Visi komentāri - Eksperti skaidro, kas jāņem vērā, braucot ar elektroauto ziemā

Eksperti skaidro, kas jāņem vērā, braucot ar elektroauto ziemā 7

 

Foto: Publicitātes attēls

Moller auto | 3.decembris 2022 10:08

Iestājoties ziemai un mainoties braukšanas apstākļiem uz ceļa, tāpat kā automašīnu ar iekšdedzes dzinējiem, arī elektroauto īpašniekiem ir jāņem vērā vairāki būtiski faktori par braukšanu un auto lietošanu ikdienā.

Auto dīlera “Moller Auto” pārstāvēto zīmolu “Volkswagen” un “Audi” servisu eksperti ir apkopojuši trīs svarīgus un praktiskus ieteikumus, kas noderēs ikvienam elektroauto īpašniekam.

Izmanto noderīgus “knifus”, lai ietaupītu elektromobiļa akumulatora enerģiju

Aukstais laiks nedaudz ietekmēs ikviena elektroauto baterijas darbības ilgumu, tāpēc ir virkne auto lietošanas un braukšanas paradumu, kas var palīdzēt to paildzināt. Piemēram, kā zināms, automašīnas ar iekšdedzes dzinēju darbināšana tukšgaitā ne vien piesārņo gaisu ar kaitīgajiem izmešiem, bet arī rada troksni. Turklāt lieka enerģijas patēriņa dēļ tas nav efektīvi, salīdzinot ar salona uzsildīšanu braukšanas laikā.

Tikmēr ar elektroauto ir pretēji – to ir ieteicams “uzsildīt” pirms braukšanas. Proti, ja elektriskā spēkrata uzlādi pa nakti veicat mājās, tad, pirms no rīta atvienojat to no elektrības padeves, ieslēdziet salona apsildīšanas funkciju. Apsildot salonu, kamēr auto ir pievienots uzlādes portam, tas ņems elektroenerģiju no tās padeves, ne automašīnas akumulatora. Tā ietaupīsiet kaut nedaudz akumulatora enerģijas, kas citkārt būtu iztērēta salona pirmreizējai apsildei. Savukārt tādiem auto modeļiem kā “Volkswagen ID. 5” papildaprīkojumā ir pieejams siltumsūknis, kas nodrošina energoefektīvu salona apsildi, pozitīvi ietekmējot nobraukuma rezervi.

Tāpat visiem elektroauto piemīt ļoti interesanta īpašība – to akumulatori atgūst enerģiju bremzējot, ko sauc par rekuperāciju. Šajā procesā elektriskā piedziņas sistēma darbojas kā ģenerators un pārveido lielu daļu kinētiskās enerģijas elektroenerģijā, kas tiek uzkrāta augstsprieguma akumulatorā. Baterijas uzlādēšana ar rekuperācijas palīdzību ir atkarīga no kinētiskās enerģijas daudzuma, proti, no tā, cik intensīvs ir palēninājums bremzēšanas laikā, un no tā, cik ilgi tas turpinās. Eksperti iesaka, ka tiem, kuri vēlas maksimālu rekuperācijas efektu, ir jābremzē ar daļēji nospiestu bremžu pedāli un kopumā jāizvairās no straujas ātruma samazināšanas, kur tas ir iespējams. Tādējādi ar mierīgu braukšanas stilu ir iespējams bremzēt tikai ar rekuperāciju līdz pēdējam brīdim pirms pilnīgas apstāšanās, kas nozīmē, ka bremzēšanas laikā tiek zaudēts mazāk enerģijas un nobraukuma rezerves. Rekuperatīvā bremzēšana var būt efektīva, pielietojot gan braukšanas palīgsistēmas, ko piedāvā konkrētais auto modelis, gan labas auto vadīšanas prasmes.

Eksperti arī atgādina, ka šo auto saimniekiem ziemā vienmēr ir iespēja izmantot ekonomiskos braukšanas režīmus, kas iebūvēti konkrētos elektroautomobiļos, piemēram, “Audi e-tron” tas ir “Efficiency” režīms.

Braukšana ar elektroauto pa apledojušiem un sniegotiem ceļiem var atšķirties

Visiem elektroauto vadītājiem jāatceras, ka šo spēkratu uzbūve atšķiras no automašīnām ar iekšdedzes dzinējiem. Proti, lielai daļai elektroauto akumulators atrodas zem automašīnas, kas nozīmē, ka to smaguma centrs atrodas zemāk. Šī specifiskā īpašība nodrošina elektromobiļiem labāku saķeri, tāpēc tie būs ērtāki braukšanai pa sniegotu ceļu.

Vienlaikus jāatceras, ka vairums elektroauto ir smagāki par automašīnām ar iekšdedzes dzinējiem, tāpēc, braucot pa apledojušu ceļu jāizvēlas lēnāks braukšanas ātrums, jo auto varētu būt grūtāk manevrējams. Tiesa, eksperti norāda, ka šādos braukšanas apstākļos auto “uzvedību” uz ceļa visvairāk noteiks kvalitatīvas ziemas riepas, tehniskā kārtībā uzturēta bremžu sistēma un labas braukšanas iemaņas.

Elektroauto tehniskais stāvoklis jāuzmana regulāri

Salīdzinot ar automašīnām, kas darbojas ar iekšdedzes dzinējiem, elektroauto patiešām ir mazāk kustīgo detaļu un dažādu tehnisko šķidrumu. Tādēļ daudziem šo auto vadītājiem var rasties mānīga sajūta, ka par šiem transportlīdzekļiem ir jārūpējas mazāk.

Eksperti norāda, ka tāpat kā jebkuram citam spēkratam, arī elektroauto ir jāveic regulāras apkopes, jo tas ir galvenais faktors, kas nodrošina ikviena spēkrata dzīvildzi. Tam var nenākties mainīt tik daudz detaļu vai šķidrumu, bet ir elementi, kurus nepieciešams pārbaudīt regulāri. Viens no elektroauto elementiem, kuram aizvien ir nepieciešama regulāra apkope, ir bremžu sistēma. Lai arī elektroauto to izmanto krietni mazāk nekā auto ar iekšdedzes dzinējiem, ko nodrošina, piemēram, rekuperācija, un bremžu sistēmas detaļas ir jāmaina retāk, ikviena auto bremžu darbība ir atslēga drošai braukšanai uz ceļa. Arī stūres sistēmai, gaisa kondicionierim un riteņu diskiem nepieciešama apkope. Mainoties sezonai vai pēc to nolietojuma, jāmaina arī riepas. Kopumā vispārējā tehniskā pārbaude šiem transportlīdzekļiem ir jāveic ar līdzīgiem intervāliem kā iekšdedzes dzinēja automašīnām.

“Moller Auto” pārstāvēto auto zīmolu “Volkswagen” un “Audi” eksperti gan vērš uzmanību, ka auto apkopi visprātīgāk ir uzticēt sertificēta servisa ekspertiem, kuriem ir gan atbilstošas zināšanas par auto darbību un uzbūvi, gan nepieciešamie instrumenti un pieredze, lai veiktu kvalitatīvu auto tehnisko pārbaudi un remontu. Tas jo īpaši attiecas uz elektroauto, kas ir salīdzinoši jauns transportlīdzeklis un darbojas, izmantojot augstspriegumu.

 
Visi komentāri
 
srt 3.decembris 2022 15:14
1 0 Atbildēt

Es ieteiktu elektriķiem turēt pašīnā pufaiku un benzīna ģeneratoru. Un arī malku, un sērkociņus.

Lietotājs 3.decembris 2022 20:42
0 0 Atbildēt

Arī ICE pufaika labi noder...bet vispār no pieredzes: ar ICE esmu palicis uz ceļa bez benzīna, ar EV bez elektrības gan nē. Laikam tādēļ ka ļoti negribētos.

Damn 3.decembris 2022 15:21
0 0 Atbildēt

Kā rekuperācija uzvedas uz ledus?

Lietotājs 3.decembris 2022 20:37
0 0 Atbildēt

Uz ledus priekšpiedziņa uzvedas mierīgi. Aizmugures piedziņa sāk drusku dancināt.

650 3.decembris 2022 16:31
0 0 Atbildēt

Es ieteiktu (īpaši daudzdzīvokļ nam komunāl dzīvokļ īpaš niekiem) "sildīt" visu nakti.

Ja nu kādam garām kājām gājējam uznāk kāda rekukūperācija vai vienkārši sagribās ap sildīties un/vai ja varrbūt iespējams tuvumā netālu attālināti notiek kaut kas cits tāds tam līdzīgs iepriekš plānoti neieplānots..Jā.

Jā jau jā 6.decembris 2022 12:10
0 0 Atbildēt

Moller exxperti un sexpertes uzskata, ka elektroauto vislabāki apkopiskot tieši pie viņiem, vai ne tā, ko?

Grāvis 15.decembris 2022 16:43
0 0 Atbildēt

Ņemiet vērā - man vienalga kāda piedziņa jūsu auto. Visus uzņemšu vienlīdz labi un viesmīlīgi

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nepilni 200 000 eiro - Range Rover Sport SV Black (+ FOTO) 1

Ja vēlme izcelties ar īpaši melnu Range Rover Sport, jāgatavo gandrīz 200 000 eiro un jāpiesakās SV Black modelim, ko briti laidīs pārdošanā tuvāk 2025. gada nogalei. Lasīt vairāk

 

Baltijas valstu galvaspilsētās šonedēļ atšķirīgas tendences degvielas cenu izmaiņām 1

Baltijas valstu galvaspilsētās pagājušajā darba nedēļā bija atšķirīgas tendences degvielas cenu izmaiņām, liecina aģentūras LETA apkopotie dati. Lasīt vairāk

 

Bruņotie spēki Daugavā demonstrē ASV finansētās amfībijas (+ VIDEO) 4

Latvija kļuvusi par vienu no nedaudzām NATO valstīm, kuras rīcībā nonākusi M3 amfībijas platforma. Tā ir tehnoloģija, kas armijai ļauj darboties gan sauszemē, gan virs ūdens, piemēram, pārvietojot bruņu tehniku. Bruņotie spēki atzīst, ka tas būtiski paplašina Latvijas militārās mobilitātes iespējas. Šo spēju attīstību pilnībā finansējušas ASV. Lasīt vairāk

 

255 000 eiro - Ferrari Amalfi nomaina Ferrari Roma (+ FOTO)

Itālijas superauto ražotājs Ferrari iepazīstinājis ar jauno modeli Amalfi, kas radīts, lai piedāvājumā nomainītu Roma. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti