Eksperts brīdina: Savu spēju pārvērtēšana uz ceļa nekad nenoved ne pie kā laba - iAuto

Eksperts brīdina: Savu spēju pārvērtēšana uz ceļa nekad nenoved ne pie kā laba 11

 

Ilustratīvs attēls Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Jānis Vanks | 20.janvāris 2021 13:16

Reizēm gadās sastapt autovadītājus, kas pilnā balsī saka, ka zina visu un ir gatavi jebkurai situācijai, kas var notikt uz ceļa.

Taču bieži vien tā domā tikai pats šoferis, un šāds domu gājiens var beigties ar bīstamām situācijām un apdraudējumu citiem satiksmes dalībniekiem. Kādi ir biežākie mīti, ko gadās dzirdēt no autovadītājiem, un kā ar tiem cīnīties, stāsta Drošas braukšanas skolas vadītājs Jānis Vanks.

„Es visu māku”

No cilvēkiem, kas apmeklē Drošas braukšanas skolas nodarbības, reizēm var dzirdēt tādus apgalvojumus kā “man ir tiesības jau 20 gadus, es visu zinu un māku”, “esmu labs autovadītājs, man ir laba reakcija un prasmes” un “es protu vadīt auto”. Taču pēc tam nodarbības laikā izrādās, ka šādi apgalvojumi nemaz nav tik patiesi, kā pašiem sākumā varētu likties. Gadās, ka pat šoferi ar 40 gadu stāžu, kas sākumā ir skeptiski, nodarbību beigās paspiež roku instruktoram un atzīstas, ka viņi diezgan daudz ko jaunu ir uzzinājuši un iemācījušies. Tas liecina tikai par to, ka, lai vai cik ilgus gadus jau sēdēts pie auto stūres, vienmēr ir iespēja apgūt ko jaunu.

Spēju pārvērtēšana bīstama sev un apkārtējiem

Ikdienā nākas sastapties ar autovadītājiem, kas pārvērtē savas spējas, atrodoties uz ceļa. Visbiežāk tas ir tāpēc, ka šiem šoferiem uz ceļa nekas slikts vēl nav atgadījies. Vadītājs ir piedalījies ceļu satiksmē pietiekami ilgu laiku, un līdz šim vai nu viņam ir paveicies, vai arī nav gadījies nekas ārkārtējs. Tas, ka autovadītājs pavadījis pie stūres pat vairākus gadus, vēl nenozīmē, ka viņam ir zināšanas, kas nepieciešamas, lai noreaģētu ārkārtas situācijā. Ko tādu autoskolā nevar apgūt. Tas laika gaitā jāapgūst papildus.

Ja vajadzīgās iemaņas netiek apgūtas, bet autovadītājs savas spējas turpina pārvērtēt, sekas var būt ļoti nelāgas. Jo pārdrošāki jūtamies, jo ātrāk braucam. Ja ātrums ir liels, uz ceļa notiek kas neparedzēts un mēs nevaram savu auto novaldīt, var notikt liela nelaime. Vērts atcerēties, ka pārgalvīga braukšana uz ceļiem apdraud ne tikai mūs pašus, bet arī visus pārējos ceļu satiksmes dalībniekus.

Pārgalvīgas braukšanas sakne – neiecietība pret apkārtējiem

Savu spēju pārvērtēšana un pārgalvīga braukšana var novest arī pie pārgalvīgas, agresīvas braukšanas un regulāras noteikumu pārkāpšanas. Taču cēlonis šādai autovadītāju rīcībai bieži vien ir arī psiholoģisks. Neiecietība, neiejūtība, seklums, nedomāšana par citiem, neiedziļināšanās situācijā, mazvērtības kompleksi un citas īpašības ir tās, kas autovadītājam liek uzskatīt, ka pārējie satiksmes dalībnieki neko nesaprot. Labs risinājums ir šādus autovadītājus aicināt parādīt savas prasmes sacīkšu trasē. Tajā uzreiz ir redzams, kādas ir šofera patiesās spējas.

Vēl viena lieta, kas var mazināt pārgalvīgu braukšanu, ir līdzcilvēku viedoklis. Pasažieri autovadītājam var skaidrot, ka šāda braukšana ir bīstama, tā bojā garastāvokli, apdraud apkārtējos ceļu satiksmes dalībniekus un tos, kas atrodas automašīnā. Par to jārunā arī valstiskā līmenī. Ir skaļi jāpasaka tas, ka pārgalvīga braukšana uz ceļa nav stilīga vai pieņemama. Ir jāliek saprast, ka šāda uzvedība uz ceļa ir nosodāma un sodāma.

 
11 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Lēna braukšana 20.janvāris 2021 22:33
3 3 Atbildēt

Mācītāj vēl aizmirsi piebilst ka jo ātrāka braukšana, jo atrāk un dziļāk grāvī ielidosi.

Es visu māku 20.janvāris 2021 15:02
2 0 Atbildēt

Kad beidzot austoskolām ieviesīs obligātu pasākuma programmu ar braukšanu ziemas trasē!? Lielākā daļa jauno kursantu akli tic, ka lēna braukšana un bremzes spiešana palīdzēs izvairīties no nepatikšanām. Bet uz apledojuša ceļa nospiesta bremze nozīmē tikai vienu, taisnvirziena kustību uz grāvi. Un nevajag lielu ātrumu, pietiks arī ar 30 km/h lai iešļūktu grāvī, apmalē, vai citā mašīnā. Kursantam ir jāsaprot, ko ziemā darīt, kad mašīna slīd, kad mašīnu samet un kā tas var būt, ka lai brauktu pa labi, stūre jāgriež pa kreisi! Vajag vairāk mācību poligonus un ziemas trases, lai teoriju apgūtu praksē un tad mums vairs nebūs sastrēgumu puteņa vai lietus laikā, jo visi mācēs braukt!

Ex 20.janvāris 2021 15:17
2 0 Atbildēt

Drīzāk jau nepamatota sevis dēvēšana par "ekspertu" ne pie kā laba nenoved!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

100 stūres ir par daudz - Audi samazinās pieejamo ekstru skaitu 3

Ražotājs samazinās pircējam pieejamo izvēļu daudzumu, jo daudzās pozīcijās to skaits ir sasniedzis nepamatoti lielu skaitu. Lasīt vairāk

 

Ķīniešu krosovers ar cenu un attieksmi. Izmēģinām jauno MG ZS (+ VIDEO) 7

MG ir sens britu zīmols, kas tagad pieder ķīniešu SAIC. Šoreiz TV Autoziņas iepazīstina ar ne vislētāko, bet mūsu tirgum vajadzīgāko MG modeli, krosoveru ZS. Lasīt vairāk

 

Stellantis atbalstītais Ķīnas Leapmotor gatavo Volkswagen ID.3 konkurentu 1

Leapmotor gatavojas izaicināt Volkswagen ID.3 ar jaunu hečbeku Lafa 5, ko redzēsim kā vienu no Minhenes IAA Mobility 2025 autoizstādes jaunumiem. Lasīt vairāk

 

11 700 eiro: Roewe M7 PHEV ar 2050 km nobraukumu nonāk pārdošanā 14

Ķīnā sākta uzlādējamā hibrīda Roewe M7 DMH iepriekšpārdošana. Automašīna, kuras dizainu veidojis bijušais Rolls-Royce, BMW un Škoda speciālists Jozefs Kabans, tiek piedāvāta par sākuma cenu 97 800 juaņu, kas aptuveni 11 700 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti