Visi komentāri - Brauciens pa vecpilsētu ar vecu dīzeļa universāli var izmaksāt ļoti dārgi

Brauciens pa vecpilsētu ar vecu dīzeļa universāli var izmaksāt ļoti dārgi 34

 

Foto: Publicitātes attēls

Velocita | 4.novembris 2021 11:56

Laiki, kad ar jebkuru auto, kam bija dzinējs un četri riteņi, varēja braukt, kur vien acis rāda, pamazām tuvojas beigām. Stingras lokālā piesārņojuma kontroles iespaidā Eiropas pilsētās aizvien izplatītākas kļūst zemu izmešu zonas, kurās bez nodevām vai soda var iebraukt tikai videi draudzīgi automobiļi.

Barjeras vēl nav uzbūvētas, taču brauciens pa vecpilsētu ar vecu dīzeļa universāli var maksāt ļoti dārgi.

Iebrauc ar vecu dīzeli – maksā

Autovadītāju iecienītā lietotne Google Maps par šādām zonām brīdina jau tagad, un tas ir svarīgi, jo gan tūristi, gan vietējie mēdz saskarties ar problēmu, ka zaļo zonu robežas dabā ne vienmēr ir skaidri atzīmētas. Te ļoti palīdz navigācijas lietotnes, kuru paziņojumi darbojas Amsterdamā, Barselonā, Berlīnē, Londonā un Parīzē.

Īpaši ērti šo funkciju var izmantot autovadītāji, kuru auto multimediju sistēma atbalsta Android Auto un Apple CarPlay. Šāda saderība ir nodrošināta, piemēram, visos jaunajos Peugeot modeļos, un uzlādējamā hibrīda un elektriskās versijas gadījumā tā ir standarta aprīkojumā. Google Maps lietotne un ziņojumi tādā veidā tiek parādīti automašīnas centrālajā ekrānā, un vadītājam nenākas novērsties no ceļa.

Informācija par zonām aiztaupa nevajadzīgus pārsteigumus un izdevumus, jo, piemēram, vienā no Londonas zaļajām zonām par braukšanu ar prasībām neatbilstīgu auto jāmaksā 12,50 sterliņu mārciņu (14,60 eiro) nodeva. Parīzē šādās vietās nepieciešama vējstiklā ielīmēta uzlīme. Ja tās nav, vadītājam jāmaksā 68 eiro sods, bet kravas automašīnu vadītājam nākas atvadīties no 135 eiro.

Padzen no vecpilsētām

Žurnālists, raidījuma TV Auto ziņas veidotājs Aldis Zelmenis norāda, ka daudzi Latvijas autotūristi jau ir informēti, ka vairākas Eiropas valstis, to skaitā Vācija, Francija, Lielbritānija un Beļģija tradicionālajiem iekšdedzes automobiļiem ieviesušas bargus ierobežojumus.

“Tas ir dzīves fakts. Pat dīzeļu cienītāju lielvalstis Vācija vai Francija ir “uzgriezušas muguru” vecajiem pašaizdedzes motoru auto. Piemēram, Parīzē, Berlīnē, Hamburgā un Štutgartē veciem dīzeļiem ir aizliegts iebraukt. Nīderlandes pilsētās Amsterdamā, Roterdamā, Hāgā un citviet aizliegums skar ne tikai vecus dīzeļus, bet arī vecus benzīna auto. Grozi, kā gribi, zaļā transporta vilnis aptver arvien vairāk Eiropas valstu, un pirms došanās tālākā ceļojumā būtu prāta darbs izpētīt iespējamos aizliegumus un ierobežojumus, lai to fakts neatklājas pēdējā brīdī. Sodi, starp citu, nav nekādi mazie, un aizbildināšanās ar nezināšanu informācijas laikmetā būs vien neizdevies joks,” stāsta A. Zelmenis.

Viņš atzīst, ka pilsētās patiešām ir problemātiskas vietas, kur reljefa un ēku izvietojuma dēļ piesārņojums izkliedējas ļoti lēni. Pārsvarā tās ir šauras ieliņas vecpilsētās, tāpēc Eiropas pilsētas ierobežo vidi piesārņojošo transportlīdzekļu kustību, un dažos gadījumos braukšana ar iekšdedzes auto ir aizliegta pilnībā.

Pēc žurnālista teiktā, autovadītājus no iebraukšanas pilsētas centrā cenšas atturēt ar dažādiem paņēmieniem. Paaugstināta maksa par stāvvietām un ielu sašaurināšana galu galā tiešām liek nopietni pārdomāt, vai ir vērts uz pilsētu braukt ar savu auto.

“Kā zināms, Latvijā ierobežojumu iebraukšanai Rīgā vai jebkurā citā pilsētā nav. Pat mūsu kūrortpilsētā Jūrmalā, kur jāmaksā par iebraukšanu, motora tipam un izmešu klasei nav nozīmes. Tomēr agrāk vai vēlāk ierobežojumi nonāks arī līdz mums,” komentē A. Zelmenis.

Apbraukšana nav nepieciešama

Pamatojoties uz informāciju no Google Maps, autovadītāji tagad var pielāgot sākotnējo maršrutu vai izvēlēties alternatīvu pārvietošanās veidu, piemēram, sabiedrisko transportu. Tajā pašā laikā lielākajā daļā pilsētu no nodevām un satiksmes ierobežojumiem var izvairīties, braucot ar elektroauto.

Autovadītājiem, kuri joprojām nav apmierināti ar elektroauto sniedzamību, pievilcīgākā alternatīva ir un paliek uzlādējamie hibrīdi. Piemēram, Peugeot 3008 Hybrid4 ir četru riteņu piedziņa, un elektriskajā režīmā tas var nobraukt gandrīz 60 kilometru. Tas ir pilnīgi pietiekami, lai, plānojot apskates maršrutu, apmeklētu jebkuras Eiropas pilsētas vēsturisko daļu.

Ceļojumu plānošanu atvieglo arī Peugeot uzlādējamajos hibrīdos ieviestā eSave funkcija, kas ļauj baterijā uzkrāt enerģiju un to izmantot vēlāk, kad maršrutā ir zemo emisiju zona.

Svarīgi, ka pēdējos gados spraudņa hibrīdu piedāvājums ir ievērojami paplašinājies. Piemēram, kompaktais SUV Peugeot 3008 Hybrid pilnvērtīgi nodrošina visas ģimenes auto funkcijas. Savukārt klāsta otrā flangā ir modeļi, kas garantē spilgtas emocijas, piemēram, sportiskais sedans 508 vai Peugeot Sport Engineered universālis ar 360 ZS jaudu.

 
Visi komentāri
 
Krotow 4.novembris 2021 12:41
1 0 Atbildēt

Interesanti, ko gan veca dīzeļa universāļa braucējs varētu meklēt vecpilsētā?

Pļurkt 4.novembris 2021 13:14
8 1 Atbildēt

Atveda īpašos pīrādziņus šikajam un dārgajam restorānam!!

Vismaz Latvijā ražotājs ir vistīrākā pabērna lomā nostādīts.

Lietotājs 4.novembris 2021 13:18
10 0 Atbildēt

Aizvest restorānam kartupeļus.

Raksts ir reklāma Pežo, kuram joprojām navigācijā jāievada precīza adrese, nevis objekts, uz kuru gribi aizbraukt, kā to ļauj Vāze.

atrabotka 4.novembris 2021 13:21
12 2 Atbildēt

Ja man ir sedans, tad nekas?

putas 5.novembris 2021 13:08
0 0 Atbildēt

Parasti dīzelis nāk komplektā ar universāla būdu. Jo tā ir praktiskāk.

GTD2 4.novembris 2021 14:35
5 0 Atbildēt

Katrā ziņā ne dārgāk,kā iegādājoties rakstā minēto pežo

WALA 4.novembris 2021 14:46
6 1 Atbildēt

Drusku dezinformācija, arī ar elektrisku auto vari noraut precīzi to pašu sodu, ja nebūsi atbilstošā kārtībā ieguvis konkrētas valsts vai pašvaldības apliecinājumu/uzlīmi/raidītāju utml. kas apliecina tava auto "zaļumu" ko paģēr konkrētie iebraukšanas noteikumi !

Lietotājs 4.novembris 2021 15:10
3 0 Atbildēt

Par šo problēmu vaimanāja vācieši/austrieši - kā lai policija pazīst citu valstu e-auto? Daži ir atšķirami pēc izskata, bet ir tādi, kuri var būt gan ICE, gan elektriski. Vācieši pilnīgi noteikti nezina, ka auto ar ziliem numuriem ir elektrisks.

WALA 4.novembris 2021 18:31
2 0 Atbildēt

Droši vien gribēji teikt, ka vāciešus absolūti nesipj ka kāds jefs tūrists noraus palielāku sodu, tāpat kā absolūti nesipj ar kādu auto tu brauc, ja neizlasīji kārtību kā strādā iebraukšana - pats vainīgs, nu jeb jebkura "izglītība" maksā naudu...

Lietotājs 4.novembris 2021 18:46
1 0 Atbildēt

Ne tik agresīvi. Tā ir reāla problēma: ES vienota klasifikācija.

Iedomājies, Rīgā stāvvietā stāv BMW i3 ar lietuviešu vai vācu numuru, kuram galā ir "E". Ko darīs mūsu policija? Vai šis auto drīkst stāvēt par velti pašvaldības stāvvietā? Bet ja nu šim ir "range extender", tad pie mums tas nekvalificējās kā elektroauto. Sarežģīti...

WALA 4.novembris 2021 19:32
2 0 Atbildēt

Problēmas būtību ļoti labi saprotu, man tik grūti "neierēkt" par to kā "sistēma" ir nevis lai veicinātu zaļāka transporta veicināšanu, bet gan lai ierēdņiem būtu darbs ...

WALA 4.novembris 2021 19:34
0 1 Atbildēt

srry drusku sapinos domā raxtot...

lai veicinātu ... izmantošanu.

Krotow 4.novembris 2021 22:44
0 0 Atbildēt

Un angļiem EV numuri būs zaļi.

Hm 4.novembris 2021 21:01
1 0 Atbildēt

Ideja ir laba, bet kur garantija ka iebraucot 0-zonā, tā baterija ir uzlādēta un auto pārslēdzas uz bateriju? Vadītājs var aizmirst, var uzlikt mīksto. Es teiktu ka šī pārslēgšana būtu jāveic automatizēti - kompis saprot, ka tagad ir jāpārslēdz uz voltiem un uz zupas tālāk nemaz nevar braukt. Tur ir visādas nianses ar to, ko darīt nestandarta situācijās, bet nu kopumā tā.

moška nevajag dirst? 4.novembris 2021 21:19
5 1 Atbildēt

Tikko (pirms 3 nedēļām) biju iebraucis un noparkojos netālu no Parīzes slavenā torņa ar vecu 2008. gadā ražotu dīzeļbusu. Par ko šajā demagoģijas rakstā vispar ir runa? Kur tieši nevar iebraukt ar vecu dīzeli, man ir tāds jautājums? esmu ceļojis pa visu Eiropu un nekur neesmu sastapies ar šo problēmu. Citur ir jāsamaksā pāris eiriki par iebraukšanu, bet nekur nav tā, ka nevar tikt ar jebko kam ir 4 riteņi. Raksta autors gadījumā nav daunis?

GTD2 5.novembris 2021 13:00
3 0 Atbildēt

nē raksta autors pežmīlis

Kalvis99 6.novembris 2021 13:46
1 0 Atbildēt

Kur dabūjāt uzlīmi? Vai triks ka franči nezin lv nr?

urbanaccessregulations.eu/countries-mai...7/france/paris

Lietotājs 6.novembris 2021 14:55
1 0 Atbildēt

Parasti skaļi bļauj lai kompensētu nezināšanu...ka tikai "brauciens uz Parīzi" nav izpildīts dīvānā

Koka pīradziņš 4.novembris 2021 23:27
1 2 Atbildēt

Lai visi Rīgā nedeklarētie ,iebraucot centrā pērk caurlaides

, haļjava kolhozam beigusies, vecpilsētā x10 maksa, vai tad tur kādreiz ir bijusi kruasānu izpārdošana pa 0.43€ centiem, kā maksās 3-5eur tā tik turpinās nodarboties ar uzņēmejdarbību

msh 5.novembris 2021 1:42
3 4 Atbildēt

Droši - tas tikai paātrinās tās bezjēdzīgās vietas ātrāku izmiršanu. Es personīgi būtu par Rīgas centra nostumšanu ar buldozeriem lai tā tur vairs nebūtu - es reizēm mēdzu aizbraukt pie viena cilvēka kurš nedzīvo Rīgas centrā, bet taisnākais ceļš iet pāri Salu tiltam kurš diemžēl tajā centrā beidzas un tāpēc kāds var iedomāties no manis prasīt kaut kādu iebraukšanas maksu vai mīcīties pa garu apkārtceļu - ja to centru nostumtu, problēma atrisinātos - nav centra, nav iebraukšanas maksas...

WALA 5.novembris 2021 9:28
3 0 Atbildēt

Es tik kategorisks nebūtu, jo Rīga dēļ savas vēstures pat centra daļā ir ļoti interesanta, būtu ļoti žēl to tupa nonest ar buldozeriem.

Bet vienu es šādā "jezgā" nesaprotu, kuri būs tie cilvēki, kuri gribēs dzīvot tādā Rīgā ar "sētu apkārt", ne piebraukt ne aizbraukt kaut kur. Nespēju sevi iedomāties tādā "sūnu ciemā" dzīvojot.

Lietotājs 5.novembris 2021 10:36
0 0 Atbildēt

Iedomājies to brīvības sajūtu: atnāc no darba ar kājām uz savu centra dzīvokli. Blakus ir rimīši, ēstuves, teātri. Galva nepamst par to, kur šovakar nolikt auto. Ja ļoti gribās aizbraukt pie dabas, paņem īres auto. Tas viss attiecās uz īstenu pilsētnieku, kuram nav jābrauc katru nedēļas nogali uz laukiem.

Krotow 5.novembris 2021 11:08
4 0 Atbildēt

Pazīstu vairākus, kuri studiju laikā domāja tieši tā. Jo augstskola, Essential un istaba, kur nokrist rīta pusē, atradās 20 min gājienā ar kājām. Viss mainījās, kad viņiem radās ģimenes un bērni. Tagad viņi visi dzīvo Mārupē, Ķekavā u.tml.

Lietotājs 5.novembris 2021 11:30
1 2 Atbildēt

...un katru dienu viņi šturmē centru, lai izvadātu bērnus pa skolām.

S 5.novembris 2021 11:54
2 0 Atbildēt

Labāk tavu ģerevņu nostumt ar bulduzeriem, un uztaisīt tur labības lauku, vismaz būtu kāda jēga, citadāk tapat kaut kāda statistikas kļūda, ne nodokļus no jums iekasēt, ne jūs maksātspējīgi, tērē tikai planētas gaisu...

msh 5.novembris 2021 21:50
2 0 Atbildēt

Nebaidies, dižbedres sirdī mītošie afēristi pie tā cītīgi strādā jau vismaz pārdesmit gadus - lai radītu apstākļus lai te visu varētu nostumt. Sirds sāp skatoties kā te viss izmirst.

Vērotājs 5.novembris 2021 22:53
0 0 Atbildēt

Bija interesanti pavērot Liepājas metalurga vadības plašo vērienu un spozmi - likumsakarīgs iznākums. Paši vien šo pasākumu nobeidza, nav ko gāzt uz "dižbedri". Izskatās ka rodās jaunas ražotnes. Vienīgi ka Rokkafejnīca izmirusi...

WALA 6.novembris 2021 8:01
0 0 Atbildēt

Metalurgu galīgi nenobeidza spozme, bet savā veidā gan ekoģija, gan vêlm ražot kvalitatīvāku produktu. Respektīvi tieši kā Msh saka, elektriskās krāsnis šos piebeidza, un komplektā vēl fakts ka ar Lakšmi Mittala un Arcelor dominanci pasaulē ir ļoti grūti konkurēt, un tagad tie abi vispār ir viens uzņēmums, praktiski pasaules mēroga monopols, un visi pārējie ir tikai tādas vājas atraugas .

Vērotājs 6.novembris 2021 15:53
0 0 Atbildēt

Un kāds sakars te ar "dižbdres" avantūristiem?

Detroitā arī vairs neražo auto.

msh 6.novembris 2021 1:05
0 1 Atbildēt

Ja? Metalurga vadība ieviesa mūsdienīgu tehnisko risinājumu ko izmanto konkurenti visā pasaulē, tajā skaitā lielākais ASV metāla kausētājs - bet dižbedrē esošā valdība izdomāja ieviest OIK kas sadārdzināja produkcijas gala izmaksas līdz nekonkurētspējīgam līmenim...

Vērotājs 6.novembris 2021 12:54
0 0 Atbildēt

...un kurš beigās samaksāja par to moderno elektrokrāsni?

Šajā ziņā piekrītu ka vainīgi bija "dižbedres" avantūristi, iedodot valsts galvojumu. OIK protams tika minēts kā iemesls, bet ko tagad varētu bļaut? Ka nepērkam elektrību no Batjkas AES pa tiešo uz metalurgu?

650 5.novembris 2021 13:57
0 0 Atbildēt

Aizliekt cieti ciet visiem centrā pz dislocētajiem (gan fiz pers, gan jurid,gan offsh) vispār jebkādus 4/6riteņu hlamus.Visi pierīgā ieperinājušies tos savus mazgadīgos huļigānus lai apmāca pa cilvēkiem ne tālāk kā 0.3km no savas adminterrittorijas.

Center veikaliem un dristuvēm piegādi tikai ar bolt,linux unt doičepost dhl (FedEx) starpniecību,1x/ned.Privāttdurvju un piemiiztvārtrūmju priekšā visiem 3kāršos dzeloņstabiņus 3rindās.Mazgāt 6x dienā un visiemlohiem piestādīt Rēķinu,Nemaksasāšanass gad sadardarbossimies ar vadošajiem parād piedz kant..Jā.

Motors 6.novembris 2021 18:08
0 0 Atbildēt

Visiem šādiem pasākumiem mērķis nekad nav bijusi , nav un nebūs drošība. Tikai rabinisks bizness.

jautājums 6.novembris 2021 20:22
0 0 Atbildēt

un kā tu bez auto saņemsi santehniķa, veļasmašīnas meistara, jebkuru citu komunālo pakalpojumu?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

20 kilometrus "pret spalvu" (+ VIDEO) 1

Komentārā teikts, ka Čehijas pilsonis pa S12 šoseju Polijā braucis pretēji satiksmes kustībai. Viņš apstājies tikai tad, kad izsauktā policija uzsākusi aktīvas darbības, lai bīstamo braucienu pārtrauktu. Lasīt vairāk

 

Latvijā pirmo reizi izmanto šūnu tehnoloģiju cilvēku apziņošanai par stiprām lietusgāzēm 13

Ceturtdienas vakarā Latvijā pirmo reizi izmantota šūnu tehnoloģija daļas iedzīvotāju apziņošanai par naktī gaidāmajām stiprajām lietusgāzēm. Lasīt vairāk

 

56 020 eiro - Volkswagen piesaka īpašo modeli ID.3 GTX Fire + Ice (+ FOTO) 8

Pavisam tiks izlaisti 1990 ID.3 GTX Fire + Ice eksemplāru. Lasīt vairāk

 

Latvijas neatbalsta EK priekšlikumu samazināt SEG emisijas ES par 90% līdz 2040.gadam 7

Latvijas neatbalsta Eiropas Komisijas (EK) jūlija sākumā publicēto priekšlikumu samazināt siltumnīcefektu gāzu (SEG) emisijas Eiropas Savienībā (ES) par 90% līdz 2040.gadam, salīdzinot ar 1990.gadu, aģentūru LETA informēja Klimata un enerģētikas ministrijā (KEM). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti