Visi komentāri - Ar 11 vietām - atklāta Baltijas valstīs jaudīgākā elektroauto uzlādes stacija

Ar 11 vietām - atklāta Baltijas valstīs jaudīgākā elektroauto uzlādes stacija 12

 
Latvenergo | 21.jūlijs 2022 18:19

Šodien, 21. jūlijā, pie Latvenergo administratīvās ēkas Rīgā, Brieža ielā 12, darbu sāka Baltijas valstīs jaudīgākais elektroauto uzlādes laukums. Elektrum Drive stacijā ir 11 publisko uzlādes pieslēgvietu, no kurām četras ir t.s. īpaši ātrās pieslēgvietas ar uzlādes jaudu līdz 150 kW (kilovati).

Eiropas Savienības izaicinājums līdz 2030. gadam ir nodrošināt adekvātu uzlādes tīklu strauji augošā elektroauto tirgū. Pēdējos gados tas ir īpaši palielinājies, ņemot vērā arī mērķtiecīgo virzību uz klimata neitralitāti. Eiropas Parlamentā tiek virzīts priekšlikums par jaunu iekšdedzes auto tirdzniecības izbeigšanu 2035. gadā – tātad jau drīz jaunu auto tirgū būs tikai elektriskās automašīnas.

Turpinot kvalitatīvi attīstīt Latvijā elektroauto uzlādes tīklu, AS "Latvenergo" zīmola Elektrum Drive uzlādes stacija pie Latvenergo galvenās ēkas ir kļuvusi arī par galveno Latvijā un jaudīgāko Baltijā. Šobrīd tajā vienlaikus abās ēkas pusēs (iebrauktuves no P.Brieža un Mednieku ielas) var uzlādēt 11 elektroautomobiļu, izmantojot arī četras īpaši ātrās 150 kW uzlādes vietas. Īpaši ātrā uzlādes stacija var veikt pilnu automašīnas uzlādi ar 50 kWh ietilpības bateriju vidēji 15 minūšu laikā ar nosacījumu, ka uzlāde tiek veikta no 5 % līdz 85 %, un auto pārējie parametri spēj uzņemt šādu uzlādes jaudu. Ja ierasti ātrajās uzlādes stacijās uzlādi var veikt tikai viens transporta līdzeklis, tad mūsu uzlādes stacijās to vienlaicīgi varēs veikt divi auto ar uzlādes ātrumu līdz 75 kWh. Šādas uzlādes vietas ir jauns pakalpojums Latvijas uzlādes tīklos un padara uzlādes pakalpojumus pieejamākus vairākiem lietotājiem. Šis uzlādes laukums tagad nodrošina iespēju uzlādēt 3 pieslēgvietās līdz 150 kW CCS un vienā ar 150 kW Chademo spraudni, vienā vietā 50 kW Chademo/CCS, un 2 pieslēgvietās 22 kW maiņstrāvas uzlādi. Kā arī ēkas otrā pusē, Mednieku ielā, papildus izveidotas vēl četras 22 kW maiņstrāvas pieslēgvietas.

"Elektroauto tirgus aug ne tikai pasaulē, bet arī Latvijā, un līdzvērtīgi attīstās arī uzlādes tīkls, kas notiek ar lielu Elektrum ieguldījumu. Esam koriģējuši arī iepriekšējās izteiktās prognozes – ja 2019. gadā tika lēsts, ka 2030. gadā Latvijā būs 36 000 elektroautomobiļu, tad šodien Latvenergo stratēģijā nosauktā prognoze ir ap 60 000. Tas nozīmē, ka lielākas ambīcijas ir arī Elektrum Drive tīklam – tajā jau ir 130 uzlādes pieslēgvietu, un līdz gada beigām to skaits būs vairāk kā 200, uzsākot darbību arī kaimiņvalstīs. Tajā būs arvien vairāk jauno, īpaši ātro pieslēgvietu, kas nodrošina ātrāku un lielāku apriti, un šoferim, redzot aizņemtu ātrās uzlādes staciju, nav jāgaida nezināms laiks vai pat jābrauc prom, kamēr iepriekšējais auto tiek uzlādēts," saka Kaspars Cikmačs, AS "Latvenergo" valdes loceklis.

"Pakāpeniski pieaugs īpaši ātro uzlādes vietu skaits, un jaunajās uzlādes stacijās arvien biežāk varēs izmantot arī 150 kW uzlādi. Jau šogad būs pieejamas vēl vismaz piecas uzlādes vietas, kur Rīgas iedzīvotāji un pilsētas viesi varēs veikt uzlādes ar īpašu 150 kWh ātrumu, ja automašīnas tehniskie parametri to ļaus. Jau tagad lielākā daļa uzlādes staciju Elektrum Drive tīklā ir mērķtiecīgi veidotas kā lokācijas un lietotāja vajadzībām piemērotas uzlādes vietas. Publiskajā tīklā piedāvājam gan lēnās uzlādes iespējas mikrorajonos, gan vidējās un ātrās uzlādes iespējas izklaides un atpūtas galamērķos, gan īpaši ātrās uzlādes iespējas, kur tas ir nepieciešams – pa ceļam, pilsētvidē, galamērķos un citur," skaidro Ansis Valdovskis, AS "Latvenergo" Elektrotransporta uzlādes tīkla vadītājs.

Ieva Siliņa, Ekonomikas ministres padomniece inovāciju un digitalizācijas jautājumos: "Paldies Latvenergo par šo iniciatīvu, jo labs uzlādes tīkls ļauj cilvēkiem mainīt paradumus un ātrāk pāriet uz elektroauto. Šis ir ieguldījums mūsu zaļajā transformācijā, kas iet roku rokā ar digitālo transformāciju – tieši elektromobilitāte ir ļoti labs piemērs zaļo un digitālo risinājumu sinerģijai. Tas ir pirmais signāls tam, lai pēc 10 gadiem mūsu ikdiena daudz vairāk būs dalīšanās un aprites ekonomikas ikdiena – paradumi mainās jau tagad un mainīsies vēl vairāk. Šodien jau esam soli tuvāk zaļai un digitālai nākotnei, kurā mēs veidojamies par ilgtspējīgu un zaļu sabiedrību."

Jānis Andiņš, Rīgas domes Attīstības plānošanas daļas galvenais projektu vadītājs transporta plānošanas jomā: "Rīgas domei ir lieli plāni mobilitātes jomā – mūsu mērķis ir būt klimatneitrālai pilsētai tuvākajā desmitgadē. Tas nozīmē, ka Rīga vēlas kļūt elektriski mobila, un tādēļ arvien vairāk redzēsim jaunus uzlādes punktus, tādēļ tagad izstrādājam elektrouzlādes stratēģiju, definējot Rīgas teritoriālās vajadzības – kas nepieciešams mikrorajonos, kas vēsturiskajā centrā. Tas palīdzēs jebkuram, kas vēlas ātrāk attīstīt uzlādes stacijas, un, jo vairāk būs šādu staciju, jo konkurētspējīgāka un interesantāka dzīvei būs Rīga."

Elektrum Drive uzlādes tīkls ir pieejams lielākajās Latvijas pilsētās, un tas sniedz drošu pārvietošanos visā Latvijas teritorijā, neuztraucoties par nākamās tuvākās uzlādes vietu. Uzlādi var veikt, izmantojot Elektrum Drive lietotni – gan ar priekšapmaksu, gan pēcapmaksu, gan privātām, gan juridiskām personām, gan Latvijā, gan arī Baltijas valstīs. Uzlādi var veikt ne tikai Elektrum Drive, bet arī partneru veidotās uzlādes stacijā728809; 29279158

Lasi arī https://iauto.lv/zinas/pasaule/41415-vcij-darbu-scis-inovatvais-e-parktower-uzldes-tornis-video

 
Visi komentāri
 
Rr19 21.jūlijs 2022 18:49
0 1 Atbildēt

Vēl var paspēt uzlādēt pa "lēto". 🤣

Smieklīgi 21.jūlijs 2022 20:11
2 1 Atbildēt

11 vietas, kas būs aizpildītas ar Latvenergo dienesta auto

. 21.jūlijs 2022 20:14
0 1 Atbildēt

Skauž? Katram darbam ir savi bonusi.

Neskauž 22.jūlijs 2022 8:16
2 0 Atbildēt

Bet naher par dienesta lādētavu bazūnēt publiski

Tiešraides vērotājs 22.jūlijs 2022 8:42
1 0 Atbildēt

Pasākumā tika minēts - darbinieku auto uzlādei viņiem ir stacijas pagalmā, šīs ir publiskās uzlādes.

Gan jau 22.jūlijs 2022 10:43
0 0 Atbildēt

Ka visiem nepietiks un liks arī t.s. publiskajā.

Ar cenu celšanu LE auto skaits tikai augs.

komentētājs 22.jūlijs 2022 9:28
0 0 Atbildēt

2030. gads kā vnm figurē visur, ja runa ir par šādām politiskām tēmām. Galīgi nav sakritība.

Jānis 22.jūlijs 2022 9:45
0 0 Atbildēt

"īpaši ātrās 150kw". Nja. Tas nekas, ka nu jau daļa mašīnu ir spējīgas ņemt pat 200kw pretī.

Ja pagaidām tikai plāno vērt vaļā dažas 150kw stacijas, tad Latvijā līdz normālam elektrouzlādes tīklam vēl tālu...

Ok 11 uzlādes vietas, beidzot var teikt, ka Latvijā ir arī normāla izmēra elektroauto uzlādes vieta, citādi parasti ir tikai diviem...

Paskatoties Bjorna video youtubē, kur testē elektroauto pa Norvēģiju, Zviedriju, ir redzams, ka stacijās jau veidojas sastrēgumi noteiktos laikos. Un tas ir ar Ionity ātrās uzlādes stacijām, kas šķiet, nodrošina pat 250kw uzlādi

msh 23.jūlijs 2022 1:55
0 0 Atbildēt

Elektrisko mašīnīšu fanu zēniem grūti saprast ka štepselis nav tas pats kas degvielas pistole - ja benzīntankā pieprasījuma svārstības var viegli un lēti izlīdzināt ar lielākām cisternām, elektrisko mašīnīšu uzlādes punktiem - tiem par kuriem viņi sapņo, jaudīgajiem - vajag jaudīgas apakšstacijas, elektrolīnijas un, visbeidzot, arī attiecīgas elektrības ražošanas jaudas lai izlīdzinātu patēriņa svārstības brīžos kad lielāks daudzums ekofašistu grib lādēties. 11 štepseļi ar 150 kW - par maz? Tā ir 1650 kw kopjauda - vairāk kā pusotrs megavats.

Bet tevis piesaukto problēmu ka noteiktās stundās lielāks daudzums ekofašistu grib lādēties ir jārisina ar pierakstu uz lādēšanos dienu iepriekš, nevis uzstādot vairāk uzlādes kastu - jo vairāk uzlādes kastes nozīmē elektrības ražošanas problēmas novelt uz trūcīgo cilvēku pleciem. Ja tu nesaproti kā - ļoti vienkārši - ja katru dienu no pulkstens pieciem līdz septiņiem vakarā ekofašisti gāž apkārt lieljaudas uzlādes kastes, attiecīgi lielais elektrības pieprasījums aizšauj elektrības cenas biržā tajā periodā gaisā - par kuru maksā arī vientuļā māte un pensionārs - tikai tāpēc ka turīgi cilvēki izdomāja iepist kapeiku un pašikot ar elektrisko mašīnīti.

imzz 23.jūlijs 2022 10:50
0 0 Atbildēt

"Tā ir 1650 kw kopjauda - vairāk kā pusotrs megavats"

Visticamāk, tas ir parasts "overbukings", tāpat kā interneta provaiderim. Ar saprātīgu pieņēmumu, ka visi reizē nelādēsies ar maksimālu jaudu. Un tas trafs, ja tas ir atsevišķs, kam visa būšana pieslēgta, diez vai ir jaudīgāks par 500 kW

MMX 25.jūlijs 2022 8:56
0 0 Atbildēt

Trafam principā būtu jābūt vismaz ar uzstādīto jaudu, jo tur pa ceļam rodas arī jautājumi par visādām reaktīvajām jaudām, palaišanas strāvām (šajā gadījumā gan diezgan minimālām), pārslodzes spēju un augstākajām harmonikām. Sen neesmu darbojies ar industriālo elektrotehniku, bet kaut kā pēc iepriekšējiem piedzīvojumiem liekas, ka uz trafu šajā gadījumā īpaši nevajadzētu žēlot, it sevišķi ja ilgtermiņā tiešām pieaugs elektroauto skaits.

Dīvaini 22.jūlijs 2022 18:56
0 0 Atbildēt

Raksta Baltijas valstīs, bet pie Porsche var lādēt pie 300 kW stacijas. Kaut ionity ir 150 kw. Vai raksta skribents neatpaliek par kādiem 2 gadiem?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Svētdienā 15.00 Kārļa Ulmaņa gatves krustojumā ar Lielirbes ielu mazs sastrēgums. Vai ir labāk? 2

Ja svētdienā (24.08.2024)pat plkst. 15.00 ir šāds sastrēgumiņš K. Ulmaņa gatves un Lielirbes ielu jaunizbūvētajā krustojumā, tad kas gaida darba dienu rītos un vakaros? Kas notiks, kad sāksies skola!? Lasīt vairāk

 

Mācībās "Namejs" piedalīsies ap 12 000 Latvijas un sabiedroto karavīru un zemessargu 1

No 2.septembra līdz 8.oktobrim visā Latvijā notiks Nacionālo bruņoto spēku organizētās visaptverošas valsts aizsardzības mācības "Namejs 2025", kurās piedalīsies aptuveni 12 000 Latvijas un sabiedroto karavīru un zemessargu, aģentūru LETA informēja Nacionālajos bruņotajos spēkos (NBS). Lasīt vairāk

 

Asas diskusijas Valkā izraisījusi iecere pilsētas pievārtē būvēt vēja parku (+ VIDEO) 11

Asas diskusijas Valkā izraisījusi iecere pilsētas pievārtē būvēt vēja parku. Tiekoties ar ieceres attīstītājiem, kuri uzsver nepieciešamību pēc zaļas un atjaunīgas enerģijas, iedzīvotāji pauda iebildumus. Arī pašvaldības pārstāvji uzskata, ka vēja parka ietekme vēl būs jāanalizē. Lasīt vairāk

 

Čehijā plāno pacelt maksimālo braukšanas ātrumu uz 150 km/h 21

Pa automaģistrāli, kas savieno Prāgu un Lincu vieglās automašīnas un motocikli varēs pārvietoties ar ātrumu līdz 150 kilometriem stundā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti