Visi komentāri - Ko darīt un, kur meklēt palīdzību, ja auto pēkšņi apstājas?

Ko darīt un, kur meklēt palīdzību, ja auto pēkšņi apstājas? 10

 

Foto: Publicitātes attēls

Domenikss | 15.jūlijs 2019 11:25

Ne viens vien autovadītājs zina, ko nozīmē palikt ceļa malā pēkšņas tehniskas ķibeles dēļ. Lai gan rūpīgi uzturēti un labā tehniskā stāvoklī esoši transportlīdzekļi parasti neliek vilties, brīvdienās piedzīvotā vētra pierādīja, ka ūdens plūdi uz Latvijas ceļiem ir izaicinājums pat automašīnai labā tehniskā stāvoklī.

Biežākās tehniskās ķibeles, kas vasarā piemeklē autovadītājus, ir kā dabas, tā pašu autovadītāju neuzmanības rezultāts. Pārplūdušas peļķes, peldes vai laivu brauciena laikā “noslīkušas” atslēgas un pārsistas riepas ir tikai dažas no biežākajām ķibelēm, kas piemeklē autovadītājus vasarā. Ko darīt, ja auto apstājies, un kur meklēt palīdzību, stāsta Daimler AG ģenerālpārstāvja Latvijā SIA “Domenikss” Vieglo automašīnu servisa vadītājs Ainars Straume.

Iemesli, kāpēc nepieciešama steidzama tehniskā palīdzība uz ceļa, ir dažādi. “Vasarā biežāk pēc palīdzības vēršas šoferi, kuru auto pārsista riepa. Nereti tie autovadītāji, kuru kabrioleti garāžā pacietīgi gaidījuši vasaras izbraukumus, attopas ar tukšu akumulatoru. Taču ne vienmēr auto nekustas tehnisku ķibeļu dēļ –  mobilās palīdzības izsaukumi tiek saņemti arī tad, ja gadījies, piemēram, ieliet nepareizo degvielu. Savukārt vasarā ne vienu vien reizi tehniskā palīdzība bijusi nepieciešama, kad auto vadītājs atskārtis, ka peldoties noslīcinātas automašīnas atslēgas,” stāsta Ainars Straume, Daimler AG ģenerālpārstāvja Latvijā SIA “Domenikss” Vieglo automašīnu servisa vadītājs, norādot, ka reti tiek saņemta ziņa par elektronikas darbības traucējumiem, kas liecina, ka autovadītāji tomēr lielākoties regulāri seko līdzi auto tehniskajam stāvoklim.

Auto apstājies meža vidū. Kam zvanīt?

“Labs auto izplatītājs rūpējas par saviem klientiem arī tad, kad tie atrodas tālu – šis ir viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc ir vērts izvēlēties autorizēto servisu pakalpojumus. Mēs saviem klientiem esam pieejami cauru gadu 24 stundas diennaktī, gandrīz visā Eiropā. Tā ir normāla prakse. Tāpēc pirmais zvans, ja auto piemeklē tehniskas problēmas – savam auto dīlerim,” saka Ainars Straume. Ierastā prakse ir nosūtīt uz notikuma vietu servisa darbiniekus (ja nepieciešams – ar evakuatoru) un parūpēties, lai klients nekavējoties varētu turpināt ceļu. Autorizētie servisi nodrošina evakuatora pakalpojumus ne tikai vieglajiem auto, bet arī pasažieru un kravas mikroautobusiem.

“Pirms došanās ceļā ieteicams saglabāt dīlera tālruņa numuru savā telefonā, izpētīt sarakstu ar autorizētajiem servisiem izvēlētajā maršrutā un nodrošināties ar izdrukātu karti, īpaši ārpus Eiropas – nav teikts, ka visā ceļojuma maršrutā būs pieejams internets,” brīdina Ainars Straume.

Nezināms serviss vai savējais?

Nezināmos servisos palīdzību vajadzētu meklēt tikai gadījumā, ja tiešām citu iespēju nav – ja vien iespējams, labāk vērsties autorizētajos servisos, kur automašīnai tiks nodrošināta tās ražotāja paredzēta atbilstoša apkope, iesaka Ainars Straume. “Tā kā oficiālo dīleru servisos darbinieki ir apmācīti darbam ar konkrēta ražotāja automobiļiem un viņiem ir pieejama gan plaša informācija, gan tehniskais atbalsts, ražotāja pārstāvis defekta cēloni atradīs daudz ātrāk nekā meistars neatkarīgā autoservisā. Tas gan nenozīmē, ka labu meistaru nevar atrast arī citur, taču remontu atbilstoši rūpnīcas tehnoloģijām ar speciāliem instrumentiem un garantēti kvalitatīvām rezerves daļām šādi meistari gan ne vienmēr varēs nodrošināt,” norāda SIA “Domenikss” pārstāvis. Viņš piebilst – no dīleru pārstāvja vienmēr var prasīt atbildību par paveikto darbu, kas var aiztaupīt daudz lieka satraukuma.

Ko darīt, kamēr auto remontā?

Ja līdz ķibeles brīdim auto apkope un remontdarbi veikti autorizētā servisā, tad, lai ierastie ikdienas plāni noritētu bez aizķeršanās, serviss nodrošina maiņas auto vai transporta pakalpojumus, kamēr auto atrodas servisa centrā.

“Viens gan jāņem vērā – lielākoties šādi pakalpojumi tiek piedāvāti tikai tad, ja tehniskās apkopes tiek veiktas pie autorizēta pārstāvja, jo mēs varam uzņemties atbildību tikai par pašu paveikto darbu,” norāda Ainars Straume, skaidrojot, ka bonusi autovadītājam var ietvert bezmaksas tehnisko palīdzību, lai kur Eiropā atrastos, un palīgtransportu, lai varētu operatīvi turpināt ceļu auto tehniska bojājuma gadījumā. Bez papildu maksas klientiem pieejami tādi pakalpojumi kā tehniķa izbraukums un remontdarbi vietā, kur auto apstājies, auto transportēšana līdz servisam, taksometra, sabiedriskā transporta, lidmašīnas vai vilciena biļetes apmaksa; nepieciešamības gadījumā tiek segti arī viesnīcas izdevumi, kamēr auto atrodas servisā, limitam sasniedzot pat 400 eiro uz katru pasažieri.

“Pirms doties ceļā, ieteicams jau laikus pārliecināties, ka esat gatavi tālam ceļam, un aprīkot auto ar visu, kas vajadzīgs pašpalīdzībai  – sevišķi tad, ja neizmantojat autorizēto servisu mobilā atbalsta programmas. Tikt galā pašu spēkiem var izrādīties ne tikai sarežģīti, bet arī gana dārgi, tāpēc labāk nodrošināties, lai problēmas nepiemeklētu. Pirms tālāka brauciena ieteicams pārbaudīt bremzes, riteņus un riepas, akumulatoru, motoreļļu un citus šķidrumus, tostarp nodrošinoties ar rezervēm,” saka Daimler AG ģenerālpārstāvja Latvijā SIA “Domenikss” Vieglo automašīnu servisa vadītājs Ainars Straume. Tikpat svarīgi izvērtēt sava spēkrata spējas pirms braukt mežā, vētras un lietus laikā lielākas peļķes izbraukt iespējami uzmanīgi.

 
Visi komentāri
 
Bradypus 15.jūlijs 2019 11:44
2 0 Atbildēt

Raksta doma skaidra - ja tev nav dīlera 24/7 serviss, tad apsēsties grāvjmalē un raudāt.

viencexperc 15.jūlijs 2019 14:58
0 1 Atbildēt

Precīzāk, - ja tev nav Daimler Benz auto, tad apsēsties grāvjmalē un raudāt.

gunbox 15.jūlijs 2019 15:16
0 1 Atbildēt

Ainārs Straume ir tehnoloģiski neinformēts darbinieks, ja nesaprot, ka kartei telefonā nav nepieciešams internets, tikai GPS. Un cik es zinu, tad neviens tūrists nebrauc uz ārzemēm ar tikai online karti.

Bet pret Benz kādi var būt iebildumi? Reti kurš negribētu braukt ar labi uzdizainētu atšķirībā no VW un Audi, kuri sev pāri nespēj pārkāpt un 10 gadus pārdod vienu un to pašu nosaucot par jauno.

Bradypus 15.jūlijs 2019 15:48
1 1 Atbildēt

Brauc... Pie labām lietām pierod ātri. Jau esmu reiz attapies nezonā bez offline kartes - tikai tajā brīdī atcerējos, ka vietas trūkuma dēļ to valsti biju nodzēsis. Risināju zinātniski - braucu aptuvenā virzienā pēc saules, līdz tiku atpakaļ pie sakariem - nekur daudz nomaldījies nebiju.

Protams teksts no autotirgotāja puses ir vēl absurdāks - auto navigācijās tomēr izmanot pamatā tieši offline kartes un tām nav jāuztraucas arī par baterijas izlādēšanos pusceļā.

Kanibaals 16.jūlijs 2019 8:59
0 0 Atbildēt

Lūk līdz kam ir noveduši autoražotāji, ekrāns mašīnā ir, bet karti lai tur dabūtu jāpiķo 300EUR. Nu tad izlīdzās kā māk. Pat nevari pie tā ekrāna telefonu pieslēgt, jo redz jāreģistrējas un jāmaksā abonēšana.

Bradypus 16.jūlijs 2019 13:12
0 1 Atbildēt

Sievas Volvo iebūvētajā navigācijā Polijā ir daudz izlaisti ceļi, kuri noteikti bija uzbūvēti jau mašīnas ražošanas brīdī. Karšu jauninājumi, neskatoties uz milzu cenu, negarantē visu šī brīža ceļu "iegūšanu". Rezultāts - tāpat braucienā ir turētājā telefons ar Waze/Google, kuriem reālā laika dati ir ievērojami labāki arī tur, kur Volvo oriģinālajā ceļi tomēr ir.

Manā vecajā auto vispār bez jautājumiem - ķīniešu android "galva" ļauj lietot jebkuru navigāciju pēc izvēles - kā arī topokartes u.c. karšu aplikācijas.

Vernons 15.jūlijs 2019 18:14
1 0 Atbildēt

Zvana man. Vernon palīdzi!

Kanibaals 16.jūlijs 2019 8:56
0 0 Atbildēt

Vernon palīdzi bremzes atbloķēt.Vēl jautā, kā tahogrāfu atbloķēt, lai var grafikā iekļauties.

Vernons 16.jūlijs 2019 17:57
0 0 Atbildēt

Tev varu palīdzēt. Priekš Tevis franču diēta, klizma, svari, atkal llizma un atkal svari līdz dumjas domas Tevi turpmāk nemoca!

imzz 17.jūlijs 2019 12:51
0 0 Atbildēt

"peldoties noslīcinātas automašīnas atslēgas,"

tās atslēgas bāž peldbiksēs, vai kā ?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uzvedas agresīvi un izraisa avāriju (+ VIDEO) 4

Video autors raksta, ka vecākā BMW vadītājs uzvedies agresīvi, galu galā pazaudējot vadību un izraisot avāriju. Lasīt vairāk

 

420 km un uzlāde 20 minūtēs: Volkswagen ID.Cross jau nākamgad (+ FOTO) 11

Volkswagen parādījis koncepta ID.Cross attēlus, atklājot, ka sērijveida modelis pirmizrādi piedzīvos 2026. gadā. Lasīt vairāk

 

Sadursme: kuru vainot? (+ VIDEO) 12

Kravas furgons piebremzē, vieglais auto nobremzē, bet filmētājs tajā ietriecas. Pēdējais vaino vieglā auto vadītāju par neadekvātu reakciju. Lasīt vairāk

 

Kas notverts, tas bez izredzēm (+ VIDEO) 11

Lai aizturētu bēgošu auto zagli, policija ASV pielieto "automašīnu satvērēju". Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti