Visi komentāri - Ceļš uz ilgtspējīgu mobilitāti: hibrīdauto uzturēšanas nosacījumi

Ceļš uz ilgtspējīgu mobilitāti: hibrīdauto uzturēšanas nosacījumi 3

 

Foto: Publicitātes attēls

Total Energies | 19.februāris 2024 11:36

Pēdējos gados hibrīdauto ir kļuvuši ļoti populāri – kopš 2020. gada to skaits Latvijā pieaudzis par aptuveni 4 reizēm. Hibrīdautomašīnu plusi ir vairāki: tās ir uzticamas, tām nav nepieciešama sarežģīta apkope, ievērojami mazāks degvielas patēriņš un tās dēvē par ilgtspējīgām. Taču lieku reizi nenāk par ļaunu atgādināt, ka hibrīdie iekšdedzes dzinēji ir ārkārtīgi izvēlīgi pret motoreļļu. Ko ņemt vērā, izvēloties piemēroto?

Hibrīdauto priekšrocības un trūkumi

Nenoliedzami hibrīdauto izvēle atstāj pozitīvu ietekmi uz gaisa kvalitāti, jo, pārvietojoties “uz elektrības”, tiek samazinātas CO2 emisijas un pilsētvides gaisa kvalitāte kļūst kvalitatīvāka.  Īpaši tas ir izjūtams sastrēgumstundu laikā. Tomēr, neraugoties uz visām pozitīvajām iezīmēm, hibrīdauto saskaras ar izaicinājumiem, īpaši ziemas laikā. Bieža iekšdedzes dzinēja pārslēgšanās un apstāšanās var novest pie tā, ka dzinējam nav pietiekami daudz laika uzsilt un sasniegt optimālo darba temperatūru. Pilnajos hibrīdos un vēl jo vairāk plug-in hibrīdos šo problēmu vēl vairāk saasina tas, ka dzinējs strauji sasniedz apgriezienus pilnīgi auksts. Tas notiek tad, kad automobilis izbrauc no stāvvietas elektriskā režīmā, iekļaujas satiksmē un iekšdedzes dzinējs "ieslēdzas" tikai 50-60 km/h ātrumā. Tāpat arī pēkšņa dzinēja izslēgšanās var nodarīt kaitējumu. Jāatceras, ka daži hibrīddzinēji ir ar turbokompresoru, un šāda agregāta, kas darbojas ar 3-4 tūkstošiem apgriezienu minūtē, pēkšņa izslēgšana noslogo turbokompresora gultni.

Kādu motoreļļu izvēlēties, lai izvēlētais hibrīds uzticami kalpotu?

Galvenā motoreļļas funkcija hibrīdauto gadījumā ir iekšdedzes dzinēja aizsargāšana, kas hibrīda sistēmā darbojas ļoti specifiskos un nelabvēlīgos apstākļos. Piemēram, pilsētvidē hibrīda motors tiek pakļauts svārstībām, ko rada  nepārtrauktā noslāpšana un atkārtota ieslēgšanās (start&stop sistēmas dēļ). Paātrinājuma laikā, kad pēc iedarbināšanas ir lielāka nepieciešamība pēc jaudas, tas nekavējoties tiek pakļauts augstiem apgriezieniem, kas nozīmē, ka motoreļļai tas nekavējoties jāieeļļo. Tieši šī iemesla dēļ, hibrīdam paredzētajām motoreļļām ir jābūt ar pietiekami zemu viskozitāti un efektīvu plūstamību. Šāda tipa dzinējiem 0W-20 viskozitātes eļļas tiek noteiktas kā standarts. Atsevišķos gadījumos nepieciešama 0W-8 viskozitātes motoreļļa.

TotalEnergies" vadošais eksperts Andrejs Hudžidzskis: “Ražotāja apstiprinājums vienmēr ir un paliks kā svarīgākais kvalitātes sertifikāts un vienīgais pareizais kritērijs eļļas izvēlei jaunajiem hibrīddzinējiem. Motoreļļu ražotāji hibrīdiem izmanto tehnoloģiski progresīvākos risinājumus un pretnodiluma piedevas, lai efektīvi aizsargātu dzinējus pie zemās darba temperatūras, turklāt motoreļļām ir attiecīgi zema viskozitāte un augsta plūstamība.”

Kopumā hibrīdauto ir tehnoloģiska inovācija, kas ved uz ilgtspējīgu un efektīvu braukšanas pieredzi. Jāatceras vien pareizi izvēlēties motoreļļu un citus tehniskos šķidrumus, ievērot ražotāja noteiktos parametrus,  lai mierīgu sirdi zinātu, ka auto ne tikai rūpēsies par vides kvalitāti, bet būs uzticams ilgtermiņā.

 

 
Visi komentāri
 
Jo 20.februāris 2024 11:40
2 0 Atbildēt

Jā, nu atkal jau nekas nav labi diezgan!

Vai inženieri būtu piemirsuši aprīkot šādu hibrīda ICE ar pastāvīgu (elektrisku?) eļļas un pat ūdens sūkni?

Vai tiešām var apgalvot, ka hibrīds ir vienkāršs apkopē?

Pirmajam īpašniekam jā.

0pis 21.februāris 2024 13:46
1 0 Atbildēt

Kas tas par jauno parazītvārdu "pilsētvide" ?!? Agrāk auto brauca pa pilsētu, tagad - pa pilsētvidi. Brauc tak pa ielu šā vai tā. Vai domāti tie, kas apbrauc sastrēgumus pa zālāju un cauri krūmiem? Kāda bleķis pilsēt-vide 😊 Varbūt vidējā pilsēta? Vidējā pirksta pilsēta?

darklight 21.februāris 2024 21:41
2 0 Atbildēt

Izlasīju šito: "Hibrīdautomašīnu plusi ir vairāki: tās ir uzticamas, tām nav nepieciešama sarežģīta apkope", sapratu, ka tālāk lasīt nav vērts, ja reiz raksts jau sākas ar bezkaunīgiem meliem!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Stellantis atsauc gandrīz 142 000 ar dīzeļdzinēju aprīkotu transportlīdzekļu 1

Stellantis Vācijā atsauc 141 700 Peugeot, Citroën, Opel, DS Automobiles un Fiat transportlīdzekļu, kuriem būs jānovērš problēmas ar 1,5 litru Blue HDi dīzeļdzinēju. Lasīt vairāk

 

Vai izdosies? – elektriskais ID.Buzz dosies braucienā apkārt pasaulei

Volkswagen iecerējis braucienu ar elektrisko ID.Buzz apkārt pasaulei, plānojot tā laikā apmeklēt 75 pasaules valstis. Ja brauciens izdosies, tas būs jauns Ginesa rekords. Lasīt vairāk

 

Citāds Renault - Mitsubishi piesaka krosoveru Grandis (+ FOTO) 1

Japānas autoražotājs ir nolēmis atdzīvināt modeli Grandis, taču šoreiz tas nav trīs rindu minivens, kāds tika ražots no 2003. līdz 2011. gadam, bet gan krosovers uz partnera Renault Symbioz bāzes. Lasīt vairāk

 

SM plāno samazināt finansējumu autoceļiem; nozare neizpratnē (+ VIDEO) 18

Vai Latvijas iedzīvotājiem turpmāk jārēķinās, ka ceļi būs vēl grūtāk izbraucami, bedraini, un ceļā būs jāpavada vēl vairāk laika? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti