Visi komentāri - Vai ceļš var nohipnotizēt autovadītāju?

Vai ceļš var nohipnotizēt autovadītāju? 9

 

Foto: Renault

Renault | 14.maijs 2022 10:53

Vai jums ir gadījies nobraukt vairākus desmitus kilometru un nemaz to neatcerēties? Tā dēvētais ceļu vai automaģistrāļu hipnozes stāvoklis, kas skar autovadītājus galvenokārt garos, taisnos un vienmuļos ceļu posmos, bieži vien izraisa ļoti bīstamas situācijas, kad autovadītājs var nepamanīt izmaiņas satiksmē – šķērsli vai transportlīdzekli, kas pievienojas satiksmes plūsmai.

BRAUKŠANA HIPNOZES STĀVOKLĪ

Noteiktos apstākļos, kad satiksme nav intensīva, autovadītājiem var būt grūti saglabāt koncentrēšanos. Vadītāja koncentrēšanās spējas, piemēram, uz vienvirziena ceļa var samazināties ļoti strauji. Šādos apstākļos iespējams viegli zaudēt fokusu, it īpaši garākos, taisnos ceļa posmos. Šo parādību mēdz dēvēt par “ceļa hipnozi”.

No “ceļa hipnozes” īpaši jāuzmanās tiem autovadītājiem, kas brauc pa lielceļiem un transportlīdzeklī atrodas vieni. Automobiļa vadīšana ceļa hipnozes stāvoklī atgādina braukšanu, kad esam miegaini un noguruši. Šis stāvoklis veidojas, ja autovadītājs fokusē skatienu vienā punktā, piemēram, uz ceļa sadalošo līniju. No tā sauktā “ceļa hipnozes” stāvokļa nevar izvairīties arī naktī, kad bieži vien autovadītāji neapzināti koncentrējas uz automašīnas priekšējo gaismu staru vai priekšā braucošā transportlīdzekļa aizmugurējiem lukturiem. Dažkārt tas var būt diezgan ilgi, jo gadās, ka autovadītāji “pamostas” tikai pēc kādiem 10-20 šādā stāvoklī nobrauktiem kilometriem un nespēj atcerēties, kā izskatījās tikko aizvadītais ceļa posms vai pat pēdējās ceļā pavadītās stundas.

KĀ IZVAIRĪTIES NO “CEĻA HIPNOZES”

Garākus ceļa posmus par gaužām vienmuļiem var padarīt arī paša maršruta raksturs, kad daudzu kilometru garumā nav jāveic neviens pagrieziens, kas parasti liek būt modriem, vai arī vienmuļš ceļa reljefs vai ceļmalas apstādījumu neesamība.

Koncentrēšanās spēju zudums braukšanas laikā palēnina reakcijas laiku. Autovadītājs, kurš zaudējis modrību, daudz vēlāk spēj apzināties situācijas bīstamību uz ceļa, fiksēt šķērsli, pieņemt lēmumu par rīcību, un galu galā viņš nespēj veikt atbilstošu manevru.

“Dodoties garākā braucienā, jārēķinās ar to, ka ceļš var būt vienmuļš, tādēļ tam ir atbilstoši jāsagatavojas. Noteikti nevajadzētu sēsties pie stūres, ja esat noguris. Atslābinošas skaņas vai pat garlaicīgi raidieraksti (podkāsti) var izraisīt miegainību, tāpēc parūpējieties par enerģiskāku mūziku automašīnā. Ja kopā ar jums ceļo pasažieri, izmantojiet to – vieglas sarunas palīdzēs neļauties “ceļa hipnozei”,” iesaka Ādams Bernards, Renault Drošas braukšanas skolas direktors.

 
Visi komentāri
 
anonimikis 14.maijs 2022 11:25
0 0 Atbildēt

Priekš kam tad telefons? Var uzspēlēt kādu spēlīti, palūrēt YouTube vai xhamster ….

Agaga 14.maijs 2022 15:46
1 0 Atbildēt

Man taču zobi sapuva, kamēr ieborēju, ka vajag kruķīties, lai lidotu.

Nuja 15.maijs 2022 11:42
0 1 Atbildēt

Par to jau runa - gari, taisni ceļi ir bīstami. Eiropā pat pilsētā ielām ik pēc laika taisa pagriezienus, lai nebūtu vēlmes dragot. Ja vēl taisītu ietves un pārejas kā pacēlumus virs brauktuves, tad ātrā braukšana pilsētā tiktu izskausta.

darklight 16.maijs 2022 1:04
1 1 Atbildēt

Un ar likumu jānosaka, ka ik pēc trīs nobrauktiem kvartāliem vadītājam jāizkāpj no mašīnas un ceturtā kvartāla garumā tā jāstumj ar izslēgtu dzinēju, tādējādi saudzējot dabu un neapdraudot gājēju, velosipēdistu un citu ...istu drošību. Ja uz ielas kāds ir uzrīkojis pikniku vai vienkārši nolicies pagulēt, tad vadītājam nav tiesību šo personu traucēt, bet jāapbrauc tā. Ja apbraukt nav iespējams, tad jāpagaida, kamēr ceļš atbrīvosies.

Un 16.maijs 2022 11:38
0 0 Atbildēt

Kāpēc tu domā, ka pilsētā cilvēkiem automašīnās ir jābūt svarīgākiem par cilvēkiem kas nebrauc auto?

650 15.maijs 2022 22:53
1 0 Atbildēt

Taisīt varot minetu.Bet ielas un ceļus parasti būvē. Iespējams, priekš braukšanas un par nodokļu maksātāju naudu.

LV variantā nodokļi tiek maksāti pārāk maz, tāpēc ceļu būvniecību nākas aizstāt ar hipnozi.

13 16.maijs 2022 11:40
0 0 Atbildēt

Varbūt ka taisot minetus autobraucēji varētu sekmēt platāku, taisnāku un gludāku ceļu būvēšanu? Tādā veidā rastos taisīšanas un būvēšanas sinerģija.

gunbox 17.maijs 2022 11:15
2 0 Atbildēt

Emmm... par kādu valsti iet runa vispār? Latvijā ir kaut viens ceļš, kurš var ievest hipnozē? Manuprāt ir tikai ceļi, kuri var ievest stresā, depresijā un līdz ar to bezmiegā un suicīdā.

imzz 19.maijs 2022 17:28
0 0 Atbildēt

nu nav, nav tas par Latviju. Tas būs par ASV vai Austrāliju.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Trīs auto sadursme: uz Ventspils šosejas viens cilvēks gājis bojā, otrs nogādāts slimnīcā (PAPILDINĀTS 15.00) 12

Satiksmes negadījumā uz Ventspils šosejas viens cilvēks gājis bojā, otrs nogādāts slimnīcā, aģentūru LETA informēja Valsts policijas sabiedrisko attiecību speciāliste Madara Šeršņova. Lasīt vairāk

 

Visas NATO dalībvalstis šogad aizsardzībai beidzot atvēlēs 2% no IKP 2

Šogad visas NATO dalībvalstis sasniegs jau sen izvirzīto mērķi aizsardzībai atvēlēt vismaz 2% no iekšzemes kopprodukta (IKP), taču tikai trīs, tajā skaitā Latvija, šobrīd sasniedz jaunizvirzīto mērķi - 3,5% no IKP, teikts kārtējā alianses ziņojumā. Lasīt vairāk

 

Pēdējais “Godzilla” jeb Nissan R35 GT-R nobrauc no konveijera; vai tās ir stāsta beigas? (+ FOTO) 3

Pēc saražotiem 48 000 eksemplāru, šonedēļ no Nissan rūpnīcas konveijera Točigi nobraucis pēdējais R35 GT-R eksemplārs, noslēdzot dzīves cikla posmu 18 gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Man patīk kā tas brauc! Eko rallija dalībnieks Caune vērtē jauno Škoda Enyaq (+ VIDEO)

Jaunais Škoda Enyaq patiesībā ir vērienīgi uzlabots iepriekšējais. Šodien braucam ar Enyaq 85, kam ir 82 kWh (bruto) baterija un 286 ZS elektromotors. Elektromobilis ir ļoti izskatīgs, taču pajautāsim FIA Eco Rally dalībniekam Krišjānim Caunem, kā jābrauc un jāizskatās kārtīgam elektromobilim. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti