Visi komentāri - "Latvenergo": Ar LNG termināļiem Lietuvā, Polijā un drīzumā Somijā Baltija ir ceļā uz energoapgādes drošumu

"Latvenergo": Ar LNG termināļiem Lietuvā, Polijā un drīzumā Somijā Baltija ir ceļā uz energoapgādes drošumu 5

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 27.novembris 2022 9:10

Ar funkcionējošu sašķidrinātās dabasgāzes (LNG) termināļiem Lietuvā, Polijā un drīzumā Somijā, kā arī vērtīgu Inčukalna pazemes gāzes krātuvi Baltija ir ceļā uz energoapgādes drošumu, AS "Latvenergo" Elektroenerģijas tirgus apskatā norāda uzņēmuma Enerģijas vairumtirdzniecības direktors Guntis Lūsis un vecākā tirdzniecības analītiķe Rodika Prohorova.

"Latvenergo" pārstāvji norāda, ka šobrīd faktiski funkcionējošs terminālis Baltijas un Somijas reģionā ir Klaipēdas LNG terminālis, un līdz decembrim šī ir vienīgā vieta Baltijas dabasgāzes infrastruktūrā, kas pieņem sašķidrinātās dabasgāzes kuģu kravas, regazificē, nododot pārvades sistēmā.

Prognozējams, ka decembrī darbu sāks Inko LNG terminālis Somijā, kura jauda ir plānota līdzvērtīgi Klaipēdas LNG termināļa jaudai.

"Divi termināļi ir neatsverams stiprinājums energoapgādes pietiekamībai, un tie spēj segt Baltijas un Somijas pieprasījumu, tikai darbojoties nepārtraukti. Tomēr tie nespēj pilnībā nodrošināt pieprasījumu Lietuvas-Polijas starpsavienojumā GIPL no Vācijas un Polijas puses," norāda "Latvenergo" pārstāvji.

Sākotnēji bija plānots, ka LNG pārkraušanas un regazifikācijas kuģis (FSRU) tiks novienots Igaunijā - Paldiskos, tomēr Somija un Igaunija vienojās, ka šajā ziemas sezonā tas tiks novienots Inko, Somijā. Šobrīd notiek aktīvi darbi Inko LNG termināļa būvniecībā, kuru plāno nodot ekspluatācijā jau šī gada decembrī, un, lai gan pastāv kavējumu riski būvniecības gaitā, darba plūsma notiek pēc noteiktā plāna.

Inko LNG termināļa kapacitāte pēc aplēses ir 40 teravatstundas (TWh) gadā, un Klaipēdas LNG termināļa kapacitāte pierādīta stabili 36 TWh gadā, kopā tie ir aptuveni 76 TWh gadā. 

"Baltijas reģiona dabasgāzes tirgus mērogs ir 40-80 TWh gadā - ar Polijas un Somijas starpsavienojumiem, ar aktīviem SDG termināļiem Lietuvā, Polijā, un drīzumā Somijā (un, iespējams, arī Igaunijā), ar vērtīgu Inčukalna pazemes gāzes krātuvi Baltija ir ceļā uz energoapgādes drošumu," norāda "Latvenergo" eksperti.

Inko LNG termināļa darbības uzsākšana plānota decembrī, un tajā pašā laikā Paldisku LNG termināļa starts tiek uzturēts kā rezerves variants. Vismaz viena, pirmā krava apjomā līdz vienai TWh būs nepieciešama tehnikas, operāciju pārbaudēm un ieregulēšanas darbiem, un turpmāk 2023.gada pirmajā ceturksnī tiks kāpināta lietošanas jauda un terminālis atvērts komerciālam režīmam - nodrošinot brīvu piekļuvi pakalpojumam jebkuram kvalificētam dabasgāzes pārvades sistēmas lietotājam un vairumtirgotājam.

"Latvenergo" skaidro, ka Baltijas dabasgāzes tirgus aizvien vairāk tiek integrēts Centrāleiropas dabasgāzes tirgū, aizvadītā gada nogalē ekspluatācijā tika nodots dabasgāzes vads GIPL, kas savieno šos abus tirgus. Šobrīd var redzēt, ka GIPL darbība jeb plūsmas notiek no Lietuvas Klaipēdas LNG termināļa uz Poliju.

Pieaugot LNG nodrošinājumam arī Vācijas un Polijas reģionā, varēs redzēt, ka GIPL periodiski pārslēdzas starp importa un eksporta virzieniem, līdzīgi kā nepārtrauktu mijmaiņu var redzēt elektroenerģijas tirgū "NordBalt", "LitPol", "EstLink" savienojumos.
 

 
Visi komentāri
 
ZZZZ 27.novembris 2022 9:20
1 0 Atbildēt

Par Latvenergo...

WALA 28.novembris 2022 11:03
0 0 Atbildēt

Nu te ar tiek demonstrēta absolūta neizpratne par tīkla (AST) problēmām !!! Saprotams ka savs bizness jau vienmēr tuvāks ..,.

srt 27.novembris 2022 11:19
0 0 Atbildēt

Kam būs prioritāte krīzes gadījumā, piemēram, uz Somijas termināli?

WALA 28.novembris 2022 10:58
0 0 Atbildēt

JA būsim tik stulbi ka resursi nebūs sagādāti uz priekešu, tāpat kā līdz 2019 gadam tas notika, klusi un bez idiotiskas "blēšanas" visos kanālos, tad arī Skulte LNG nepalīdzēs, tā kā sezonas laikā LNG tankkuģus fraktēt ir gandrīz neiespējamā misija + maz ticams ka Skultes ostas pasākums būs tik brīvi kuģojams katru ziemu ...

Tam tagad starp LVLT jau vajadzētu būt gatavam 50 bar "trubas" savienojumam, kas attiecīgi ļauj brīvi pārvadīt gāzi no Polijas un tālāk ja vajag. Infrastruktūra jau būs līmenī, lai nevajadzētu uz ātru roku kaut kādu sviestu malt. Bet nu ja auditori izpētīs un teiks, ka Skulte LNG ir ļoti izdevīgs valstij, nu tad lai notiek, un protams ja tas tiešam ir tik stra'tēģiski svarīgi, nu vlens ar visu, lai būvē pat ja mazliet neizdevīgi tas ir ...

ur-rā! 27.novembris 2022 17:09
0 0 Atbildēt

Vājākais posms-izslēgts.Korrupčiki aplauzās.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Tālākais un garākais auto tests no Ķīnas, ja dabūšu Ķīnas autovadītāja apliecību‼️ 1 400 km & Pandas (+ VIDEO) 1

Pandas? Tālākais un garākais auto tests no Ķīnas jau pēc pāris dienām - ja dabūšu Ķīnas autovadītāja apliecību 1 400 km. Mēs gatavojamies doties vienā no iespaidīgākajiem auto testiem, kas tiks veikts ar vienu no lielajiem Ķīnas autoražotājiem. Pēc pāris dienām sākas brauciens 1 400 km distancē. Lasīt vairāk

 

Porsche 718 Boxster/Cayman finiša taisnē

Vēl tikai pāris mēneši un Porsche 718 Boxster/Cayman ražošana noslēgsies, bet ražotājs, kaut arī lēnāk nekā iepriekš plānots, turpinās ceļu pilnīgas elektrifikācijas virzienā. Lasīt vairāk

 

Volvo izgatavojis pēdējo V90 universāli 10

Vakar no Volvo rūpnīcas konveijera Torslandā noripojis pēdējais V90 universāla eksemplārs, atstājot V60 kā vienīgo modeli ar šāda tipa virsbūvi. Lasīt vairāk

 

177 Zs un 228 km/h - Škoda piedāvā visu laiku jaudīgāko Fabia (+ FOTO) 6

Čehijas autobūves uzņēmums Škoda izstrādājis īpašo modeli Fabia 130, kas veltīts uzņēmuma 130 gadu jubilejai. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti