Visi komentāri - Koalīcija konceptuāli vienojas Latvijā būvēt sašķidrinātās gāzes termināli

Koalīcija konceptuāli vienojas Latvijā būvēt sašķidrinātās gāzes termināli 30

 

Foto: Pexels.com

Nozare.lv | 11.aprīlis 2022 20:39

Valdību veidojošās partijas konceptuāli vienojušās Latvijā būvēt sašķidrinātās gāzes (LNG) termināli, pirmdien preses konferencē pēc valdību veidojošo partiju sadarbības sanāksmes sacīja Ministru prezidents Krišjānis Kariņš (JV).

Premjers norādīja, ka Ekonomikas ministrijai (EM) uzdots strādāt ar potenciālajiem investoriem, lai izvērtētu, kur un kas būvēs šo termināli. Kariņš norādīja, ka šis ir vidēja termiņa projekts. 

Savukārt īstermiņā EM turpinās sarunas ar Igauniju un Somiju, lai jau šā gada nogalē varētu nodrošināt dabasgāzes piegādes no topošā Paldisku LNG termināļa Igaunijā, kas varētu tikt uzbūvēts jau šogad.

Tāpat tiks turpinātas sašķidrinātās gāzes piegādes no Klaipēdas LNG termināļa, piebilda Kariņš. 

Ekonomikas ministrs Jānis Vitenbergs (NA) sacīja, ka sarunas ar privātajiem investoriem jau notiek un šie uzņēmēji ir informējuši, ka Latvijas LNG terminālis varētu sākt darbu 2023.-2024.gadā. 

Vitenbergs uzsvēra, ka sarunās ar investoriem EM pieturās pie pozīcijas, ka projektam jātiek īstenotam uz pilnībā komerciāliem pamatiem un valsts iesaistei tajā jābūt pēc iespējas mazākai. 

Ekonomikas ministrs apliecināja, ka par potenciālajām LNG termināļa būvniecības vietām varētu tikt izvēlēta Skulte vai Rīga un šīs lokācijas par piemērotākajām atzinuši arī tie investori, kas iepriekš šādās sarunās nav piedalījušies. 

Vienlaikus Vitenbergs atzina, ka komersanti vēlētos zināmas garantijas no valsts puses, piemēram, noteiktu garantētu iepirktās LNG apmēru, vai arī noteiktu slieksni, līdz kuram valsts palīdzētu segt termināļa operacionālās izmaksas. 

Tāpat komersanti vēlētos garantijas, ka Latvija pērk LNG, nevis kādā brīdī atgriežas pie Krievijas dabasgāzes pirkšanas.

Vitenbergs uzsvēra, ka topošie grozījumi Enerģētikas likumā, kas paredz aizliegt Krievijas dabasgāzes iegādi, sniegtu šādas garantijas. 

 
Visi komentāri
 
67 11.aprīlis 2022 21:41
1 9 Atbildēt

Tikai lai pamēģina Skultē iedomāties, kretīni!!!!

to 67 12.aprīlis 2022 7:41
8 0 Atbildēt

Kur ir problēma Skultē? Tas, ka no krasta varēs redzēt LNG kuģi stāvam uz enkura un nelielu pontonu?

Rīgā ir LPG termināls. Kaut kā neviens diži nesatraucas, lai gan bīstamība ir daudzkārt augstāka nekā LNG.

Pļurkt 12.aprīlis 2022 7:23
0 0 Atbildēt

Kur tie mūjābeļi bija dažus gadus atpakaļ?? Laikam otkatu pārāk mazu piesolīja, ka piegrieza termināla celtniecību Latvijā.

Tagad par izlietot gāzi no Klaipēdas termināla ir jāmaksā par transportēšanu pa Lietuvas gāzesvadiem!

WALA 12.aprīlis 2022 8:01
2 6 Atbildēt

Nelārspīlē, Skultes termināla vienīgā priekšrocība ir attālumā no Inčukalna gāzes krātuves, viss cits šī štrunta kontekstā ir tikai vienas vienīgas problēmas, un pie aizsalstoša R jūras līča, kas var pat līdz 100 dienām gadā būt nekuģojams un pusotra ledlauža Rīgas ostā ...

Vienkārši viena biznesmeņa lobijs un nākotnes bizness ... V-pils vai Liepāja ka ostas ir krietni pārākas jebkāda veida kravām ... bet tur jau atkal "politika traucē" ....

Ventiš 12.aprīlis 2022 8:44
10 0 Atbildēt

Kas tie par ventspilnieku murgiem par aizsalstošu līci.

LV gadījumā viss bizness ar gāzes atvešanu notiktu vasarā, kad LNG ir lēta cena, un uzreiz tiktu noglabāts inčukalnā. Notiktu tikai regazifikācja.

LT gadījumā ir vajadzīgs teminālis, jo viņiem nav tādas pazemes krātuves kā LV. Tāpēc viņiem piegades notika cauru gadu.

Bet tagad Arī viņiem pēc Baltijas gāzes tirgus atklāšanas ir iespēja uzreiz visu pumpēt uz Inčukalnu, nevis glabāt termināli.

Tā kā beidzie dzīt lemberga murgus par sasalstošo līci.

P.S. Uz ventspili nav gāzes trubas.

Pļurkt 12.aprīlis 2022 8:51
1 2 Atbildēt

Uz Liepāju ir gāzes truba!

Leišiem izmantot Latvijas cauruļvadus un Inčukalnu maksā naudu!

Tieši tā pat Latvijai izmantot leišu termināli un leišu gāzesvadus maksā naudu.... Papildus naudu!

WALA 12.aprīlis 2022 9:47
1 5 Atbildēt

Paņem un palasi jūrniecības "bībeli", tā ir publiski pieejama, tad nebūs jāstāsta par maniem murgiem.

Vai no citas puses, vari atrast ziņas par kuģiem pēdējās 2 desmitgadēs, kas nav varējuši Rígu sasniegt, jo ledlauzis ilgu laiku vispār tikai 1 pa visu LV bija ..., tagad 2 ...

Nja 12.aprīlis 2022 13:22
2 0 Atbildēt

Nu kāpēc vispār tas LNG būtu ziemā jāved uz LV? Mums ir viena gāzes krātuve, otru, kas būtu lielāka par Inčukalnu ar var izbūvēt, un vajadzētu apsvērt. Kaimiņiem būtu kur iepildīt, par naudu protams. Līdz ar to, nafig vest ziemā LNG ja var vasarā sapildīt priekš ziemas? Malku arī gadā tad kad jau jākurina?

WALA 12.aprīlis 2022 14:17
0 2 Atbildēt

Bet patiesā atbilde uz "iespēju vasarā pievest" slēpjas iespējā sašķidrināto gāzi atkal pārvērst gāzē, Skultes ostas kontekstā es redzu tikai to ka ir daudz reklāmas, un te jau Bradypus diskutējām, vienīgi viņš uz projektu laikam nav pat paskatījies, locijā aci uz pieļaujamo iegrimi līcī ne tik un optimistiski cer ka līcis cauru gadu būs kuģojams ... tik nu tas līcus brīvs no ledus būs svarīgi līdz ar aukstākām ziemām ... kam "astē" būs arī lielāks gāzes patēriņš ...

Man personīgi šķiet ja šādi "papildu" riski Skukti prasti svītro no šī pasākuma ...

WALA 12.aprīlis 2022 14:07
0 2 Atbildēt

Pieņemsim, un kāpēc tieši uz Skulti, vai tāpēc, ka to kāds privātais māk labāk lobēt ? Šīs ostas infrastruktūra krietni atpaliek ko jebkuras no 3 LV lielākajām ostām ??? Visām ostām jau laiciņu tika pamainīta vadība, un tādam Lembergam tur vairs sen nav teikšanas, pat ja ostā strādājošajās kompānijās viņam iespējams joprojām ir ietekme ...

WALA 12.aprīlis 2022 9:53
0 4 Atbildēt

Ta nu jaunumus pastāstiji uz V-pili nav trubas, zin uz Skulti ar nav, un paskaties cik vēl nāksies līcī iebūvēt, un ja nepaslinkosi, tad atradīsi, ka terminālis Skultē atrodas specifiski apzīmētā zonā, kas gan skaitas droša, bet tai ir sakars WW2 un mīnām un citiem sūdiem, kuru Rīgas līcī joprojām.netrūkst.

Bet nu anyway, tā kā zinātne ir vienojusies, ka mums ir "climate change" nevis "global warming", es tomēr ieteiktu neignorēt LV jūrniecības zināšanu "bībeli", jeb lociju ....

Mīdija 12.aprīlis 2022 17:27
4 1 Atbildēt

Beidz murgot par mīnām.

Jo kad būvēja nolādēto nordstream tad arī teica- mīnas un citi ķimiskie sūdi.

Protams ka nekas neuzpeldeje un neuspraga.

Kapēc LV komentētāji ir nozombēti pret jebkādu ražotņu un biznesa būvniecību.

Trollis esi?

WALA 12.aprīlis 2022 17:32
0 2 Atbildēt

Kad tādi tukšpļūši kā tu ieskatīsies vismaz kaut vienā publiski pieejamā resursā, pat to kas un kur Latvijas teritoriālajos ūdeņos atrodas ???

WALA 12.aprīlis 2022 14:26
1 1 Atbildēt

Ja kādam šausmīgi gribas padiskutēt par LNG termināļa būvniecību, no pameklējat info par to cik izmaksājusi teiksim Liepājas ostas akvatorijas padziļināšana, kāda tā ir tagad , kāda tā ir citām ostām, kapēc ...

Un tad nepaslinkojat un palūrat kādu dziļumu, kādā attālumā no krasta Skulte var nodrošināt ...

Rtr 12.aprīlis 2022 17:22
5 0 Atbildēt

Kas ir lielākie labuma guvēji, ka jau sen LV nav sava LNG termināļa?

Krievu gāze! Un kas to parstāv LV ietvaros?

Bijušais valdības vadītājs!

Bet Saulkratnieki noticēja šai propogandai, ka saulkrastos pec LNG termināla izbūves viss bus slikti.

Tieši tāds pats stāsts bija LT ar ātomelektrostaciju, propoganda nostradaja un referenduma nobalsoja ka LT nevajag atomstaciju.

Rezultata Tagad ir ātomstacija Baltkrievijā, dažus desmitus kilometru no LT.

Tā kā saulkrastnieki neļaujaties propogandai.

Turklāt jums tur skultē ir pamatīga škeldas pārkraušana.

Ja kuģis pilns ar šķeldu apgāzīsies tad jums tur krastā vēl ļoti ilgi smirdēs pēc sūdiem, kamēr sapūs visa ūdenī izbirusī šķelda.

WALA 12.aprīlis 2022 17:29
1 3 Atbildēt

Paklau "mister propaganda", es ne tuvu neesmu Saulkrastiem. Vai tev nekad nerodas jautājumi par to kāpēc nekurienes vidū vajag kaut ko celt, kaut LV jau ir 3 lielas ostas, no kurām 2 principā neaizsalstošas ...

Tip krievu kravām/militāristiem tās bija vienas no piemērotākajām, bet LV uz savu teritoriālo "mega izmèru" , jau vajag vēlvienu ... jau ceļu mums ir par daudz un nespējam tos vilkt, tagad vajag 4 mega ostas panamax tipa kuģiem (Skultei gan manuprāt tas nespīd dziļuma dēļ) ???

Liaa 12.aprīlis 2022 21:38
3 0 Atbildēt

Lemberg pārstāj reklamēt savu ostu.

Dzīt gāzi pa 30km garu vadu nav tas pats kas dzīt pa 100 vai 300km. Cena pieaug.

Un Lemberg tu to labi zini.

WALA 12.aprīlis 2022 22:09
1 2 Atbildēt

Vēl viens dumjš trollis ? Tev tas 30 km.garais vads jāizbūvē, un daļa piedevām jūrā bet ja tev ir lieka nauda - droši, investē tajā bezjēdzīgajā Skuktes štellē, tik vispirms izdari "due diligence" un papēti kādas muļķības tev mēģina "pārdot" ...

WALA 12.aprīlis 2022 17:40
1 1 Atbildēt

Un te vēl viena info "vienība" ja kādam ir patiesa interese par šo:

www.gem.wiki/Costa_Azul_LNG_Terminal

Ja kāds cer ka šo visi neapmaksāsim, tad sapņojat tikt tālāk, par neatkarību no Krievijas, vai lētu gāzi ...

sirga 12.aprīlis 2022 18:44
0 0 Atbildēt

Protams, ka tautas balss koalicijai pie vienas vietas. Kaut cik demokratiska sabiedriba jau nu visai valstij (cilvekiem

Kas 12.aprīlis 2022 21:26
0 0 Atbildēt

par idiotisku stratēģisko plānošanu . ?!?

Ņemot vērā, ka mums ir Inčukalns, visiem mūsu kaimiņiem, būtu ceļos jālūdzas sadarbība ar mums un jāļauj izmantot viņu LNG termināļus.

Starp 12.aprīlis 2022 21:31
0 0 Atbildēt

citu, tepat iauto, bija ziņa, par noslēgto līgumu ar Estiem, par sadarbību enerģijas krīzes situācijā, vai kas tamlīdzīgi. Interesanti vai lūgumā igauņi, kaut ko mums arī garantēja? Vai tikai mēs gāzi no Inčukalna. Nu cerams ka somu elektrības tranzītu vismaz garantēja

Migla acīs 12.aprīlis 2022 21:35
0 0 Atbildēt

LT ir ne tikai regazifikacija, bet arī uzglabāšana, ta kā viņiem mūsu Inčukalns nav vajadzīgs.

Viņi var nopirkt LNG ar piegadi ziema un tad cena ir vasaras piegāde ir ziema.

Vienīgais bonus no Inčukalna ir glbāšana kaut vai uz 10 gadiem.

Otrs bonuss ja krievi paralizē jūru kara gadijuma tad nevar piegadat LNG pa juru.

Bet LT ir gazes vads ar poliju.

Ta ka viņi droši var dzīvot bez Inčukalna.

Kur 12.aprīlis 2022 21:52
0 0 Atbildēt

ir Lietuvas gāzes krātuve? Nepūt miglu vismaz māte Google neko tādu neuzrāda...

Ānuzā 12.aprīlis 2022 22:45
3 1 Atbildēt

Izlasi jebkur ticamā avotā ko nozīmē - floating LNG storage and regasification unit.

Lai tev vieglāk angliski saprotas, storage nozīmē uzglabāšana.

Bet kamer neesi apguvia lasitprasmi angliski, tad paskaidroju, ka LT LNG terminālis iepumpē sevī LNG kuģa kravu un palēnām regazificē gāzi pēc patērētāju nepieciešamības. Var arī neregazificēt un glabāt, bet tādasglabāšana izmaksā naudu, jo vislaiku jādzesē LNG lai nesāk iztvaikot. Tapec tas nav tik lēti kā Inčukalnā, bet uzglabāt var. Jo kamēr kalvītia ar savicki plivināja privafizācijas līgumu un stāstīja par monopolu un draudēja ar tiesu darbiem LV, tikmēr LT glabāja pie sevis visu atvesfo LNG, līdz patērētāji izpirka. Tgad LVTir iespēja pec gazes tirgus liberalizacijas LV neturet LNG ferminālī un maksāt par to par katru dienu, bet glabāt Inčukalnā, lai uzglabāšanas izmaksas ir lētākas.

Konkrēti 13.aprīlis 2022 0:00
0 0 Atbildēt

cik LT NNG var sevī iepumpet sevī Lng gāzes un uzglabāt? Cik ilgam laikam tas pietiktu Baltijas valstīm ? Vnk jautājums absolūti bez atbalsta kādam Inčukalnā...

WALA 13.aprīlis 2022 0:51
2 0 Atbildēt

sašķidrinātā veidā var diezgan turēt, tikai izmaksas arī pieklājīgas:

Piem.

www.vesselfinder.com/news/16827-AB...U-Independence

www.vesselfinder.com/news/16846-Ee...l-Independence

Lng 13.aprīlis 2022 11:22
1 0 Atbildēt

Main technical characteristics of the Terminal

Terminal's technological capacity (LNG regasification)

Up to 10.281.552 m3 of natural gas per day

Total capacity of LNG tanks 170,000 m3

1m3 LNG ir 584m3 gāzes.

Sanāk 99 280 000m3 gāzes var glabat.

LV 13.aprīlis 2022 12:50
1 0 Atbildēt

gāzes patēriņš ir 1423 000 000 m3 !

Tā kā sie 99, nieks vien ir. secinājumus izdarām paši (

Ps. Inčukalna var uzglabāt 2,2 miljardus m3.

LT 13.aprīlis 2022 15:24
0 0 Atbildēt

14 kuģi gada laikā.

LT ar šo terminaļa uzglabāšanu pietika, kamer LV gāzes tirgus neatveras.

LT vēl ir jauns savienojums ar poliju.

Tā kā viss bus bumbās.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Talsu novadā kravas un vieglās automašīnas sadursmē gājuši bojā divi cilvēki 9

Otrdienas rītā Talsu novadā kravas un vieglās automašīnas sadursmē gājušas bojā divas personas, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Sprāgst riepa - kravas auto kļūst nevadāms (+ VIDEO) 11

Vienā mirklī piekrautais kravinieks jau ir pretējā joslā, kur tikai pirms dažām sekundēm atradās divi pretimbraucošie kravas furgoni. Lasīt vairāk

 

Armijas zābakus noformē kā mēbeles – ģimenes biznesa īpatnības valsts iepirkumos (+ VIDEO) 2

Noraidot kasācijas sūdzības, jūlijā stājies spēkā spriedums par mēģinājumu izkrāpt no valsts it kā pārmaksāto PVN, kurā notiesāta regulāra publisko iepirkumu uzvarētāja “Brief” īpašniece Ildze Voita, kā arī viņas dzīvesbiedrs un “Brief” darbinieks dažādos laika periodos Kārlis Borks-Putniņš, kurš notiesāts arī par dokumenta viltošanu mantkārīgā nolūkā. Lasīt vairāk

 

Pie Biķernieku apļa Opel vadītājs 2.2 promiļu reibumā ietriecas BMW - 23.08.2025 (+ VIDEO) 8

Pirms Biķernieku ielas apļa neregulētās gājēju pārejas Rīgā notikusi 2 auto sadursme - 23.08.2025! Paldies iAuto aculieciniekam par iesūtīto video, sūti arī Tu! Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti