Visi komentāri - Kad ir svarīga ne tikai cena: elektroauto ģimenei ar ierobežotu budžetu

Kad ir svarīga ne tikai cena: elektroauto ģimenei ar ierobežotu budžetu 16

 

Foto: Publicitātes attēls

Velocita | 18.augusts 2022 13:51

Kad pienācis brīdis izvēlēties jaunu ģimenes auto un priekšroka tiek dota elektriskam modelim, ir jāizvērtē visi "par" un "pret", jo kritēriji, kas būtu piemēroti benzīna un dīzeļdzinēja auto, šajā gadījumā ne vienmēr būs noderīgi. Kādu elektroauto var iegādāties ar 40 tūkstošu budžetu, lai tas atbilstu ģimenes vajadzībām un būtu arī praktisks ekspluatācijā?

Vispirms jāizvērtē, kādiem mērķiem auto izmantos

Daudzi droši vien bez ilgām pārdomām piekritīs, ka jaunas mašīnas gadījumā viens no svarīgākajiem kritērijiem ir cena. Kad noteikta ģimenes makam pieņemama robeža, var sākt meklēt modeli, kas iekļaujas budžeta rāmjos.

Tomēr, pirms sākt meklējumus, Delfi Auto redaktors un konkursa Latvijas Gada auto žūrijas pārstāvis Raimonds Zandovskis iesaka vispirms apdomāt, kādam mērķim elektroauto tiks iegādāts.

“Ar 40 tūkstošiem eiro jebkurā gadījumā būs jāskatās uz kompakto klasi – Volkwagen ID.3, Renault Megane E-Tech, Nissan Leaf vai franču Peugeot e-2008 un Citroën ë-C4. Tāpēc vispirms pašiem jāatbild uz jautājumu, vai šāds tips jūsu ģimenei vispār ir piemērots. Ja secināt, ka ir piemērots, tad tālāk jādomā par to, kur elektromobili izmantosiet. Vai tas būs otrais ģimenes auto braukšanai pa pilsētu, vai tas paredzēts kā universāla mašīna tālākiem ceļojumiem," saka Raimonds.

Ja elektroauto kalpos tikai pilsētā, tad varētu skatīties uz Nissan Leaf, kurš maksā nedaudz vairāk par 30 tūkstošiem eiro. Šim modelim ir 39 kWh akumulators, un ar vienu uzlādi tas var veikt aptuveni 280 kilometrus (saskaņā ar WLTP). Jāņem gan vērā, ka tas nebūs labākais variants garākiem maršrutiem. No 20 līdz 80 procentiem uzlādē aptuveni 40 minūtēs, taču akumulatoram nav aktīvās termoregulācijas, tāpēc vasarā, ja tas pārkarsīs, uzlādei jārēķina vairāk par stundu.

Ja vēlaties daudzpusīgāku elektromobili, nāksies skatīties dārgāku modeļu virzienā. Piemēram, Volkswagen ID.3 bāzes versijas cena pārsniedz 43 tūkstošus eiro, taču ar vienu uzlādi var nobraukt gandrīz 350 kilometrus (saskaņā ar WLTP). Uzlāde no 20 līdz 80 procentiem aizņem apmēram tikpat daudz laika kā Nissan Leaf, taču ID.3 akumulatoram ir aktīvā termoregulācija, kas gādā, lai uzlāde gana ātri notiktu jebkādos apstākļos.

Vēl viena alternatīva ir Citroën ë-C4, kura cena sākas nedaudz virs 37 tūkstošiem eiro. Taču šis auto ir spējīgāks – tā 50 kWh akumulators ar vienu uzlādi ļauj nobraukt vairāk nekā 350 kilometrus (saskaņā ar WLTP). Savukārt uzlādēt no 20 līdz 80 procentiem to var mazāk nekā pusstundas laikā, un to nodrošina ne tikai akumulatora termoregulācijas sistēma, bet arī fakts, ka maksimālā uzlādes jauda ir 100 kW.

Jo vairāk brauc, jo ātrāk atmaksājas

Ņemot vērā elektroauto augsto starta cenu, īpaši salīdzinājumā ar līdzīgiem benzīna un dīzeļa modeļiem, potenciālie pircēji varētu apšaubīt, vai tā tiešām ģimenei ir racionāla izvēle. Raimonds Zandovskis uzskata, ka šāds jautājums ir saprotams, tāpēc iesaka visu aprēķināt. Pēc viņa teiktā, parasti gan šādas aplēses pierāda, ka augstāka iegādes cena atmaksāsies, jo ilgtermiņā ievērojami lētāka būs elektroauto ekspluatācija.

Taču ir jāņem vērā daži papildu faktori. "Ja elektroauto nav iespējams uzlādēt mājās, tad visdrīzāk to nav vērts pirkt. Uzlādējot publiskajās maksas stacijās, simts nobrauktie kilometri izmaksās aptuveni tikpat, cik ar benzīna vai dīzeļa auto. Savukārt, ja ir iespēja uzlādēt mājās, izmantojot lētāko nakts tarifu vai uzstādītās saules baterijas, simts kilometri izmaksās pāris eiro. Tāpēc augstāka iegādes cena atmaksājas, plus vēl tam ir arī mazāki citi ekspluatācijas tēriņi," skaidro speciālists.

Tāpat jāatceras, ka jārēķina ne tikai nauda, bet arī veiktie kilometri. Proti – pat ja visi apstākļi ar elektromobili ļauj nobraukt 20, 30 vai pat 40 tūkstošus kilometru gadā un tādējādi paātrināt tā atmaksāšanos, garantijas nosacījumi šo distanci var ierobežot. Piemēram, gan Nissan Leaf, gan Volkswagen ID.3 ir piecu gadu vai 100 000 kilometru garantija. Tomēr ir arī citi piemēri. Teiksim, francūži ir pārliecinātāki par saviem auto un Citroën ë-C4 piešķir piecu gadu garantiju bez nobraukuma ierobežojuma.

Pirkt tagad vai pagaidīt?

Vērojot Latvijas un pasaules ekonomikas dinamiku, kas šobrīd arvien biežāk liek lietot terminu "inflācija", pat domā par lētu kompakto elektroauto uzplaiksnī jautājums – labāk pagaidīt vai pirkt uzreiz?

"Tendences liecina, ka cenas tikai pieaugs, taču – no otras puses – paaugstinās arī dzīves līmenis, tāpēc viss vairāk vai mazāk ir līdzsvarā. Daudz svarīgāk ir izvērtēt savas iespējas un to, vai jauns auto neradīs finansiālu diskomfortu. Ja iespējas to ļauj izdarīt jau šodien un esat izvēlējies pat modeli – pērciet nost. Ja esat nolēmis pagaidīt – arī tas nav slikts lēmums," uzskata Raimonds Zandovskis.

Ja gatavojaties iegādāties elektroauto jau tagad, neaizmirstiet izmantot valsts piešķirto atbalstu 4500 eiro apmērā – tas ievērojami samazinās mašīnas cenu. Piemēram, ar atbalstu Nissan Leaf bāzes cena samazinās līdz 26 tūkstošiem eiro, bet Volkswagen ID.3 sākumcena ir 38 600 eiro. Tajā pašā laikā Citroën ë-C4 cenu, izvēloties zemāku aprīkojuma līmeni, var pazemināt līdz kādiem 32 500 eiro, bet bagātīgi aprīkota versija maksās 36 500 eiro. Tātad, iegādājoties kompaktu, ģimenei draudzīgu elektromobili, joprojām iespējams itin viegli iekļauties 40 000 eiro robežās.

 

 

 
Visi komentāri
 
Letiņš 18.augusts 2022 14:18
5 0 Atbildēt

Raksts būtībā ne par ko. Ja raksts ir par to, ka iespējams iekļauties 40k euro, lai nopirktu jaunu budžeta klases auto, tad raksta autoram vajadzētu iepazīties ar statistiku par iepriekšējiem 5 gadiem, lai saprastu kādā cenā Latvijas mājsaimniecības līdz šim ir iegādājušās automašīnas un kādā cenu kategorijā ir bijušas pieprasītākās automašīnas!

Zālamana spriedums 18.augusts 2022 14:22
0 0 Atbildēt

"Ja iespējas to ļauj izdarīt jau šodien un esat izvēlējies pat modeli – pērciet nost. Ja esat nolēmis pagaidīt – arī tas nav slikts lēmums"

Opis 18.augusts 2022 14:25
3 0 Atbildēt

Vai ne, tad jau es labāk paņemu jaunu Renault Clio pa 16k euro un man vēl paliks 24k par ko liet benzīnu un veikt apkopes. Tur stabili var vismaz 7 gadus rullēt bez bēdu.

Ome 18.augusts 2022 14:52
2 4 Atbildēt

Kā tad! Un starpību nodzersi aliņos ar kaimiņu Rūdi, nebūs jau pirmā reizi kad tu ietaupi uz aknu rēķina!

GTD2 18.augusts 2022 16:22
7 0 Atbildēt

Raksta autoram nav ne mazākā priekštata ,kāds ir LV gimenei ar ierobežotu budzetu ir pats budžeta lielums

Krotow 18.augusts 2022 16:39
5 0 Atbildēt

Autors laikam ikdienu pavada Monako uz jahtas. Auto 40 k€ cenā LV gimenei ar ierobežotu budzetu... prātiņ, nāc majās.

Zapte 19.augusts 2022 10:05
2 0 Atbildēt

Letiņu ģimenei ir divistabu dzīvoklis kredītā uz 30 gadiem par tiemm 40k euro. Bet te mašīnā nekustamā īpāsuma cenā!

GTI 18.augusts 2022 16:40
0 2 Atbildēt

Zem 50K točna ir mazbudžeta

Jaguar 19.augusts 2022 12:25
1 0 Atbildēt

Tu gribi teikt ka mans Jaguar džips par 45 k ir mazbudžets> Es visu laiku domāju, ka kruts luxusa auto!

Hihi 20.augusts 2022 16:01
0 0 Atbildēt

Tavs džips ir tiešām luksusauto priekš Mazpisānu pagasta vidējā iedzīvotaja, kas brauc ar 5-10K auto. Tā ka viss kārtībā, tu esi krutais džeks))

Slinkais 18.augusts 2022 18:25
2 0 Atbildēt

Pazīstu ļoti daudz cilvēku, kuri mitinās padomju laika dzīvokļos bet brauc ar 30k mašīnām. Tāpēc raksts noteikti atradīs auditoriju)))

??? 18.augusts 2022 19:41
0 0 Atbildēt

Un ko pamuļķis gribēja ar šo pateikt? Visi kas nedzīvo privātmājā par 300k nav cilvēki?

Krotow 18.augusts 2022 21:34
2 0 Atbildēt

Kādu padomju laiku dzīvokli domā - barakas, hruščovkas vai "premium" kooperatīvos dzīvokļus. Pirmajos divos joprojām dzīvo un tā publika ar auto pa 30k+ nebrauc. Laiki kad Posche Cayenne turēja zem sava 464. sērijas piecstāvenes loga, šķiet jau 10 gadus kā beigušies.

wons 19.augusts 2022 8:54
0 0 Atbildēt

Tiešām interesanti būtu saskaitīt kas izdevīgāks fosilais C4 vai elektriskais C4. Nobraukums gadā ~40 000km 70% šoseja Latvijā, 30% pilsēta. Pārbraucieni Saldus-Rīga-Saldus. Privātmāja ar saules baterijām auto lādēšanai un domā, ka mājās uzlādēts tiks līdz Rīgai un atpakaļ. Tad vēl aprēķinos var iemest parkingu Vecrīgā kādas 5h ik nedēļu.Vai tiešām fosilais ir izdevīgāks ja rēķina periodu kamēr baterijai garantija tas ir gadi 8.

Jūrmalnieks 19.augusts 2022 10:16
4 0 Atbildēt

Katram savs aprēķins. Es nevaru uzlikt paneļus bez pārbvūves, jo Sadales tīkls saka, ka jāliek jauns trafiņš, lai paceltu jaudas un paņemtu pretī, to, ko plānoju ražot. Ietāmēja man 20k par trafiņu. Arī normālu uzlādi no tīkla bez pārbūves nevaru uzlikts. Pie šādiem apstākļiem man fosilais ir izdevīgāks.

Un ar nobraukumu 40k gadā tev jau 200k būs pirmajos piecos gados. 8 gados tev būs jau 320k uz tāfeles. Otrreizējā tirgū EV ar šādu nobraukumu neviens neņems. Tu vēl dabūsi samaksāt par bīstamo atkritumu utilizāciju, jo bateriju tāpatvien nevar izmest!

650 19.augusts 2022 13:06
0 2 Atbildēt

Jo ātrāk, jo labāk- jebkuram jauna auto pircējam uzlikt par Pienākumu utilizēt savu esošo auto! Par atsevišķu samaksu, bez šaubām.

Nevis pārdot ssā vai nodot "tirgošanā" kārtējajam zaglīgi demagoģiskajam dīlerim, kurš to pašu "līdz kliņķim nojaato veco hlamu" nosauks teiksmaini vilinošā jaunvārdā un (par daaārgu naudu) mēģinās pārdot atkal tālāk jau nākamajam loham.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Par ko tāda attieksme? (+ VIDEO) 8

Video autors skaidro, ka ceļa labajā pusē stāvējis sabojājies kravas auto, tādēļ viņš, vadoties pēc rāvējslēdzēja principa, uz brīdi aizņēmis kreiso joslu. Nissan vadītājam par to cits sakāms, tādēļ seko video redzamā reakcija. Lasīt vairāk

 

Nepilni 200 000 eiro - Range Rover Sport SV Black (+ FOTO) 2

Ja vēlme izcelties ar īpaši melnu Range Rover Sport, jāgatavo gandrīz 200 000 eiro un jāpiesakās SV Black modelim, ko briti laidīs pārdošanā tuvāk 2025. gada nogalei. Lasīt vairāk

 

Baltijas valstu galvaspilsētās šonedēļ atšķirīgas tendences degvielas cenu izmaiņām 2

Baltijas valstu galvaspilsētās pagājušajā darba nedēļā bija atšķirīgas tendences degvielas cenu izmaiņām, liecina aģentūras LETA apkopotie dati. Lasīt vairāk

 

Bruņotie spēki Daugavā demonstrē ASV finansētās amfībijas (+ VIDEO) 4

Latvija kļuvusi par vienu no nedaudzām NATO valstīm, kuras rīcībā nonākusi M3 amfībijas platforma. Tā ir tehnoloģija, kas armijai ļauj darboties gan sauszemē, gan virs ūdens, piemēram, pārvietojot bruņu tehniku. Bruņotie spēki atzīst, ka tas būtiski paplašina Latvijas militārās mobilitātes iespējas. Šo spēju attīstību pilnībā finansējušas ASV. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti