Visi komentāri - Par gandrīz 70 miljoniem bez PVN: Vanšu tiltu remontēs "Vanšu tilts"

Par gandrīz 70 miljoniem bez PVN: Vanšu tiltu remontēs "Vanšu tilts" 32

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 2.decembris 2025 13:51

28. novembrī Rīgas pašvaldība pieņēma lēmumu par atklātā konkursa “Vanšu tilta pārbūve, projektēšana un autoruzraudzība” uzvarētāju atzīt Piegādātāju apvienību “Vanšu tilts”.

Atkārtoti izsludinātā konkursa rezultātā, kura pieteikšanās termiņš noslēdzās 16. septembrī, tika saņemti divu pretendentu piedāvājumi. Izvērtējot finanšu piedāvājumus un, atbilstoši iepirkuma nolikumam, pārbaudot pretendentu iesniegto dokumentāciju, Rīgas pašvaldības iepirkuma komisija pieņēma lēmumu par konkursa uzvarētāju atzīt Piegādātāju apvienību “Vanšu tilts”.

Finanšu piedāvājuma cena, par kuru tiks slēgts līgums, ir 69 802 998 eiro bez PVN.

Piegādātāju apvienībā “Vanšu tilts” ietilpst - SIA “Hanza Construction Group”, SIA “Tilts”, SIA “Vektors T, Baltijas mākslīgo būvju projektēšanas birojs”.

Inženierbūvniecības uzņēmums SIA “Tilts”, dibināts 1989. gadā, specializējas tiltu, estakāžu, tuneļu celtniecībā un rekonstrukcijā Latvijā un ārpus tās. SIA “Hanza Construction Group” ir plaša profila būvuzņēmums. SIA “Vektors T” specializējas tiltu, tuneļu, mākslīgo būvju un dzelzsbetona konstrukciju projektēšanā. Uzņēmuma pieredzē ir vairāki nozīmīgi projekti, tostarp satiksmes pārvads no Tvaika ielas uz Kundziņsalu, Austrumu maģistrāle, tunelis zem dzelzceļa Ģertrūdes ielas un Daugavpils ielas savienošanai, kā arī citi nozīmīgi tilti un transporta mezgli.

Atgādinām, ka 2024.gadā izsludinātais iepirkums tika pārtraukts, jo piedāvājumu iesniedza tikai viens pretendents, kura iesniegtais finanšu piedāvājums pārsniedza pasūtītāja finanšu iespējas. Ņemot vērā iepirkuma rezultātus, tika pārskatītas un precizētas atklātā konkursa nolikuma prasības, lai veicinātu plašāku pretendentu interesi un nodrošinātu lielāku konkurenci.

“Vanšu tiltam šogad esam panākuši būtisku progresu. Pēc vairākām sarunām ar Finanšu ministriju ir nodrošināts nepieciešamais finansējums, kas ļauj droši virzīties uz priekšu un plānot būvdarbus 2027. gadā. Ir noslēdzies arī jaunais iepirkums, kura rezultāts pašvaldībai ir finansiāli izdevīgāks nekā iepriekš, kas tikai apstiprina, ka esam izvēlējušies pareizu pieeju projekta sagatavošanā. Tagad vissvarīgākais ir laikus un kvalitatīvi paveikt darbus, jo Vanšu tilts ik dienu savieno ne tikai Rīgas apkaimes, bet arī dažādus Latvijas reģionus. Šis projekts ir nozīmīgs valsts mērogā, un mēs uz to attiecamies ar pilnu atbildību,” uzsver Rīgas domes priekšsēdētājs Viesturs Kleinbergs.

Vanšu tilta pārbūve tiks īstenota, piemērojot “projektē un būvē” metodi, kas paredz, ka viens uzņēmējs veic gan būvprojekta izstrādi, gan būvdarbu izpildi, nodrošinot vienotu pieeju, darbu saskaņotību un atbildību visā līguma izpildes laikā.

Līguma izpildes kopējais termiņš noteikts līdz 36 mēnešiem, no kuriem periods līdz 12 mēnešiem paredzēts projektēšanai, bet līdz 24 mēnešiem – būvdarbiem.

Vanšu tilta kopējais garums ir 593,60 metri, galvenā pilona augstums sasniedz 108,7 metrus.

Projekts paredz atjaunot asfalta segumu brauktuvei, izbūvēt dalītu gājēju zonu un veloinfrastruktūru, kas nodrošinās drošu un ērtu tilta šķērsošanu visiem satiksmes dalībniekiem. Gājēju ietvju platums ir paredzēts vienā tilta pusē 1,7 metri, otrā – 1,9 metri. Tilta margas tiks atjaunotas iepriekšējā augstumā – 1,3 metri.

Veloceļa platums abās tilta pusēs būs 2,5 metri, kurš no gājēju ietvēm tiks nodalīts ar paaugstinājumu.

Plānotā tilta paplašināšana tiks īstenota, izmantojot inovatīvu UHPC (Ultra High Performance Concrete) betona tehnoloģiju gājēju ietvei un veloceļam. Šī tehnoloģija ļaus paplašināt konstrukciju būtiski nepalielinot tilta pašsvaru, vienlaikus uzlabojot tā stabilitāti un paildzinot ilgmūžību.

Projektā paredzēta vanšu nomaiņa - to kopējais svars būs 385,50 tonnu apmērā, kā arī jaunu aizsargapvalku uzstādīšana esošajām un jaunajām vantīm 3084 metru garumā, tādējādi nodrošinot ilgtermiņa izturību un  aizsardzību pret apkārtējās vides ietekmi.

Tilta pārbūves rezultātā būtiski tiks uzlabots Citadeles un Krišjāņa Valdemāra ielas krustojums ar regulējamām gājēju pārejām.

Līgums ar atklātā konkursa uzvarētāju tiks slēgts pēc konkursa rezultātu apstrīdēšanas termiņa beigām.

 
Visi komentāri
 
srt 2.decembris 2025 14:30
5 0 Atbildēt

Principā malači, es arī remontēju bez PVN!

0pis 2.decembris 2025 15:19
1 2 Atbildēt

Vanšu tiltu remontēs "Vanšu tilts" - tilts salabos sevi pats? Bet kur to naudu liks, aizbāzīs ar to spraugas bettona konstrukcijās?

0pis 2.decembris 2025 15:21
0 3 Atbildēt

Vanšu tilts ik dienu savieno ne tikai Rīgas apkaimes, bet arī dažādus Latvijas reģionus - reģionu braucējiem pēc idejas būtu jāsavienas izmantojot Salu un Dienvidu tiltus. Naher jālien pa to Balalaiku?

Freijers 3.decembris 2025 10:00
1 0 Atbildēt

Pseido dienvidu škērsojums (kas dēļ D tilta 4 kārtas, idiotiski sašaurinātās Lāčplēša ielas, u.c. pudeļu kakliem nemaz nefunkcionē pilnīgi) neatsver satisksmi Rīgas Ziemeļu daļā, ko nodrošina tikai Vanšu tilts, jo Z škērosjuma ta nav...

0pis 3.decembris 2025 12:21
0 0 Atbildēt

Kā tu piedāvā paplašināt Lāčplēšu u.c. ielas Rīgas centrā? Atpirkt ēkas, zemi...? Kurš par to maksās? Domāju, visi gribētu 4 joslu ielas bez krustojumiem pāri Rīgai, ar uzbrauktuvēm un nobrauktuvēm. Bet.

Original Nja 5.decembris 2025 9:37
0 0 Atbildēt

Lāčplēša ielu pēc Satekles ielas krustojuma varēja mierīgi paplašināt, taču ar pēdējiem remontiem to sašaurināja vēl vairāk, lai uztaisītu kārtējo nevienam nevajadzīgo velojoslu. Dienvidu tilta haosu Lubānas ielā varētu mierīgi atrisināt ar adekvātu luksoforu regulējumu, Dreiliņu apļa haosu varētu atrisināt pārbūvējot Juglas ielu 2+2 visā garumā, kur arī vieta to atļauj. Lielākā daļa lielo Rīgas centra ielu ir elementāri paplašināmas nozogot varbūt kādus 30-50cm no milzu trotuāriem abās pusēs, pa kuriem ejošo cilvēku skaits tāpat ir smieklīgs. Vienīgais reālais pudeles kakls, kur bez milzu ieguldījumiem nav darāms nekas, ir tikai VEF/Gaisa tilts. Īsumā - puse no Rīgas korķiem rodas tikai neadekvātu luksoforu regulējumu un idiotiskas pilsētplānošanas dēļ. Ā, un, protams, stabiņi, velojoslas un citi "drošības" brīnumi, kas to vien dara, kā veido jaunus korķus, kurus pēcāk zaļajiem velonacistiem mēģināt "samazināt" ar papildus satiksmes čakarēšanu.

0pis 2.decembris 2025 15:25
0 2 Atbildēt

Gājēju ietvju platums ir paredzēts vienā tilta pusē 1,7 metri, otrā – 1,9 metri. Tilta margas tiks atjaunotas iepriekšējā augstumā – 1,3 metri.

-------------------------------

Nē nu kas tā par sistēmu ka vienā pusē šaurāka ietve? Aprēķināts ka nop Vecrīgas uz Ķīpeni iet jau pierijušies un tuklāki gājēji, nekā uz centru?

Veloceļa platums abās tilta pusēs būs 2,5 metri, kurš no gājēju ietvēm tiks nodalīts ar paaugstinājumu.

-------------------------

Tur tak arī būs Dieva zīmes, kāds jobņīsies ar visu velkamo kofferi no tā paaugstinājuma, kāds tajā paaugstinājumā ietesīs. Labāk jau tomēr ar velo pa brauktuvi, tomēr drošāka braukšana nekā pamīšus ar pešikiem 😊

0pis 2.decembris 2025 15:27
1 4 Atbildēt

Projektā paredzēta vanšu nomaiņa - vecās vantis varētu izmantot lai centram apkārt uzbūvētu aploku, un ieeja caur vieniem vārtiem un izeja pa otriem. Lai nebūtu tā šīberēšana šurpu turpu, bez ziņas un jēgas.

srt 2.decembris 2025 15:29
6 2 Atbildēt

Vanšu tiltu vispār varēja ielikt Mobilly aplikācijā par 1EUR par katru šķērošanas reizi. Gan naudu remontam savāktu, gan korķus mazinātu.

0pis 2.decembris 2025 15:46
3 3 Atbildēt

Nafig barot kaut kādus mobilly jefiņus? Kameras abos galos, tās nolasa nummurus un ejot TA arī nomaksā tik, cik ir saskaitīts. 

mans.csdd.lv var apskatīties cik konkrētam auto ir uzkrāts par tiltu šķērsošanu, cik par ātrumu pārkāpumiem, cik par velosipēdista pārāk tuvu apdzīšanu, utt.

Krotow 2.decembris 2025 16:41
1 0 Atbildēt

Nuja, ko tikai nedarīsi lai pareizi ceļus neizbūvētu.

Kanibaals 2.decembris 2025 16:02
0 0 Atbildēt

Nu Dienvidu tiltu arī drīkstēja būvēt vien Dienvidu tilts. Korupcija acīmredzama.

0pis 2.decembris 2025 16:07
0 1 Atbildēt

Kā tilta pašsvars atšķiras no tilta pašmasas?

Laaciz 2.decembris 2025 16:12
1 1 Atbildēt

"Tilta pārbūves rezultātā būtiski tiks uzlabots Citadeles un Krišjāņa Valdemāra ielas krustojums ar regulējamām gājēju pārejām."

Priekš kam? Tur tak ir regulējama pāreja ar Muitas ielu pārdesmit metru nostāk.

0pis 2.decembris 2025 16:31
2 1 Atbildēt

Tāpēc, ka tagad auto ir jālaiž visi gājēji kas iet gar Valdemāra ielu, bet kad būs regulējama pāreja, būs zaļais gājējiem un zaļais auto, auto nebūs jāpalaiž gājēji tieši tad kad ir spraugu plūsmā un varētu izbraukt uz Valdemāra.

srt 2.decembris 2025 17:38
0 0 Atbildēt

Tur tāpat tie korķi tik lieli, ka pilnīgi nekādas starpības viena tur vai 3 gājēju pārejas. Vismaz gājējiem nebūs korķu.

Dondorots 2.decembris 2025 20:11
5 0 Atbildēt

Dīvaini gan, ka uzskaitīja gājēju ietvju platumu, velojoslu platumu, tik nejauši aizmirsuši pieminēt auto joslu (varbūt tikai joslas) platumu. Kautrējas ?

0pis 2.decembris 2025 20:40
0 1 Atbildēt

Pa vienai katrā virzienā, tur nav ko skaitīt.

0pis 2.decembris 2025 20:42
0 1 Atbildēt

Platums - ne mazāk kā nosaka valsts standarts. Ja brauc ar oficiāli importētu auto, bez pārbūves, tad platuma pietiks. Garuma - atkarīgs no diennakts laika, gan jau sastrēgumi nekur neizzudīs.

Freijers 3.decembris 2025 11:16
2 1 Atbildēt

Protams protams, vēl pilsēta cilvēkiem(bez auto) murgainās pārdales vizualizācijas, kā visi iegūs uz štopperu rēķina, kurā sēdēs visi vadītāji, kas nebūs kur citur aizdzīti (problēmu taču vajag ignorēt)....

0pis 3.decembris 2025 12:13
1 1 Atbildēt

Gājēji un velosipēdisti neko nav parādā automobiilistiem.

Sergejs 3.decembris 2025 15:17
2 2 Atbildēt

Ir gan - ceļus. Velopedasti ceļus izmanto, bet ceļa nodevu nemaksā, kā arī akcīzi par degvielu.

0pis 3.decembris 2025 16:29
1 0 Atbildēt

Tu joko. Ceļus būvē un uztur par valsts budžeta naudu. Automobilista nauda ir tie divpadsmit eiro, ar kuriem kabatā tas brauc medīt degvielas atlaidi.

Cik vietas uz ceļa aizņem gājējs un cik - auto? Cik lielu piesārņojumu rada gājējs un auto? Saņemies, atmet emocijas un parēķini - viss kļūs saprotams.

Original Nja 5.decembris 2025 9:46
0 1 Atbildēt

Nu, nu. Katrs auto katru gadu ekspluatācijas nodoklī samaksā vidēji pārsimt eiro, nemaz nerunājot par PVN un akcīzi no patērētās degvielas, PVN un UIN no servisiem, veikaliem, stāvvietām utt. Tie gada laikā ir vairāki tūkstoši, ko budžetā ienes KATRS auto. Savukārt, gājējs un velonacists tikmēr pienes tikai pienu - tīri cik samaksā PVN par pārtiku un savu ikrīta sojas latti, varbūt nopērkot kādu fiksīša riepu riezi pāris gados, nekādas nodevas, nekādi citi mega nodokļi. Ņemam kalkulatoru un elementāri sarēķinām, kurš tad reāli ienes naudu budžetā, un kurš tikai čīkst.

Toties prasības ielu uzturēšanai no velonacistiem ir krietni augstākas, kā autovadītājiem - vajag joslas, vajag stabiņus, vajag aizliegt auto iebraukt centrā, utt. Iedomājies, kas par haju tiktu pacelts, ja autovadītāji sāktu pieprasīt novākt velojoslas, lai izveidotu jaunu auto joslu? Vai pieprasīt velonacistiem iegādāties OCTA, vai maksāt velojoslu lietošanas nodevas?

Īsumā - autovadītāji galu galā ir vairākums, un velonacisti - minoritāte, kurai pēc būtības, nevajadzētu būt nekādai teikšanai, kā un kas būtu jādara vairākumam.

0pis 5.decembris 2025 21:44
0 0 Atbildēt

Manuprāt, tu neizproti kas ir OCTA un kam tā tiek tērēta. Ne jau ceļus būvē par OCTA naudu. Viss pārējais ir emocijas un kaķa lāsti, bet kā zināms, tie debesīs nekāpj.

Jānis 3.decembris 2025 17:11
0 1 Atbildēt

Manifistēju par izmešu kontroli iebraucot Rīgā, lai vecie dīzeļi, benzīna monstri netiek Rīgas centrā iebraukt. Lai būtu uzlīmes kā Vācijas pilsētās centrā iebraucot. Ir apvedceļs, lai izmanto to, vai atstāj stāvvietās un uz Rīgas centru ar sabiedrisko transportu. Nav ko mūs indēt ar izmešiem!

smaka 3.decembris 2025 19:28
2 0 Atbildēt

Kāds apvadceļš? Tu esi braucis pa kādu Eiropas pilsētas apvadceļu? Rīga nav nekāda megapole, bet pufaikciems - lai sakārto apvadceļu līdz Eiropas līmenim un tad lai slēdz to superCENTRU satiksmei.

4r 4.decembris 2025 16:36
0 0 Atbildēt

Tāds apvedceļš,  kāds tas ir šobrīd,  ir augstākā līmeņa kaitniecība.  Vienīgais, ko esam tur 30 gadu laikā "uzlabojuši", ir uzlikti vidējā ātruma radari.  Smieklīgi. Tur jau, Pat ne sastrēguma stundās, plūsma ir tāda, ka vidējais ātrums tāpat bieži ir 70 un mazāk km/h,  atļauto 90kmh vietā. Vnk sviests!

Jūrmalnieks 5.decembris 2025 10:46
1 0 Atbildēt

Ne nu šo augstas lietojamības tiltu kas būvets pag. gadismtā un atklāts 1981 gadā skaidrs, ka pēdejais laiks 'atjaunot' nav jau ta ka 10 masīnas pa dienu viņu izmanto, ka varētu vel tikpat stāvēt...

Vnk smieklīgs atkal ir ''konkursu'' fakts ka 😂 iepriekšējo pa 98Milj apstādināja/noraidīja. Bet te pēkšņi PAR 40% mazākā summā tagad taisīsot un ir dota zaļā gaisma.

 Interesanti vai strādās indieši un pakistāniesi 12h dienā pa minialo algu un kur iepirks šos vajadzīgos materiālus faktiski 2x lētāk?!??

 Ja tik krasi var nomest cenu no tāmes 👍 Vecu vecais lētākā iepirkuma stasts - Ka parasti darbus iesāks, tilts būs pa pusei izjaukts tīri lai pilseta/pašvaldība/valsts būtu strupceļā un nakamgad ap šo laiku raudās pilnas ausis, ka vajagot papildus 20/30milj. lai pabeigtu jo redz pēksņi ''sadārdzinajās'' pēdejā gada ekonomikā gan materiālu cenas, gan algu izmaksas, ko viņi(no marsa nokritušie) totāli negaidīja un itkā nevarēja to paredzet.

 😂😂😂 Un tā jau arī tiek privāti apgūta un bezjēdzīgi tēreta tā 'valsts' nauda. Kur iegūst tikai ļoti šaurs personu loks, pārējos atstājot bešā.

 Jo tikmēr tur kur patiesi vajag- nauda budžetā vairs nav, viss ko saka gaidiet nākamo gadu!

Ābols 5.decembris 2025 11:31
2 1 Atbildēt

Velosipēdiem 'OCTA' gluži kā tiem stavdražņiekiem, būtu ĻOTI ATBALSTĀMI! 👍

Cik veloidiotu nav redzēts, kaut kur ieskrien vai apskādē un mīzējtaktika - pilnā sparā min talāk, nevis atbild par savu izraisīto kļūdu.

Protams te jautājums par obligātajām ''nr. zīmēm'' utml, BET velo reģistrācija CSDD sistēmā, kur tev izsniedz šo nr. uzlīmi kas uz rāmja jālīmē, jau pastāv vairak kā 10 gadus.

 Tad vienkārsi parslēdz no brīvprātības uz obligāto prasību reģistrēt jebkuru ar pedaļiem minamo velosipēdu un vismaz velosipēdi tad būs 'atbildīgi' pat ja mīzejtaktiku pielieto, par to jau samaksā savus tur 20-50€(kā stāvdrāžiem) gadā. Atkarīgs vai ir esi ko izraisījis vai nē.

Vienīgi iekļaut cilvēcisku faktoru, ka 'bērna' velosipēdam nebūtu jamaksā šī octa cena, atbildīgajai personai būtu ik gadu jāveic atzīme- Ka persona kas lieto šo velosipēdu ir tāds un tāds(ar pers. kodu) bērns un teiksim līdz 12gv. būtu šis ''atvieglojums'' bērna velosipēdam.

 Jo no 10gv 'bērns' var iegūt velo apliecību un pašam būtu jāzin noteikumi, pat ja vecāki neiemāca, tādejādi jabūt atbildīgam satiksmē ar šo transportlīdzekli- velosipēdu.

 BET protams, ka sistēmā butu jānorāda atbildīgā pilngadīgā persona, kuru sauktu pie atbildības ja šajā laikā, sīkais ar šo velo izraisa negadījumu.

Ābols 5.decembris 2025 11:31
2 1 Atbildēt

Kurs kontrolēs jūs jautasiet? - Sistēma pati automatiski! Pie konkrētām personām ar konkrētiem pers. kodiem velo ir piesasitīti un sūta vnk atgādinājumus.

Un protams uz ielas patruļas var gluži kā šobrīd stāvdrāžus apstādināt, pieprasīt uzrādīt šo uzlīmi- sistēmā iesit un ja nav maksats, tad sodiņš.

'Atgādinājums' mēnesi pirms un nedeļu pirms un konkretajā dienā, būtu bezmaksas.

 Katrs nakamais - reizi 3 mēnešos vai uz e-pastu vai dekl. kā nu kurs to izvēlējies reģistrējot UN e-csdd sistemā, teiksim 2.50€ + pvn(1.50€ octa fondā, 1€ administr. izmaksas), ja met mīksto u.t.t. tas viss papildus sasummejas klāt un pie nākamās octa maksāšanas vai velo pārreģistrācijas(gluži kā ar auto)

 Iepr. īpasneikam jāsamaksā visus savus soda pienākumus, lai varētu sakārtot dokumentus.

Tas arī sekmētu cīņu, pret šo ļoti lielo pelēko zonu- velo zādzībām. Un 'autovadītaji' nebūtu vairs nostādīti muļķa lomā ka viņiem tik aug un aug šī octa cena, kaut nav iesasistījies nevienā csng.

0pis 5.decembris 2025 21:42
0 0 Atbildēt

Kad sapņo, neturi muti vaļā - kaut kas var ielidot 😊 Policija nevar izķert alkošoferus, un tagad kāds ies krāmēties ar tiem 350 velosipēdistiem, kas brauc 3.5 mēnešus gadā ja visu gadu var tvarstīt dulburus pie auto stūres, kas nepamanīja zīmi, nesaprata tās nozīmi vai domāja, ka tā darbojas tikai svētdienās vai nepārliecinājās par braukšanas apstākļiem.

Tiekamies uz Vantenieka vēl pirms rekonstrukcijas, es tev pamīšu garām sastrēgumā un starp joslām būšu prom pirms tu nobrauksi no tilta.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Var aizdegties - vairāki simti Volkswagen ID.4 jānogādā uz servisu remontam 10

311 Volkswagen ID.4 elektroautomobiļi tiek atsaukti remontam, lai novērstu paaugstinātas aizdegšanās risku. Lasīt vairāk

 

Vācijā pieaug elektroautomobiļu skaits 23

Šobrīd Vācijā reģistrēti gandrīz 2 miljoni elektroautomobiļu un to skaits turpina pieaugt. Lasīt vairāk

 

100 000 Peugeot 3008 un 5008 konstatēts bīstams stūres iekārtas defekts 1

Peugeot paziņojis par vienu no lielākajiem pēdējo gadu atsaukumiem. Tas skar gandrīz 100 tūkstošus 3008 un 5008 saimes automobiļu, kuriem būs jānovērš bīstams stūres iekārtas defekts. Lasīt vairāk

 

Atvainojiet, es kļūdījos! Latvijas prezidenta konvojs stājas pie sarkanās gaismas un gaida 3.DAĻA (+ VIDEO) 6

Atvainojiet, es kļūdījos! Latvijas prezidenta konvojs apstājas pie sarkanās gaismas un gaida 3.DAĻA - Turpinājums, tāpēc noskaties arī 1. un 2. daļu, lai saprastu pilnu situāciju! Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti