valdemāra ielas? Manuprāt, tu smagi pārspīlē vai apzināti sabiezini krāsas.

iJuris 19.septembris 2025 9:51
0 0 Atbildēt

Šis ir tāds ilgtermiņa projekts, pacelt piegādes un pakalpojumu izmaksas centrā dzīvojošajiem. Pagaidām cenu kāpums iet pēc projekta. Viens un tas pats pakalpojums kļūst izdevīgāks ārpus centra. Nu labi, 10x būtu daudz, bet savi 50-70% tiks sasniegti.

Un ne jau tikai šo ielu dēļ, bet kopējās nostājas un organizācijas dēļ.

0pis 19.septembris 2025 15:13
0 0 Atbildēt

O, interesants projekts. Pastāsti par to vairāk! Kas ir pasūtītājs, kādi mērķi, kādi ieguvumi?

Par cenām ārpus centra - tas tā jau sen. Piem. kad frizieris centrā maksāja 10 latus, nomalē matus grieza par ls2.50 jo centrā - kā jau centrā - telpu noma maksā dārgāk. Tas bija pirms gadiem 20, un arī tagad tāda pat tendence. Un tas tā ir visās pilsētās - jo tuvāk centram, jo dārgāk, un iemesls arī nav nekāds noslēpums - noteiktas nozares centru iekāro vairāk, savukārt citām nomales der labāk - tie paši lielveikali, būvniecības veikali - jo zeme lētāka, var tās var uzbūvēt lielas veikala platības un stāvvietas, pircējiem arī izdevīgāk retos pirkumus veikt par zemākām cenām un stāvvietās vienmēr ir vieta.

Tādēļ centrs ir vairāk izklaides un kultūras vieta, nevis biroja ēku un lielveikalu teritorija. Protams, tu man nepiekritīsi un meklēsi sazvērestību....

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jauna rūpnīca, jauns modelis: BMW gatavojas Neue Klasse iX3 ar "ūsiņu" ražošanai (+ FOTO) 4

Vācijas autobūves uzņēmums BMW jau oktobrī uzsāks Neue Klasse saimes pirmā modeļa iX3 ražošanu, izmantojot jaunuzcelto automobiļu rūpnīcu Debrecenā, Ungārijā. Lasīt vairāk

 

22 nepilnības: ROADPOL akcijas laikā Jēkabpilī jaunieša “BMW” nonāk CSDD inspektoru pārbaudē (+ VIDEO) 2

Jēkabpilī kādam jaunietim brauciens beidzās tehniskās apskates stacijā – Valsts policijas darbinieki reida laikā konstatēja vairākas vizuālas nepilnības "BMW" automašīnā, tostarp lielu uzlīmi uz priekšējā stikla. Transportlīdzeklis tika nodots Ceļu satiksmes drošības direkcijas inspektoriem, kuri atklāja virkni problēmu. Lasīt vairāk

 

Elektriskais Mitsubishi Eclipse Cross jau šogad (+ FOTO) 2

Kompaktais SUV, kas ir tuvs radinieks Renault Scenic un Nissan Ariya, uz konveijera stāsies 2025. gada trešajā ceturksnī. Lasīt vairāk

 

Vai tā būs Fiat lielā atgriešanās? Uzlabojam omu ar jauno Grande Panda (+ VIDEO) 1

Pagājušā gadsimta 80. un 90. gados Fiat Panda bija kantaina un lēta budžeta automašīna ar neticami plašu pielietojumu un neskaitāmām modifikācijām. Pēc gadsimtu mijas Panda tika pie jaunas virsbūves, četrām durvīm un Polijas pieraksta, līdz 2011. gada “feislifts” to repatriēja atpakaļ Fiat dzimtenē. Kāds gan varētu būt šī stāsta turpinājums? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti