Kad ir svarīga ne tikai cena: elektroauto ģimenei ar ierobežotu budžetu - iAuto

Kad ir svarīga ne tikai cena: elektroauto ģimenei ar ierobežotu budžetu 16

 

Foto: Publicitātes attēls

Velocita | 18.augusts 2022 13:51

Kad pienācis brīdis izvēlēties jaunu ģimenes auto un priekšroka tiek dota elektriskam modelim, ir jāizvērtē visi "par" un "pret", jo kritēriji, kas būtu piemēroti benzīna un dīzeļdzinēja auto, šajā gadījumā ne vienmēr būs noderīgi. Kādu elektroauto var iegādāties ar 40 tūkstošu budžetu, lai tas atbilstu ģimenes vajadzībām un būtu arī praktisks ekspluatācijā?

Vispirms jāizvērtē, kādiem mērķiem auto izmantos

Daudzi droši vien bez ilgām pārdomām piekritīs, ka jaunas mašīnas gadījumā viens no svarīgākajiem kritērijiem ir cena. Kad noteikta ģimenes makam pieņemama robeža, var sākt meklēt modeli, kas iekļaujas budžeta rāmjos.

Tomēr, pirms sākt meklējumus, Delfi Auto redaktors un konkursa Latvijas Gada auto žūrijas pārstāvis Raimonds Zandovskis iesaka vispirms apdomāt, kādam mērķim elektroauto tiks iegādāts.

“Ar 40 tūkstošiem eiro jebkurā gadījumā būs jāskatās uz kompakto klasi – Volkwagen ID.3, Renault Megane E-Tech, Nissan Leaf vai franču Peugeot e-2008 un Citroën ë-C4. Tāpēc vispirms pašiem jāatbild uz jautājumu, vai šāds tips jūsu ģimenei vispār ir piemērots. Ja secināt, ka ir piemērots, tad tālāk jādomā par to, kur elektromobili izmantosiet. Vai tas būs otrais ģimenes auto braukšanai pa pilsētu, vai tas paredzēts kā universāla mašīna tālākiem ceļojumiem," saka Raimonds.

Ja elektroauto kalpos tikai pilsētā, tad varētu skatīties uz Nissan Leaf, kurš maksā nedaudz vairāk par 30 tūkstošiem eiro. Šim modelim ir 39 kWh akumulators, un ar vienu uzlādi tas var veikt aptuveni 280 kilometrus (saskaņā ar WLTP). Jāņem gan vērā, ka tas nebūs labākais variants garākiem maršrutiem. No 20 līdz 80 procentiem uzlādē aptuveni 40 minūtēs, taču akumulatoram nav aktīvās termoregulācijas, tāpēc vasarā, ja tas pārkarsīs, uzlādei jārēķina vairāk par stundu.

Ja vēlaties daudzpusīgāku elektromobili, nāksies skatīties dārgāku modeļu virzienā. Piemēram, Volkswagen ID.3 bāzes versijas cena pārsniedz 43 tūkstošus eiro, taču ar vienu uzlādi var nobraukt gandrīz 350 kilometrus (saskaņā ar WLTP). Uzlāde no 20 līdz 80 procentiem aizņem apmēram tikpat daudz laika kā Nissan Leaf, taču ID.3 akumulatoram ir aktīvā termoregulācija, kas gādā, lai uzlāde gana ātri notiktu jebkādos apstākļos.

Vēl viena alternatīva ir Citroën ë-C4, kura cena sākas nedaudz virs 37 tūkstošiem eiro. Taču šis auto ir spējīgāks – tā 50 kWh akumulators ar vienu uzlādi ļauj nobraukt vairāk nekā 350 kilometrus (saskaņā ar WLTP). Savukārt uzlādēt no 20 līdz 80 procentiem to var mazāk nekā pusstundas laikā, un to nodrošina ne tikai akumulatora termoregulācijas sistēma, bet arī fakts, ka maksimālā uzlādes jauda ir 100 kW.

Jo vairāk brauc, jo ātrāk atmaksājas

Ņemot vērā elektroauto augsto starta cenu, īpaši salīdzinājumā ar līdzīgiem benzīna un dīzeļa modeļiem, potenciālie pircēji varētu apšaubīt, vai tā tiešām ģimenei ir racionāla izvēle. Raimonds Zandovskis uzskata, ka šāds jautājums ir saprotams, tāpēc iesaka visu aprēķināt. Pēc viņa teiktā, parasti gan šādas aplēses pierāda, ka augstāka iegādes cena atmaksāsies, jo ilgtermiņā ievērojami lētāka būs elektroauto ekspluatācija.

Taču ir jāņem vērā daži papildu faktori. "Ja elektroauto nav iespējams uzlādēt mājās, tad visdrīzāk to nav vērts pirkt. Uzlādējot publiskajās maksas stacijās, simts nobrauktie kilometri izmaksās aptuveni tikpat, cik ar benzīna vai dīzeļa auto. Savukārt, ja ir iespēja uzlādēt mājās, izmantojot lētāko nakts tarifu vai uzstādītās saules baterijas, simts kilometri izmaksās pāris eiro. Tāpēc augstāka iegādes cena atmaksājas, plus vēl tam ir arī mazāki citi ekspluatācijas tēriņi," skaidro speciālists.

Tāpat jāatceras, ka jārēķina ne tikai nauda, bet arī veiktie kilometri. Proti – pat ja visi apstākļi ar elektromobili ļauj nobraukt 20, 30 vai pat 40 tūkstošus kilometru gadā un tādējādi paātrināt tā atmaksāšanos, garantijas nosacījumi šo distanci var ierobežot. Piemēram, gan Nissan Leaf, gan Volkswagen ID.3 ir piecu gadu vai 100 000 kilometru garantija. Tomēr ir arī citi piemēri. Teiksim, francūži ir pārliecinātāki par saviem auto un Citroën ë-C4 piešķir piecu gadu garantiju bez nobraukuma ierobežojuma.

Pirkt tagad vai pagaidīt?

Vērojot Latvijas un pasaules ekonomikas dinamiku, kas šobrīd arvien biežāk liek lietot terminu "inflācija", pat domā par lētu kompakto elektroauto uzplaiksnī jautājums – labāk pagaidīt vai pirkt uzreiz?

"Tendences liecina, ka cenas tikai pieaugs, taču – no otras puses – paaugstinās arī dzīves līmenis, tāpēc viss vairāk vai mazāk ir līdzsvarā. Daudz svarīgāk ir izvērtēt savas iespējas un to, vai jauns auto neradīs finansiālu diskomfortu. Ja iespējas to ļauj izdarīt jau šodien un esat izvēlējies pat modeli – pērciet nost. Ja esat nolēmis pagaidīt – arī tas nav slikts lēmums," uzskata Raimonds Zandovskis.

Ja gatavojaties iegādāties elektroauto jau tagad, neaizmirstiet izmantot valsts piešķirto atbalstu 4500 eiro apmērā – tas ievērojami samazinās mašīnas cenu. Piemēram, ar atbalstu Nissan Leaf bāzes cena samazinās līdz 26 tūkstošiem eiro, bet Volkswagen ID.3 sākumcena ir 38 600 eiro. Tajā pašā laikā Citroën ë-C4 cenu, izvēloties zemāku aprīkojuma līmeni, var pazemināt līdz kādiem 32 500 eiro, bet bagātīgi aprīkota versija maksās 36 500 eiro. Tātad, iegādājoties kompaktu, ģimenei draudzīgu elektromobili, joprojām iespējams itin viegli iekļauties 40 000 eiro robežās.

 

 

 
16 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
GTD2 18.augusts 2022 16:22
7 0 Atbildēt

Raksta autoram nav ne mazākā priekštata ,kāds ir LV gimenei ar ierobežotu budzetu ir pats budžeta lielums

Letiņš 18.augusts 2022 14:18
5 0 Atbildēt

Raksts būtībā ne par ko. Ja raksts ir par to, ka iespējams iekļauties 40k euro, lai nopirktu jaunu budžeta klases auto, tad raksta autoram vajadzētu iepazīties ar statistiku par iepriekšējiem 5 gadiem, lai saprastu kādā cenā Latvijas mājsaimniecības līdz šim ir iegādājušās automašīnas un kādā cenu kategorijā ir bijušas pieprasītākās automašīnas!

Krotow 18.augusts 2022 16:39
5 0 Atbildēt

Autors laikam ikdienu pavada Monako uz jahtas. Auto 40 k€ cenā LV gimenei ar ierobežotu budzetu... prātiņ, nāc majās.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Rekords: Opel Sports Tourer Hybrid nobrauc 1200 km reālos apstākļos 4

Ar hibrīda iekārtu aprīkotais universālis uz 100 km patērēja vidēji 4,3 litrus degvielas, turklāt 345 kilometrus no kopējiem 1200 kilometriem nobrauca ar elektrību. Lasīt vairāk

 

Visas NATO dalībvalstis šogad aizsardzībai beidzot atvēlēs 2% no IKP 1

Šogad visas NATO dalībvalstis sasniegs jau sen izvirzīto mērķi aizsardzībai atvēlēt vismaz 2% no iekšzemes kopprodukta (IKP), taču tikai trīs, tajā skaitā Latvija, šobrīd sasniedz jaunizvirzīto mērķi - 3,5% no IKP, teikts kārtējā alianses ziņojumā. Lasīt vairāk

 

Pēdējais “Godzilla” jeb Nissan R35 GT-R nobrauc no konveijera; vai tās ir stāsta beigas? (+ FOTO) 3

Pēc saražotiem 48 000 eksemplāru, šonedēļ no Nissan rūpnīcas konveijera Točigi nobraucis pēdējais R35 GT-R eksemplārs, noslēdzot dzīves cikla posmu 18 gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Man patīk kā tas brauc! Eko rallija dalībnieks Caune vērtē jauno Škoda Enyaq (+ VIDEO)

Jaunais Škoda Enyaq patiesībā ir vērienīgi uzlabots iepriekšējais. Šodien braucam ar Enyaq 85, kam ir 82 kWh (bruto) baterija un 286 ZS elektromotors. Elektromobilis ir ļoti izskatīgs, taču pajautāsim FIA Eco Rally dalībniekam Krišjānim Caunem, kā jābrauc un jāizskatās kārtīgam elektromobilim. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti