Visi komentāri - Eksperts brīdina: Savu spēju pārvērtēšana uz ceļa nekad nenoved ne pie kā laba

Eksperts brīdina: Savu spēju pārvērtēšana uz ceļa nekad nenoved ne pie kā laba 11

 

Ilustratīvs attēls Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Jānis Vanks | 20.janvāris 2021 13:16

Reizēm gadās sastapt autovadītājus, kas pilnā balsī saka, ka zina visu un ir gatavi jebkurai situācijai, kas var notikt uz ceļa.

Taču bieži vien tā domā tikai pats šoferis, un šāds domu gājiens var beigties ar bīstamām situācijām un apdraudējumu citiem satiksmes dalībniekiem. Kādi ir biežākie mīti, ko gadās dzirdēt no autovadītājiem, un kā ar tiem cīnīties, stāsta Drošas braukšanas skolas vadītājs Jānis Vanks.

„Es visu māku”

No cilvēkiem, kas apmeklē Drošas braukšanas skolas nodarbības, reizēm var dzirdēt tādus apgalvojumus kā “man ir tiesības jau 20 gadus, es visu zinu un māku”, “esmu labs autovadītājs, man ir laba reakcija un prasmes” un “es protu vadīt auto”. Taču pēc tam nodarbības laikā izrādās, ka šādi apgalvojumi nemaz nav tik patiesi, kā pašiem sākumā varētu likties. Gadās, ka pat šoferi ar 40 gadu stāžu, kas sākumā ir skeptiski, nodarbību beigās paspiež roku instruktoram un atzīstas, ka viņi diezgan daudz ko jaunu ir uzzinājuši un iemācījušies. Tas liecina tikai par to, ka, lai vai cik ilgus gadus jau sēdēts pie auto stūres, vienmēr ir iespēja apgūt ko jaunu.

Spēju pārvērtēšana bīstama sev un apkārtējiem

Ikdienā nākas sastapties ar autovadītājiem, kas pārvērtē savas spējas, atrodoties uz ceļa. Visbiežāk tas ir tāpēc, ka šiem šoferiem uz ceļa nekas slikts vēl nav atgadījies. Vadītājs ir piedalījies ceļu satiksmē pietiekami ilgu laiku, un līdz šim vai nu viņam ir paveicies, vai arī nav gadījies nekas ārkārtējs. Tas, ka autovadītājs pavadījis pie stūres pat vairākus gadus, vēl nenozīmē, ka viņam ir zināšanas, kas nepieciešamas, lai noreaģētu ārkārtas situācijā. Ko tādu autoskolā nevar apgūt. Tas laika gaitā jāapgūst papildus.

Ja vajadzīgās iemaņas netiek apgūtas, bet autovadītājs savas spējas turpina pārvērtēt, sekas var būt ļoti nelāgas. Jo pārdrošāki jūtamies, jo ātrāk braucam. Ja ātrums ir liels, uz ceļa notiek kas neparedzēts un mēs nevaram savu auto novaldīt, var notikt liela nelaime. Vērts atcerēties, ka pārgalvīga braukšana uz ceļiem apdraud ne tikai mūs pašus, bet arī visus pārējos ceļu satiksmes dalībniekus.

Pārgalvīgas braukšanas sakne – neiecietība pret apkārtējiem

Savu spēju pārvērtēšana un pārgalvīga braukšana var novest arī pie pārgalvīgas, agresīvas braukšanas un regulāras noteikumu pārkāpšanas. Taču cēlonis šādai autovadītāju rīcībai bieži vien ir arī psiholoģisks. Neiecietība, neiejūtība, seklums, nedomāšana par citiem, neiedziļināšanās situācijā, mazvērtības kompleksi un citas īpašības ir tās, kas autovadītājam liek uzskatīt, ka pārējie satiksmes dalībnieki neko nesaprot. Labs risinājums ir šādus autovadītājus aicināt parādīt savas prasmes sacīkšu trasē. Tajā uzreiz ir redzams, kādas ir šofera patiesās spējas.

Vēl viena lieta, kas var mazināt pārgalvīgu braukšanu, ir līdzcilvēku viedoklis. Pasažieri autovadītājam var skaidrot, ka šāda braukšana ir bīstama, tā bojā garastāvokli, apdraud apkārtējos ceļu satiksmes dalībniekus un tos, kas atrodas automašīnā. Par to jārunā arī valstiskā līmenī. Ir skaļi jāpasaka tas, ka pārgalvīga braukšana uz ceļa nav stilīga vai pieņemama. Ir jāliek saprast, ka šāda uzvedība uz ceļa ir nosodāma un sodāma.

 
Visi komentāri
 
Es visu māku 20.janvāris 2021 15:02
2 0 Atbildēt

Kad beidzot austoskolām ieviesīs obligātu pasākuma programmu ar braukšanu ziemas trasē!? Lielākā daļa jauno kursantu akli tic, ka lēna braukšana un bremzes spiešana palīdzēs izvairīties no nepatikšanām. Bet uz apledojuša ceļa nospiesta bremze nozīmē tikai vienu, taisnvirziena kustību uz grāvi. Un nevajag lielu ātrumu, pietiks arī ar 30 km/h lai iešļūktu grāvī, apmalē, vai citā mašīnā. Kursantam ir jāsaprot, ko ziemā darīt, kad mašīna slīd, kad mašīnu samet un kā tas var būt, ka lai brauktu pa labi, stūre jāgriež pa kreisi! Vajag vairāk mācību poligonus un ziemas trases, lai teoriju apgūtu praksē un tad mums vairs nebūs sastrēgumu puteņa vai lietus laikā, jo visi mācēs braukt!

Lēna braukšana 20.janvāris 2021 22:33
3 3 Atbildēt

Mācītāj vēl aizmirsi piebilst ka jo ātrāka braukšana, jo atrāk un dziļāk grāvī ielidosi.

Šumba 21.janvāris 2021 7:39
1 0 Atbildēt

Kādreiz teica - vairāk gāzes, mazāk bedru...

Autobuss 21.janvāris 2021 9:04
2 0 Atbildēt

Tu te nebremzē, citādi pakaļā autobuss ielidos!

Vispār jau bailīgajiem ir paredzētas vietas autobusā, nelien uz ceļa, ja bail braukt!

Ex 20.janvāris 2021 15:17
2 0 Atbildēt

Drīzāk jau nepamatota sevis dēvēšana par "ekspertu" ne pie kā laba nenoved!

650 20.janvāris 2021 23:25
1 0 Atbildēt

Viss jau labi, tikai nav atbildes uz Galveno jautājumu.Ko darīt tiem,kuri nekad nav pabijuši nekādā "trasē" un pat netaisās nekad to izdarīt.Cik % tādu ir no visu braucēju kopskaita??

Vai tiešām ir vērāņemama tikai fizisko iemaņu iegūšana?Sanāk tā- tiem, kam interesē, tiem trase,instruktors.Citiem, miermīlīgākiem, (varbūt) kāds forums ar pieredzes apmaiņu, bet kas tad tiem "pārējiem"? Plašsaziņas ieteikumi par loguūdeni un slotiņām un rekomendācija neskriet.Jā.

Piem,vakarā pilns ceļš ar vienluktura braucējiem.Kādas rekomendācijas tiem? Kurš tiem "aizrādīs"? Drīkst/nedrīkst "aizrādīt"? Kādi ir iespējamie "varianti", ja tumsā/plūsmā brauc šāds indivīds ar nedegošu kreiso lukturi?

Šodien,gaišā dienas laikā- pie Vangažiem "avārija".Sauss taisns plats ceļš,viscaur izsalis,balts no sāls.Nav nekādu kairinājumu,nu pat gribēdams nepaslīdēsi.Bet vieglais auto kreisajā joslā trāpījis ar kreisajiem riteņiem sniega šļurā.Ieslīdējis grāvī,kapots salocīts,blakus cp stāv ar bākugunīm.Kas tur atgadījās? Ko tam braucējam (un CITIEM iespējamajiem Kandidātiem....) rekomendējam? Bez "trases" piemēriem tur neko nevar?

Autobuss 21.janvāris 2021 9:07
2 0 Atbildēt

Ir rekomendējams autobuss!

Tas tā pat kā ar slēpošanu, viens pats kuļās visu mūžu kā māk uz iesācēju kalniņiem, cits paņem instruktoru un brauc kā dievs. Bet ir tādi, kas kalnā uzbrauc ar pacēlāju un arī lejā brauc ar pacēlāju. Kas nelien trasē, tas brauc ar pacēkāju!

Pļurkt 21.janvāris 2021 9:16
1 0 Atbildēt

Pēc autoskolas nevienam neizdod rokasgrāmatu ar viņa spēju sarakstu!

Visas tās spējas ir jāiegūst pašam!!! ... un kā iegūs, ja nemēģinās? Vienīgi jāmēģina kādā trasē vai laukumā, nevis uz ceļa.

Šitā man znots vairāk kā gadu ignorēja manu rekomendāciju, faktiski pieprasījumu izmēģināt reālos apstākļos kad sākas priekšpiedziņas auto priekšējo riteņu izslīdēšana. .... pēc pirmās reizes kad pabija grāvī jau nākamajā dienā mani sadzirdēja!!

WALA 21.janvāris 2021 12:14
0 0 Atbildēt

Ausu aizbāžņi laikam izkrita

Pļurkt 21.janvāris 2021 13:02
0 0 Atbildēt

Pašlepnums grāvī palika!

650 21.janvāris 2021 14:52
2 0 Atbildēt

Kur tur kurā trasē "māca" šosejas ātrumā iebraukt ar vienu pusi ceļmalas sniegā? Kur diez "māca" ka rīkoties, ja ar tiem iebraukušajiem riteņiem ir aizķēries aiz apmales un netiek atpakaļ uz ceļa? 1000% svarīga, jebkuram un katram iespējama situācija.Nezcik bēres katru gadu notiek dēļ šī.Vismaz par 2/3 garantēta vaiksme, ja tas pretendents nav galējs dalbaēbs un būtu kaut teorētiski par šo dzirdējis.Domās pārdomājis.Kad un kur ir bijusi kaut viena publiski pieejama speciālista konsultācija par to? Gadu garumā, kaut vienu vienīgu reizi,kur ir??

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

100 stūres ir par daudz - Audi samazinās pieejamo ekstru skaitu 3

Ražotājs samazinās pircējam pieejamo izvēļu daudzumu, jo daudzās pozīcijās to skaits ir sasniedzis nepamatoti lielu skaitu. Lasīt vairāk

 

Ķīniešu krosovers ar cenu un attieksmi. Izmēģinām jauno MG ZS (+ VIDEO) 7

MG ir sens britu zīmols, kas tagad pieder ķīniešu SAIC. Šoreiz TV Autoziņas iepazīstina ar ne vislētāko, bet mūsu tirgum vajadzīgāko MG modeli, krosoveru ZS. Lasīt vairāk

 

Stellantis atbalstītais Ķīnas Leapmotor gatavo Volkswagen ID.3 konkurentu 1

Leapmotor gatavojas izaicināt Volkswagen ID.3 ar jaunu hečbeku Lafa 5, ko redzēsim kā vienu no Minhenes IAA Mobility 2025 autoizstādes jaunumiem. Lasīt vairāk

 

11 700 eiro: Roewe M7 PHEV ar 2050 km nobraukumu nonāk pārdošanā 14

Ķīnā sākta uzlādējamā hibrīda Roewe M7 DMH iepriekšpārdošana. Automašīna, kuras dizainu veidojis bijušais Rolls-Royce, BMW un Škoda speciālists Jozefs Kabans, tiek piedāvāta par sākuma cenu 97 800 juaņu, kas aptuveni 11 700 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti