Visi komentāri - Iekšdedzes dzinēju nākotne: cik ilgi šādi auto vēl būs pieprasīti?

Iekšdedzes dzinēju nākotne: cik ilgi šādi auto vēl būs pieprasīti? 17

 

Foto: Publicitātes attēls

Velocita | 11.maijs 2022 14:08

Konkursā “Eiropas Gada auto 2022” balsojums bija īpašs. Pirmo reizi konkursa vēsturē absolūtais vairākums finālistu – seši no septiņiem – bija elektroauto. Vienīgais iekšdedzes dzinēja modelis, kas iekļuva labāko septiņniekā, bija jaunās paaudzes Peugeot 308.

Šis fakts liek domāt, ka nākotne pieder elektrificētam transportam. Tāpat tas liek domāt par to, ka modeļi ar iekšdedzes dzinēju spēj veiksmīgi konkurēt ar elektroauto, vienīgi, tiem jābūt tikpat lieliskiem. is fakts apliecina vēl ko – lai arī aizvien lielāku popularitāti gūst mašīnas ar augstāku klīrensu, C segmenta hečbeks un universālis, joprojām ir viens no piemērotākajiem kandidātiem plašam pircēju lokam. Par to liecina arī skaitļi – jaunais Peugeot 308, kas Eiropā debitēja 2021. gada nogalē, uzreiz piesaistīja uzmanību un kļuva par pieprasītāko savā segmentā.

Turpina iet kopsolī ar elektroauto

Žurnāla “Profi Latvija” redaktors Guntars Pulss stāsta, ka, pat strauji palielinoties elektroauto noietam un paplašinoties nepieciešamajai infrastruktūrai, arī turpmākajos gados pēc mašīnām ar iekšdedzes dzinēju pieprasījums saglabāsies liels. Turklāt tās pircējus interesēs vēl ilgi un pat valstīs, kur elektrifikācija ir jau nostabilizējusies.

“Tas tādēļ, ka daudziem cilvēkiem elektroauto joprojām nav piemērots ikdienas vajadzībām. Tas īpaši attiecas uz cilvēkiem, kas ikdienā mēro lielus attālumus, un viņiem joprojām labāks būtu iekšdedzes variants. Ja tā, tad ir lieliski, ka var izvēlēties tehnoloģiski modernu mašīnu, kas spēj apmierināt visas cilvēku ierastās vajadzības,” saka Guntars Pulss.

Viņš arī piebilst, ka jau ilgu laiku elektromobiļos tiek ieviesti interesantākie un drosmīgākie risinājumi. Peugeot 308 ir mainījis šo tendenci – tas neatpaliek no vairākuma elektrisko modeļu. Atrodoties salonā, ikviens sajutīsies, it kā būt nonācis saskarē ar kaut ko pilnīgi jaunu, progresīvu un interesantu. “Elektroauto vienmēr ir izcēlušies ar futūristisku interjeru, un tajos vienmēr raisās asociācijas ar nākotnes tehnoloģijām. Ja kādam šķita, ka iekšdedzes mašīnu tehnoloģiskie un dizaina risinājumi ir novecojuši, tad Peugeot 308 šo mītu lauzīs,” – tā žurnāla “Profi Latvija” redaktors.

Labi novērtēts no dažādiem aspektiem

Jaunajā Peugeot 308 pircējiem būs pieejami tādi paši augstas izšķirtspējas skārienekrāni un savienojamības iespējas kā elektriskajos modeļos. Atverot durvis, skatienam paveras kompānijas iecienītā i-Cockpit koncepcija ar kompakto stūri, digitālais 10 collu instrumentu panelis un centrālais displejs ar skārienjutīgu vadību, kas multimediju izmantošanu padara tikpat intuitīvu kā viedtālrunī.

Guntars Pulss min, ka Peugeot 308 pievilcību nosaka vēl kāds būtisks faktors – uzmanību piesaistošais virsbūves dizains. Ņemot vērā visas šī modeļa priekšrocības, var saprast, ka starp “Eiropas Gada auto” finālistiem tas nav iekļuvis nejauši. Augsto novērtējumu jaunajam modelim ļāvis iegūt pievilcīgais eksterjers, mūsdienīgais interjers ar modernāko aprīkojumu un laba auto vadāmība. “Eksperti Peugeot 308 ļoti labi novērtēja arī citās kategorijās, un, ja kādu modeli pozitīvi novērtē lielākā daļa “Eiropas Gada auto” žūrijas locekļu un visi tam piešķir punktus, panākumi ir teju garantēti. Arī es tam piekrītu – tas ir labs automobilis,” kolēģu lēmumu atbalsta Guntars Pulss.

Plug-in hibrīds – iespēja ietaupīt

Viena no lielākajām Peugeot 308 priekšrocībām ir plašais dzinēju spektrs. 100% elektriskā versija būs pieejama 2023. gadā, taču jau tagad spēka agregātu klāsts ir diezgan plašs – pircējiem tiek piedāvāti gan benzīna, gan dīzeļdzinēji, gan arī divas plug-in hibrīda versijas.

“Neviens, protams, nezina, kā būtu bijis, bet ļoti iespējams, ka tad, ja “Eiropas Gada auto” konkursā Peugeot būtu piedalījies tikai ar 308 elektrisko versiju, modelis fināla septiņniekā nebūtu iekļuvis. Neraugoties uz elektroauto klāsta paplašināšanos, parastās mašīnas vēl ilgi būs aktuālas ikvienam, arī žūrijas locekļiem, un iekšdedzes dzinēji savu popularitāti nezaudēs,” ir pārliecināts Guntars.

Franču hečbeks ir aprīkots ar 180 vai 225 ZS plug-in hibrīda dzinēju. Pēc Guntara Pulsa domām, tas varētu būt optimāls risinājums cilvēkam, kas apsver elektroauto pirkšanu, bet pagaidām nav pietiekami pārliecināts šāda soļa speršanai. “Lai arī plug-in hibrīddzinēja mašīnām nav tādu pašu priekšrocību kā elektroauto, šādi modeļi atvieglotu pāreju uz tiem. Ja ir iespēja uzlādēt akumulatoru un nav slinkums ikdienā to arī darīt, var izmantot tikai elektromotoru un akumulatoru. Pat ja nāksies braukt vairāk un iekšdedzes dzinējs ieslēgsies, vidējais degvielas patēriņš būs tikai pāris litri uz simts kilometriem, un degvielas cenu pieaugums nešķitīs tik briesmīgs,” secina žurnāla “Profi Latvija” redaktors.

 

 

 
Visi komentāri
 
Jūrmalnieks 11.maijs 2022 16:52
0 0 Atbildēt

Plug in hibrīds ir labs risinājums dīzeļa aizvietošanai, ja vajag braukt garus gabalus un nav laika sēdēt pie vada, bet tajā pat laikā sanāk arī pa Urbāno vidi stumdīties.

felix65 11.maijs 2022 22:44
6 0 Atbildēt

Neaizmirsti ka staipīsi līdzi liekus pārsimts kg. ar visu no tā izrietošo.

650 11.maijs 2022 18:06
13 4 Atbildēt

Priekš kam mašīnā ir vajadzīgs skārienekrāns? Nu konkrēt, kāds tam ir zinātniskais pamatojums?

Pegiots new308 nupat bija izstādē.Kura (nezkapc) te vispār netika pieminēta.Bildēs skaists, taču dabā drīzāk kārtējā ģešofka.Uz ielas tas vispār nesaprotams izskatās.Pat riteņus nevar normāla izmēra uztaisīt un klīrenss lai nezskatītos kā vecs hlams ar piekusušām atsperēm.Fotogrāfs vel varēja uz vēdera pielīst vai grāvī iekāpt, lai būtu pārliecinošāk.

ro 11.maijs 2022 18:28
8 1 Atbildēt

Par to skārienjūtīgo ekrānu pa visu paneli arī daudzi blogeri nav sajūsmā..pēc būtības kompis un teļuks mašīnā..nepraktiski,izskatās lēti,novērš uzmanību no ceļa utt..tiešām gribētos zinātnisku pamatojumu par tām planšetēm..

eKrāns 11.maijs 2022 21:05
0 1 Atbildēt

1. Karte navigācijai - jo lielāka, jo labāk redzama.

2. Ļoti daudzie iestatījumi dažādām sistēmām.

3. Telefona dublieris.

felix65 11.maijs 2022 22:41
4 3 Atbildēt

Ja pietiek ar smartfona izmēru, tad pasaki man kāda locekļa pēc vajag lielāku? Ja esi akls, tad kā tiki pie tiesībām, ja bremze, tad kā tiki pie tiesībām? Fufels tas viss ir. Mašīnai jābrauc nevis jākļūst par rotaļlietu tiem, kuri iet pāri ielai blenžot savā smartfonā, nevis paskatoties pa kreisi un pa labi.

eKrāns 12.maijs 2022 8:20
0 2 Atbildēt

Laikam esi jauns čalis, kuram ir ideāla redze. Uz vecumu cilvēki kļūst tālredzīgi- tālumā redz labi, bet tuvumā vajag brillles. Tādu ir ļoti daudz. Ja auto nav fizisko pogu, tad vajag lielu ekrānu. Vēl jo vairāk, lai būtu vieglāk nospiest virtuālo pogu.

MMX 12.maijs 2022 9:29
2 0 Atbildēt

Nez, man radiniekiem uz vecumu pietiek pat ar Tomtom izmēru, līdz ar to telefizors nevienam neprasās.

Otrs, vēl svarīgāks jautājums - kāpēc nav fizisko pogu, ja jau jātaisa liels displejs lai nospiestu virtuālo pogu? Kāpēc Bentlija, Landkruisera vai citu dārgāku auto pircējiem ir tās pogas un knibuļi, bet parastā ģimenes auto ir planšete? Biezie muļķi, nemāk planšeti izmantot, vai tomēr pilsonis vidējais tiek uzskatīts par muļķi, jo redz viņam var to planšeti ieskepēt kā baigo inovāciju?

eKrāns 12.maijs 2022 9:46
0 2 Atbildēt

Vai esi pamanījis, kādu auto vadītāji, braucot runā pa telefonu, to piespieduši pie vaiga? Man kaut kā sevišķi iekrīt acīs tie "biezie". Laikam ka taisnība par biezajiem muļķiem.

Ja gribās auto, kuram telefonu var izmantot ekrāna vietā, tādu var nopirkt: VW Up. Diezgan prātīgs risinājums.

Runājot par vecajiem radiniekiem - man viens tāds ir, kurš ne par ko nevar braukt ar automātisko pārnesumkārbu, jo visu mūžu ir braucis ar rokas kloķi.

Planšete būtībā ir konstrukcijas vienkāršošana ar iespēju laika gaitā kaut ko pamainīt interfeisā un funkcionalitātē.

MMX 12.maijs 2022 11:55
2 0 Atbildēt

Nu runāšana pa telefonu gluži nav rādītājs, tauta visos ienākumu līmeņos ieraduma pēc runās turot pie auss.

Mans lielākais iebildums pret displejiem ir tieši fizisko pogu novākšana biežāk lietojamajām funkcijām, visas pārējās fīčas droši var pečkāt iekšā tajā displejā, bet tā paša radio un kondicioniera vadību jau nu gluži nevajadzētu digitalizēt līdz līmenim, ka ir jāveic vairāki displeja spiedieni vai uz bedrēm īsti nevar trāpīt pareizo līmeni. Otra lieta, kas man konkrēti traucē, nezinu kā citiem, ir apgaismojuma daudzums salonā. Tumsā, sūdīgos apstākļos braucot salona pārapgaismojums traucē. Zinu ka SAABiem pat bija poga ar ko atslēgt visu paneļa apgaismojumu, lai netraucē braukt.

Piekrītu, ka planšete tehniski ļauj mainīt funkcionalitāti un interfeisu, bet realitātē vismaz 90% tās papildfīčas neinteresē. Ražotājam protams ir vieglāk uzlikt vienu paneli, nekā vilkt vadus uz katru pogu.

eKrāns 12.maijs 2022 12:19
0 0 Atbildēt

Pietiekami lielā displejā var uzlikt pietiekami daudz un lielas pogas, lai būtu gana ērti. Tavas pieminētās "svarīgās" funkcijas: radio un klimata vadība, braukšanas drošumu neietekmē. Drošumu varētu ietekmēt piem. logu tīrītāji, kuri Teslai nav sanākuši veiksmīgi, bet to varētu viegli mainīt, uzlabojot programmatūru.

Nakts laikā displejs pārslēdzas uz melno režīmu un ir Ok. Bija man arī Saab, ar savu nakts režīmu, vienreiz ieslēdzu un vairs nelietoju.

MMX 12.maijs 2022 13:12
4 0 Atbildēt

Kā cilvēks kurš ikdienā lieto visādu izmēru skārienjūtīgas iekārtas es tomēr priecājos, ka man mašīnā vēl ir tie knibuļi. Uz bāzes lietām man ir pogas, iegaumētās vietās ar konkrētiem pagriešanas vai nospiešanas spēkiem, un man nav lieki jāpiedomā ko es spiežu. Jebkurš displejs tomēr prasa novērst uzmanību no ceļa, lai būtu pārliecība, ka trāpi uz pareizās gludās virsmas. Varbūt es tikai tāds nestandarta mileniālis, kurš visus menu no galvas neatcerās, tāpēc vismaz mašīnā grib skatīties tikai uz ceļu un instrumentu paneli.

eKrāns 12.maijs 2022 14:04
0 0 Atbildēt

Dabūsi lietošanā "lēto" Teslu, iztiksi bez bez instrumentu paneļa un pēc mēneša Tev šķitīs pavisam lietojams auto

Krotow 13.maijs 2022 12:44
0 0 Atbildēt

Un kur ir tās lētās teslas?

eKrāns 13.maijs 2022 13:31
0 0 Atbildēt

Teslu veikalā

Vai tad pēdiņas nemanīji?

Mx5 12.maijs 2022 13:21
0 0 Atbildēt

Man patik koments par AC jagroza poga? - iestadi optimalo lai butu koforti un miers ko slegat

Skalums radio ir uz stures bet uz sosejas grozama poga patikamaka

Par automatu nevajag blaa blaa daudz cilveku vecaki par 60 pariet uz automat ? Kapec raustit kloki kad vari braukt veltot uzmanibu uz celu Rigaaa

Nelabojams 13.maijs 2022 8:29
2 0 Atbildēt

Ja tev kloķa raustīšana novērš uzmanību no ceļa, tad vienkārši neesi kārtīgi braukt iemācījies. Tā ir lieta, kurai jābūt refleksos. Par pogas grozīšanu/pārslēgšanu gan piekrītu un arī to var viegli iedabūt refleksos. Kamēr skārien"pogas" neizbēgami prasa kaut minimālu, bet redzes kontroli. Jā, tas "optimālais" visam kam mūsu sajūtās mēdz mainīties, tāpēc nepietiks kaut ko vienreiz ieregulēt un miers.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Par ko tāda attieksme? (+ VIDEO) 10

Video autors skaidro, ka ceļa labajā pusē stāvējis sabojājies kravas auto, tādēļ viņš, vadoties pēc rāvējslēdzēja principa, uz brīdi aizņēmis kreiso joslu. Nissan vadītājam par to cits sakāms, tādēļ seko video redzamā reakcija. Lasīt vairāk

 

Geely EX5 – vēl viens Ķīnas modelis Eiropas tirgum (+ FOTO) 1

Ar Volvo radnieciskais Ķīnas autoražotājs Geely uzsācis elektriskā krosovera EX5 pārdošanu Eiropas tirgū. Lasīt vairāk

 

Stellantis atsauc gandrīz 142 000 ar dīzeļdzinēju aprīkotu transportlīdzekļu 15

Stellantis Vācijā atsauc 141 700 Peugeot, Citroën, Opel, DS Automobiles un Fiat transportlīdzekļu, kuriem būs jānovērš problēmas ar 1,5 litru Blue HDi dīzeļdzinēju. Lasīt vairāk

 

Vai izdosies? – elektriskais ID.Buzz dosies braucienā apkārt pasaulei 3

Volkswagen iecerējis braucienu ar elektrisko ID.Buzz apkārt pasaulei, plānojot tā laikā apmeklēt 75 pasaules valstis. Ja brauciens izdosies, tas būs jauns Ginesa rekords. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti