Visi komentāri - Braukšanas uzsākšana pret kalnu ziemā

Braukšanas uzsākšana pret kalnu ziemā 5

 

Foto: Publicitātes attēls

Renault | 12.februāris 2021 10:29

Ziemā autovadītājiem nav nepieciešams doties uz kalniem, lai piedzīvotu grūtības, kādas rada uzbraukšana stāvā ceļa posmā. Jau ledaina vai sniegota izbrauktuve no pazemes stāvvietas var kļūt par īstu izaicinājumu.

Renault Drošas braukšanas skolas instruktori sagatavojuši padomus, lai ziemā vieglāk pievarēt stāvās uzbrauktuves un uzkalniņus.  

Spēcīga snigšana vai ceļa seguma apledojums, kas veidojas sasalstošu nokrišņu dēļ, autovadītājiem vienmēr sagādā grūtības, bet papildu problēmas šādos apstākļos rodas īpaši tad, ja ir nepieciešams uzbraukt stāvākā uzkalniņā. Bieži vien ceļš ir tik slidens, ka nav iespējams uzsākt braukšanu no vietas.

“Ja nepieciešams, zem piedziņas riteņiem var novietot gumijas paklājus, kas izņemti no auto salona, vai arī pakaisīt smiltis, ja tās ir pieejamas. Tas palielinās riepu saķeri un atvieglos braukšanas uzsākšanu no vietas,” skaidro Ādams Bernards, Renault Drošas braukšanas skolas mācību direktors.

Kalnā ir daudz vieglāk uzbraukt tad, ja auto jau ir kustībā. Lai atvieglotu braukšanu augšup, autovadītājs laicīgi var uzņemt ātrumu un novērst riteņu slīdēšanu. Tāpat autovadītājam vajadzētu izvēlēties piemērotu ātrumu un prasmīgi lietot gāzes pedāli.

“Ja, braucot kalnā, automašīnas riteņi sāk buksēt, nedaudz atlaidiet gāzes pedāli un, ja iespējams, mēģiniet noturēt transportlīdzekli kustībā. Braucot stāvā kalnā pa slidenu ceļu, braukšanas uzsākšana no vietas var sagādāt lielas problēmas. Tāpat svarīgi atcerēties, ka, braucot kalnā, priekšējiem riteņiem jābūt vērstiem braukšanas virzienā. Tas nodrošinās labāku saķeri ar virsmu,” norāda Ādams Bernards.

Nedrīkst aizmirst, ka kvalitatīvas ziemas riepas ir pamats drošai braukšanai ziemā. Lai arī Latvijā noteiktais minimālais protektora dziļums ir 4 mm, kas ir vairāk nekā, piemēram, Polijā, šādam protektoru dziļumam jābūt ne tikai pašā sezonas sākumā, bet visā ziemas sezonas laikā un arī sezonas izskaņā.   

 

 

 

 
Visi komentāri
 
anoagask 12.februāris 2021 12:12
4 0 Atbildēt

bezjēdzīgs google-translate raksts no R-Eiropas. Latvijā nav kalnu - ja netiec augšā, noripini atpakaļ lejā un sāc vēlreiz ar lielāku ieskrējienu.

TBH vienreiz ar nomas šrotu paliku uz zem salu tilta krustojuma ar maskavas ielu - bija pārāk slidens, lai izkustētos

650 12.februāris 2021 18:07
0 1 Atbildēt

Jā.Piem ja netiek stokmana,mola,un/vai spices stāvvietas uzbrauktuvē.Visa rinda atripinās atpakaļgaitā un tad visi korī ber Virsū. Priekšābraucēji met savus paklājus ārā pa logiem- tādējādi Garantējot visa šī pAssākuma veiksmīgu norisi.

felix65 13.februāris 2021 8:25
1 0 Atbildēt

Paklājiņus? Ha! Ja riepām ar protektoru un pat ar radzēm nav saķeres, tad tā būs gludam paklājiņam? W.T.F! Un ja tā būtu, tad ko, uzbrauci un pērc jaunus paklājiņus?

Pļurkt 13.februāris 2021 9:03
0 0 Atbildēt

No kurienes tiek izrauti šādi "eXperti"???

Tur muļķību ir vairāk sarakstīts, kā kaut cik noderīgas informācijas!

650 13.februāris 2021 22:30
0 0 Atbildēt

Cerams, ka/jau izlasīja tie varoņi, kuri (augu/gadu) Lōrupes gravā brauc uz 69 lejā un attiecīgi pēc tam ar 56 augšā.Uttt.

Vajadzētu ieteikt next-tēmu.Piem,urineešana pret vēju pavassarī.Saķere ar smadzenēm vasarā.Rudens dablaijoba d-grāmata.Jā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Korejietis ar elektrisko Hyundai Ioniq 5 nobrauc 666 255 km, turklāt tikai 3 gados! 9

Tikai trīs gadi bija nepieciešami kādam Dienvidkorejas iedzīvotājam, lai ar elektrisko Hyundai Ioniq 5 nobrauktu vairāk par 600 000 kilometriem. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: KIA Sportage pret KIA Sportage.Vērtē Jānis Vanks(+ VIDEO) 3

KIA Sportage ir viens no svarīgākajiem korejiešu ražotāja modeļiem Eiropā, tostarp Latvijā, attiecīgi uzlabotā Sportage izmaiņas ir veiktas ļoti rūpīgi un pārdomāti, bet cik daudz tas atšķiras no sava vecākā brāļa. Lasīt vairāk

 

Tesla pārdošanas apjomi Eiropā krītas; BYD uzņem tempu 33

Tesla problēmas Eiropā turpina pieaugt, izjūtot arvien lielāku spiedienu no Ķīnas ražotāja BYD puses. Lasīt vairāk

 

Grūts laiks Lotus – jāatlaiž gandrīz puse darbinieku 5

Vājie pārdošanas apjomi, apgrūtinājumi muitas dēļ un pieaugošie zaudējumi liek britu ražotājam Lotus pieņemt nepatīkamus lēmumus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti