Visi komentāri - Latvijā līdz gada beigām izsludināta enerģētiskā krīze naftas produktu apgādē

Latvijā līdz gada beigām izsludināta enerģētiskā krīze naftas produktu apgādē 8

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 19.aprīlis 2022 11:04

Latvijā līdz šā gada 31.decembrim izsludināta enerģētiskā krīze naftas produktu apgādē, liecina oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" publicēts Ministru kabineta rīkojums.

Ar rīkojumu noteikts, ka Valsts enerģētiskās krīzes centrs ir atbildīgā institūcija darbības koordinācijai valsts enerģētiskās krīzes laikā naftas produktu apgādē.

Tāpat rīkojumā noteikts, ka atļauta naftas produktu drošības rezervju izlaišanu tirgū un noteikts pienākums naftas produktu rezervju turētājiem Latvijā sagatavot naftas produktus izsniegšanai. Vienlaikus arī noteikts, ka licencētie naftas produktu mazumtirgotāji, kā arī kritisko pakalpojumu sniedzēji ir tiesīgi vērsties Būvniecības valsts kontroles birojā (BVKB) ar lūgumu atļaut iegādāties naftas produktus no naftas produktu drošības rezervēm, ja tiek konstatēts fakts par naftas produktu nepieejamību tirgū.

Rīkojuma izpildi veiks Valsts policija un Valsts ieņēmumu dienests, nodrošinot, ka naftas produkti netiek izvesti no Latvijas un tiek izsniegti atbilstoši BVKB lēmumiem.

Jau ziņots, valdība ceturtdien, 14.aprīlī, vienojās par to, ka nepieciešamības gadījumā degvielas mazumtirgotāji un kritisko pakalpojumu sniedzēji varēs iegādāties degvielu no valsts rezervēm.

Ekonomikas ministrs Jānis Vitenbergs (NA) norādīja, ka šāds valdības lēmums paredzēs risinājumu gadījumā, ja degvielas tirgū rastos kādi traucējumi vai pārtraukumi. Pašlaik Latvijai ir naftas rezerves, ar kurām valsts tautsaimniecība spētu funkcionēt 90 dienas.

Vienlaikus ministrs pauda, ka šobrīd situācija degvielas tirdzniecības nozarē ir stabila un nav ziņu, ka varētu tikt pārtrauktas piegādes, tomēr pie esošās ģeopolitiskās situācijas riski pastāv.

 
Visi komentāri
 
uxz 19.aprīlis 2022 13:08
3 1 Atbildēt

Krīze ir, bet nodokli mest nost negrib, lai atvieglotu straujo degvielas kāpumu iedzīvotājiem, jo degvielas akcīzes nodoklis ir galvenais nodoklis kas papildina valsts kasi, tātad sulīgākais kumoss no kā barojas valsts...

Tā teikt ir 3 lietas kurām cilvēki vienmēr atradīs veidu, kā nopirkt, vienalga cik augsta cena:

1. Cigaretes

2. Alkohols

3. Degviela

Čīkstēt pacīkstēs, bet arī dīzeli pa 2.30€/l vai 2.50€/l LIES! Un auto rindas Rīgas rīta/vakara sastrēgumos nemazināsies, jo ērts pieradums ir specīga lieta!

To ļoti labi apzinās valsts vīri, tāpēc tik kāš piķi jo cilvēki māk tik pliki pačīkstēt un turpina pildīt, tikmēr NEKAS nemainīsies.

P.S. Kopš Novembra esmu pārsēdies uz sabiedrisko, kas šobrīd man ļauj ietaupīt 300€/men tīri uz darba degvielas rēķina, laika ziņā zaudēju tik 30min. Un varu droši teikt, kad dīzelis maksāja 1.20€/l Novembrī, vai patlaban 1.80€/l, tatad 50% cenas pieaugums, starpību auto plūsmā Rīgas ielās nejūt, visi kā brauca tā brauc(vai precīzak stāv korķos)... Sastrēgumi nav mazinājušies!

A 19.aprīlis 2022 15:32
2 2 Atbildēt

Pārceļoties uz komunālo varētu vēl vairāk ietaupīt. Un varbūt pat līdz darbam varētu kājām aizstiept.

A 19.aprīlis 2022 16:22
1 0 Atbildēt

2020. gadā pašvaldība atdeva 12,5% (130 miljonus) no budžeta (izdevumiem) Rīgas satiksmes dotācijai. Vilcieni un ārpilsētas autobusi arī tiek dotēti. Bez šīm dotācijām izdevumus apmaksās biļešu pircēji. Starp citu, ar sabiedrisko sastrēgumā arī ir jāgaida, tur, kur nav speciālas joslas.

Linards 19.aprīlis 2022 14:59
3 3 Atbildēt

Tiešām krīzi nejūt - sastrēgumi ir vēl joprojām. Es pat teiktu, ka droši var celt degvielu uz 3eur litrā - nedod ēst, dod mašīnā pasēdēt!

m 19.aprīlis 2022 21:41
2 0 Atbildēt

Ja tas ietekmētu tikai individuālos autobraucējus... bet cena ietekmēs VISUS un VISU... arī tos kas brauc ar sabtrans vai ar velo, jo viss kļūs attiecīgi dātgāks...piens, maize, dārzeņi u.t.t.

Sdranil 20.aprīlis 2022 11:59
3 0 Atbildēt

Njā, smuks tu neesi, bet stulbs gan!

Paceļot degvielas cenu uz 3.00eur litrā, drīz vien varēsi maksāt vairāk arī par saviem čipsiem un burgeriem kurus tur tur rij.

Kanibaals 20.aprīlis 2022 14:05
0 0 Atbildēt

Tā mūs jau sen biedē, bet atnāk Lidl un čipši lētāki. Par šādu cenu piegādātāju netrūks. Tas pats ar lēto gāzim kas vairs nav lēta

viencexperc 21.aprīlis 2022 15:08
0 0 Atbildēt

Atnāks Venecuēlas un Irānas nafta, cenas nokritīs. Nu, vai krievija zaudēs un sāks maksāt ukriem kompensācijas. Kas sāksies jau šī gada beigās.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vēl viens Ķīnas autoražotājs ienāks Latvijas tirgū - "Chery" 10

Chery ir Ķīnas automobiļu ražotājs, valsts uzņēmums, kas dibināts 1997. gadā un atrodas Vuhu pilsētā, Ķīnas Anhui provincē. Tas ir viens no lielākajiem Ķīnas autoeksportētājiem un ir pazīstams ar savu pieaugošo klātbūtni starptautiskajos tirgos. Lasīt vairāk

 

LRTK: Ceļu satiksmes likuma grozījumos nav risinājuma ārvalstu vadītāja apliecību pārbaudei 1

Satiksmes ministrijas (SM) rosinātie grozījumi Ceļu satiksmes likumā par stingrāku vecuma pārbaudi, vadītāja apliecības esamību un alkohola vai citu apreibinošu vielu testu koplietošanas transportlīdzekļu izmantošanai nerisina jautājumu par ārvalstu vadītāja apliecību pārbaudi, teikts Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) valdes priekšsēdētāja Jāņa Endziņa vēstulē Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai. Lasīt vairāk

 

Volkswagen koncerns šogad realizējis 6,6 miljonus transportlīdzekļu 2

Volkswagen grupa 2025. gada pirmajos deviņos mēnešos visā pasaulē piegādājusi klientiem kopumā 6,6 miljonus transportlīdzekļu. Lasīt vairāk

 

Jauni modeļi, jauni zīmoli un rekordi – sāksies ‘Latvijas Gada auto 2026’ aktīvā vērtēšanas sezona (+ VIDEO) 2

Konkurss “Latvijas Gada auto 2026” tuvojas noslēgumam – oktobra beigās noslēgsies jaunu dalībnieku pieteikšana un uzreiz sāksies automobiļu vērtēšana 4 dienu garumā. Jau gada vidū bija sasniegts rekordliels dalībnieku skaits, ar kuriem konkursa žūrijas biedri jau paspēja izbraukt un iepazīties, un dalīties iespaidos. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti